Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální vztahy a lidé s lehkým mentálním postižením
Kučerová, Lenka ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce objasňuje specifika navazování sociálních vztahů u lidí s lehkým mentálním postižením. Jejím cílem je porozumět specifikám navazování sociálních vztahů lidí s lehkým mentálním postižením a do hloubky pochopit, jak tito lidé vnímají možnosti získávání a udržování sociálních vazeb. První část práce shrnuje poznatky ze studia dostupné literatury, která se týká tohoto tématu. Druhá část hledá odpovědi na otázky položené v počátcích výzkumného šetření prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření, při němž byla využita metoda rozhovoru s respondenty s lehkým mentálním postižením, kteří bydlí v chráněném bydlení. K doplnění informací získaných od respondentů bylo využito e-mailového dotazování se dvěma sexuálními důvěrníky, kteří v dané organizaci působí. Kvalitativní výzkumné šetření bylo zvoleno z důvodu charakteru cílové skupiny. Výsledky práce vychází z analýz zmíněných rozhovorů s respondenty a jsou doplněné informacemi od sexuálních důvěrníků. Bylo zjištěno, že na osoby s lehkým mentálním postižením má velký význam aktuálnost sociálních vztahů. Problémem může být udržení sociálních vztahů, případně jejich rozvíjení. Ovlivňuje je i míra podpory od rodiny, opatrovníka nebo personálu ubytovacího zařízení. Byl zjištěn zajímavý rozkol mezi názory respondentů a sexuálních důvěrníků...
Brno Jižní Město na Poříčí, lokalita Trojmostí Komunikační prostor sociální soudržnosti komunity, polyfunkční objekt a prostor
Prokešová, Markéta ; Bindr, Tomáš (oponent) ; Kiszka, Josef (vedoucí práce)
Cílem práce je pochopení místa, jeho analýza, úvahy o budoucím rozvoji a následně návrh nové městské části, objektů, renovací a úprav. V návrhu je potřeba myslet na společenské a kulturní funkce pro zajištění pohodlného života obyvatel, sociální interakce v již stávající komunitě a podpora příchozích rezidentů v nové městské části. Semestrální práce navazuje na návrh revitalizace Svratky od pana prof. Ing. arch. Ivana Rullera, rozvíjí jeho potenciál a uvažuje o dalším rozšíření.
Sociomapování sociálních vztahů a adaptace žáků do třídního kolektivu
Rábek, Tomáš ; Šípová, Ivana (vedoucí práce) ; Wirthová, Jitka (oponent)
Sociometrické postupy mají potenciál zachytit i začínající problém ve vztazích v třídním kolektivu a tím přispět k jejímu dřívějšímu a efektivnějšímu vyřešení. Jedním z nejpoužívanějších dotazníků v České republice je Sociometricko-ratingový dotazník (tzv. SO- RA-D; Slavíková et al., 2007). Nikdy předtím ovšem nebylo rigorózně zkoumáno, nakolik otázky v tomto dotazníku dokážou v testovaném třídním kolektivu identifikovat riziko probíhající šikany nebo poruchu adaptace žáka (definovanou v této práci jako pocit subjektivního ohrožení, nepřátelství, lhostejnosti, nedůvěry a netolerance). Navíc není jasné, zda dokáže používaná vizualizace výsledků formou orbitálního sociogramu zachytit prvky struktury třídy, které jsou důležité pro následnou intervenci. Tato práce proto na 6 třídách (primy, sekundy, tercie; n=113) pražského soukromého gymnázia kvantitativně ověřuje, nakolik dokáží otázky v SO-RA-D predikovat poruchu adaptace (měřenou částí dotazníku B- 3; Braun, 1998) a riziko probíhající šikany (měřenou dotazníkem Hádej kdo?; Kolář, 2011). Tato práce zároveň testuje účinnost nově formulovaných relačních otázek na současné/chtěné kamarádství a současnou/chtěnou komunikaci. Navíc tato práce nabízí ke srovnání vizualizaci pomocí orbitálního sociogramu a tzv. sociomapování. Výsledky poukazují na rizika...
