Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika českých rodinných podniků, jejich vliv na výkonnost a tvorbu hodnoty
Srbová, Pavla ; Knápková, Adriana (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Rydvalová, Petra (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Mnoho vlastníků rodinných podniků v České republice aktuálně řeší problém první mezigenerační výměny. V této souvislosti se často zabývají otázkou, jakou má jejich podnik hodnotu. Proto je cílem této práce popsat specifika českých rodinných podniků a identifikovat jejich vztah k výkonnosti a tvorbě hodnoty podniku. V teoretické části práce je na základě literární rešerše vymezen pojem rodinný podnik a jsou zde popsána specifika rodinných podniků. Tato specifika jsou rozdělena do třech oblastí: kontrola rodinného podniku; dlouhodobá udržitelnost rodinného podniku; sociální zodpovědnost majitelů rodinných podniků & rodinné vztahy. Dlouhodobá udržitelnost je klíčovým cílem rodinného podnikání. Aby byl podnik dlouhodobě udržitelný rodinou, pak rodina klade důraz na udržení kontroly nad podnikáním, a to jak vlastnické, tak manažerské. V neposlední řadě je základem fungujícího podniku budování a udržování dobrých vztahů s rodinou, zaměstnanci a okolím podniku (například podpora společensky prospěšných aktivit). Závěry literární rešerše byly využity k vytvoření návrhu třífaktorového modelu specifik rodinných podniků, který byl ověřen na datech získaných dotazníkovým šetřením. Další část teorie je věnována měření finanční výkonnosti a hodnoty rodinného podniku. V této části jsou uvedeny používané ukazatele k měření výkonnosti a je zde představen teoretický způsob stanovení hodnoty podniku se zahrnutím specifik rodinného podnikání. V analytické části práce jsou vyhodnocena specifika rodinných podniků v českých veřejně neobchodovaných mikro, malých a středních rodinných podnicích. V porovnání se zahraničními studiemi mají analyzované podniky krátkou historii; většinou v nich nejsou sestavovány dlouhodobé plány; majitelé jsou často ochotni akceptovat nerodinné investory a při výběru zaměstnanců nemají běžně přednost členové rodiny. Majitelé sice nesestavují strategické plány, přesto mají dlouhodobé cíle a chtějí předat podnik potomkům. Následně byl zkoumán vztah specifik rodinných podniků reprezentovaných faktorovým modelem k finanční výkonnosti rodinného podniku a k jeho schopnosti tvořit hodnotu. Ze získaných dat plyne, že vytvořený faktor rodinnosti reprezentující oblast specifik „sociální zodpovědnost & rodinné vztahy“ má vliv na výkonnost podniku a schopnost vytvářet novou hodnotu pro jejich vlastníky.
Stanovení hodnoty podniku výnosovou metodou
Příhodová, Jitka ; Leitner, Dominik (oponent) ; Karas, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením hodnoty společnosti Metaldyne Oslavany, spol. s r.o. pomocí metody diskontovaných peněžních toků a ekonomické přidané hodnoty. Teoretická část práce se zabývá vysvětlením základních pojmů a postupů ocenění podniku. Praktická část je věnována strategické a finanční analýze podniku, prognóze generátorů hodnoty, sestavení finančního plánu a stanovení nákladů na kapitál. Na závěr je odhadnuta hodnota podniku ke dni 31. 12. 2020.
Určení hodnoty podniku výnosovou metodou
Špačková, Monika ; Činčalová,, Simona (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá určením hodnoty podniku ZDAR, a.s. výnosovou metodou k 1. 1. 2021. Práce zahrnuje strategickou a finanční analýzu, následné shrnutí dat ve SWOT analýze, ze které se identifikují silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby vybraného podniku. Následné ocenění společnosti je stanoveno metodou diskontovaného peněžního toku.
Oceňování hodnoty podniku
Žďárský, Petr ; Beneš, Petr (oponent) ; Kocmanová, Alena (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá určením hodnoty podniku na základě teoretických východisek uvedených v úvodní části této práce. V praktické části diplomové práce je vybraná společnost Trial servis, s. r. o. analyzována a následně oceněna.
Stanovení hodnoty podniku výnosovou metodou
Procházka, Jan ; Režňáková, Mária (oponent) ; Karas, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením hodnoty podniku TSS, spol. s r.o. Třebechovice pod Orebem výnosovými metodami oceňování. Teoretická část shrnuje teoretická východiska a použité postupy pro oceňování podniku. Praktická část obsahuje strategickou analýzu, finanční analýzu, SWOT analýzu, sestavení finančního plánu a vlastní ocenění metodami DCF entity a EVA. Finálním výstupem práce je hodnota vlastního kapitálu podniku TSS.
Určení hodnoty stavebního podniku s ohledem na jeho regionální pozici
Jamrišková, Ivana ; Polák, Martin (oponent) ; Puchýř, Bohumil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením hodnoty vybraného stavebního podniku působícího ve Zlínském regionu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je podrobně rozebrán postup určení hodnoty podniku a také jednotlivé metody, které se pro výpočet hodnoty používají. V praktické části jsou vybrané metody využity přímo k ocenění daného podniku. Rovněž je zde zohledněna aktuální situace na trhu a provedeno srovnání podniku s konkurenčními firmami v daném regionu.
