Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detekce změn v obraze
Čech, Jan ; Zemčík, Tomáš (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je nalezení změn ve dvou podobných obrazech pořízených v různých okamžicích. Tato problematika spadá do oboru počítačového vidění. K řešení tohoto problému je použito několik různých metod počítačového vidění v několika verzích řešení. Program pracuje se dvěma scénami. Ve finální verzi jsou objekty z obou scén extrahovány a vzájemně porovnány. Výsledek srovnání je zapsán do logovacího souboru.
Konstrukce autenticity Drum and Bassové scény v České Republice z pohledu jejích tvůrců
Valášková, Johanka ; Oravcová, Anna (vedoucí práce) ; Samec, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí autenticity uvnitř drum and bassové scény v České republice. Práce se zaměřuje na tvůrce této scény tedy DJe, producenty a organizátory akcí. Výzkum se opírá o teorie kulturálních studií, které postihují jednotlivé aspekty vnímání autenticity. Dále je pak čtenář seznámen s vývojem elektronické hudby a se samotným hudebním stylem Drum and bass. V praktické části je popsán kvalitativní výzkum, v rámci něhož bylo provedeno 5 kvalitativních rozhovorů a jehož cílem je zjistit, jak je vnímána autenticita směrem dovnitř scény, týkající se samotných tvůrců a jejich publika, a také směrem ven, tedy kontakt zkoumané scény s veřejností.
Transformace české freetekno scény
Frantál, Daniel ; Oravcová, Anna (vedoucí práce) ; Moskvina, Yuliya (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem české hudební scény zvané freetekno. Výzkum byl prováděn kvalitativním přístupem pomocí kombinace hloubkových výzkumných rozhovorů s informátory a zúčastněného terénního pozorování. Informátory výzkumu jsou organizátoři i běžní návštěvníci freeparties a terén výzkumu představují freeparties konané na území České republiky během roku 2017 a na začátku roku následujícího. Freetekno scéna existuje na poli českých hudebních subkultur již bez mála pětadvacet let a tato práce se zaměřuje na zkoumání její transformace, která probíhá prostřednictvím několika transformačních procesů, kterými jsou tyto: komercionalizace, dekriminalizace, profesionalizace, proměna účastníků, změna drogové situace a změna "spiritu" freeparties. Tyto procesy nejsou samostatnými jednotkami, ale navzájem se velmi silně ovlivňují. Transformační procesy dohromady vytváří vlivovou síť, jejíž výsledkem je poté transformace samotné scény.
Ideologization and fragmentation of Skinhead subculture
Novotný, Jaroslav ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Franěk, Jakub (oponent)
Diplomová práca Ideologizácia a Fragmentácia Subkultúry Skinheads sa zaoberá historickým pozadím vzniku subkultúry a štiepnymi líniami, ktoré spôsobili jej ideologizáciu a fragmentáciu. Zároveň venuje značnú pozornosť analýze jednotlivých vetiev subkultúry Skinheads Prvá kapitola práce buduje teoretické základy výskumu. V rámci nej sú vysvetlené pojmy kultúra, subkultúra a kontrakultúra. Dôraz je pritom kladený na spoločné menovatele, ako aj odlišnosti pri definičnom vymedzení daných pojmov. Druhá kapitola diplomovej práce sa venuje historickému pozadiu vzniku subkultúry Skinheads, ako aj subkultúram, ktoré mali na formovanie Skinheads výrazný vplyv. V tejto kapitole je kladený dôraz na historické reálie politického vývoja Veľkej Británie po druhej svetovej vojne, na subkultúry ktoré boli v danom období populárne ako aj na zrod subkultúry Skinheads. Tretia kapitola práce analyzuje prenikanie politických ideológií do vnútra subkultúry a následnú fragmentáciu Skinheads. Táto časť je upriamená na prenikanie krajne pravicových elementov, zrod rasistickej vetvy Skinheads a v neposlednom rade na reakciu zvyšku subkultúry na jej nacifikáciu. Odpoveďou na tento fenomén bol vznik antirasistických a ľavicových fragmentov subkultúry, ktorými sú Skinheads proti rasovým predsudkom (SHARP) a Červení a...
