Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projektované, realizované a dosažené ICT kurikulum na základních školách
BERKI, Jan
Jednou ze základních snah výzkumu v oblasti didaktiky je popsat a analyzovat kurikulum ve všech jeho formách. Ve vzdělávací oblasti zaměřené na informační a komunikační technologie (ICT), případně informatiku, je tato snaha aktuální především vzhledem k relativně nedávnému včlenění oblasti mezi povinné součásti kurikula na základních školách a také vzhledem k jejímu dynamickému vývoji. Tato disertační práce tak navazuje jednak na výzkumy analyzující kurikulum jiných vzdělá-vacích oblastí, jednak na šetření věnující se tématu implementace ICT do školního prostře-dí. Výzkumy z druhého okruhu využívaly především kvantitativních metod a spoléhaly se převážně na deklarace respondentů. Oproti tomu byla v rámci výzkumu popisovanému v této práci zvolena kvalitativně pojatá případová studie, která získává data také z analýzy dokumentů či pozorování. Nejprve jsou vymezeny pojmy kurikulum a jeho fáze a ICT gramotnost, která představuje jeden z hlavních cílů vzdělávací oblasti v českém kurikulu. Navazuje analýza a souhrn výsledků již realizovaných výzkumných šetření zaměřených na podmínky výuky ICT a s ICT, informatická témata a vztah jednotlivých aktérů vzdělávání k nim a v neposlední řadě na výsledky žáků v oblasti ICT gramotnosti a informatického myšlení. Empirická část disertační práce popisuje na základě analýzy dokumentů modely používané pro vymezení vzdělávací oblasti ICT a projektované kurikulum vybrané základní školy. Z analýzy zápisů v třídních knihách je vyvozováno realizované kurikulum a jeho změny. Videozáznamy některých vyučovacích hodin byly použity jednak pro ověření zápisů, jednak pro analýzu použitých vyučovacích metod. Také na základě jejich analýzy byly definovány vzdělávací cíle těchto vyučovacích jednotek a tím dosažené kurikulum. Pro ověření znalostí a dovedností vybraných znalostí a dovedností bylo využito speciální praktické cvičení. Kromě deskripce jednotlivých fází ICT kurikula na vybrané základní škole identifikuje tato práce některé z diferencí mezi nimi. Na závěr jsou některá zjištění využita i jako podněty k úpravě projektovaného kurikula na národní úrovni.
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Mikyska, Vladimír ; Ochotný, Vladimír (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na posouzení informačního systému a návrh změn v reálném podnikovém prostředí. Teoretická část popisuje problematiku a pojmy z oblasti informačních systémů, informačních technologií, procesů a projektů. V analytické části se nachází představení společnosti a analýza současného stavu jejího informačního systému a procesů. Na základě zjištění z analýz jsou učiněna doporučení a návrhy na možné změny.
Informační ekonomika v číslech - 2013
Český statistický úřad
Základní přehled o stavu a vývoji ICT v následujících oblastech: IT odborníci, výdaje a investice, výzkum a vývoj a patenty, zahraniční obchod, ICT sektor.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
M-learning - mobilní aplikace ve vzdělávání
Pěničková, Markéta ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem práce je poskytnout čtenáři ucelený pohled na problematiku mobilního vzdělávání. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy a definice, které s danou problematikou souvisí, možná využití m-learningu v praxi, jeho výhody a nevýhody. Uvedeny jsou zde také jistá doporučení pro tvorbu vhodného mobilního obsahu, druhy vzdělávacích mobilních aplikací spolu se zohledněním jejich výhod a nevýhod. Předmětem praktické části je analýza mobilních vzdělávacích aplikací, které lze využít při studiu informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Toho je dosaženo výběrem dostupných aplikací, jejich popisem a následnou analýzou. Při hodnocení aplikací je použita vícekriteriální metoda se stejnou důležitostí vah kritérií. Výstupem analýzy je posouzení, zda jsou zvolené aplikace pro vzdělávání studentů vhodné a jakým způsobem je studenti mohou v průběhu studia uplatnit.
Interaktivní úlohy pro informatickou soutěž
KADLEC, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou, tvorbou a vyhodnocením jednotlivých interaktivních úloh pro soutěžní webovou aplikací iBobr Bobřík informatiky. Dále se snaží objasnit a přiblížit technické a organizační problémy spjaté s nasazením těchto úloh a jejich uplatnění v soutěži.
