Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí210 - 219dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Životním povinnostem dostáti může jedině ten, kdo zdráv je a silen." Reprezentace těla v časopise Výchova tělesná
Fiedler, Ondřej ; Himl, Pavel (vedoucí práce) ; Hanulík, Vladan (oponent)
Ve své diplomové práce si kladu za cíl analyzovat reprezentace těla v českých odborných textech zabývajících se tělesnou výchovou, které byly publikovány na počátku 20. století v časopise Výchova tělesná. Vycházím z antropologického předpokladu, že chápání a interpretace těla se mění spolu s historickým, sociálním, kulturním a ideologickým kontextem. Existuje mnoho oblastí vědění, které určují správnost a přirozenost určitého tělesného vzhledu, chování a jednání a jednou z nich je teorie školní tělesné výchovy, která od 2. poloviny 19. století stanovuje normy tělesné zdatnosti jako základního předpokladu pro úspěch v národním, hospodářském a společenském životě. Výklad začíná analýzou popisů cviků, což je nejpůvodnější součást tělovýchovného diskurzu, a textů, které tematizují tělo ve vztahu k duchu. Na této rovině vysvětluji, jaké významy se vztahují k předporozumění tělu. Ve druhé, hlavní části práce interpretuji proces konstrukce norem náležitého těla a ukazuji, jaké techniky jsou předepsané pro jejich realizaci a jaké jsou způsoby jejich legitimizace. Produkci normativních významů vztahuji ke třem velkým ideologiím: genderu, disciplíny a zdraví. Teoretickým rámcem práce je Foucaultova teorie biomoci.
Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách
Procházka, Martin ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách Cíle: Zjistit, zda školy disponují takovými podmínkami pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví), aby mohly plnit cíle rámcových vzdělávacích programů. Zjistit základní údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy na základních a středních školách a údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy v Praze a Plzeňském kraji. Zjistit, zda se liší podmínky výuky vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví) na základních a středních školách, v Praze a Plzeňském kraji. Navrhnout vhodná řešení ke zlepšení situace. Metody: Použili jsme metodu komparace výsledků nestandardizovaného dotazníkové šetření převážně s uzavřenými typy otázek. Dotazníkové šetření bylo určeno učitelům tělesné výchovy na ZŠ a SŠ. Zkoumanými regiony byly Plzeňský kraj a hlavní město Praha. Dotazníkové šetření bylo doplněno osobními řízenými rozhovory s učiteli TV. Výsledky: Zjistili jsme, že celkové podmínky na školách odpovídají normám základních kurikulárních dokumentů. Celkové podmínky nebrání naplňování cílů a úkolů uvedených v základních kurikulárních dokumentech. Podmínky pro výuku TV jsou prokazatelně lepšími na ZŠ než na SŠ. Vyššího vzdělání dosahují učitelé na SŠ a v...
Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin tělesné výchovy
Koudelková, Adéla ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin TV Cíle práce: Hlavním cílem práce je vhled do problematiky integrace zrakově postiženého žáka do hodin tělesné výchovy v běžné třídě základní školy. Zjišťuji, jak se žák se zrakovým postižením cítí v hodinách TV a jak si myslí, že je vnímán svým okolím? Dílčím cílem výzkumu je zjistit, jak se v konkrétním případě žáka se zrakovým postižením zdařila integrace do běžné ZŠ, jak se na ní podílely a jak ji ovlivnily zúčastněné osoby. Rovněž chci zjistit, v jaké míře se taková integrace stává náročnou pro osoby, které se na ní podílejí. Metoda: Kombinování techniky rozhovoru, dlouhodobého pozorování a analýzy dat z pedagogické dokumentace v rámci případové studie žáka. Výsledky: Žák se zrakovým postižením byl úspěšně adaptován v procesu integrace v tělesné výchově běžné základní školy. Důkazem jsou pozitivní výsledky a pokroky integrovaného žáka. Výsledky však poukazují na problém integrace na 1.stupni, způsobený nedostatečnými kompetencemi pedagogů. Problémem se jeví nejednotný přístup k dítěti a potažmo i k integraci u zúčastněných osob. V takové míře je pak integrace náročnou nejen pro osoby integrující, ale také má negativní dopad na dítě. Klíčová slova: zrak, zrakové postižení, zrakové vady, integrace, inkluze, vzdělávání, sport, výchova,...
Historie tělesné výchovy a sportu ve Vimperku.
MONDL, Jakub
Tato bakalářská práce pojednává o historii tělesné výchovy a sportu ve Vimperku od doby, kdy došlo v roce 1863 k založení německé tělocvičného spolku Turnverein a Sokola založeného v roce 1911, do současnosti. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První kapitola bakalářské práce je věnována stručnému historickému vývoji Vimperka. Druhá část popisuje činnost Sokola a sportovních oddílů, od jejich založení do roku 1945. Třetí část se zabývá vznikem a vývojem jednotlivých tělovýchovných jednot, sportů a organizací ve Vimperku mezi lety 1945 až 1989. Poslední čtvrtá kapitola navazuje na předchozí období a mapuje období od roku 1989 do roku 2016.
