Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mateřská centra jako provozovatelé "školek"
Poláková, Šárka ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdalena (oponent)
Mateřská centra jsou v současné době fenoménem doby, kdy i přes jejich rychle se zvyšující počet je jim, na rozdíl od školek "státních, "firemních", či v dnešní době více diskutovaných "dětských skupinách", věnována menší pozornost. A to především v oblasti celodenního hlídání dětí bez účasti rodičů. I když mateřská centra touto svojí činností pomáhají řešit jeden z veřejně politických problémů České republiky - nedostatek míst v mateřských školách, nedostatek zařízení jeselského typu, nedostává se jim podpory. A to především podpory v oblasti legislativní - podpoření mateřských center v hlídání dětí bez účasti rodičů. V současné době je v České republice provozováno celkem 427 mateřských center a z toho v Libereckém kraji, na který jsem se zaměřila v empirické části, působí 21 mateřských center. Z těchto 21 mateřských center tuto službu - péče o děti bez účasti rodičů, poskytuje celkem 14 mateřských center. A všechna tato centra pociťují potřebu legislativní podpory, kdy by uvítala stanovení jasnějších pravidel pro provoz mateřského centra, zvláště části, která zajišťuje hlídání dětí bez účasti rodičů. Tato podpora je důležitá ve všech činnostech, které mateřská centra vykonávají. Neboť mateřská centra to není jen o "setkávání se", ale také o podpoře mezigeneračního soužití, o vytvoření zázemí pro...
Politické nadace, nebo občanské politické vzdělávání?
Myslivečková, Michaela ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdalena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem občanského vzdělávání jak v jeho obecné rovině, tak i ve vztahu k novele zákona č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a v politických hnutích. Ta totiž nově zavádí takzvané politické instituty, které by mohly k tématu občanského vzdělávání a výchovy občanů k demokracii a jejím principům výrazně přispět. Téma občanského vzdělávání je v současné době jednou z priorit evropských demokratických států, a tedy i států národních, včetně České republiky. Základní principy a cíle občanského vzdělávání a výchovy občanů k demokracii jsou zúčastněným aktérům zřejmé. Problém občanského vzdělávání v České republice je ale to, že zatím není koncepčně ani systémově definováno a vymezeno. Na pozadí novely zákona o sdružování v politických stranách a v politických hnutích jsem po dobu téměř jednoho roku sledovala průběh diskuse o občanském politickém vzdělávání. S pomocí rozhovorů se zúčastněnými aktéry se pokouším vysvětlit jejich re-prezentaci diskutovaných témat i jejich pohled na občanské vzdělávání v České republice.
Realizace podporovaného zaměstnávání v České republice
Dvořáková, Denisa ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdaléna (oponent)
Bakalářská práce "Realizace podporovaného zaměstnávání v České republice" se věnuje službě podporovaného zaměstnávání, která se v České republice vyvíjí od roku 1995, ale zatím není zákonem upravená. Podporované zaměstnávání poskytuje podporu osobám znevýhodněným v oblasti pracovního uplatnění s cílem zvýšit míru jejich samostatnosti a umožnit jim pracovat na otevřeném trhu práce. Práce začíná uvedením teoretických východisek a konceptů, které se vztahují k podporovanému zaměstnávání, a dále pokračuje vymezením podporovaného zaměstnávání s důrazem na jeho charakteristiku, cílovou skupinu a vznik této služby. Vzhledem k neexistenci právní úpravy podporovaného zaměstnávání se práce zabývá možnostmi realizace podporovaného zaměstnávání v České republice a jejich právní úpravou. Pro bližší pochopení procesu realizace podporovaného zaměstnávání jsou vymezeni aktéři, kteří se na tomto procesu podílejí, a jejich role. Práce také přibližuje podobu podporovaného zaměstnávání ve dvou vybraných zemích: v Norsku a Slovenské republice.
Politické nadace, nebo občanské politické vzdělávání?
Myslivečková, Michaela ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdalena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem občanského vzdělávání jak v jeho obecné rovině, tak i ve vztahu k novele zákona č. 424/1991 Sb., o sdružování v politických stranách a v politických hnutích. Ta totiž nově zavádí takzvané politické instituty, které by mohly k tématu občanského vzdělávání a výchovy občanů k demokracii a jejím principům výrazně přispět. Téma občanského vzdělávání je v současné době jednou z priorit evropských demokratických států, a tedy i států národních, včetně České republiky. Základní principy a cíle občanského vzdělávání a výchovy občanů k demokracii jsou zúčastněným aktérům zřejmé. Problém občanského vzdělávání v České republice je ale to, že zatím není koncepčně ani systémově definováno a vymezeno. Na pozadí novely zákona o sdružování v politických stranách a v politických hnutích jsem po dobu téměř jednoho roku sledovala průběh diskuse o občanském politickém vzdělávání. S pomocí rozhovorů se zúčastněnými aktéry se pokouším vysvětlit jejich re-prezentaci diskutovaných témat i jejich pohled na občanské vzdělávání v České republice.
