Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv pravidelné mimoškolní pohybové aktivity na komponenty tělesné zdatnosti u předškolních dětí
Auda, Vojtěch ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent)
Název: Vliv pravidelné mimoškolní pohybové aktivity na komponenty tělesné zdatnosti u předškolních dětí Cíle: Zjistit zda pravidelná pohybová mimoškolní aktivita má vliv na komponenty tělesné zdatnosti. Metody: Výzkumný soubor obsahoval 26 probandů ve věku 5 a 6 let, na který působila 8 měsíční pohybová intervence, která byla zaměřena na všestranný pohybový rozvoj, formou mimoškolní pohybové aktivity. V této práci byla použita metoda kvazi- experimentu a metoda analýzy. Naměřené hodnoty byly analyzovány za využití párového T-Testu pro data s normálním rozložením a Wilcoxonova párového testu pro data s nenormálním rozložením. Při zkoumání, jsme využili motorických testů a to konkrétně: člunkový běh 10x5m, skok daleký z místa, Pavlíkův test, plameňák 30s, sed leh 30s, výdrž ve shybu, flexibilita v sedě, tělesnou hmotnost a tělesnou výšku probandů. Výsledky: Po zpracování výsledků výzkumného souboru došlo u všech těchto testů: člunkový běh 10x5m, skok daleký, Pavlíkův test, výdrž ve shybu, plameňák 30s, sedl leh 30s k signifikantnímu zlepšení. Až na výsledky testů flexibility v sedě, kde nedošlo k signifikantním změnám. Výsledky ukazují, že zvolená intervence má vliv na zvýšení tělesné zdatnosti předškolní populace. Klíčová slova: předškolní věk, motorika, pohybové schopnosti, pohybové dovednosti
Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility
Peřinová, Radka ; Rychtecký, Antonín (vedoucí práce) ; Hošek, Václav (oponent) ; Boschek, Petr (oponent)
Název: Analýza vztahu motorické docility, emocionální stability a reaktibility. Cíl: Cílem práce bylo získat poznatky teoretické poznatky o motorické docilitě. Pokusit se analyzovat vzájemnou souvislost mezi motorickou docilitou, reaktibilitou a emoční stabilitou studentů tělesné výchovy PF UJEP. Metody: Úroveň motorické docility byla zjišťována prostřednictvím IOWA BRACE testu, progresu v učení se novým pohybovým dovednostem ve vybraných sportovních odvětvích během semestru a expertním posouzením. U reaktibility byla prostřednictvím Disjunktivního testu reakční doby sledována časová variabilita doby reakcí. Emocionální stabilita byla diagnostikována prostřednictvím dimenze neuroticismus v EPQ-R. Cílová orientace byla zjišťována prostřednictvím TEOSQ. Výsledky: Soubor jevil očekávané charakteristiky vzhledem k emocionální stabilitě. Prokázal se vztah mezi hodnotami neuroticismu a časovou variabilitou doby reakcí v testu reaktibility. Částečně se podařilo potvrdit vztah mezi motorickou docilitou (test Progres v učení se novým pohybovým dovednostem) a časovou variabilitou doby reakcí. Vztah mezi motorickou docilitou a emocionální stabilitou nebyl prokázán. Motorická docilita je vícedimenzionálního charakteru a je třeba dalších výzkumů k její optimální operacionalizaci. Klíčová slova: motorická...
