Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Těšínská, Magda ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto institucí. Ukazuje současné trendy ve spolupráci mezi rodinou a školou s využitím prvků a strategie z inovativního pedagogického programu Začít spolu a projektu Rodiče vítáni. Poukazuje na prvky ovlivňující problematiku vzájemných vztahů. V úvodu empirické části je nejprve rozepsána metodologie kvalitativního výzkumu. Hlavní technikou realizační fáze bylo zúčastněné pozorování, dotazování a polostrukturované rozhovory s pedagogickými pracovníky a s rodiči žáků ve dvou školách, v běžné základní škole a ve škole hlásící se k programu Začít spolu, která obdržela certifikát Rodiče vítáni. Partnerská realita byla analyzována na základě splňování kritérií uvedených v dokumentu Kompetentní učitel 21. století: Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Na základě výzkumného šetření došlo k identifikování skutečného stavu na obou školách, jeho pozitivních stránek i nedostatků. Klíčová slova rodina, škola, žák, učitel, komunikace, spolupráce rodiny a školy, první stupeň základní školy, zkušenosti, inovativní programy, Začít spolu, Rodiče vítáni
Komunikační analýza vybraných produktů značky adidas Originals a vliv komunikace na odprodej modelů této značky
Masařík, Vojtěch ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Báča, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikační strategií značky adidas, konktrétně komunikací značky komunikaci o těchto modelech a porovna marketingu na vnímání a prodej modelů. Zároveň se práce soustředí na sekundární t Teoretická část práce se věnuje konceptů značky adidas, respektive značky adidas Originals. Tato část obsahuje také informace o značce: její stručnou historii, produkty a d Praktická část zkoumá komunikaci na jednotlivých úrovních distribučního řetězce a prodejní data jaké množství výrobků si obchody předobjednaly, případně doobjednaly, a jak se produktům dařilo na maloobchodní úrovni. Zkoumány jsou také ceny a objemy prodaných modelů na sekundárním trhu a prostřednictvím dotazníkového šetření je vyhodnoceno povědomí veřejnosti.
Nástroj pro podporu managementu zainteresovaných stran
Hypský, Roman ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o nástroji pro podporu managementu zainteresovaných stran. V úvodních kapitolách práce jsou popsána teoretická východiska práce. Jsou zde vysvětleny znalostní oblasti managementu zainteresovaných stran, řízení lidských zdrojů a komunikace. Další kapitoly práce se již věnují navrhovanému systému. Zpočátku jsou specifikovány požadavky na systém, jak celkové, tak z pohledu několika hlavních uživatelů. Následně je systém navržen. Systém se skládá ze tří hlavních procesů, kterými jsou identifikace zainteresovaných stran, analýza zainteresovaných stran pomocí dotazníkových průzkumů a nastavení komunikační strategie. Je zvoleno implementační prostředí (Java EE) a systém je v něm implementován. Poté je na vzorku dat ověřena jeho funkčnost. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky a také jsou diskutovány výstupy procesů oblasti managementu zainteresovaných stran. Nakonec je nastíněn budoucí vývoj této diplomové práce. 
Komunikační analýza vybraných produktů značky adidas Originals a vliv komunikace na odprodej modelů této značky
Masařík, Vojtěch ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Báča, Ladislav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komunikační strategií značky adidas, konktrétně komunikací značky komunikaci o těchto modelech a porovna marketingu na vnímání a prodej modelů. Zároveň se práce soustředí na sekundární t Teoretická část práce se věnuje konceptů značky adidas, respektive značky adidas Originals. Tato část obsahuje také informace o značce: její stručnou historii, produkty a d Praktická část zkoumá komunikaci na jednotlivých úrovních distribučního řetězce a prodejní data jaké množství výrobků si obchody předobjednaly, případně doobjednaly, a jak se produktům dařilo na maloobchodní úrovni. Zkoumány jsou také ceny a objemy prodaných modelů na sekundárním trhu a prostřednictvím dotazníkového šetření je vyhodnoceno povědomí veřejnosti.