Vliv synergického podnikání na hodnotu podniku
Mašterová, Lucie ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou synergického podnikání, kterým se rozumí klastry, strategické aliance a franchisa. Zkoumá vliv využití vybraného synergického podnikání na změnu hodnoty podniku (tržní nebo objektivizovanou). Problematika reaguje na současné ekonomické trendy, kdy dochází ke slučování a seskupování podniků v několika rovinách. Jendou z nich jsou fúze a akvizice. Druhou jsou pak různé formy aliancí a seskupení, které umožňují podnikům spolupracovat, sdílet zkušenosti, marketing, riziko, know how atd. Umožňují malým a středním podnikům zvyšovat svoji konkurenceschopnost vůči podnikům velkým. Disertační práce se zabývá právě efektem využití jedné z forem synergického podnikání, a to franchisingu, na hodnotu podniku. Protože právě zvyšování hodnoty podniku by mělo být jedním z jeho základních cílů. V rámci disertační práce byl proveden výzkum s cílem identifikace změn vybraných generátorů hodnoty, které ve svém souhrnu určují hodnotu podniku. Na základě výsledků výzkumu bylo v závěrečné části práce provedeno modelové ocenění v několika variantách, simulující změnu hodnoty právě v důsledku změny vybraného generátoru hodnoty a byl kvantifikován synergický efekt plynoucí z využití synergického podnikání. Závěrem práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a modelového stanovení hodnoty podniku, možné přínosy pro praxi a teorii a jsou nastíněna východiska další vědecké práce v této oblasti.
Stanovení hodnoty podniku výnosovou metodou
Vítková, Veronika ; Kuřátko, Ludvík (oponent) ; Karas, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením hodnoty společnosti STROJSTYL,s.r.o. V teoretické části jsou definovány základní pojmy a metody vztahující se k oceňování podniku a je zmíněn postup pro provedení ocenění podniku. Následuje praktická část, ve které dochází k představení společnosti a aplikaci teoretických poznatků na data vybrané společnosti za účelem provedení výsledného ocenění podniku k 1. 1. 2019.
Ocenění akciové společnosti ZKL Brno
Žáček, Zdeněk ; Směřička, Marek (oponent) ; Zinecker, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice mezioborové disciplíny oceňování podniku. V první části jsou uvedena teoretická východiska z dané oblasti zaměřená na vysvětlení základních pojmů a představení relevantních metod oceňování, které budou použity pro stanovení hodnoty oceňovaného podniku. Praktická část diplomové práce zahrnuje provedení komplexních analýz podniku, zvolení vhodných metod ocenění a stanovení výsledné hodnoty společnosti ZKL Brno, a.s.
Identifikace faktorů ovlivňujících hodnotu strojírenských podniků v ČR
Strnadová, Michala ; Hrvolová, Božena (oponent) ; Koráb, Vojtěch (oponent) ; Živělová, Iva (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou hodnotového řízení podniku. Jeho základní myšlenkou je, že cílem podnikání je maximalizace hodnoty podniku. Koncept hodnotového managementu propojuje činnosti v rámci organizací i osob podílejících se na podnikových procesech tak, aby byly prostředky vložené vlastníky zhodnocovány. Podstatným úkolem hodnotového managementu je tedy hledání a identifikace faktorů, které přispívají ke zvyšování výkonnosti a tvorbě hodnoty podniku (tzv. value drivers). Cílem disertační práce je identifikace faktorů, které významným způsobem ovlivňují hodnotu podniků působících v oblasti strojírenství v České republice. V první části disertační práce je provedena analýza současného stavu vědeckého poznání v oblasti value drivers, která se opírá především o zahraniční literární zdroje, neboť v tuzemské literatuře lze k tomuto tématu nalézt jen omezené množství informací. Kromě vymezení hodnotového přístupu, jeho přínosů, je hlavní pozornost věnovaná systematizaci výsledků výzkumů z oblasti generátorů hodnoty. Poznatky získané analýzou sekundárních zdrojů byly využity při formulaci vlastního výzkumného problému. V druhé části disertační práce jsou kromě vymezení výzkumného problému práce a stanovení cílů práce, formulovány výzkumné otázky včetně testovaných hypotéz. Třetí část je zaměřena na popis metod použitých při zpracování disertační práce. V práci byly aplikovány logické (indukce – dedukce, analýza – syntéza, abstrakce – konkretizace) a empirické metody (metoda srovnávání, metody kvantitativního výzkumu). Pro sběr primárních bylo využito dotazníkového šetření. Získaná data byla analyzována prostřednictvím pyramidálního rozkladu vrcholového ukazatele, metody boosted trees, deskriptivní statistiky (např. míry polohy a míry variability) a dalších statistických metod využívaných při testování hypotéz (Kolmogorovův-Smirnovův test normality a Lillieforsův test, F-test, Studentův t-test, Chí-kvadrát test, Fisherův exaktní test a Spearmanův korelační koeficient). Ve čtvrté části je charakterizováno odvětví zpracovatelského průmyslu a provedena identifikace faktorů výkonnosti tohoto odvětví s použitím metody rozkladu ROE podle logaritmů indexů dilčích ukazatelů. Předmětem dalšího výzkumu byly podniky v odvětví „Výroba strojů a zařízení jinde neuvedených“. Pátá část je věnována prezentaci výsledků primárního výzkumu a diskusi výsledků. Primární data, získaná dotazníkovým šetřením, byla dále doplněna účetními daty těchto podniků. Z provedeného výzkumu vyplynulo, že mezi hlavní faktory ovlivňující hodnotu českých strojírenských podniků patří míra využití disponibilního majetku podniku, zisková marže, spotřeba vstupů potřebných k produkci, výnosnost tržeb, osobní náklady a přidaná hodnota. Ke kvalitativním value drivers patří pověst podniku, lidské zdroje (zaměstnanci) a jejich vlastnosti, obchod a flexibilita, výkonnost a produktivita, majetek, kompetentnost odpovědných pracovníků, pozornost vůči požadavkům zákazníků, inovace a kvalita.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.