Mateřská centra jako provozovatelé "školek"
Poláková, Šárka ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdalena (oponent)
Mateřská centra jsou v současné době fenoménem doby, kdy i přes jejich rychle se zvyšující počet je jim, na rozdíl od školek "státních, "firemních", či v dnešní době více diskutovaných "dětských skupinách", věnována menší pozornost. A to především v oblasti celodenního hlídání dětí bez účasti rodičů. I když mateřská centra touto svojí činností pomáhají řešit jeden z veřejně politických problémů České republiky - nedostatek míst v mateřských školách, nedostatek zařízení jeselského typu, nedostává se jim podpory. A to především podpory v oblasti legislativní - podpoření mateřských center v hlídání dětí bez účasti rodičů. V současné době je v České republice provozováno celkem 427 mateřských center a z toho v Libereckém kraji, na který jsem se zaměřila v empirické části, působí 21 mateřských center. Z těchto 21 mateřských center tuto službu - péče o děti bez účasti rodičů, poskytuje celkem 14 mateřských center. A všechna tato centra pociťují potřebu legislativní podpory, kdy by uvítala stanovení jasnějších pravidel pro provoz mateřského centra, zvláště části, která zajišťuje hlídání dětí bez účasti rodičů. Tato podpora je důležitá ve všech činnostech, které mateřská centra vykonávají. Neboť mateřská centra to není jen o "setkávání se", ale také o podpoře mezigeneračního soužití, o vytvoření zázemí pro...
Expertní kapacity politických stran v České republice v oblasti veřejných politik se zaměřením na financování politických stran
Mottl, Václav ; Novotný, Vilém (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdalena (oponent)
Politické strany jsou základním pilířem fungování demokratického státu. Jejich prostřednictvím jsou ovlivňováni všichni občané dané země. Ke svému fungování však politické strany potřebují získávat různé zdroje. V současné době jsou hlavním zdrojem politických stran finanční příspěvky a to jednak ze strany státu, ale i soukromých subjektů. Financování politických stran,v té podobě v jaké je nyní, je vzhledem k různým korupčním skandálům předmětem diskuzí. Postupem času tak došlo k proměně společenského klimatu a k volání po změně stávajících pravidel financování politických stran. Tato práce se věnuje expertním kapacitám politických stran se zaměřením na financování politických stran. Konkrétní strany, které zde jsou po stránce expertních kapacit rozpracované, jsou ČSSD, Strana Zelených a politické hnutí ANO 2011. Pozornost je však věnována i projektu Rekonstrukce státu, protože je jedním z aktérů, kteří mají na toto téma vliv. Práce se zabývá tím, jak vznikají teze uvedených politických stran k této problematice, které pak daná politická strana prosazuje. Kdo všechno má na utváření těchto tezí vliv? A jak se toto téma historicky vyvíjelo?
Finance územních celků v České republice
Sláma, David ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce s názvem Finance územních celků v České republice se zabývá analýzou rozpočtů samosprávných celků se zaměřením na obce. Práce se ve své teoretické části zabývá přístupem analýzy aktérů v arénách názorů, veřejnými rozpočty a veřejnými financemi, jejich pojetím a funkcí. Jedním ze systému uspořádání veřejných rozpočtů je fiskální federalismus, jehož modelům a typům je věnován prostor. Další část diplomové práce se věnuje rozpočtové soustavě v České republice se zaměřením na územní rozpočty. V této části jsou analyzovány jednotlivé druhy příjmů a výdajů. Výdaje samosprávy jsou komparovány na základě odvětvového členění, na úrovni objemu kapitálových výdajů souborně za obce a kraje zvlášť. Samostatná kapitola se věnuje aktuální situaci v oblasti financování obcí - rozpočtovému určení daní, které od počátku roku probíhá na základě novelizovaného zákona. Druhým aktuálním problémem je růst zadluženosti českých obcí, práce se snaží přinést i určitá doporučení a návrhy proti tomuto fenoménu. Poslední částí diplomové práce je kapitola zabývající se konkrétně hospodařením města České Budějovice. Provedená finanční a majetková analýza evaluuje hospodaření města na základě zvolených indikátorů, ukazatelů a komparací rozpočtu a majetku zejména v letech 2006 až 2011.
