Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí209 - 218další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba a vedení týmů ve vybraném podniku
URBÁNKOVÁ, Jaroslava
Analytická část bakalářská práce seznamuje čtenáře s teorií týmové spolupráce a upozorňuje na základní témata, která nesmí být v procesu budování této formy spolupráce opomíjena. Syntetická část bakalářské práce využívá poznatků z části analytické a předkládá čtenáři, zejména TOP managementu vybrané firmy, základní informace pro rozhodování o tématu "Tvorby a vedení týmů ve firmě", a to ze dvou úhlů pohledu: 1. externí pohled na lidské zdroje, coby "stavební kámen" pro tvorbu a vedení týmů, 2. interní pohled na lidské zdroje a existující podnikovou kulturu. Závěr práce obsahuje mé vlastní návrhy a doporučení na zlepšení stávajícího stavu, které se opírají o informace z obou částí této práce, navíc jsou podpořeny vlastní znalostí podnikové kultury.
Návrh konceptu firemního vzdělávání pro vybrané pracovní pozice
Dvořáčková, Jana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem firemního vzdělávání v konkrétní firmě pro konkrétní pracovní pozice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje základní poznatky o celoživotním vzdělávání a systému podnikového vzdělávání. Praktická část je věnována analýze současného stavu vzdělávání asistentek ve společnosti Pražská plynárenská, a.s., zhodnocením systému a na závěr je navrhnuta nejvhodnější koncepce dalšího vzdělávání asistentek.
Možnosti celoživotního vzdělávání pracovníků v IT
Heřman, Jiří ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato práce se zabývá jedním z aktuálních témat současnosti, a to celoživotním vzděláváním. Klade si za cíl umožnit orientaci v této oblasti a představit hlavní možnosti, jaké nabízí pracovníkům v IT. Práci lze rozdělit na dvě části. První je teoretická, kde je definován proces celoživotního vzdělávání, formy vzdělávání a další důležité pojmy z této oblasti. Druhá přináší přehled nejčastěji používaných metod při vzdělávání pracovníků v IT. U každé je popsáno v čem spočívá a jaké jsou její hlavní výhody a nevýhody. Dále jsou zde specifikována jednotlivá kritéria, jež jsou sledovány u všech možností vzdělávání a dohromady tvoří jejich charakteristiky. V závěru jsou tyto charakteristiky porovnané v přehledné tabulce, což umožňuje zájemců o studium snadno zjistit, který typ vzdělávání je pro něj asi vhodný, a následně si o něm zjistit podrobnosti.
U3V VŠE a počítačová gramotnost v systému celoživotního vzdělávání
Hnilička, Jakub ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomáš (oponent)
V poslední době se vedle klasické gramotnosti mluví o počítačové gramotnosti. Tato problematika zasahuje každého z nás, ale hlavně lidi v post-produktivním věku, kteří během svého života neměli příležitost se seznámit s informačními technologiemi. Národní program počítačové gramotnosti byl velkou příležitostí jak tuto negramotnost odbourat, ale bohužel zanikl i koncem působnosti Ministerstva informatiky ČR. Zarážející je postoj státu, který připravuje projekty v oblasti e-Governmentu , elektronického sčítání lidu a elektronických voleb bez jakékoliv koncepce na rozvoj uživatelů těchto ambiciózních projektů. Jednou možností jak se zdokonalovat i po ukončení kariéry je studium na Univerzitě třetího věku VŠE, kde se studenti seznamují s prací na počítači, ale i multimedii v Grafické a multimediální laboratoři. Bohužel tato univerzita není přístupná pro každého. Tato omezení spočívají především v podmínce ukončeného středoškolského vzdělání, ale i z kapacitních důvodů. Volbou skutečně pro všechny tedy zůstává komerční sektor, který nabízí širokou škálou kurzů. Tyto kurzy jsou buď z nabídky softwarových firem nebo z konceptu ECDL (Evropský řidičák na počítač).
