Název:
Aktivity podporující spolupráci základní školy s mateřskou školou a rodinou směřující k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy
Překlad názvu:
Activities offered by Primary Schools supporting the involvement of both parents and the pre-primary school resulting in a trouble free transition for the child
Autoři:
Partyková, Veronika ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou propojení preprimárního a primárního vzdělávání a rodinou, konkrétně jejich vzájemnou spoluprací, která vede k bezproblémovému vstupu dítěte do základní školy. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na aspekty ovlivňující přechod dítěte z mateřské školy do školy základní, především školní připraveností a školní zralostí. Dále se věnuje tématu diagnostiky, komunikace a formám spolupráce mezi jednotlivými aktéry. Praktická část je postavena na výzkumném regionálním šetření, které zjišťuje, jaké aktivity nabízejí základní školy pro budoucí prvňáky. Jak tyto aktivity, směřující a podporující školní připravenost dítěte na zahájení povinné školní docházky, vnímá rodičovská veřejnost jako prevenci školní neúspěšnosti. Cílem diplomové práce je analyzování nejčastějších forem aktivit nabízených základními školami podporující spolupráci mezi základní, mateřskou školou a rodinou. Dále prezentovat, jak rodiče hodnotí aktivity podporující bezproblémový vstup dítěte do 1. třídy základní školy.This thesis is dealing with the issues associated with the transition from pre-primary to primary education, with the understanding and cooperation of the family, which results in a trouble free admission of a child to primary school. The theoretical part of this thesis focuses on the aspects affecting the transition of a child from pri-primary to primary school, primarily the schools readiness and experience. Also focusing on the topic diagnosis, communication and types of cooperation between all participants involved. The practical part is produced on research of regional surveys, which reveal which actives are offered by primary schools for future entry students. How those activities are guiding and supporting the parents prepare their child for the start of compulsory school attendance which is seen as prevention of school failure. The aim of this thesis is to analyze the usual forms of activities offered by primary schools supporting cooperation between primary, pre-primary schools and the family. It Also presents how parents evaluate activities supporting trouble free admission of a child to first class primary school.
Klíčová slova:
diagnostika školní zralosti a připravenosti; dítě předškolního věku; formy spolupráce; komunikace; mateřská škola; požadavky základní školy na dítě; předškolní vzdělávání; rodina; základní škola; communications; diagnostics of school readiness and experience; family; pre-primary; preschool child; preschool education; primary school; requirements of primary school for child; types of cooperation