Analýza uplatnění absolventů informatiky FIS VŠE
Řepík, Martin ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou informatických studijních oborů vyučovaných na veřejných vysokých školách v České republice. Cílem je popsání jednotlivých oborů a jejich srovnání s výukou informatiky na FIS VŠE v Praze. V závěru jsou informatické obory vyučované na FIS VŠE v Praze konfrontovány se statistikou uplatnění absolventů na trhu práce na základě informací z databáze personální agentury Grafton Recruitment. Díky tomu jsou definována doporučení pro další zlepšování výuky informatiky na FIS VŠE v Praze.
Analýza informačních potřeb a návrh IS pro jejich podporu pro divizi Ostraha firmy P. Dussmann spol. s.r.o.
Petřek, Pavel ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza informačních potřeb firmy a návrh zlepšení, hlavně dosažených použitím moderních technologií a digitalizací každodenních informací. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zaměřuje na definici informace a informační potřeby. Informační potřeba je dále podrobněji popisována a při tom rozdělena na části typické pro výrobní podnik, protože v něm lze nalézt možná nejvíce složitou informační potřebu. Informační potřeba je dále podpořena technologiemi, a to je úvod k nejsložitějšímu pojmu -- informačnímu systému. Po popsání informačních systémů následuje praktická část. První část praktické části je věnována analýze informačních potřeb společnosti, hlavně se zaměřuje na uživatele, jejich informační potřeby a technické prostředky které využívají. Druhá část je věnována návrhům vylepšení technologií, a asi nejdůležitější části, přechodu z dnešního stavu zaznamenávání informací do papírových formulářů ke zpracování digitálnímu. Tento proces je podpořen datovým modelem nahrazujícím současné papírové formuláře. Na konci práce je také finanční kalkulace jednoho konkrétně navrženého řešení.
Využití balanced scorecard při měření efektivnosti IS/IT
Bílík, Petr ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Hudeček, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřená na možnost využití Balanced Scorecard při měření efektivnosti IS/IT. Cílem této práce je analyzovat současný stav práce se CRM v organizaci AIESEC pomocí BSC a na základě této analýzy dále vytvořit seznam doporučení pro měřený systém za účelem zvýšení efektivity tohoto systému. Bakalářská práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V první, teoretické části, je pozornost věnována problematice BSC. Je zde řešena logika, která je za tvorbou BSC dále pak výhody a nevyhody této metody. Tato část popisuje také IT BSC, tedy modifikaci klasické BSC pro účely použití pro měření IS/IT. Na závěr této kapitoly se věnuji matrikám měření IS/IT, kde shrnuji základní teorii ohledně měření a metrik v rámci IS/IT. Druhá, praktická část, je zaměřená na aplikaci získaných znalostí z teoretické části. Je zde měřen konkrétní systém CRM používaný organizací AIESEC. Nejdříve je blíže popsán měřený systém, aby byla lépe vidět realita, ve který systém pracuje. Dále je ve spolupráci se zástupci AIESEC navržena již konkrétní BSC, která popisuje fungování daného systému. Pro BSC byly následně stanoveny cílové metriky. Následně bylo provedeno měření systému, z čehož jsme získlai konkrétní hodnoty, které byly poté podrobeny analýze a na základě toho byly navrhnuty doporučení a závěry pro zefektivnění práce CRM systému. Tyto doporučení budou poskytnuta AIESEC, který má podle nich možnost zlepšit a zefektivnit práci CRM systému. Teoretická část práce byla vytvořena z informací čerpaných z odborné literatury a odborných článků. Praktivká část byla vytvořena na základě znalostí z teoretické části, konzultací s organizací AIESEC a dotazníkového šetření, provedeného mezi uživateli systému CRM.
Informatické vzdělávání v oblasti středních škol nezaměřených na výuku informatiky
Waldmannová, Lenka ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Cílem práce je analyzovat výuku informatiky na středních školách v České republice, které nejsou zaměřeny na informatické vzdělávání. Pro analýzu je prvořadá legislativa České republiky, ale také poznatky z praxe. Hlavní oblastí zájmu je tvorba Rámcových vzdělávacích programů a jejich aplikace na školách dle Školního vzdělávacího programu. Problematika je také velmi úzce spjata s otázkou státní maturity a její realizací. Zdrojem informací pro tvorbu analýzy jsou legislativní dokumenty vydané Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky -- např. Bílá kniha (Národní program rozvoje vzdělávání), Rámcové vzdělávací programy pro jednotlivé obory středních škol, Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky -- Informatika základní úroveň obtížnosti/ vyšší úroveň obtížnosti. Data z praxe jsou získána formou dotazníků, které byly rozeslány na střední školy po České republice, v některých školách proběhla i osobní návštěva. Následné zpracování získaných dat by mělo vést k jasným závěrům a vyvození doporučení pro změny v oblasti výuky informatiky na středních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.