Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální trénink - rétorika pro praxi
Ouahdjinová, Tereza ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Diplomová práce: Mediální trénink - rétorika pro praxi Tereza Ouahdjinová Abstrakt český Předmětem této diplomové práce je uchopit koncept mediálního tréninku v současné praxi, přičemž se text soustředí na jedince, kteří při interakci s médii nejenže zastupují firemní, politické a další organizace, ale také skrze média působí na širokou veřejnost. Vzhledem k mediální pozornosti, která je směrem k těmto reprezentantům upíraná, je pro ně nutné vědět, jak se před médii chovat a jak s nimi zacházet s cílem účinně a efektivně působit na zaměřená publika. Z tohoto důvodu se mediální trénink soustředí na různé formy projevy jedince, přičemž velkou část zabírá mluvený projev. Práce se opírá o základní rétorická východiska, která slouží jako teoretické zázemí pro mediální trénink z hlediska schopnosti správně mluvit, přístupu k publiku a působení na něj. Znalost rétoriky je klíčová pro přesvědčující argumentaci a pohotové reakce a zároveň je jednou ze schopností, která se tříbí postupně v čase. Mediální trénink její poznatky propojuje s principy a procesy fungování médií a učí, jak formulovat svá sdělení a co v komunikaci s novináři dělat nebo naopak nedělat. Součástí práce je i analýza vystoupení několika vybraných osob, u kterých je z dostupných zdrojů zřejmé, že mediální trénink podstoupily, a s ohledem na tyto...
Verbální projev učitele plavání
Šilerová, Martina ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název: Verbální projev učitele plavání Cíle: Cílem práce je evaluace kvality verbálních projevů instruktorů plavání, kteří mají rozdílné zkušenosti, znalosti, kvalifikace a rozsah praxe v plavecké výuce. Metody: Pro evaluaci projevu bylo využito metody nezúčastněného pozorování probandů, dotazování a následné detailní transkripce audiozáznamů pro přesné zpracování výsledků. Výsledky analýzy řečového projevu byly prezentovány v grafech. Výsledky: Hodnocení výsledků bylo zaměřeno na lingvistické aspekty řeči. Jedná se o nespisovné výrazy a gramaticky nekorektní vyjádření, nadbytečné výrazy, neodborné vyjádření a slang a odborné výrazy. Dále na obsahovou formu verbálního projevu z hlediska poskytování zpětné vazby, způsob pojetí verbálního projevu prostřednictvím typologie pedagogů. Rozdíly v kvalitě projevu na základě sledovaných aspektů jednotlivých probandů byly patrné. Metody, které byly aplikovány pro objektivizaci kvality projevu jsou vhodné pro analýzu verbálního projevu učitele plavání. Klíčová slova: plavecká výuka, děti, verbální komunikace, didaktická kompetence
Možnosti využití poetoterapie jako terapeutického nástroje v péči o zdraví
PLAŇANSKÁ, Kristýna
V této bakalářské práci se zabývám možností využití poetoterapie jako terapeutického nástroje v péči o zdraví. Poetoterapie je metoda, která užívá prvky poezie. Práce zahrnuje teoretickou i praktickou část. V teoretické části se zabývám psychosomatikou, komunikací, psychoterapií, literárními druhy a žánry, poetoterapií a jinými terapeutickými metodami. V praktické části jsem uplatnila metodu kvalitativního výzkumu, kterého se zúčastnili 3 ženy a 3 muži ve věkovém rozmezí od 21 do 75 let. Ve své práci jsem aplikovala 4 metody ? poetoterapie, řízený rozhovor, pozorování a muzikoterapii. Cílem této práce je, abychom u respondentů pomocí 10 terapeutických hodin realizovaných během 10 týdnů zmapovali vnitřní problémy, motivovali je k četbě básní, probudili nové zájmy, navodili relaxaci, harmonizaci a sociální cítění. K probuzení nových zájmů po absolvování terapie došlo u 72 % respondentů. Motivovat respondenty k četbě básní se zdařilo u 48 %. Pocit harmonizace se mi podařilo dosáhnout u 72 % dotazovaných. Navození sociálního cítění jsem dokázala u 80 % respondentů. U 68 % respondentů jsem dospěla k redukci vnitřních problémů, přičemž navození vnitřní relaxace nastalo u 78 % zúčastněných. Z výsledků je patrné, že pravidelná poetoterapie pomohla respondentům odstranit vnitřní problémy, navodit relaxaci a vzbudila v nich větší míru empatie. Menší vliv měla na vyvolání nových zájmů a na to, aby si respondenti sami četli básně. Tato práce může posloužit nejen studentům, ale také laické veřejnosti jako zdroj informací.