Kvalifikační struktura obyvatelstva versus nezaměstnanost v ČR
Podlešáková, Markéta ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Lapáček, Michal (oponent)
Z pohledu hospodářské politiky se ČR permanentně potýká s rigiditami trhu práce, jež snižují jeho pružnost. Jednou z těchto rigidit je nevyhovující kvalifikační struktura obyvatelstva. Tato práce se tedy zaměřuje na její analýzu v komparaci s aktuálními potřebami pracovního trhu. V teoretické části práce jsou prezentovány charakteristiky českého vzdělávacího systému a kvalifikační struktury obyvatelstva ČR. Praktická část je věnována trhu práce - jeho potřebám a vzniklým neshodám mezi nabídkou a poptávkou, jež jsou zapříčiněny nevyhovující kvalifikační strukturou obyvatelstva ČR. Stěžejním bodem této práce je důraz na celoživotní vzdělávání, které se v současné době stává nutností při participaci jedinců na pracovním trhu. Výsledkem této práce jsou návrhy možných způsobů řešení nedostatku patřičně kvalifikované pracovní síly, jež by mohly napomoci udržování rovnováhy na trhu práce.
Prezentace zájmu o celoživotní vzdělávání (CV) jako součást identity aktéra dle gender ? dosažené vzdělání
Průšová, Barbora ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
Teoretická část je zaměřena na zjišťování rozdílů mezi muži a ženami, na základě nichž by bylo možné odhalit volbu postupů celoživotního vzdělávání mužů a žen. Práce zkoumá rozdíly v jednotlivých psychických procesech, v postavení muže a ženy v rodině a v postavení muže a ženy na trhu práce. Praktická část je zaměřena na analýzu internetové seznamovací databáze, za účelem zjištění zájmu o celoživotní vzdělávání dle gender a dosaženého vzdělání.
Analýza vybraných programů na podporu vzdělanosti romského etnika
Vodrážková, Kateřina ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Práce se zabývá nízkou vzdělaností romského etnika, významem vzdělání jako takovým a jeho funkcemi. Dále poukazuje na fakt, že vzdělání v tradici romského myšlení nemá velkou hodnotu a že tento problém je třeba řešit a to především uvědoměním si nezbytnosti vzdělání, jako prostředku zkvalitnění životní úrovně a integrace do společnosti a především do pracovního procesu. Specifikou romských dětí jsou zvláštní školy a je tedy nutné, co nejvíce eliminovat počty romských žáků v těchto školách. Významnou roli v integraci romských dětí do normálních škol hrají romští asistenti a přípravné třídy. Dále práce ukazuje význam celoživotního vzdělávání, kvalifikací a programů na podporu vzdělávání, tedy pozvednutí vzdělanostní struktury příslušníků této menšiny. Druhá část práce poukazuje na problém nezaměstnanosti Romů, jež úzce souvisí s nízkou vzdělaností a možnosti jejího řešení. Dále se práce zabývá analýzou vybraných programů na podporu vzdělanosti tohoto etnika v České republice, jejich významem, nezbytností, naléhavostí a také vyhodnocuje úspěšnost a efektivnost těchto programů.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve firmě Vibracoustic CZ, s.r.o.
Dvořáková, Lenka ; Kleibl, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Zuzana (oponent)
V současném prostředí globalizované společnosti získává celoživotní vzdělávání a formování pracovních schopností stále větší význam. Efektivní nástroj představuje systematické vzdělávání se zaměřením na rozvoj osobnosti pracovníků. Firma Vibracoustic CZ, s.r.o, působící v automobilovém průmyslu, se systematicky věnuje vzdělávání svých zaměstnanců a velký důraz v tomto dlouhodobém a opakujícím se procesu klade na rozvoj schopností pracovníků především v oblasti komunikace a týmové spolupráce. Tento postoj přospívá ke spokojenosti zaměstnanců, a tím i k dosažení konkurenční výhody firmy.
Prezentace zájmu o celoživotní vzdělávání (CV) jako součást identity aktéra dle gender - zájmy a koníčky
Hýsek, Michal Bc. ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent)
Teoretická část práce vystihuje problematiku genderu a vzdělávání se. V praktické části byla analyzována internetová seznamovací databáze ve struktuře: pohlaví, věk, deklarovaný zájem o CV a veškeré další deklarované zájmy. Pro zpracování dat byla použita metoda faktorové analýzy.
ANALÝZA SYSTÉMU CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PRŮVODCŮ V OBLASTI CESTOVNÍHO RUCHU V ČESKÉ REPUBLICE
Jarolímková, Liběna ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Indrová, Jarmila (oponent)
V práci je provedena podrobná analýza jednotlivých prvků systému vzdělávání průvodců v oblasti cestovního ruchu v České republice, metodou SWOT analýzy je současný systém vzdělávání zhodnocen a jsou navržena opatření pro zlepšení vzdělávání průvodců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí209 - 218další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.