Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Audiovizuální ukázky jako prostředek geografického vzdělávání
Morová, Lenka ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníčková, Dana (oponent)
AUDIOVIZUÁLNÍ UKÁZKY JAKO PROST EDEK GEOGRAFICKÉHO VZD LÁVÁNÍ Diplomová práce je zam ena na využívání audiovizuálních ukázek ve výuce zem pisu. První část práce je v nována teoretickým východiskům, která seznamuje s cílem práce, zvolenou metodikou, vysv tluje pojem audiovizuální ukázky a uvádí zásady a možnosti práce s nimi. Druhá část práce shrnuje výsledky kvalitativn pojatého výzkumu, který byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů s vybranou skupinou pedagogů a rozhovorů v ohniskových skupinách s vybranými žáky. Cílem praktické části bylo pomocí polostrukturovaných rozhovorů zjistit a shrnout dosavadní zkušenosti vybraných pedagogů s využíváním audiovizuálních ukázek ve výuce zem pisu. Zejména bylo cílem zjistit, jak často, za jakých podmínek a jakým způsobem audiovizuální ukázky ve své výuce vyžívají, jaké jsou jejich výhody, nevýhody, p íležitosti a možná úskalí. Druhým dílčím cílem bylo, pomocí polostrukturovaných rozhovorů s ohniskovými skupinami žáků, zjistit zkušeností jednotlivých žáků vybraných pedagogů s audiovizuálními ukázkami ve výuce zem pisu, resp. jaký p ínos pro žáky audiovizuální ukázky mají. Klíčová slova: audiovizuální ukázky, moderní didaktické prost edky, výuka zem pisu, polostrukturované rozhovory, učitel, žák
Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
Šinfeltová, Jitka ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek se zabývá genderovou konstrukcí role učitele v mateřské škole, a to jak z perspektivy samotných učitelů, tak z perspektivy učitelek a ředitelek, kteří s učiteli v mateřských školách učí. Za tímto účelem jsem provedla nejprve nezúčastněné pozorování, které jsem následně doplnila polostrukturovanými rozhovory. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické, přičemž v teoretické části jsou vymezeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce a empirická část se skládá z metodologických postupů a analýzy rozhovorů s učiteli, učitelkami a ředitelkami a také analýzy nezúčastněného pozorování. Klíčová slova: genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovory
Využívání sociální sítě Facebook obcemi ČR
Turková, Kateřina ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením rozsahu a formy využití sociální sítě Facebook obcemi Středočeského kraje, zapojenými do programu místní Agenda 21. Zkoumány jsou tedy oficiální facebookové stránky municipalit na uvedené sociální síti. Důraz je při tom kladen na odhalení vztahů mezi charakteristikami jednotlivých obcí a jejich aktivitou, potažmo způsobem užívání Facebooku. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy a teoretická východiska diplomové práce. Za pomoci aplikace kombinace metod jsou v praktické části zodpovězené výzkumné otázky, nastolené v kapitole věnované metodologii. Z dvanácti obcí a malých obcí, zapojených programu místní Agenda 21 ve Středočeském kraji, měla založenou oficiální facebookovou stránku k 1. lednu 2016 čtveřice municipalit. Dle výsledků ekonometrické analýzy platí, že čím vyšší je míra nezaměstnanosti v těchto municipalitách, tím větší je pravděpodobnost, že má obec oficiální facebookovou stránku.
