|
Význam kulturních prvků v marketingu. Kulturní specifika Nového Zélandu
Kadlec, Michal ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vlivu kultury v marketingu. Zkoumá propojení a význam jednotlivých kulturních prvků v marketingové perspektivě. Praktická část této práce se věnuje kultuře Nového Zélandu, jejíž specifika jsou charakterizována a jsou popsány vybrané kulturní prvky ve vztahu k marketingu. V první části této práce je kultura teoreticky charakterizována jako dynamický proces, a blíže jsou rozebrány významné kulturní prvky. Zvýšená pozornost je věnována kulturně odlišnému významu barev, jakožto nejvíce vnímanému vizuálnímu symbolu, v propojení s marketingovým využitím. Závěr teoretické části je věnován bližší analýze významného Modelu kulturních dimenzí, jehož autorem je nizozemský antropolog Geert Hofstede. Tento model poskytuje měřitelné informace o základních rysech a odlišnostech světových kultur. Analýza modelu je obohacena o vztah mezi kulturními dimenzemi a náboženskými směry, který přináší další rozměr. Druhá část se zabývá aplikací kultury a jejích významných prvků do oblastí marketingu. Pozornost je zaměřena zejména na marketingový mix a jeho složky -- produkt, cenu, distribuci a marketingovou komunikaci. Postihuje základní oblasti a roviny, které je nezbytné v multikulturním marketingu respektovat. Závěrečná metodická část je zaměřena na charakteristiku novozélandské kultury a jejích vybraných prvků ve vztahu k marketingu. Podává přehled o základních kulturních rysech, kterým je nezbytné se přizpůsobit. Problematiku doplňuje výzkum odlišného vnímání, asociace a interpretace kulturně podmíněných vizuálních reklamních sdělení v kontrastu České republiky a Nového Zélandu. Závěrem jsou shrnuta významná zjištění této diplomové práce.
|
|
Communication of Kotex brand
Tichá, Lenka ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provedení komplexní analýzy komunikační strategie značky Kotex z roku 2003, kdy proběhl její celkový relaunch. Na základě zjištěných informací vyhodnotit efektivnost zvolených komunikačních prostředků při dosahování marketingových cílů v daném období. Diplomová práce by měla potvrdit vhodnost komunikačního mixu pro danou značku v tržním prostředí dámské hygieny s ohledem na rozpočtové omezení a specifika cílové skupiny. Praktickým přínosem práce je jednak posouzení vhodnosti použité komunikační strategie a následně navrhnutí dalších možných aktivit doporučených k realizaci za imitujících podmínek daných jednak korporátními pravidly a tržními specifiky.
|
|
Komunikační strategie Paláce Flóra
Caletková, Miroslava ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Pospíšil, Lukáš (oponent)
V rámci zpracovávání tohoto tématu jsem spolupracovala s marketingovou ředitelkou Paláce Flóra, Šárkou Bušková, které mi v mnohém pomáhala. Práce je strukturována do dvou částí -- teoretické a praktické. Teoretická část je dále členěna do tří hlavních kapitol. Postupně zde procházíme pojmy jako "Marketing", "Marketingový mix", dále přecházíme ke komunikaci obecně a nakonec k zásadám efektivní marketingové a komerční komunikace. Praktická část se zabývá konkrétním obchodním centrem, jeho postavením na pražském trhu, strategií a přístupem k návštěvníkům. Je členěna opět do dvou základních kapitol. První z nich se zabývá situační analýzou, tedy popisem současné situace a zhodnocením přímé konkurence Paláce Flóra. V druhé části je popsána konkrétní komunikační strategie a komunikační plán Paláce Flóra na rok 2008. Což je i výstup a hlavní cíl této diplomové práce. K dosažení cílů byly použity poznatky z nastudované literatury doplněné o informace získané sledováním aktuální situace mezi obchodními centry. Část údajů byla použita na základě kontaktu s marketingovým oddělením Paláce Flóra.
|
| |
| |
|
Analýza nástrojů marketingového mixu ve firmě SETO, spol. s r.o.
Zítková, Jindra ; Ezrová, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
Práce nejprve seznámí čtenáře s obecnými informacemi o společnosti SETO, spol. s r.o., zejména s historií a předmětem činnosti. Dále jsou popisovány a analyzovány jednotlivé nástroje marketingového mixu společnosti. Tyto nástroje jsou produkt, cena, distribuce a propagace. V závěru je zhodnocení jednotlivých nástrojů marketingového mixu a případné návrhy, které by vedly ke zlepšení situace v dané oblasti.
|
| |
|
Analýza marketingových aktivit firmy Hennlich Industrietechnik, s.r.o.
Schovánková, Zuzana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Ryšánková, Alžběta (oponent)
Práce se zabývá analýzou marketingových aktivit ve firmě Hennlich Industrietechnik, s.r.o. se zaměřením na komunikaci se zákazníkem, konkurencí i uvnitř firmy. Práce řeší v jednotlivých kapitolách využívání nástrojů komunikačního mixu, rozdílný přístup k marketingovému řízení manažerů odštěpných závodů, efektivnost marketingových aktivit a jejich vliv na obrat i zisk firmy. Porovnává výsledky hospodaření jednotlivých odštěpných závodů a dává je do souvislosti s výsledky marketingových aktivit. Následně upozorňuje na nedostatky a hledá řešení ke zvýšení efektivnosti marketingu.
|
|
Ekonomická analýza multifunkčního sportovního areálu
Sýkora, Robert ; Novotný, Jiří (vedoucí práce) ; Bohuslav, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou společnosti provozující multifunkční sportovní zařízení, jejíž hlavní činností je provozování lanových drah a lyžařských vleků, provozování tělovýchovných zařízení a zařízení pro rekondici a regeneraci. Práce by měla poskytnout komplexní pohled na fungování společnosti. Představit marketingový mix společnosti a pomocí finanční analýzy posoudit hospodaření společnosti.
|
| |