Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 485 záznamů.  začátekpředchozí286 - 295dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Riziko syndromu vyhoření u pracovníků poskytujících sociální služby lidem s duševním onemocněním
Horsáková, Jana ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Cílem práce je mapovat syndrom vyhoření a způsoby, jak se před tímto rizikem chránit. Práce se specializuje na sociální pracovníky poskytující péči lidem s duševním onemocněním. Zkoumá tedy syndrom vyhoření s ohledem na pracovní rozsah sociální práce a s ohledem na specifickou cílovou skupinu. Vyjma tradičních definic syndromu vyhoření se zabývám i existenciálním rozměrem vyčerpání a také situací, kdy krize může být podporou k růstu nebo k vyhoření. V neposlední řadě se práce věnuje způsobům, jak přecházet vyhoření, jak vyrovnávat výdej energie, důležitosti podpory ze strany prostředí pracovního i osobního a vlastním schopnostem se chránit. V průzkumu využívám metody Maslach Burnout Inventory a z tohoto dotazníku zjištěné hodnoty míry vyhoření porovnávám s dalším dotazníkovým šetřením zaměřeným na míru podpory, na očekávání pracovníků a délku praxe.
Seberozvoj učitele jako základní předpoklad připravenosti na profesi
Murgašová, Marcela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci ,,Gestalt terapie a její využití ve školství" a zabývá se seberozvojem učitele jako základního předpokladu připravenosti pro výkon jeho profese. Popisuje samotný komplikovaný pojem seberozvoj učitele, dále se zabývá otázkami kvality vyučování a profesionalizace, kde opět zdůrazňuje seberozvoj jako cestu přechodu od semiprofese k profesi. Zamýšlí se nad nutností seberozvoje vzhledem k prudkým změnám v dnešní společnosti a tím se zvyšujících nárocích na osobnost učitele. Tato práce vychází z přesvědčení o důležitosti seberozvoje učitele zejména v oblasti sociálních a osobnostních kvalit, ptá se, zda jsou tyto kvality dostatečně rozvíjeny v pregraduální přípravě učitele a zda je také nabídka dalšího vzdělávání pro dnešní učitele dostačující. Krátká kapitola je věnována syndromu vyhoření. Empirická sonda si klade za cíl ověřit závěry a výzkumy z teoretické části. Zvolenou metodou pro sondu je dotazník pro učitele základních škol. V závěru práce je seznam center, která poskytují další vzdělávání učitelů.
Syndrom vyhoření u učitelské profese
Semrádová, Michaela ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelské profese. Definuje syndrom vyhoření, popisuje jeho příčiny a příznaky. Dále popisuje učitelství jako pomáhající profesi a věnuje se zátěžovým situacím ve škole. V poslední kapitole jsou popsány různé strategie předcházení syndromu vyhoření. Klíčová slova: syndrom vyhoření, učitelství, učitel, pomáhající profese, začínající učitel, stres
Začínající mladý učitel. Faktory odchodu ze školství
Jaroš, David ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce se zaměřuje na začínající učitele a analyzuje možné faktory jejich brzkého odchodu ze školství. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou - výzkumnou. V teoretické části práce se autor zabývá primárně osobností učitele a základními stresory, které ztěžují jeho práci a které mohou vést k odchodu ze zaměstnání. V praktické části práce je prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťována jednak míra zátěže jednotlivými potenciálními stresory - situacemi, se kterými začínající učitel přichází ve své praxi do styku, jednak role uvádějícího učitel při řešení takto vzniklých situací. Vedle celkového shrnutí výsledků dotazníkového šetření provedeného mezi začínajícími učiteli, se autor ve své práci snaží navrhnout možná řešení, jak jednotlivé formy zátěže, které mladé učitele negativně ovlivňují, zmírnit, popřípadě jak jim předcházet. Tyto návrhy autor směřuje nejen začínajícím učitelům, ale především jejich nadřízeným. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného se 40 respondenty.