The impact of recent trends in dieting on consumer behaviour in Czech republic in marketing
Černý, Matej ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Tato diplomová práce analyzuje vliv alternativních trendů ve stravování na chování spotřebitelů v České republice. Alternativní strava a zdravý životní styl jsou v dnešní době populární témata a v této souvislosti velké množství spotřebitelů mění své preference přechodem k alternativním typům stravování. Tyto změny ovlivňují výrobce, kteří se musí přizpůsobit požadavkům trhu, což následně ovlivňuje marketingovou orientaci na dané spotřebitele. Cílem práce je proto zhodnotit aktuální trendy ve stravování a ukázat jejich vliv na chování spotřebitelů. Cílem práce je také navrhnout marketingové doporučení v souvislosti s novými trendy a zhodnotit jejich finanční náročnost. Práce se zaměřuje na podrobný popis aktuálních trendů ve stravování, zdravotní dopady vybraných typů stravování a jejich aktuální výskyt v České republice. Analýza je založena na kvalitativním výzkumu v podobě polostrukturovaných rozhovorů a kvantitativním výzkumu v podobě dotazníkového šetření. V práci jsou taktéž využita agenturní data MML-TGI a aktuální vědecké studie. Na základě polostrukturovaných rozhovorů a metody otevřeného kódování jsou v práci odkryty významné kategorie, které ovlivňují vybrané spotřebitele. Následně je v práci pomocí mnohonásobné regresní rovnice odhadnut vliv konkrétních stylů stravování na zdravý životní styl spotřebitelů. Výsledky ukazují, že aktuální trendy ve stravování mají významný vliv na orientaci spotřebitelů ke zdravému životnímu stylu. V rámci regresní analýzy jsou také odkryty i další faktory, které ovlivňují orientaci spotřebitelů ke zdravému životnímu stylu. Z výsledků vyplývá, že alternativní styly stravování nemusí být automaticky spojené s vyšší finanční náročností. Na základě výsledků z výzkumu jsou v práci navrhnuta komplexní marketingová doporučení. Doporučení jsou zaměřena na efektivní propagaci výrobků, potenciální podnikatelské příležitosti a doporučení, jak přistupovat ke spotřebitelům.
Způsoby vzniku a reprodukce historického vědomí na příkladu spolku Radecký Praha
Petrnoušková, Anna ; Marková, Alena (vedoucí práce) ; Maslowski, Nicolas (oponent)
Diplomová práce "Způsoby vzniku a reprodukce historického vědomí na příkladu spolku Radecký Praha" se zabývá historickým vědomím, jeho utvářením a reprodukcí na příkladu spolku Radecký Praha. V teoretické části práce je vedle historického vědomí věnována pozornost i tématům s ním souvisejícím jako je kolektivní paměť, historická paměť, místa paměti, či národní identita, jelikož hranice mezi těmito pojmy je často přinejmenším nejasná. Teoretická část diplomové práce pojednává o přístupech jednotlivých odborníků v této oblasti (jako jsou Maurice Halbwachs, Janu Assmann, Miroslav Hroch a Pierre Nora), které poskytují určité metodologické zázemí vlastního výzkumu. Součástí empirické části práce je výzkum spolku Radecký Praha, který usiluje o navrácení pomníku maršála Radeckého na Malostranské náměstí a neztotožňuje se zcela se současnou podobou historie. Výzkum se snaží prostřednictvím analýzy polostrukturovaných rozhovorů popsat a pochopit způsoby vzniku a reprodukce historického vědomí jeho členů. Závěr empirické části práce obsahuje shrnutí a komparaci výsledků výzkumu s tezemi autorů zabývajících se podobnou tematikou. Tato práce je přínosná především proto, že zůstává kdesi na pomezí historického a sociologického přístupu a názorně ukazuje vznik a reprodukce historického vědomí na příkladu spolku...
"Ještě nepatříme do starého železa" aneb paradoxy migrace péče z ČR do Rakouska
Kuchyňková, Andrea ; Ezzeddine, Petra (vedoucí práce) ; Kiczková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na sociální situaci a sociální praktiky nájemních domácích pečovatelek o seniorky a seniory ve věku 50+ migrujících z jižní Moravy (region Mikulovsko - okres Břeclav) do oblasti Dolního Rakouska (Drasenhofen, Poysdorf, Laa an der Thaya, Zistersdorf a Vídeň) v pravidelných čtrnáctidenních intervalech (tzv. cirkulační migrace). Hlavním cílem tohoto výzkumu je argumentovat, že translokální migrantky paradoxně vnímají svou pracovní migraci péče jako specifický způsob emancipace, a to navzdory skutečnosti, že při výkonu své práce sdílejí se svou klientkou či klientem společnou domácnost (tzv. live-in service), v níž často zažívají ponížení. Proto se migrace stala účinným nástrojem ke zvýšení jejich genderové moci v podmínkách transformující se české společnosti. Vše se odehrává prostřednictvím placené reprodukční práce a lepšímu přístupu migrantek k jejich vlastním finančním zdrojům, což vede k jejich celkovému osobnímu uspokojení. Zvláštní pozornost je pak věnována vzniku nových forem translokálních řetězců péče a partnerských vztahů těchto žen s Rakušany (tzv. oddělené soužití). Klíčová slova: migrace péče, genderová identita, polostrukturované rozhovory, translokální řetězce péče, oddělené soužití
