Název:
Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek
Překlad názvu:
The Gender Construction of the Role of Male Teachers in Kindergarten from the Perspective of Pedagogical Professionals
Autoři:
Šinfeltová, Jitka ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Havelková, Hana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce s názvem Genderová konstrukce role učitele v mateřské škole z pohledu pedagogických profesionálů a profesionálek se zabývá genderovou konstrukcí role učitele v mateřské škole, a to jak z perspektivy samotných učitelů, tak z perspektivy učitelek a ředitelek, kteří s učiteli v mateřských školách učí. Za tímto účelem jsem provedla nejprve nezúčastněné pozorování, které jsem následně doplnila polostrukturovanými rozhovory. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické, přičemž v teoretické části jsou vymezeny základní koncepty a argumenty vztahující se k výzkumné otázce a empirická část se skládá z metodologických postupů a analýzy rozhovorů s učiteli, učitelkami a ředitelkami a také analýzy nezúčastněného pozorování. Klíčová slova: genderová konstrukce role, učitelé, učitelé v mateřských školách, pedagogičtí profesionálové a profesionálky, mateřská škola, nezúčastněné pozorování, polostrukturované rozhovoryThe thesis The Gender Construction of the Role of Male Teachers in Kindergarten from the Perspective of Pedagogical Professionals deals with gender construction of the role of male teachers in kindergartens, from the perspective of the male teachers themselves and from the perspective of female teachers and female directors who teach with male teachers in kindergartens. For this purpose I conducted nonparticipant observation, which was complemented by semistructured interviews. The thesis consists of two parts - theoretical and empirical part. Theoretical part deals with fundamental concepts which are related to the research question and empirical part consists of methodical procedures and analysis of interviews with male teachers, female teachers and female directors as well as analysis of fieldnotes from nonparticipant observation. Key words: gender role construction, male teachers, pedagogical professionals, educators, kindergarten, early childhood education, nonparticipant observation, semistructured interviews
Klíčová slova:
genderová konstrukce role; mateřská škola; nezúčastněné pozorování; pedagogičtí profesionálové a profesionálky; polostrukturované rozhovory; učitelé; učitelé v mateřských školách; early childhood education; educators; gender role construction; kindergarten; male teachers; nonparticipant observation; pedagogical professionals; semistructured interviews