Ovlivňování kvality pracovního života rozvojovými aktivitami
Dufková, Markéta ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FILOZOFICKÁ FAKULTA KATEDRAANDRAGOGIKY A PERSONÁLNÍHO ŘÍZENÍ Bc. Markéta Dufková Ovlivňování kvality pracovního života rozvojovými aktivitami (Influence of development activities on quality of work life) DIPLOMOVÁ PRÁCE Praha 2013 Vedoucí práce: PhDr. Jan Gruber, Ph.D. RESUMÉ Práce je zaměřena na komparaci teoretických přístupů ke kvalitě pracovního života s praktickými přístupy v mezinárodních společnostech. Zároveň je kladen důraz na oblast rozvoje zaměstnanců, jehož součástí je i vzdělávání. Základem práce je analýza přístupů ke kvalitě života respektive ke kvalitě pracovního života. Teoretické dimenze kvality pracovního života jsou syntézou aplikovány na praktický měřící nástroj, využívaný ve zkoumané korporaci. V dnešní době je zaměstnanec vzácným a nezbytným prvkem života organizace. Orientace na zákazníka a orientace na zaměstnance vyžaduje dokonalou znalost motivačních vzorců a potřeb člověka. Zlepšením kvality pracovního života můžeme ovlivnit nejen pracovní výkon zaměstnance, ale i jeho spokojenost s prací. Druhotným efektem je i snížení fluktuace. Kvalitu pracovního života je možné ovlivňovat velkým množstvím způsobů, v této práci je však pozornost zaměřena na působení rozvoje zaměstnanců na celkovou kvalitu pracovního života.
Syndrom vyhoření v podmínkách výkonově orientované společnosti 21.století
Petrlíková, Adelheid ; Kebza, Vladimír (vedoucí práce) ; Hrachovinová, Tamara (oponent)
Teoretická část práce se zabývá analýzou současných poznatků o vývoji pojetí syndromu vyhoření od počátku zájmu o tuto problematiku v 70. letech 20. století do současnosti. V této části se práce zabývá klíčovými tématy syndromu vyhoření - vymezení a historií syndromu vyhoření, odlišení syndromu vyhoření od jiných psychických stavů, prožíváním a symptomům vyhoření, jeho vývojem, stádii a diagnostikou a v neposlední řadě faktory, které vznik syndromu vyhoření moderují. Tyto faktory jsou dále rozděleny na vnitřní a vnější. Empirická část diplomové práce se zaměřuje na srovnání distribuce rizik syndromu vyhoření (SMBM - Shirom-Melamedova škála) a souvisejících osobnostních (LET - Life Engagement Test) a sociálních proměnných (ICL - dotazník interpersonální diagnózy) u profesních skupin orientovaných na profesionální práci s lidmi (psychiatři, psychologové, psychoterapeuti) a u profesních skupin orientovaných jinak (IT pracovníci). Předpokládaným výstupem práce bude ověření či vyvrácení základní hypotézy o intrapsychických a interpersonálních souvislostech syndromu vyhoření. Klíčová slova: Syndrom vyhoření, Shirom-Melamedova škála (SMBM), Test životní angažovanosti (LET), Dotazník interpersonální diagnózy (ICL), odlišné pracovní skupiny.
Začínající mladý učitel. Faktory odchodu ze školství
Jaroš, David ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Resumé Závěrečná práce se ve své teoretické části zabývá osobností učitele a základními stresory, které ztěžují jeho práci a které mohou vést k odchodu ze zaměstnání. V praktické části práce se autor prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřil na zjišťování míry zátěže jednotlivými stresory a situacemi, se kterými začínající učitel přichází ve své praxi do styku. Bakalářská práce dále přináší návrhy, jak tuto zátěž zmírnit, byť je bohužel přirozenou součástí učitelské profese, popřípadě jak jí předcházet. Tyto návrhy autor směřuje nejen začínajícím učitelům, ale především jejich nadřízeným. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného se 49 respondenty.