Soustavy lineárních rovnic na základní škole - obtíže žáků a pohled učitelů
Kliner, Jiří ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem diplomové práce bylo popsat kritická místa při řešení soustav lineárních rovnic na základní škole. Nejdříve jsou přehledně uvedeny různé metody řešení soustav rovnic se dvěma neznámými, stručně nastíněna historie soustav lineárních rovnic a dále je téma popsáno z hlediska kurikulárních dokumentů. Na základě studia odborné literatury jsou popsána kritická místa a chyby, kterých se žáci v této oblasti dopouštějí. Realizované výzkumné šetření využilo smíšenou výzkumnou strategii, kde hlavní strategií byl kvalitativní a vedlejší strategií kvantitativní výzkum. Vlastní výzkum sestával z polostrukturovaných rozhovorů se čtyřmi zkušenými učiteli, sestavení dotazníku pro žáky základních škol a vytvoření didaktického testu. Hlavními výsledky práce je popis nejčastějších obtíží žáků při řešení soustav lineárních rovnic, didaktická analýza učebnic a nástin pohledu učitelů na toto téma. Klíčová slova: lineární rovnice a jejich soustavy, obtíže žáků, chyby, polostrukturované rozhovory, didaktický test Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jak vybrané celostátní deníky a televize informují veřejnost o vzdělávání a školství a zda je to dostačující pro rodiče školáků
Budnikovová, Petra ; Kartous, Bohumil (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat, jak vybrané celostátní deníky a televize informují veřejnost o vzdělávání a školství. Kvantitativní obsahové analýze byly podrobeny čtyři celostátní deníky, konkrétně MF Dnes, deník Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny. Dále čtyři televizní stanice, ČT1, ČT2, ČT24 a televize Nova. Celý výzkum se soustředí na výstupy z roku 2012. V první řadě bylo třeba popsat různé pohledy na definice vzdělávání. Kromě definic pedagogického zaměření, slovníkových definic, historického a ideologického rázu, bylo nastíněno, jak se na vzdělávání dívají vybraní názoroví vůdci. Poté následuje pohled do historie a současnosti českého školství. Výsledky kvantitativní obsahové analýzy potvrdily hypotézu, která předpokládala, že mediální pokrytí školství a vzdělávání není dostačující. Média se zabývají administrativou, činnostmi ministerstva školství a dalšími dílčími tématy, které nemají co dočinění s tím, co se žáci učí ve škole v rámci jednotlivých předmětů. Výsledky této analýzy byly porovnány s očekáváním zástupců cílové skupiny - rodičů. Proběhlo dotazníkové šetření a série polostrukturovaných rozhovorů, ze kterých vyplynulo, že rodiče téma vzdělávání v médiích zajímá, ale nemají dostatek informací nebo nikdy nepřemýšleli o kvalitě a dostatečnosti referování médií.
Občanský fotožurnalismus a videožurnalismus na českých zpravodajských webech
Vilímová, Tereza ; Hanzal, Jaromír (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zabývá občanskou fotožurnalistikou a videožurnalistikou v českém mediálním prostředí. Zaměřuje se na výskyt amatérských fotografií a videí na vybraných zpravodajských serverech a také na proces, kterým prochází amatérský obsah při publikování zpráv. Současně se zaměřuje na postoje mediálních profesionálů k občanské fotožurnalistice a videožurnalistice. Občanská žurnalistika je často ukotvena pohledem občanských žurnalistů, diplomová práce přináší pohled z druhé strany, ze strany mediálních profesionálů. V práci je využita kombinace kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu. Nejdříve byla provedena kvantitativní obsahová analýza, poté byly vedeny polostrukturované rozhovory s mediálními profesionály z vybraných zpravodajských webů. Z výsledků šetření vyplynulo, že občanský fotožurnalismus a videožurnalismus je na zpravodajských webech využíván spíše okrajově. Mediální profesionálové jej většinou hodnotí kladně a za určitých podmínek jej považují za příspěvek ke zpravodajskému toku. Nejedná se podle nich ale o jev, bez kterého by se zpravodajství neobešlo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.