Ironie v TV talk show
Ježková, Klára ; Hirschová, Milada (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá ironií v populárním televizním žánru, zábavné talk show. První část definuje základní pojmy, se kterými pracujeme (veřejná komunikace, kooperační princip, zdvořilost, ironie). Ve druhé části je charakterizován mediální dialog, konkrétně talk show. Třetí část se zabývá konkrétní talk show veřejnoprávní televize, Všechnopárty. Na vybraných ukázkách zkoumá, jak ironie v pořadu funguje, jak se projevuje a jak je účastníky talk show využívána. Základním zjištěním práce je, že ironie se ve Všechnopárty využívá jako komunikační hra, z největší části jako specifická varianta ironie, tzv. škádlení (banter). Jde o komunikační jednání popsatelné jako předstírané ohrožování tváře komunikačního partnera nebo tváře vlastní, resp. o komunikaci záměrně a pro diváka průhledně porušující Leechovy zdvořilostní maximy (nejč. maximu taktu a maximu skromnosti). Ve Všechnopárty je škádlivá ironie využívána jako zábavný prvek zvyšující atraktivitu pořadu pro diváky a účastníci talk show se na ní obvykle vědomě podílejí. KLÍČOVÁ SLOVA komunikace, mediální dialog, talk show, kooperační princip, zdvořilost, ironie, škádlení
Zvláštnosti v přístupu radiologických asistentů k vyšetření seniorů
KÁPLOVÁ, Kateřina
V České republice stoupá počet seniorů, lze proto předpokládat, že v budoucnu bude tento nárůst starší populace kopírovat nárůst radiodiagnostických vyšetření seniorů. V době, kdy člověk dosáhne seniorského věku, trpí různými neduhy a dost často vyhledává odbornou pomoc. Starý člověk je velmi citlivý na jednání s ním, a proto můj cíl práce bylo vymezit, jak by se měl radiologický asistent chovat k seniorům. Dnešní populace lidí je zrychlená a moderní. Musíme si uvědomit, že s námi žijí i tací, kteří jsou pomalejší, hůř koordinují své pohyby a pomaleji myslí. V teoretické práci se zabývám pojmy stáří a stárnutí. Starý člověk prochází různými změnami ve stáří. Seniorovi se mění stránka psychická, fyzická, ale i stránka emocionální. Důležité je, aby se senior s těmito změnami vyrovnal a zadaptoval se na ně. Těmito všemi změnami se zabývá gerontologie. Je to vědní obor zabývající se stárnutím, sociálními vztahy ve společnosti k seniorům a samozřejmě člověkem v pokročilém věku jako jedincem s jeho individuálními potřebami a problémy. Tento obor se zabývá hlavně zvláštnostmi chorob ve stáří. Dalším tématem jsou nejčastější nemoci, které postihují seniora. A dále se zabývám komunikací a chováním k seniorovi. V praktické části jsem chtěla zjistit, zda je komunikace mezi seniorem a zdravotníkem na dobré úrovni, dále zda jsou senioři informováni od svého lékaře, na jaké vyšetření jdou a pokud ne, tak jestli jim laborant alespoň řekne, co mu bude snímkovat. Z výsledku vyplývá, že 60% seniorů si myslí, že mají dobré zkušenosti s přístupem radiologického asistenta, ale už méně dobré zkušenosti s předáváním informací. Asi 58% seniorů vůbec nedostává informace od odesílajícího lékaře a od laboranta také ne. Zde je nutná změna jak ze strany lékaře, tak i ze strany asistenta.