Prevence syndromu vyhoření
Petrášková, Bohumila ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Předložená diplomová práce pojednává o syndromu vyhoření jako fenoménu dnešní doby, který ohrožuje jedince i organizace, v nichž pracují. V teoretické části práce je definován syndrom vyhoření, vymezeny jsou jeho možné příčiny a vliv individuálních i vnějších faktorů. Dále je popsán proces vyhoření a jsou uvedeny psychosociální a tělesné příznaky, které na syndrom vyhoření ukazují, zmíněny jsou i možné důsledky syndromu vyhoření. V další kapitole je pojednáno o faktorech, které mohou působit v prevenci syndromu vyhoření v pracovním životě člověka. Uvedeny jsou vnitřní faktory jako odolnost jedince, jeho pracovní motivace a sebeřízení, i vnější faktory působící v pracovním prostředí. Poslední teoretická kapitola dává do souvislosti poznatky o syndromu vyhoření s řízením a vedením lidí a poukazuje na možnosti jeho prevence v organizaci. Pozornost je věnována řízení znalostí, řízení talentů a řízení rozmanitostí. Dále jsou uvedeny jednotlivé personální činnosti a jejich možná role v prevenci syndromu vyhoření. Nakonec je zmíněn význam osobnostního rozvoje, vzdělávání, vyvážení pracovního a osobního života i spirituality v prevenci syndromu vyhoření. Empirická část práce se skládá z dotazníkového šetření srovnávajícího ohrožení třech věkových kategorií a z rozhovoru s psychologem, který se prevencí syndromu...
Riziko syndromu vyhoření u vybraných speciálních pedagogů pracujících s žáky s mentálním či kombinovaným postižením
Dvořáková, Anna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
NÁZEV: Riziko syndromu vyhoření u vybraných speciálních pedagogů pracujících s žáky s mentálním či kombinovaným postižením AUTOR: Anna Dvořáková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u speciálních pedagožek pracujících s dětmi s mentálním či kombinovaným postižením. Tyto ženy jsou zaměstnány v praktických či speciálních školách. Vzdělávání dětí s tímto druhem postižení může snadno vyústit v syndrom vyhoření. Je tedy na místě, aby si vedení praktických a speciálních škol bylo vědomo nebezpečí syndromu vyhoření a snažilo se před vznikem burnoutu své zaměstnance chránit. K přijetí potřebných preventivních opatření je nutné si nejdříve uvědomit možná rizika vzniku burnoutu související s profesí speciálního pedagoga. Teoretická část postihuje problematiku syndromu vyhoření a edukace žáků s mentálním či kombinovaným postižením. Poskytuje tak potřebný podklad pro vlastní šetření. Praktická část využitím kvalitativních metod šetření zjišťuje aktuálnost vnějších faktorů rizika vzniku syndromu vyhoření a snahy ve vybraných školách o prevenci těchto faktorů. Práce si klade za cíl přenesení vnějších rizikových faktorů vzniku syndromu vyhoření do života speciálních pedagožek. Přínos práce je ve zhodnocení míry výskytu...
Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků
Procházková, Kateřina ; Nikodemová, Hana (vedoucí práce) ; Raudenská, Jaroslava (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE 2. LÉKAŘSKÁ FAKULTA Ústav ošetřovatelství Kateřina Procházková Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků Bakalářská práce Praha 2013 Bakalářská práce Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků Autor práce: Kateřina Procházková Vedoucí práce: Mgr. Hana Nikodemová Oponent práce: PhDr. Jaroslava Raudenská, Ph.D. Datum obhajoby: 2013 Bakalářská práce Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků BIBLIOGRAFICKÝ ZÁZNAM PROCHÁZKOVÁ, Kateřina. Syndrom vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků. Praha, 2013. s. 118. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, 2. Lékařská fakulta. Vedoucí práce Mgr. Hana Nikodemová. ANOTACE Předkládaná bakalářská práce je věnována problematice syndromu vyhoření u nelékařských zdravotnických pracovníků pracujících ve FN Motol na pozici zdravotní sestra nebo zdravotnický asistent. V teoretické části je vymezen pojem "nelékařští zdravotničtí pracovníci'' a základní informace o povolání zdravotní sestry. Teoretická část dále obsahuje přehled relevantních poznatků týkajících se syndromu vyhoření, příčin a příznaků, ale i prevence této diagnózy. Cílem empirické části práce je porovnat riziko vzniku vyhoření u sester pracujících na oddělení pro dospělé se sestrami pracujícími na odděleních pro děti. Jako výzkumná metoda...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 485 záznamů.   začátekpředchozí286 - 295dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.