Sportovní trénink fotbalového brankáře na různých výkonnostních úrovních
Macák, Jiří ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje metodám a průběhu tréninku fotbalového brankáře na různých výkonnostních úrovních tohoto sportu. Cílem práce je zhodnocení rozdílů mezi tréninkem brankářů napříč jednotlivými výkonnostními úrovněmi fotbalu. Teoretická část se bude zabývat složením tréninků, jejich četností, zátěží brankáře na různých výkonnostních úrovních a jejich další přípravou. Práce stanovuje několik problémových otázek, které budou v průběhu teoretické části zodpovězeny. Pro výzkumnou část této bakalářské práce bude použita metoda dotazování, dotazník bude zadán elektronickou formou. Za výzkumný vzorek byli vybráni fotbaloví brankáři z různých výkonnostních úrovní tohoto sportu. Jsou zastoupeni brankáři z 1. a 2. ligy i z dalších divizí. Pro práci jsou stanoveny hypotézy, které budou vyhodnoceny za pomoci grafů vycházejících z dotazníku. KLÍČOVÁ SLOVA brankář, fotbal, trénink, specializovaný trenér, pohybové dovednosti
Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK
Malý, Matěj ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název: Testování motorických kompetencí žáků 6. tříd ZŠ pomocí testu MOBAK Cíle práce: Cílem této práce bylo analyzovat úroveň motorických kompetencí žáků 6. tříd pomocí testové baterie MOBAK 5-6. Na základě analýzy získaných výsledků pak bylo dále cílem určit nedostatky a navrhnout možnosti pozitivního ovlivnění ve školní praxi. Zároveň bylo cílem ověřit vhodnost této testové baterie ve školní tělesné výchově. Metody: Výzkumný soubor tvořilo celkem 144 žáků 6. ročníků základní školy (81 chlapců a 63 dívek). Výsledky testování byly získány pomocí 8 motorických testů MOBAK (kategorie 5- 6). První 4 testy tvoří kategorii Pohyb s předmětem a další 4 testy tvoří kategorii Vlastní pohyb. Samotné výsledky testování byly doplněny daty získanými metodou dotazování. Rodiče žáků vyplnili dotazníky týkající se sportovní aktivity jejich dětí. Žáci byli rozděleni do skupin dle pohlaví, sportovní aktivity ve volném čase a sportovní aktivity s rodiči a v rámci tohoto rozdělení byly jejich výsledky srovnány. Výsledky: Celý výzkumný soubor dosáhl průměrných a podobných výsledku v obou kategoriích (Pohyb s předmětem a Vlastní pohyb). Chlapci dosáhli mírně lepších výsledků v kategorii Pohyb s předmětem než dívky, v kategorii Vlastní pohyb byly výsledky vyrovnané. Žáci, kteří pravidelně sportují dosáhli většího...
Hodnocení hodu míčkem u žáků 1. stupně ZŠ pomocí dvou vybraných metodik
Filip, Ondřej ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Komínková, Linda (oponent)
Název práce: Hodnocení hodu míčkem u žáků 1. stupně ZŠ pomocí dvou vybraných metodik Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit a posoudit úroveň pohybové dovednosti hodu míčkem u žáků 1. a 2. třídy základní školy pomocí dvou odlišných metodik hodnocení Haywoodové a Getchellové (2014) a Haibachové, Reida a Colliera (2011). Výsledky hodnocení hodu míčkem dle metodiky Haywoodové a Getchellové (2014) boudou následně porovnány s výsledky hodnocení diplomových prací Maryškové (2007) a Králové (2014). Dílčím cílem je vytvořit přehled hodnocení výkonové složky a průběhu pohybu hodu míčkem a dále zjistit, zda lze aplikovat metodiku hodnocení hodu míčkem dle Haibachové, Reida a Colliera (2011) u dětí mladšího školního věku v českých podmínkách. Metodika práce: Výzkumu se zúčastnilo 70 probandů, z toho 35 chlapců a 35 dívek, navštěvujících 1. a 2. třídu základní školy. Sledování pohybové úrovně dovednosti hodu míčkem bylo realizováno metodou zúčastněného pozorování. Probandi provedli ve vymezeném území tři pokusy. K zaznamenání byly použity dvě digitální videokamery pro následné detailnější analyzování pohybu pomocí vybraných metodik. Kamery byly staticky umístěny tak, aby zaznamenaly pohyb z boku a zezadu. Videozáznam byl zpracován pomocí software Dartfish 10 s licencí PRO S. Výsledky práce: Více než...