Vztah pohybových dovedností na suchu a ve vodě v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Hornová, Iva ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Práce se zabývá problematikou pohybových dovedností. Zkoumá vzájemný vztah a porovnává úroveň pohybových dovedností na suchu a ve vodě v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Věnuje se otázce ovlivňování pohybových dovedností na suchu a ve vodě, zjišťuje, zda úroveň vybraných pohybových dovedností na suchu odpovídá úrovni pohybových dovedností s obdobnou strukturou pohybu ve vodě. Dále práce ověřuje, zda je u chlapců a dívek v období mladšího školního věku shodná úroveň pohybových dovedností.
Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV
Kofroňová, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV Cíle práce: Zjistit, jak probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně, respektive které aktivity v přírodě jsou žákům nabízeny a v jaké formě je výuka aktivit v přírodě realizována. Metoda práce: Výzkum této práce byl prováděn kvantitativní metodou. K získání potřebných informací byly sestaveny dva typy dotazníků, dotazník pro ředitele základních škol a dotazník pro učitele tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Výzkumný soubor tvořilo 11 ředitelů a 23 učitelů. Výsledky: Podle zjištěných výsledků probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně ve dvou formách, převažující formou je kurzovní výuka aktivit v přírodě. Z nabídky kurzů aktivit v přírodě (lyžařský, snowboardový, turistický, cyklistický, vodácký, zážitkový) jsou na většině škol realizovány hlavně kurzy lyžařské. Další formou výuky aktivit v přírodě je zařazování některých pohybových činností do hodin tělesné výchovy. Výsledky výzkumu ukázaly, že většina učitelů tyto činnosti do hodin zařazuje, nejčastěji se jedná o chůzi a běh terénem a pohybové hry. Učitelé tělesné výchovy nahlížejí na aktivity v přírodě pozitivně, většina učitelů vidí aktivity v přírodě jako důležitou součást výuky. Klíčová slova: aktivity v...
Ženy sport a emancipace (1900-1938)
Laurencová, Sandra ; Štaif, Jiří (vedoucí práce) ; Pullmann, Michal (oponent)
Tato práce pojednává o dějinách sortu a tělesné výchovy žen v českých zemích. Poukázáno je tak na první kroky ženy do veřejného života, které byly směřování i ke sportu, který byl v 19. století rozšiřující se módou a diskutovaným tématem. Nejprve jsem v práci uvedla nejzákladnější prvky veřejného života žen v českých zemích. Je celkem jasné, že postavení žen v 19. století bylo jiné než je nyní a ženy nezačaly a ani nemohly začít sportovat jen tak znenadání. První kroky žen vedly k filantropii, kde se žena začala sbližovat s veřejnou činností. Následně jsem uvedla jistou zakladatelskou činnost žen pod vedením vzdělaných a ne tak konzervativních mužů, kteří podporovali ženy. Zde lze zohlednit i počátky Sokola jako takového, kde započaly první krůčky žen v tělovýchově. Na přelomu století se situace polehounku měnila v liberálnější a společnost se začala s faktem sportu dívek ztotožňovat. Za cíl práce jsem si vytkla vysokoškolský sport, kde hráli samozřejmě ve 20. století roli i ženy a krasobruslení, kde jsem nalezla dobré archivní prameny k manželům Veselím, kteří se proslavili jako krasobruslařský pár ve 20. letech 20. století.
Hodnocení a klasifikace ve školní TV
Lonská, Julie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Hodnocení a klasifikace ve školní TV Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat názory současných učitelů TV na způsoby hodnocení a klasifikace ve školní TV na základních a středních školách. Jaký je vztah vyučujících ke klasifikaci a slovnímu hodnocení žáků v TV a jaká jsou jejich hlavní kritéria pro hodnocení. Dále vyhodnotit dotazníky žáků, které se týkají jejich názorů na danou klasifikaci. Metodika: V této práci byla použita metoda dotazníkového šetření na 20 školách v Praze (10 základních a 10 středních). První dotazník, který byl vytvořen pro učitele, obsahoval čtyřicet otázek, přičemž prvních 36 mělo uzavřenou formu, zbylé 4 otevřenou, kde respondenti odpovídali vlastním názorem. Druhý dotazník byl vytvořen pro žáky, obsahoval 39 otázek. U každé byla možná pouze jedna odpověď, pouze poslední otázka měla formu otevřenou. Dotazník byl zaměřen na způsoby hodnocení žáků v tělesné výchově, kritéria pro klasifikaci v TV, nedostatky a přednosti tohoto způsobu hodnocení. Výsledky: Z analýzy výsledků bylo prokázáno, že většina učitelů (85%) na základních a středních školách v Praze, hodnotí žáky v tělesné výchově známkou. Z rozboru výsledků bylo zjištěno, že tato forma hodnocení je pro vyučující nejjednodušší, časově nejméně náročná a výstižná. Nevýhodou této formy dle respondentů však...
Hodnocení a sebehodnocení v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ
Bendl, Petr ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku hodnocení v tělesné výchově a jeho působení na sebehodnocení žáků. Teoretická část je tvořena osobnostně-sociální charakteristikou dítěte mladšího školního věku, analýzou sebehodnocení jako komponenty sebepojetí člověka a konečně teoretické zvládnutí obsahu a forem hodnocení na 1. stupni s důrazem na jeho cíle. Stěžejní kapitolou je teoretický popis konceptů hodnocení v tělesné výchově. Praktická část se věnuje zjišťování vlivu hodnocení na sebehodnocení žáků porovnáním paralelních dotazníkových šetření a průzkumu současných trendů v hodnocení v tělesné výchově.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí210 - 219dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.