Chování hráčů u pokerových stolů
Beránek, Karel ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kuncl, Milan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o chování hráčů pokeru, se kterými se lze setkat při hře pokeru. V práci se postupně zabývám neverbální komunikací, verbální komunikací a etikou pokerových hráčů. V části o neverbální komunikaci rozebírám jednotlivé části těla od nejdůležitějších pro čtení po nejméně důležité. Zabývám se také psychologickými efekty, které mohou značnou měrou ovlivnit chování hráčů. V části o verbální komunikaci se zaměřuji především na to, k čemu může verbální komunikace v pokeru sloužit a jak těchto poznatků využívat. V poslední části představuji problematiku etického chování. V praktické části využívám poznatků z mého vlastního výzkumu a také z poznatků hráčů, kteří byli ochotni podělit se se mnou o své vědomosti. V neposlední řadě využívám rozboru videa přístupných na YouTube.
Posílení efektivity komunikace ve třídě primární školy
Hájková, Soňa ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá úrovní komunikace mezi třídní učitelkou, jejími žáky a samotnými žáky v kmenové třídě na prvním stupni, kde autorka působí. Cílem třídní učitelky je rozvinout komunikativní kompetence, které povedou k zefektivnění komunikace ve třídě. Konkrétně se jedná o vztah třídní učitelky, jejích žáků a žáků mezi sebou. Teoretická část dává oporu praktické části v podobě teoretických poznatků. Formuluje specifika pedagogické komunikace, charakterizuje verbální komunikaci, všímá si efektivních způsobů a bariér v komunikaci. Vymezením Osobnostní a sociální výchovy předkládá nástroje, jimž lze dosáhnout očekávaných výstupů v rámci komunikace definovaných v Rámcově vzdělávacím programu a Minimálním preventivním programu. Představuje osobnost učitele a jeho kompetence jako možné činitele, které ovlivňují rozvoj žáka. Praktická část nejprve monitoruje výchozí situaci ve třídě. Na základě akčního učitelského výzkumu se třídní učitelka snaží posílit efektivitu komunikace. Využívá k tomu především metody pozorování, reflexe, techniky OSV, analýzy audionahrávek, videonahrávky a doplňkově slovního hodnocení. Také se opírá o aplikaci preventivního programu. Sběr dat a průběh akčního učitelského výzkumu probíhal v období listopad 2015 až únor 2017. Z výzkumu vyplývá, že efektivitu komunikace lze...
Verbální a neverbální projev učitele plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název práce: Verbální a neverbální projev učitele plavání Cíle práce: Cílem bakalářské práce je posouzení míry didaktické kompetence potřebné k podání instrukce pro realizaci pohybového cvičení ve vodě u osob bez pedagogické praxe a u osob s pedagogickou praxí. Metoda: Výzkum je zaměřen na analýzu verbálního a neverbálního projevu učitele plavání. V této práci jsme využili zúčastněného i nezúčastněného pozorování, analýzu videozáznamů. Prostřednictvím transkripce záznamů, byl posuzován výskyt stanovených aspektů verbálního i neverbálního projevu. Četnost výskytu jednotlivých znaků a jejich procentuální zastoupení byly prezentovány v grafech. Výsledky: Z výsledků můžeme u daného výzkumného souboru konstatovat, že pedagogické zkušenosti mají vliv na výkon v testovaných situacích, zprostředkovaně lze tedy usuzovat i na vyšší míru profesních dovedností. Transkripcí a analýzou podle zvolených kritérií je možné dobře hodnotit formální znaky verbálního i nonverbálního projevu probandů, který se však jeví značně poznamenaný zjednodušenou výzkumnou situací oproti reálné praktické situaci. Klíčová slova: plavecká výuka, didaktická kompetence, komunikace verbální, komunikace neverbální
Canisterapie jako podpůrný činitel při rozvoji sociálních dovedností a komunikace u dětí s poruchou autistického spektra
Mrzenová, Kateřina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá canisterapií jako podpůrným činitelem při rozvoji sociálních dovedností a komunikace u dětí s poruchou autistického spektra a vychází ze studia odborné literatury a analýzy poznatků vlivu této terapie na rozvoj osobnosti jedinců s poruchou autistického spektra. V úvodní části práce je zpracováno téma poruch autistického spektra s důrazem na sociální charakteristiky a komunikaci jedinců s poruchou autistického spektra, druhá část práce se zaměřuje na oblast canisterapie, její metody a formy a rovněž její speciálně pedagogické použití. Ve třetí části práce je zpracována případová studie chlapce s poruchou autistického spektra docházejícího pravidelně na canisterapii. V diplomové práci jsou použity následující metody: analýza odborné literatury, zúčastněné pozorování, neformální rozhovor, dotazník, analýza videozáznamů a analýza dat případové studie. Výsledkem práce je zjištění, že canisterapie působí jako podpůrný činitel při rozvoji sociálních dovedností a neverbální komunikace u dětí s poruchou autistického spektra. Působení canisterapie jako podpůrného činitele na rozvoj verbální komunikace u dětí s poruchou autistického spektra se nepodařilo prokázat. Získané výsledky mohou přispět k častějšímu využívání canisterapie při práci s jedinci s poruchou autistického spektra, a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.