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní třídě jako sociální skupině
Masařová, Anna ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na žáka se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní třídě. Teoretická část je věnována klíčovým pojmům mé práce: žák se speciálními vzdělávacími potřebami a školní třída. Zabývám se vývojem dítěte mladšího školního věku, školní třídou jako sociální skupinou, diagnostikou školní třídy a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v souvislosti se současnou legislativou a podpůrnými opatřeními, které jim náleží. Cílem mé práce je zjistit, jaká je sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci školní třídy. V empirické části jsem tedy nejprve zmapovala sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci školní třídy, konkrétně ve dvou 4. třídách, jejichž součástí je jeden či více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Výzkum byl proveden na dvou odlišných školách. K tomuto účelu jsem využila Braunův dotazník B - 3. Následně provedla semistrukturovaný rozhovor s třídními učiteli. Při interpretaci dat jsem se zaměřila na to, zda se sociální pozice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami výrazně liší od sociální pozice ostatních žáků ve třídě, zároveň také na to, jaké faktory to mohou způsobovat. U některých těchto žáků byla zjištěna odlišná sociální pozice v rámci třídy, u jiných zase naopak nebyly nalezeny významné rozdíly....
Jak Češi vnímají homosexuální partnerství.
Nováková, Klára ; Teichmanová, Klaudia (vedoucí práce) ; Kozubík, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na postoje mužů k homosexualitě, jakožto k souvztažnému prvku při konstruování společenského přístupu k homosexualitě. Výzkumnou pozornost jsem zaměřila na muže s českým občanstvím ve věku 35 do 50 let. Na výzkum byla uplatněna kvalitativní analýza dat za pomocí zakotvená teorie po vzoru a L. Strausse a J.Corbin. K navýšení teoretické citlivosti, která je podstatná pro porozumění tématu, mi sloužila odborná literatura zaměřující se na gender a metodologii. Ta byla prezentována v první, teoretické části. V druhé části byly zmíněny metodologické koncepty, z kterých vychází třetí výzkumná část, kde byla analyzována data získána z polo-strukturovaných hovorů. Výzkumem bylo zjištěno, že postoje respondentů, jsou nekonzistentní, nicméně, významný vliv na jejich podobu má účast mužů v maskulinních skupinách.
Vliv rodinných a sociálních vztahů na vládu a dvůr Rudolfa II.
Horská, Dominika ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sládek, Miloš (oponent)
Předmětem diplomové práce je charakterizace výrazné osobnosti českých dějin, císaře Rudolfa II. Důraz je kladen na jednotlivé faktory, které ovlivnily jak samotnou vládu Rudolfa II., tak i chování jeho dvora. Zaměřuji se také na Rudolfovu sbírku umění, jeho zájem o alchymii a přírodní vědy. Dále se věnuji výrazným bratrským sporům, vztahům se ženami a následně jakou roli v jeho chování hrála duševní choroba. Zmiňuji jednotlivé aspekty, které nejvíce ovlivnily osobnost vybraného panovníka. Cílem mé práce je poukázat na rodinné a sociální vztahy Rudolfa II., které se dle mého názoru výrazně podepsaly na jeho vládě. Dále si kladu za cíl charakterizovat složitou rozporuplnou osobnost císaře Rudolfa II. a v neposlední řadě se snažím najít důvody, proč je naším národem brán spíše jako oblíbená a výrazná osobnost z rodu Habsburků.
