Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Syndrom vyhoření v práci učitelů
Mudrová, Simona ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Beneš, Milan (oponent)
NÁZEV Syndrom vyhoření v práci učitelů ABSTRAKT Syndrom vyhoření představuje závažný problém ovlivňující kvalitu života postižených osob i jejich zdatnost. Pojem vyhoření je zde definován. Bakalářská práce blíže vymezuje hlavní teoretické zdroje vyhoření, vývoj a utváření jeho charakteristik. Přináší přehled okolností, které mohou vznik a rozvoj vyhoření usnadňovat či omezovat. Syndrom vyhoření postihuje především příslušníky pomáhajících profesí. Pojem pomáhající profese je zde definován. Učitelská profese je jednou z pomáhajících profesí. Učitelské povolání patří k náročným povoláním. Existují různé vlivy působící na práci učitelů rušivě, které ovlivňují celkovou osobní výkonnost a pracovní spokojenost. Bakalářská práce pojednává o fyzické a psychické zátěži při výkonu učitelského povolání. Jsou uvedeny situace, které pro učitele mohu být zdrojem emočního vyčerpání. Jsou popsány příčiny syndromu vyhoření, symptomatologie a některé jeho negativní důsledky se zřetelem k učitelskému povolání. Z tohoto pohledu se vyskytují u učitelů pracovní zátěže, kterým je nutno věnovat pozornost, neboť mohou poškozovat jak zdraví učitelů, tak pracovní výkon. Bakalářská práce předkládá způsoby a prostředky, kterými zvládají učitelé zátěžové situace. Informuje o možnostech prevence a intervence syndromu vyhoření. Jsou...
Výchova k prevenci a zvládání traumatických situací při výkonu povolání
Lindová, Markéta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Výchova k prevenci a zvládání stresových situací při výkonu učitelské profese Abstrakt: Povolání učitele patří mezi pomáhající profese. Jeho základem je osobnost pedagoga. Učitelé se podílejí na růstu schopností budoucí generace a také na kultivaci předpokladů jedince pro společenský a pracovní život. Profese učitele je součástí celkové sociální struktury společnosti. Učitel je nositelem hodnot, vstupuje do většího počtu rolí současně. Vědomí velké zodpovědnosti a psychické nároky mohou vést ke stavům vnitřního napětí, k sociálně psychologickým obtížím, k prohlubujícím se psychickým krizovým stavům. Zvládání stresových situací lze ovlivnit specifickými dovednostmi, kterým je možné se naučit v rámci prevence dopadu stresu na osobnost učitele. V zájmu ochrany zdraví učitelů lze preventivními opatřeními předcházet rizikovým momentům a mírnit dopady zátěžových situací. Klíčová slova: Profese učitele, stresová situace, rizikové momenty, trauma jako důsledek dlouhotrvajícího stresu, možnosti prevence, ochrana zdraví.
Metody psychohygieny učitelů speciálních škol v ČR
Vondrovicová, Lenka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Metody psychohygieny učitelů speciálních škol v ČR Abstrakt Bakalářská práce je teoretickou studií, doplněnou o ilustrativní přepis rozhovorů s pedagogickými pracovníky vybrané speciální školy. Obsahuje vysvětlení pojmů psychohygiena, stres a syndrom vyhoření v kontextu profese učitele. Zabývá se zátěží působící na pedagogy, typickou pro školní prostředí. Představuje metody psychohygieny vhodné pro využití učiteli na speciálních školách. V práci je také navrženo dělení těchto metod a jejich stručné popisy. Dále je v práci shrnuto, jakým způsobem je péče o duševní zdraví učitelů začleněna do legislativy České republiky. Závěrečná kapitola je věnována tvorbě otázek k plánovaným rozhovorům a jejich stručnému přepisu. Klíčová slova Psychohygiena, metody psychohygieny, profese učitele, stres, syndrom vyhoření, speciální škola
Motivace k učitelské profesi
Křížová, Kateřina ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Motivace k učitelské profesi" se zabývala základní problematikou motivace k učitelské profesi. V teoretické části jsme se zaměřili na obecnou charakteristiku pojmů, které se váží k učitelské profesi, zejména na teorii učitelské profese, volbu učitelské profese, fáze učitelské profese, typologii učitelů, roli učitele, přípravu a profesionalizaci učitelů, ale také mýty o učitelské profesi, postavení učitele ve společnosti, prestiž učitelské profese, dále na motivaci a demotivaci k učitelské profesi, pracovní spokojenost učitelů a zvládání zátěže v učitelské profesi. Na základě těchto teoretických poznatků byl stanoven cíl diplomové práce a bylo provedeno výzkumné šetření. Cílem této diplomové práce bylo zjistit druh motivace studentů 2. a 3. ročníku magisterského studia, oboru Učitelství pro I. stupeň základní školy, Fakulty přírodovědně-humanitní a pedagogické Technické univerzity v Liberci, která je vede k volbě a výkonu učitelské profese. Praktická část diplomové práce se tedy věnuje interpretaci a srovnání výsledků dotazníkového šetření a vyhodnocení stanovených předpokladů. Klíčová slova Učitel, učitelská profese, příprava a profesionalizace učitelů, mýty o učitelích, prestiž učitelského povolání, motivace k učitelské profesi, demotivace k učitelské profesi, pracovní spokojenost učitelů,...
Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice
Čerňanská, Božena ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Klečková, Marta (oponent) ; Vašutová, Jaroslava (oponent)
Název: Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice Abstrakt: Disertační práce s názvem Proměna vzdělávání učitelů chemie v České republice charakterizuje a analyzuje současný systém jak pregraduálního studia budoucích učitelů chemie na vysokých školách a fakultách přírodovědného a pedagogického zaměření, tak systém dalšího vzdělávání učitelů chemie v ČR. V práci není opomenut poválečný vývoj vzdělávání v ČR od roku 1945 až do současnosti a přehled všech vysokých škol a fakult, které v současné době vzdělávají učitele chemie. Nejvíce exponovanou částí práce je zjištění a analýza současného stavu přípravy a dalšího vzdělávání učitelů chemie a návrh koncepce dalšího vzdělávání učitelů chemie v České republice. Klíčová slova: profese učitele, pregraduální příprava učitelů, další vzdělávání učitelů, vzdělávací instituce, kurikulární reforma, celoživotní vzdělávání
Vnímání životní a pracovní spokojenosti u učitelů středních škol
DVOŘÁKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá životní a pracovní spokojeností učitelů středních škol. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmů životní, ale i pracovní spokojenosti. Popisuje jejich definice, dimenze a determinanty, které mají na životní a pracovní spokojenost vliv. Dále se zaměřuje na charakteristiku učitelské profese, osobnost pedagoga a jeho typologii. Dále hovoří o požadavcích, které jsou na učitelskou profesi kladeny a rizicích, které učitelům hrozí. Praktická část je koncipována jako výzkum životní a pracovní spokojenosti pomocí standardizovaného Dotazníku životní spokojenosti J. Fahrenberga et al.(2001). Cílem práce je zjistit, v jaké míře jsou učitelé na středních školách spokojeni nejen se svou prací, ale i se svým životem, protože obojí je pro jejich práci velmi důležité a motivující.
Pohled učitelů na vlastní profesi
BRAŠNOVÁ, Miroslava
Diplomová práce se zabývá problematikou vnímání učitelské profese samotnými vyučujícími, kteří působí na druhém stupni základních škol. V teoretické části jsou zpracovány informace, týkající se činností, problémů, kompetencí, rolí, prestiže, platu a společenského postavení této profese. V praktické části jsou pak zpracovány rozhovory s učiteli, kteří odpovídali na to, jak svou profesi vnímají a co si o ní myslí z hlediska pracovní náplně, profesních problémů, platových podmínek, kompetencí atd.
Co stresuje učitele?
LOJDA, Josef
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku stresu u učitelů. Popisuje, kdo je učitel, co je stresor, stres a syndrom vyhoření a také jak jsou tyto pojmy propojeny. Teoretická část se dále věnuje prevenci stresu a obraně proti stresu. Výzkumná část se zaměřuje na detekování hlavních stresorů učitelů, na to jak často a jak silně prožívají učitelé stres a negativní pocity s přihlédnutím k profesnímu věku, pohlaví a zaměření. Dále co učitelé o stresu vědí a co dělají pro to, aby ho nezažívali.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.