Výběr pojistného na sociální zabezpečení v kontextu reformy veřejných financí
Slámová, Anna ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce p edkládá analýzu stavu a tendencí výb ru pojistného na sociální zabezpe ení v kontextu reformy ve ejných financí a sociální politiky. Cílem práce je provést analýzu vývoje výb ru pojistného v období let 2007-2010 v souvislosti s reformou ve ejných financí, definovat roli faktor majících podstatný vliv na výb r pojistného a prozkoumat postoje jednotlivých aktér k legislativním úpravám v oblasti pojistného na sociální zabezpe ení. Východiskem pro práci je koncept státu a jeho ekonomická a solidaritní funkce, jež jsou zajiš ovány prost ednictvím nástroj hospodá ské a sociální politiky. Sou ástí teoretických východisek jsou sociálního práva a teorie sociálního p erozd lování. Nemén ležitým východiskem je také koncept byrokracie, který p edstavuje teoretické východisko pro institucionální uspo ádání a správu systému pojistného na sociální zabezpe ení. Výzkumná ást práce je v nována analýze událostí a analýze postoj aktér k uskute ným, ale i k plánovaným úpravám v oblasti pojistného na sociální zabezpe ení. P edm tem analýzy jsou dále faktory mající podstatný vliv na výb r pojistného a ukazatele sociálního pojišt ní. Na základ provedené analýzy jsou zformulovány záv ry a doporu ení pro rozhodování o dalším sm ování této politiky.
Realizace podporovaného zaměstnávání v České republice
Dvořáková, Denisa ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdaléna (oponent)
Bakalářská práce "Realizace podporovaného zaměstnávání v České republice" se věnuje službě podporovaného zaměstnávání, která se v České republice vyvíjí od roku 1995, ale zatím není zákonem upravená. Podporované zaměstnávání poskytuje podporu osobám znevýhodněným v oblasti pracovního uplatnění s cílem zvýšit míru jejich samostatnosti a umožnit jim pracovat na otevřeném trhu práce. Práce začíná uvedením teoretických východisek a konceptů, které se vztahují k podporovanému zaměstnávání, a dále pokračuje vymezením podporovaného zaměstnávání s důrazem na jeho charakteristiku, cílovou skupinu a vznik této služby. Vzhledem k neexistenci právní úpravy podporovaného zaměstnávání se práce zabývá možnostmi realizace podporovaného zaměstnávání v České republice a jejich právní úpravou. Pro bližší pochopení procesu realizace podporovaného zaměstnávání jsou vymezeni aktéři, kteří se na tomto procesu podílejí, a jejich role. Práce také přibližuje podobu podporovaného zaměstnávání ve dvou vybraných zemích: v Norsku a Slovenské republice.
Kam do školy? Proces umísťování dítěte s tělesným postižením do základního vzdělávání
Rudolfová, Jitka ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdaléna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje procesu umísťování dítěte s tělesným postižením do základního vzdělávání v České republice. Proces nahlíží z perspektivy rodičů a zkoumá, jakou v něm hrají roli. Klade si za cíl objasnit, jaké faktory určují formu speciálního vzdělávání dítěte s tělesným postižením - tedy to, zda se bude vzdělávat v běžné či speciální škole. Vychází především z hodnot rovnosti a z práva každého jedince na vzdělání. Rodiče dětí s tělesným postižením představuje jako prvky vzájemně se ovlivňujícího systému. V první části se práce nejdříve soustřeďuje na dva koncepty integrace, přičemž ji rozpracovává především jako proces. Dále představuje platnou právní úpravu vzdělávání dětí s postižením a vypracovává statistický přehled současnosti českého speciálního školství. Jádrem druhé části je komparativní případová studie, v níž práce analyzuje čtvero historií výběru školy pro tělesně postižené dítě. Historie extrahuje z výpovědí čtyř matek získaných pomocí techniky rozhovoru s návodem. Práce dochází na základě analýzy k závěru, že jsou to opravdu jejich rodiče, kteří rozhodují o formě vzdělávání dítěte s tělesným postižením. Ovšem daleko spíše než o jasných faktorech determinujících výběr této formy, je zřejmě výstižnější hovořit o shodě nejrůznějších okolností.

Viz též: podobná jména autorů
1 KLIMEŠOVÁ, Marcela
6 KLIMEŠOVÁ, Markéta
7 KLIMEŠOVÁ, Martina
14 KLIMEŠOVÁ, Michaela
4 KLIMEŠOVÁ, Miroslava
7 KLIMEŠOVÁ, Monika
1 Klimešová, M.
13 Klimešová, Marie
6 Klimešová, Markéta
7 Klimešová, Martina
14 Klimešová, Michaela
2 Klimešová, Miluše
4 Klimešová, Miroslava
7 Klimešová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.