Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 205 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vědomostní platforma v oblasti zdravého životního stylu a výchovy ke zdraví u studentů učitelství pro 1. st. ZŠ.
ONDRÁČKOVÁ, Nicola
Moje bakalářská práce se zaměřuje na vymezení vědomostního obsahu, který by měli studenti oboru učitelství 1. st. ZŠ získat v oblasti zdravého životního stylu a předmětu Výchova ke zdraví během jejich studia na VŠ. Práce je rozdělena do dvou oddílů. První oddíl obsahuje teoretické vymezení pojmů Výchova ke zdraví a Zdravý životní styl, nejprve z pohledu odborného, a poté z hlediska vzdělávací soustavy. Důraz je kladen především na vymezení Výchovy ke zdraví z hlediska Rámcového a Školního vzdělávacího programu a jednotlivých výukových oblastí, do nichž Výchova ke zdraví spadá. Druhý oddíl obsahuje analýzu dotazníkového šetření, které se uskutečnilo mezi studenty vybraných pedagogických fakult, kteří se připravují na výuku žáků prvního stupně. Cíl práce spočívá především ve zjištění míry znalostí studentů v oblasti Výchovy ke zdraví a jejich porovnání mezi studenty různých ročníků stejného oboru. Závěrem jsou také ověřeny stanovené výzkumné předpoklady a shrnut celkový význam práce.
Pojetí sexuální výchovy ve školních vzdělávacích programech vybraných základních škol a gymnázií
HONZÍK, Štěpán
Sexuální výchova je důležitou součástí vzdělávání mladých lidí pro jejich budoucí život. Z důvodu podstaty této výchovy je názor na tuto problematiku velmi odlišný, a to nejen u učitelů, nýbrž i u samotných žáků. Cílem této bakalářské práce je analyzovat školní vzdělávací programy základních škol a gymnázií, se zřetelem na zařazení témat vztahující se k sexuální výchově. Dále analyzovat učebnice přírodopisu/biologie, kde je zaměřeno na obrázky a texty týkající se témat sexuální výchovy, a monitorovat použitím dotazníkového šetření vztah žáků a učitelů k této problematice. Analýza školních vzdělávacích programů ukázala nejednoznačnost zařazení jednotlivých témat sexuální výchovy do předmětů i rozmanitost časových dotací věnovaných problematice sexuální výchovy v rámci různých vyučovacích předmětů. Ve všech analyzovaných učebnicích přírodopisu osmého ročníku, kde je probírána anatomie lidského těla, včetně pohlavní soustavy, se také objevují témata vztahující se k sexuální výchově. Výsledky dotazníků ukázaly, že nejčastějším zdrojem informací, vztahujících se k obsahu sexuální výchovy, jsou kamarádi a škola, přestože většině žáků není příjemné o tomto tématu s učiteli mluvit.
První pomoc v rámci středního vzdělávání
Valenta, Jan ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: První pomoc v rámci středního vzdělávání Cíle: Cílem práce je srovnání znalostí první pomoci žáků vybraných středních škol v Karlových Varech a dále jejich případný vztah k počtu vyučovacích hodin s tematikou první pomoci a k použitým vyučovacím metodám. Metody: V naší teoreticko-výzkumné práci jsme použili metodu analýzy a metodu komparace. Analyzovány byly dostupné školské dokumenty, data získaná při testování znalostí žáků a data získaná pomocí anketního šetření od učitelů. Sběr dat probíhal pomocí vytvořeného testu a anketního šetření. Následovalo srovnání dat. Výzkumný soubor tvořilo 82 žáků a 4 učitelé ze 4 vybraných středních škol v Karlových Varech. Výsledky: Zjistili jsme minimální rozdíly ve znalostech první pomoci u žáků vybraných středních škol v Karlových Varech. Nenašli jsme přímou souvislost mezi znalostmi žáků a počtem vyučovacích hodin první pomoci a použitým vyučovacím metodám. Klíčová slova: Střední škola, školská legislativa, vyučovací metody, život ohrožující stavy, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program
Finanční gramotnost žáků a učitelů na ZŠ
Novotný, Ondřej ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou finanční gramotnosti na základní škole, se zaměřením na integraci finančních dovedností do výuky na druhém stupni základního vzdělávání. Jejím hlavním cílem je porovnání několika vybraných metod finančního vzdělávání na základní škole s úmyslem zvolit způsob optimálně rozvíjející finanční dovednosti žáků pro řešení různých ekonomických situací, problémů a rozhodnutí, která je čekají v budoucím životě. V teoretické části práce lze nalézt uvedení do problematiky financí, úvodní teoretický základ, základní definice důležitých pojmů a popis organizace školního vzdělávání. Jsou zde vysvětleny důvody pro zavedení výuky finanční gramotnosti do základního vzdělávání, a dále pak je zde seznámení se strategickými dokumenty ovlivňující výuku finanční gramotnosti, které byly předlohou pro zavedení finanční gramotnosti do rámcových vzdělávacích programů. Tato situace je zde podrobněji popsána a dále je vysvětleno, jakým způsobem je možné finanční gramotnost zavést do školských vzdělávacích programů v součinnosti s rámcovými vzdělávacími programy. V závěru teoretické části jsou popsány vybrané metody hodnocení úspěšnosti realizace výuky finanční gramotnosti na základních školách. V praktické části diplomové práce jsou nejprve diskutovány důležitosti a některé...
Lidová píseň na Horácku a její využití ve školních a mimoškolních aktivitách dětí
Myslivcová, Jana ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Autorský abstrakt Bakalářská práce s názvem Lidová píseň na Horácku a její využití ve školních a mimoškolních aktivitách dětí se v první části zabývá problematikou lidových písní z pohledu sběratelství, dělení, námětů, hudební teorie. Druhá část práce řeší problematiku využití horácké lidové písně ve školních a mimoškolních aktivitách dětí. Přestože Horácko není ve srovnání s jinými folkloristickými oblastmi u nás příliš známé, řada sběratelů, učitelů hudební výchovy, vedoucích kroužků a souborů pomáhá udržovat tradice. Součástí práce je rozbor tří školních vzdělávacích programů základních škol ve sledované oblasti, analýza nejpoužívanějších učebnic hudební výchovy a pro praktické využití je zařazena vzorová hodina výuky horácké lidové písně. V oblasti mimoškolní se práce zabývá činností školských zařízení pro zájmové vzdělávání, základních uměleckých škol, mapuje dětské folklorní soubory a dává přehled nejvýznamnějších přehlídek a festivalů, kterých se děti z Horácka pravidelně účastní.
Výchova ke zdraví ve vzdělávacích programech základní školy a možnosti její realizace
Charvátová, Jana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku výchovy ke zdraví a oblast sexuální výchovy na druhém stupni základních škol. Práce podává obraz o současném stavu výuky výchovy ke zdraví a zjišťuje do jaké míry školy splňují požadavky v oblasti podpory zdraví. Teoretická část popisuje historický vývoj výchovy ke zdraví na základních školách od počátku dvacátého století až po současnost. Zabývá se oblastí sexuální výchovy, jejím cílem, předmětem a obsahem. Praktická část zkoumá začlenění výchovy ke zdraví do škol, pomocí analýzy školních vzdělávacích programů a dotazníkového šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 205 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.