Sociální vztahy dětí v dětských domovech
Hroníková, Andrea ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice sociálních vztahů dětí z dětského domova. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou přiblíženy hlavní pojmy a témata, k nimž patří charakteristika dětských domovů, detailní popis života v dětském domově, včetně uvedení specifik dětí z dětského domova, se zřetelem k jejich emocionalitě a sociabilitě, a pozornost je věnována také zastoupení multikulturalismu v dětském domově. V praktické části je popsán výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jak jsou v dětských domovech rozvíjeny sociální vztahy mezi dětmi, jak děti tyto vztahy hodnotí a jakým způsobem je v dětském domově přistupováno k rozvoji etnické identity u dětí z odlišných kultur, než je kultura majoritní. Výzkum byl koncipován jako smíšený, proveden byl ve vybraném dětském domově ve Středočeském kraji. Výzkumu se zúčastnilo 50 dětí z tohoto zařízení, kterým byl administrován dotazník vlastní konstrukce, a též 8 vychovatelů ze zařízení, s nimiž byly vedeny polostrukturované rozhovory. Data získaná dotazníkovým šetřením byla analyzována pomocí základních statistických metod, k analýze dat z rozhovorů bylo užito otevřené kódování zakotvené teorie. V závislosti na cíl práce byly formulovány tři výzkumné otázky a tři výzkumné předpoklady, které ovšem nebyly potvrzeny. Výzkumem bylo zjištěno, že...
Neadaptivní způsoby chování pravidelného uživatele marihuany v kontextu výzkumů K. Horneyové a M. Seligmana
VALICSEK, Martin
Práce je koncipována do dvou částí. V první části čtenář nalezne nástin interdisciplinární problematiky tématu, ale především stěžejní poznatky, k nimž v rámci své psychoterapeutické praxe s hůře adaptovanými jedinci dospěli autoři K. Horneyová a M. Seligman. Druhá část je případovou studií jedince dlouhodobě užívajícího marihuanu. Případová studie se snaží postihnout vedle osobní historie jedince charakteristiku jeho současné životní situace a specifické okruhy jeho postojů. Zjištěné poznatky jsou následně podrobeny komparaci s poznatky autorů, s nimiž se měl čtenář možnost seznámit v první části práce.
Vliv kyberprostoru na sociální vztahy adolescentů
Matoušková, Lucie ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce, v souladu s cíli práce a doporučenou základní literaturou, pojednává o závislostním chování v prostředí internetu u adolescentů, a to v kontextu sociálních služeb. Teoretická část vyplynula jednak ze základní literatury, ale vzhledem k jejímu roku vydání, také z celé řady dalších aktuálnějších zdrojů. Neopomíná legislativní rámec a podmínky nutné k diagnostice závislostního chování. Sociální práce s adolescenty se závislostním chováním na internetu vychází především z oborových teorií, ale poukazuje i na multidisciplinární přístupy. Empirická část formou dotazníkového šetření a následné analýzy 1. stupně zkoumá některé aspekty chování adolescentů v kyberprostoru. Práce je zakončena návrhem optimalizačních opatření.
Pohled žáků na sociální faktory významně ovlivňující jejich motivaci k učení
Kohoutová, Veronika ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem žáků osmých tříd základní školy na sociální faktory, které významně ovlivňují jejich motivaci k učení. Práce má teoreticko-empirický charakter. Těžištěm teoretické části je ukotvení tématu, zaměřené na definování hlavních pojmů, jako jsou motivace a učení, sociální faktory, prostředí, socializace v období pubescence a vymezení hlavních sociálních faktorů ovlivňujících motivaci k učení. Cílem empirické části je zjistit, jakým způsobem sociální faktory (rodič, učitel, vrstevník) ovlivňují motivaci žáků 8. tříd k učení. Výzkumné šetření má kvalitativní charakter. Metodou sběru dat jsou polostrukturované rozhovory, které jsou analyzovány s využitím postupů zakotvené teorie. Rozhovory byly realizovány s deseti žáky 8. tříd základní školy. K hlavním zjištěním výzkumu patří, že nejvíce informanty motivují k učení rodiče. Učitelé jejich motivaci ovlivňují spíše negativně. Vrstevníci jsou faktorem, který dokáže motivovat vzájemnou pomocí s učením, ale také odlákat pozornost od učení. Dále bylo zjištěno, že existují rozdílné pohledy na vliv sociálních faktorů u žáků motivovaných vnitřně a žáků, kteří vnitřní motivaci k učení nemají. Na základě výzkumných zjištění, bylo vytvořeno doporučení pro rodiče a učitele. Klíčová slova Sociální faktory, prostředí, rodič, učitel, žák,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.