Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zvláštní pracovní podmínky žen
Dorňáková, Ester ; Vysokajová, Margerita (vedoucí práce) ; Brádlerová, Libuše (oponent)
Problematika zaměstnávání žen v dnešní společnosti a jejich postavení v pracovněprávních vztazích je mně jako ženě a matce velmi blízká. Získat náležité povědomí o oprávněních, které současná právní úprava pracovních podmínek zaměstnankyním nabízí, je v zájmu každé ženy. Z tohoto důvodu jsem se rozhodla svou rigorózní práci zpracovat na téma Zvláštní pracovní podmínky žen. Cílem předkládané práce bylo zmapovat a zhodnotit současnou platnou úpravu zvláštních pracovních podmínek žen, která je těžištěm celé práce. Problematiku zvláštních pracovních podmínek však nelze pojmout izolovaně. Úvodem tak je pojednáno o postavení ženy ve společnosti a v pracovněprávních vztazích a též o otázce rovného postavení mužů a žen. Těžiště práce spočívá v pojednání o současné platné právní úpravě a rovněž v nutném zohlednění požadavků mezinárodněprávních a závazků plynoucích pro naši republiku z členství v Evropské unii včetně některých významných rozsudků ESD. S tématem zvláštních pracovních podmínek žen, jejichž obsahem je i nárok na čerpání mateřské a rodičovské dovolené za účelem zajištění náležité péče o děti, úzce souvisí také právní úprava sociální zabezpečení zaměstnanců v tomto období a rovněž možnosti zajištění péče o děti v době opětovného výkonu pracovní činnosti. Z uvedeného je patrné, že Česká republika...
Mateřská centra jako provozovatelé "školek"
Poláková, Šárka ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdalena (oponent)
Mateřská centra jsou v současné době fenoménem doby, kdy i přes jejich rychle se zvyšující počet je jim, na rozdíl od školek "státních, "firemních", či v dnešní době více diskutovaných "dětských skupinách", věnována menší pozornost. A to především v oblasti celodenního hlídání dětí bez účasti rodičů. I když mateřská centra touto svojí činností pomáhají řešit jeden z veřejně politických problémů České republiky - nedostatek míst v mateřských školách, nedostatek zařízení jeselského typu, nedostává se jim podpory. A to především podpory v oblasti legislativní - podpoření mateřských center v hlídání dětí bez účasti rodičů. V současné době je v České republice provozováno celkem 427 mateřských center a z toho v Libereckém kraji, na který jsem se zaměřila v empirické části, působí 21 mateřských center. Z těchto 21 mateřských center tuto službu - péče o děti bez účasti rodičů, poskytuje celkem 14 mateřských center. A všechna tato centra pociťují potřebu legislativní podpory, kdy by uvítala stanovení jasnějších pravidel pro provoz mateřského centra, zvláště části, která zajišťuje hlídání dětí bez účasti rodičů. Tato podpora je důležitá ve všech činnostech, které mateřská centra vykonávají. Neboť mateřská centra to není jen o "setkávání se", ale také o podpoře mezigeneračního soužití, o vytvoření zázemí pro...
Role soukromých bezpečnostních agentur a jejich postavení na trhu práce
Türb, Michal ; Knobloch, František (vedoucí práce) ; Brázová, Věra - Karin (oponent)
Diplomová práce "Role soukromých bezpečnostních agentur a jejich postavení na trhu práce" se zaměřuje na komplexní posouzení stavu komerční bezpečnosti v České republice z hlediska potřebných právních předpisů, které vymezují jejich existenci a činnost. Hlavní důraz je kladen na stát, jako významného odběratele bezpečnostních služeb - diplomová práce zkoumá způsob, kterým jsou nakupovány bezpečnostní služby a následné dopady na trh komerční bezpečnosti v České republice. V první části práce jsou popsána teoretická a věcná východiska, která jsou nezbytná pro empirickou část diplomové práce a interpretaci zjištěných závěrů. Jedná se především o stručný historický vývoj soukromých bezpečnostních služeb, jejich typologii a roli, jež zaujímají v bezpečnostním systému naší republiky a také o současnou legislativu, jež reguluje činnost soukromých bezpečnostních služeb. Empirická část práce využívá především metodu případové studie: jsou zde zkoumány jednotlivé "případy", tedy zadávací řízení na nákup bezpečnostních služeb podle platného Zákona o veřejných zakázkách, které jsou následně zpracovány do zobecňující případové studie. Součástí empirické části diplomové práce je také komparace České republiky s vybranými evropskými zeměmi a dopad státních intervencí na trh práce. Závěrečná část interpretuje...
Trendy v oblasti pracovních podmínek
Fialová, Zuzana ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
2 Bakalářská práce Trendy v oblasti pracovních podmínek se soustředí na aktuální tendence v oblasti pracovních podmínek, zejména na trend demokratizace organizací. Práce se zaměřuje na analýzu tohoto jevu, který dosud nebyl v souvislosti s pracovními podmínkami dostatečně rozpracován. Práce se orientuje na důvody rozvoje tohoto jevu, na jeho podstatu a projevy. Kontext a důvody vzniku a rozvoje jsou formulovány zejména na základě výzkumů z oblasti pracovní spokojenosti a jsou identifikovány také v teoriích pracovní motivace. Bakalářská práce také představuje podstatu jevu demokratizace s využitím odborných zdrojů, které se tímto fenoménem zabývají. Důraz je kladen zvláště na souvislost trendu a pracovních podmínek. Postupně rozpracované pracovní podmínky jsou doplněny o související myšlenky demokratizace a doplněny tak o aktuální poznatky. Analýza vychází z příkladů realizace konceptu demokratizace v praxi, které jsou v práci uváděny vždy ke konkrétnímu tématu. Práce usiluje o obohacení dosavadního zpracování tématu o komplexní analýzu souvislostí demokratizace organizací v kontextu pracovních podmínek. Klíčová slova Pracovní podmínky, pracovník, organizace, pracovní prostředí, svoboda v práci.
První dva roky začínajícího učitele mateřské školy
Fukalová, Iveta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: První dva roky začínajícího učitele AUTOR: Iveta Fukalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, PhD. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá uváděním začínajících učitelů do praxe v prostředí mateřských škol. Vychází z požadavků na začínajícího učitele, uvádějícího učitele a ředitele školy, jejich společné cíle a způsoby spolupráce. Popisuje kompetence obou rolí učitelů, podmínky pro adaptaci v novém prostředí, způsob komunikace a sociální role v kolektivu pracovníků mateřské školy. Zaměřuje se na různou míru péče věnovanou začátečníkům, mnohdy nedostačující a demotivující, na pozitivní přístup ředitele a zvolení vhodného uvádějícího učitele. V praktické části prezentuje výsledky dotazníkového šetření, které je zaměřené na představy začínajících učitelů, zpětnou vazbu již vyučujících pedagogů a pohled ředitelů škol na danou problematiku. Klíčová slova začínající učitel, uvádějící učitel, adaptace, komunikace, pracovní podmínky, zpětná vazba

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.