Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komentovaný překlad: Agrippina die Stadtgründerin Kölns (Werner Eck: Agrippina, die Stadtgründerin Kölns)
Gebhartová, Jana ; Žárská, Monika (vedoucí práce) ; Drahotová, Markéta (oponent)
Předkládaná práce obsahuje český překlad části monografie Wernera Ecka: Agrippina die Stadtgründerin Kölns (Agrippina, zakladatelka města Kolína nad Rýnem), Köln 1993. Pro překlad jsem zvolila druhou část monografie, která líčí Agrippinin vzestup a pád včetně poslední kapitoly, která je věnována vlastnímu založení města Kolína nad Rýnem, s nímž je právě Agrippina spojována. Součástí práce je textová analýza a komentář k překladu, který popisuje hlavní překladatelské problémy a jejich řešení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Případová studie sociálně vyloučené romské lokality v Litvínově - Janově a návrhy řešení
Vinkler, Antonín ; Nekola, Martin (vedoucí práce) ; Jelínková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sociálně vyloučené romské lokality v Litvínově - Janově. V diplomové práci je tato problematická situace popsána. V lokalitě se koncentruje vyšší počet sociálně znevýhodněných osob s celou řadou sociálních problémů, jako je nezaměstnanost, zadluženost, výskyt celé řady sociálně patologických jevů včetně kriminálního jednání. Tento výskyt sociálně patologických jevů u sociálně znevýhodněných osob způsobuje konflikty s ostatními členy, žijícími v lokalitě. Diplomová práce se také zaměřuje na opatření a politiky, které město Litvínov učinilo k řešení této problematické situace. Jednotlivá opatření jsou v práci popsána. Dále lze v práci naleznout zhodnocení těchto opatření prostřednictvím metody sledování sociálních indikátorů. Ve výsledku lze říci, že zatím k výraznému zlepšení situace v lokalitě nedochází. Na závěr práce jsou doporučena další opatření, která by město Litvínov ještě mohlo zrealizovat pro řešení této problematické situace na sídlišti v Janově. Tato doporučená opatření vycházejí z provedené analýzy problémové situace v lokalitě Janov a i městem Litvínov zrealizovaných opatření.
Vzdělávání Romů v České republice zaměřené na základní školu
Barešová, Petra ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání Romů. Cílem práce bylo na základě vlastního pozorování získat zkušenosti k sestavení brožury, která bude sloužit především studentům Pedagogické fakulty. Práce je rozdělena do tří částí. Teoretická část se zabývá historií, kulturou a tradicemi Romů, ale také jejich odlišnostmi ve vzdělávání. Ve výzkumné části jsem zjišťovala skutečný stav a podmínky realizace romského vzdělávání na vybrané Základní škole Havlíčkovo náměstí na Praze 3. Pozorování edukační reality jsem realizovala jak v přípravných ročnících, tak i u žáků prvního a druhé stupně. Metodou práce bylo pozorování v kombinaci s rozhovorem. Jelikož jsou na základní škole i romští pedagogičtí asistenti, zajímal mě i jejich názor na tuto problematiku. Praktická část bakalářské práce přinesla souhrn zjištěných skutečností o vzdělávání Romů, které byly podkladem pro vlastní informační brožuru určenou jmenované cílové skupině.
Systém sociálních služeb zaměřených na integraci Romů v Jihlavě
Schrek, Vítězslav ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá podrobně systémem sociálních služeb, které přispívají k procesu sociálního začleňování romské menšiny na území města Jihlavy. Jednotlivé služby analyticky popisuje z hlediska jejich potřeb, zaměření i rozsahu a zasazuje je do kontextu teoretických poznatků o sociální práci a jejím významu pro integraci. Speciálně se zaměřuje na místní vyloučené romské lokality, mapuje jejich současný stav a analyzuje celkovou situaci z hlediska dalšího vývoje souvisejícího s bydlením jihlavských Romů. Součástí práce jsou návrhy na opatření pro zlepšení podmínek života romské komunity v Jihlavě a jejího soužití s majoritou.
Děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit a jejich selhávání v neformálním vzdělávání
Podlogarová, Lenka ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Autorka se v diplomové práci s názvem Děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit a jejich selhávání v neformálním vzdělávání se zabývá příčinami selhávání dětí a mládeže ze sociálně vyloučených lokalit v procesu neformálního vzdělávání. Neformální vzdělávání je v současné době pojímáno jako skupinový, institucionalizovaný, plánovaný proces, který se uskutečňuje mimo či nad rámec formálního vzdělávacího kurikula, tj. ve volném, "nepovinném" či mimoškolním čase. Pro zjištění příčin selhávání dětí a mládeže v procesu neformálního vzdělávání byla zvolena metoda individuálních rozhovorů. Výzkumný vzorek byl tvořen pěti klienty nízkoprahového zařízení společnosti Člověk v tísni v Bílině, kteří selhali či selhávají v procesu neformálního vzdělávání v institucionalizovaných zařízení. V závěru práce se nacházejí doporučení pro práci s tímto segmentem klientů. Klíčová slova: Rom, etnické menšiny, sociální vyloučení, sociálně vyloučené lokality, komunita, neformální vzdělávání
Vzdělávání romských dětí na české škole aneb jak jsme na tom u nás v Náchodě
Vajsar, Jan ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
NÁZEV: Vzdělávání romských dětí na české škole aneb jak jsme na tom u nás v Náchodě AUTOR: Jan Vajsar KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT Diplomová práce je návrhem strategického modelu pro vzdělávání romských žáků na českých školách. Je koncipována pro učitele na prvním i druhém stupni základní školy. Naším cílem bylo vytvoření takového modelu práce s romskými žáky, který bude možné v různých modifikacích aplikovat na kterékoli základní škole v České republice, kde se vzdělávají kromě majority i romští žáci. Zaměřili jsme se na město Náchod, jehož stávající stav vzdělávání romských žáků nám poslouží, jako příklad toho s čím se můžeme setkat v mnoha dalších městech v České republice. Práce obsahuje řadu metodických návrhů, které jsou připravené tak, aby byly pro školy dobře a především jednoduše uchopitelné a bylo jimi možno řešit různé problémy, se kterými se učitelé vzdělávající romskou menšinu doposud potýkali a budou se s nimi setkávat i nadále. KLÍČOVÁ SLOVA: Rom, dítě, vzdělávání, model, žák, prostředí, přístup, učitel, ulice, rodina, spolupráce, nedůvěra, předsudky, náprava, změna
Kodér a dekodér samoopravného kódu pro programovatelné paměti typu ROM
Bareš, Jan ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Šťáva, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá teorií kódování, analyzuje současné skupiny samoopravných kódů a popisuje vlastnosti a parametry vybraných zástupců těchto skupin. Na základě daných kritérií vybírá porovnáním těchto parametrů a vlastností rozšířený Hammingův kód jako vhodný kód pro zabezpečení paměti typu read-only-memory (ROM). Práce popisuje návrh syntetizovatelných modulů kodéru a dekodéru v jazyku VHDL. Dále vysvětluje princip činnosti vytvořené aplikace, která je schopna generovat tyto syntetizovatelné moduly. Pro ověření generovaných modulů vytváří verifikační prostředí, jehož součástí je i model paměti typu ROM, umožňující zápis libovolné chybové hodnoty do paměti. Na závěr provádí automatickou verifikaci generovaných modulů kodéru a dekodéru pro různé šířky vstupního informačního vektoru.
ROMOVÉ VÝCHODNÍHO SLOVENSKA
ROZHOŇOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá Romy východního Slovenska, konkrétně analýzou romské populace podle evidence k 31. 12. 1989 na území někdejší administrativní jednotky, Východoslovenského kraje. Jedná se o část uchované evidence, které vedly bývalé sociální oddělení Okresních národních výborů v 80.letech v socialistickém Československu. V širším pohledu práce nastiňuje také historii a sociální otázky spojené s touto národností. Hodnotí zároveň geografické poměry předmětného území, které jsou rozděleny na fyzickou, socio-ekonomickou a demografickou charakteristiku. Hlavním cílem práce je však převedení databáze o Romech vedené podle okresů a obcí východního Slovenska z písemné do elektronické podoby a následně její analyzování z pohledu početního zastoupení, prostorové diferenciace a vybraných strukturních charakteristik romských obyvatel. Text je obohacen o tabulky, grafy a mapy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.