Vztah mezi úrovní motorických dovedností, tělesnou zdatností a tělesným složením u dětí ve věku 4 let
Jonáš, Michal ; Musálek, Martin (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název: Vztah mezi úrovní motorických dovedností, tělesnou zdatností a tělesným složením u dětí ve věku 4 let. Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit, zda existují významné vztahy mezi tělesným složením, úrovní hrubých motorických dovedností a tělesnou zdatností u dětí předškolního věku. Dále pak zjistit míru těchto vztahů a jejich stabilitu v čase pomocí opakovaného měření. Metody: Výzkumný soubor tvořilo n=17 dětí předškolního věku. Pro hodnocení tělesného složení využili metodu dle Matiegky (1921). Úroveň hrubých motorických dovednosti byla hodnocena baterií TGMD-2 (Ulrich, 2000). Pro zjištění úrovně tělesné zdatnosti byla použita kombinace testů agility 4x5 m, vytrvalostní člunkový běh, skok daleký snožmo, hod míčkem levou a pravou rukou, hrudní předklony v lehu pokrčmo a hluboký předklon v sedu (sit and reach). Pro analýzu zjištěných dat byla použita základní deskriptivní statistika, testy normality, Pearsonova součinová korelace, párové T-testy a regresní analýza s vymezením hladiny praktické významnosti. Výsledky: Výsledky naší studie nezjistili žádné klinicky významné vtahy mezi úrovní motorických dovedností, tělesnou zdatností a tělesným složením. Nejsilnější vztah byl zjištěn mezi testem agility 4x5 m a skokem snožmo v rámci TGMD-2 (r =- 0,68). Nejvyšší stabilitu (reliabilitu) jsme...
Hrubá motorika u dětí se specifickými poruchami učení
Čumpelíková, Nikola ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
Tato diplomová práce zjišťuje vliv specifických poruch učení na hrubou motoriku žáků na základních školách. Primárním cílem je zjistit, která specifická porucha učení ovlivňuje hrubou motoriku, tudíž může mít vliv na obtíže v tělesné výchově. Pro dosažení primárního cíle jsem si zvolila dílčí cíl, kterým je zjistit, zda se v průběhu posledních deseti let zvýšil nebo snížil počet žáků se specifickými poruchami učení na základních školách. Sekundárním cílem je zjistit informovanost učitelů tělesné výchovy na základních školách o problematice specifických poruch učení a zohlednění žáků v hodinách tělesné výchovy, v případě, že se u nich objevují projevy specifických poruch učení. K dosažení těchto cílů bude využito analýzy odborné literatury a dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo provedeno prostřednictvím elektronického dotazníku, který vyplnilo 55 respondentů ze základních škol ve Středočeském kraji. Výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány do grafů a tabulek. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zabývám problematikou specifických poruch učení, dále motorikou člověka a hodnocením žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části se zaměřuji na obtíže žáků se specifickými poruchami učení v hodinách tělesné výchovy a jejich zohlednění. KLÍČOVÁ SLOVA...
Komparace úrovně pohybových schopností dětí v období prepubescence se sportovní specializací a bez ní
Štechmüller, David ; Kregl, Jan (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Název práce: Komparace úrovně pohybových schopností dětí v období prepubescence se sportovní specializací a bez ní Autor: David Štechmüller Vedoucí práce: Mgr. Jan Krégl Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit průměrné zlepšení a celkové výkony testovací skupiny hokejistů oproti dětem ze dvou vybraných základních škol v testovací baterii unifittest (6-60), a to během dvou testovacích období. Metody: Porovnání obou skupiny a jejich následné vyhodnocení v průměru. Pro tento test byla použita výzkumná metoda pozorování - měření. Testování proběhlo u ročníků 2011/2012 (U6-U7). Pro měření výkonů byla vybrána testová baterie unifittest (6-60). Výsledky: V této práci bylo zjištěno, že ani jeden z hráčů se v žádné disciplíně testové baterie nedostal do podprůměrných hodnot a nižších. V závěrečném testování drtivá většina (94 %) dostala do více, jak průměrných hodnot testování. Oproti tomu děti základních škol takového zlepšení nedosahovaly a jejich výkony byly z větší části průměrné po celou dobu měření. Klíčová slova: Unifittest, pohybové dovednosti, rychlost, obratnost, vytrvalost, síla, mladší školní věk, prepubescence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.