Komunikace zdravotnického záchranáře s agresivním pacientem v přednemocniční péči
ČÁP, Jakub
Téma bakalářské práce se nazývá: Komunikace zdravotnického záchranáře s agresivním pacientem v přednemocniční péči. Teoretická část se zabývá charakteristikou zdravotnického záchranáře a pacienta. Dále se zde nachází definice komunikace s následným rozdělením do komunikačních struktur, funkcí a forem. Vzhledem k tématu je zde zpracovaná i problematika komunikace mezi agresivním pacientem a zdravotnickým záchranářem. Následně se teoretická část zabývá agresí, jejím druhům, příčinám a řešením ze strany zdravotnických záchranářů. V praktické části byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat postupy zdravotnických záchranářů s agresivním pacientem v přednemocniční péči. Druhým cílem bylo zjistit, jaké jsou problémy v komunikaci mezi zdravotnickým záchranářem a agresivním pacientem. K těmto cílům byly zhotoveny tři výzkumné otázky: 1. Jakým způsobem přistupuje zdravotnický záchranář k agresivnímu pacientovi při prvním styku na místě události? 2. Jaké komunikační techniky používá zdravotnický záchranář při komunikaci s agresivním pacientem? 3. S jakými problémy se potýká zdravotnický záchranář v komunikaci s agresivním pacientem. Ke zpracování výzkumné části bylo využito kvalitativního výzkumného šetření. Sběr dat probíhal formou polostrukturovaných rozhovorů, které obsahovaly 14 otázek. Cílovou skupinu lidí tvořilo 10 zdravotnických záchranářů z Jihočeského kraje. Dle výsledků bylo zjištěno, že dotazovaní zdravotničtí záchranáři částečně znají postupy, které mohou využít při komunikaci s agresivním pacientem. V problémech komunikace se dotazovaní shodli, že nejčastější chyba zdravotnických záchranářů je nezvládnutí vlastních emocí a snadné vyprovokování od pacientů. Výsledky této bakalářské práce by mohly posloužit ke zvýšení či doplnění informovanosti zdravotnických záchranářů v komunikaci s agresivními pacienty. Dále by bakalářská práce mohla být využita jako podklad k přednáškám o problematice související s komunikací mezi pacientem a zdravotnickým záchranářem.
Aktivity podporující spolupráci základní školy s mateřskou školou a rodinou směřující k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy
Partyková, Veronika ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou propojení preprimárního a primárního vzdělávání a rodinou, konkrétně jejich vzájemnou spoluprací, která vede k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na aspekty ovlivňující přechod dítěte z mateřské školy do školy základní, především školní připraveností a školní zralostí. Dále se věnuje tématu diagnostiky, komunikace a formám spolupráce mezi jednotlivými aktéry. Praktická část je postavena na výzkumném regionálním šetření, které zjišťuje, jaké aktivity nabízejí základní školy pro budoucí prvňáky. Jak tyto aktivity, směřující a podporující školní připravenost dítěte na zahájení povinné školní docházky, vnímá rodičovská veřejnost jako prevenci školní neúspěšnosti. Cílem diplomové práce je analyzování nejčastějších forem aktivit nabízených základními školami podporující spolupráci mezi základní, mateřskou školou a rodinou. Dále prezentovat, jak rodiče hodnotí aktivity podporující bezproblémový vstup dítěte do 1. třídy základní školy.
Didaktika komunikační přípravy studentů všeobecného lékařství
Tomová, Šárka ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Feberová, Jitka (oponent) ; Koutecký, Josef (oponent)
Cílem disertační práce bylo zjistit kvalitu komunikační přípravy lékařů v pregraduálním vzdělávání. Dílčí cíle byly zaměřeny na analýzu současného stavu komunikační přípravy studentů všeobecného lékařství, na zjištění vlivu komunikační přípravy na míru rozvoje komunikačních dovedností aktivního naslouchání a předávání informací. Posledním stanoveným cílem bylo strukturovat formulář sledovaných vybraných dovedností jako přínosného prvku ve výuce komunikace lékařů. K dosažení stanovených cílů bylo využito několika fází výzkumu. V první fázi byl zadán respondentům nestandardizovaný dotazník, zjišťující míru jejich osobního komunikačního indexu. Ve druhé fázi výzkumu bylo provedeno pozorování vybraných komunikačních dovedností studentů. Z komunikačních simulovaných situací byl proveden u každého studenta videozáznam, který sloužil jako zpětná vazba při analýze komunikačních výstupů jednotlivce. První i druhá fáze výzkumného šetření proběhly v jednotlivých akademických letech v období od roku 2010 až do roku 2015. Výzkumný soubor pro první fázi výzkumu (dotazníkové šetření) tvořili studenti prvních ročníků magisterského studijního programu Všeobecného lékařství v prezenční formě studia na 2. LF UK ve zmíněném období. Vzhledem ke způsobu distribuce dotazníků bylo získáno 745 odpovědí. Druhá část výzkumu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.