Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 512 záznamů.  začátekpředchozí272 - 281dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vizuální stránka 1. světové války v časopise Světozor
Bubelová, Marcela ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zobrazování Velké války v českém týdeníku Světozor. Bude zkoumat, kolik prostoru v letech 1914-1918 je v časopise je věnováno válečným událostem, jaké stránky tohoto světového konfliktu jsou zobrazovány a s jakou četností. Dále chce práce obsáhnout, zda se v době trvání války nějakým způsobem změnil způsob jejího zobrazování. V závěru práce bude zhodnoceno, jak by čtenář týdeníku mohl Velkou válku vnímat na základě fotografií tohoto týdeníku.
Srovnání motivace uživatelů Instagramu a polaroidu
Vinická, Lucie ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivacemi uživatelů Polaroidu a Instagramu, přičemž vychází z předpokladu, že obě média mají společný téměř okamžitý výsledek a mohou mít i velmi podobnou vizuální stylizaci. Teoretická část práce se věnuje stručnému shrnutí historie fotografie a filozofickým názorům na toto téma. Představuje fenomén Polaroidu a Instagramu a nastiňuje možné motivace jejich uživatelů, jak s pomocí odborné literatury, tak i osobních blogů, článků a rozhovorů. Praktická část popisuje provedení originálního výzkumu, který sestává ze standardizovaného dotazníku, a jeho výsledky. S jejich pomocí potvrdíme či vyvrátíme stanovené hypotézy.
Srovnání motivace uživatelů Instagramu a polaroidu
Vinická, Lucie ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivacemi uživatelů Polaroidu a Instagramu, přičemž vychází z předpokladu, že obě média mají společný téměř okamžitý výsledek a mohou mít i velmi podobnou vizuální stylizaci. Teoretická část práce se věnuje stručnému shrnutí historie fotografie a filozofickým názorům na toto téma. Představuje fenomén Polaroidu a Instagramu a nastiňuje možné motivace jejich uživatelů, jak s pomocí odborné literatury, tak i osobních blogů, článků a rozhovorů. Praktická část popisuje provedení originálního výzkumu, který sestává ze standardizovaného dotazníku, a jeho výsledky. S jejich pomocí potvrdíme či vyvrátíme stanovené hypotézy.
Instantní fotografie na sociálních sítích
Valentová, Marie ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
(abstrakt) Tato práce se zabývá sociální sítí Instagram jakožto následníkem tradice instantní fotografie a obsahem této sítě. Instagram je globálně velmi rozšířenou sítí a fenoménem, který ovlivňuje objekty fotografie, definici zachycení hodného i estetiku. Instagram, jehož obsah je denně rozšiřován o miliony dalších fotografií, je místem, kde fotografie nabývají nového uplatnění a následují specifické trendy. Tato práce zkoumá sociální síť samotnou, sleduje historii vzniku Instagramu, principy fungování této sítě, českou verzi sítě i typy uživatelů. Pro lepší definici specifik instagramové fotografie zasazuje tento jev do historického kontextu technologického vývoje média fotografie. Tato práce se snaží vystihnout a definovat zejména estetiku fotografií na této síti; nejdřív v rovině obecných poznatků; následně praktickým průzkumem. Hlavním výstupem je prozkoumání obsahu českého Instagramu a hledání obrazových specifik této sítě. S pomocí obrazové analýzy stanovuje a kategorizuje nejčastější objekty na fotografiích na této síti a následně hledá estetická specifika s pomocí dotazníkového šetření.
Historicko-sociologické aspekty sebeprezentace na internetu (zaměření na sociální síť Instagram)
Petrová, Michaela ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Cviklová, Lucie (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaké motivy vedou uživatele internetu k sebeprezentaci ve veřejném prostoru. Práce je zaměřena na aplikaci Instagram, které doposud nebylo věnováno mnoho prostoru. Věkové rozmezí uživatelů je od 18 let, rozděleno do tří věkových skupin s předpokladem rozdílností, které vyplynou v průběhu šetření. Práce má teoreticko-empirickou povahu, přičemž teoretická část je věnována pozvolným změnám ve společnosti s nástupem nových technologií. Kvalitativní výzkum, který odpovídá na hlavní výzkumnou otázku a další dílčí výzkumné otázky, vychází z polostrukturovaných rozhovorů. Výsledky mohou sloužit jako teoretický základ pro budoucí zkoumání sociálních sítí, především aplikace Instagram. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fotografie jako součást komplexního komunikátu ve zpravodajství českých deníků
Jarošincová, Jitka ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Tématem práce je dodržování novinářské etiky ze strany dvou seriózních českých deníků - Mladé fronty DNES a Hospodářských novin, v případě informování veřejnosti prostřednictvím komplexních komunikátů, jejichž součástí je novinářská fotografie. Vzorek výzkumu je omezen na domácí a zahraniční zpravodajství vydávané celostátně. Zkoumaným obdobím je březen 2014. Hodnocenou proměnnou je vztah mezi významy jednotlivých složek daných komunikátů (titulku, popisku, snímku a souvisejícího článku), které by - protože se všechny podílí na výstavbě společného smyslu sdělení, jež má být věrným obrazem skutečnosti - měly vůči sobě vykazovat princip harmonie a substituce. Výzkumné jednotky jsou analyzovány pomocí sémiotické analýzy na úrovni denotace a konotace. K výkladu jednotlivých znaků jsou použity znalosti sociální a vizuální sémiotiky, sémantiky a pragmatiky. V závěru je výzkum porovnán se zjištěními bakalářské práce Magdy Polmanové, která se zabývala téměř stejným tématem na stejném materiálu, avšak z roku 2011. Výsledkem mého výzkumu jsou zjištění, kolikrát došlo v daném období k uveřejnění nekoherentních komplexních komunikátů, jak se jejich počty lišily mezi danými periodiky, jak se jejich množství změnilo od roku 2011, jaké vzorce vztahů mezi sebou jednotlivé složky vykazovaly, jaké principy...
Vizuální komunikace a budování identity Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary prostřednictvím Instagramu
Fundová, Johana ; Průchová, Andrea (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vizuální komunikaci Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary prostřednictvím sociální sítě Instagram. Tuto síť používá festival ke komunikaci s návštěvníky, čímž buduje svou identitu a vytváří komunitu fanoušků. Teoretická část práce přibližuje historii Instagramu a fungování této populární aplikace, dále se zaměřuje na působení karlovarského festivalu i zahraničních filmových festivalů na Instagramu. Závěr teoretické práce nabízí definice vizuální komunikace se zaměřením na specifika analogové, digitální a internetové fotografie. Práce pomocí kvantitativní obsahové analýzy instagramových fotografií a sémiotické analýzy prvků technického a obsahového charakteru zkoumá, jaký vizuální styl komunikace festival používá a jak tento styl přebírají návštěvníci festivalu a média informující o festivalu. V rámci tohoto výzkumu je zkoumán instagramový profil karlovarského festivalu a vybrané profily zástupců médií a návštěvníků. Cílem práce je popsat, jaký vizuální jazyk a styl používají na Instagramu organizátoři festivalu a jak se tento jazyk odráží na budování identity samotného festivalu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 512 záznamů.   začátekpředchozí272 - 281dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.