Functional equivalence in the film adaptation of Ian McEwan's Atonement
Výborná, Eva ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza filmové adaptace románu Iana McEwana Pokání. Film Pokání režíroval Joe Wright a scénář k filmu napsal Christopher Hampton. Film měl premiéru v roce 2007. Tato práce se soustředí na užití principu funkční ekvivalence v daném filmu. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se zabývá principem funkční ekvivalence a stručně rozebírá hlavní přístupu k filmovým adaptacím. Praktická část analyzuje konkrétní příklady užití funkční ekvivalence ve filmu, popisuje a rozebírá odpovídající pasáže z románu a scény z filmu. Praktická část také popisuje scény, ve kterých Hampton představuje hlavní postavy. Práce si také všímá změn, které Hampton ve scénáři udělal, aby postavy dostatečně vykreslil. Dále se práce věnuje dalším částem filmu, které byly přetransformovány tak, aby mohl být obsah románu plynuje převeden do filmové podoby. Klíčová slova Film, adaptace, román, ekvivalence, scéna, pasáž, téma
Rozpoznání typu střelné zbraně v obraze
Čech, Ondřej ; Drahanský, Martin (oponent) ; Dvořák, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout, implementovat a otestovat metody pro klasifikaci typu zbraně v obraze do kategorií na krátké a dlouhé, a dále pak na jednoranové, víceranové, opakovací a samonabíjecí nebo samočinné. Tento problém byl řešen použitím SVM klasifikátoru spolu s Harrisovým rohovým detektorem, deskriptorem FREAK a metodou Bag of Words. Výsledný program dosahuje přesnosti 13,3 %.
Special Effects in Cinematography
Frkáň, Lukáš ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is to frame the concept of special effects in cinematography, provide basic information about special effects at the theoretical and practical level, divide special effects into categories and subcategories including the detailed description of special effects mentioned in the thesis and the historical background. The thesis also deals with the design of special effects and their limitations, applications in the film industry and other industries where applicable. At the beginning, the study examines the history of cinematography. Furthermore, this study first draws attention to the description of visual effects used at the early stages of cinematography, while it concludes with the modern effects that are being used currently. Subsequently, the description of practical effects is discussed to conclude the theoretical part. In the last part, the knowledge of the concept of special effects acquired in the theoretical part is reflected and applied in an analysis of movies awarded by the Academy Award for Best Visual Effects.
Branci, pro vodu! Hierarchie ve skupině historického šermu
Voděra, Jan ; Heřmanský, Martin (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Historický šerm představuje zajímavou volnočasovou aktivitu, které se v České republice věnují tisíce lidí, kteří se většinou spojují do skupin historického šermu. V rámci řady skupin existuje relativně pevná hierarchie. Hlavním cílem práce je odhalení mechanismů, kterými se v konkrétní skupině historického šermu utváří různé hierarchie, co všechno hierarchie ve skupině obnáší, jakým způsobem ovlivňuje jednání jednotlivců a jak může člen nabývat, či ztrácet své postavení v ní. Vedle toho se zaměřím i na roli genderu ve vztahu ke skupinovým hierarchiím a jakým způsobem může být gender ve skupině dělán. K získání potřebných dat práce využívá kvalitativních metod zúčastněného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů. Celá práce je navíc doplněna obrazovou dokumentací. Teoretické ukotvení práce představuje zejména teorie Bourdieuho kapitálů a kapitálu subkulturního, dále se jako klíčový ukázal i koncept autenticity. Na základě zjištění představuji jednotlivé kapitály ovlivňující postavení jednotlivce ve skupině. Jako klíčové se ukázaly zejména objektifikovaný a ztělesněný subkulturní kapitál, kapitál fyzický a sociální. Pro subkulturní studia typická angažovanost se ukázala i zde jako významná, zejména pro nebojující členy skupiny. V rámci konkrétní skupiny se gender neukázal jako primární...
"Hudební scéna" - koncertní sál pro město Brno
Jaroň, Ján ; Žalmanová,, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Diplomová práce má téma „Hudební scéna“ – koncertní sál pro město Brno. Práce se zabývá architektonickou studií koncertního sálu včetně foyeru, provozních a servisních prostor. Sál má kapacitu 724 díváků ve třech podlažích hlediště a dokáže hostovat až 85 hudebníků orchestru a 50 úřastníků sboru. Návrh vytváří architektonické řešení, které respektuje okolní výstabu a zároveň vytváří zajímavý prostor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.