Název:
Informatické vzdělávání v oblasti středních škol nezaměřených na výuku informatiky
Překlad názvu:
The computer science education in secondary schools not aimed at teaching computer science
Autoři:
Waldmannová, Lenka ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je analyzovat výuku informatiky na středních školách v České republice, které nejsou zaměřeny na informatické vzdělávání. Pro analýzu je prvořadá legislativa České republiky, ale také poznatky z praxe. Hlavní oblastí zájmu je tvorba Rámcových vzdělávacích programů a jejich aplikace na školách dle Školního vzdělávacího programu. Problematika je také velmi úzce spjata s otázkou státní maturity a její realizací. Zdrojem informací pro tvorbu analýzy jsou legislativní dokumenty vydané Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky -- např. Bílá kniha (Národní program rozvoje vzdělávání), Rámcové vzdělávací programy pro jednotlivé obory středních škol, Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky -- Informatika základní úroveň obtížnosti/ vyšší úroveň obtížnosti. Data z praxe jsou získána formou dotazníků, které byly rozeslány na střední školy po České republice, v některých školách proběhla i osobní návštěva. Následné zpracování získaných dat by mělo vést k jasným závěrům a vyvození doporučení pro změny v oblasti výuky informatiky na středních školách.The aim is to analyze the teaching of science in secondary schools in the Czech Republic, which are focused on computer science education. The primary analysis of the legislation of the Czech Republic, but also knowledge of the practice. The main area of interest is the development of FEP and their applications to schools under the School Education program. The issue is also closely linked to the issue of state graduation and its implementation. The source of information for the creation of analysis are legislative documents issued by the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic -- for example as the White Paper (National Education Development Program), Educational programs for various high school courses, Product testing requirements of the common school-leaving examination -- Informatics basic level of difficulty / higher level of difficulty. Data from practices are obtained through questionnaires that were sent to secondary schools in the Czech Republic. Subsequent processing of data should lead to clear conclusions and to draw recommendations for changes in teaching informatics at secondary schools.
Klíčová slova:
informatika; střední škola; vzdělávání; výuka; computer science; education; informatics; secondary school
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/27303