|
Branding umělce na příkladu malíře Václava Radimského
Ludvíková, Daniela ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Práce se zabývá umístěním děl českého impresionistického malíře Václava Radimského na trhu, do oblasti trhu s uměním aplikuje ekonomické teorie brandingu a oceňování kulturních statků. Práce definuje základní činitele v oblasti trhu s uměním a analyzuje jejich vliv na brand umělce a jeho díla. Důležitou součástí je deskripce uměleckého životopisu Václava Radimského a zhodnocení jejich jednotlivých částí ve vztahu k brandu jeho děl, stejně jako srovnání s díly dalších umělců - impresionistů.
|
|
Co-branding platebních karet
Přikryl, Jiří ; Křížek, Tomáš (vedoucí práce) ; Kolman, Marek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi a využitím co-brandingu u finančních institucí. Zaměřuje se především na co-brandované platební karty, s cílem rozebrat současnou situaci na trhu těchto produktů v České republice a nastínit potencionální nové možnosti jeho využití. Teoretická část vymezuje základní pojmy z oblasti brandingu, též co-brandingu, který z něj vychází, a základní informace k platebním kartám, jako produktu, na který je tato marketingová metoda uplatňována. V praktické části je popsán vývoj počtu kreditních karet v České republice v závislosti na ostatních vydaných kartách, jsou rozebrány nabízené co-brandované kreditní karty s ohledem na přínos pro banku, partnera i spotřebitele a nastíněny nové potencionální možnosti využití co-brandingu u finančních institucí.
|
|
Komunikační strategie turistického produktu ve venkovské turistice
Nosková, Zdenka ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Pelejová, Dana (oponent)
Anotace: Tématem diplomové práce je komunikační strategie nového komplexního produktu venkovské turistiky s celostátní působností s názvem "Prázdniny na venkově". Cíle práce: Hlavním cílem práce je zpracovat vhodnou marketingovou komunikační strategii pro Prázdniny na venkově. Strategie bude následně sloužit Svazu venkovské turistiky, který je nositelem projektu, jako praktický marketingový nástroj. Vedlejším cílem práce je zhodnotit využití značkového programu Prázdniny na venkově pro poskytovatele služeb ve venkovské turistice. Metodika zpracování diplomové práce: Pro naplnění cílů této práce bude použita analýza dostupných informací, komparace poznatků vyspělých turistických destinací a zahraniční odborné literatury a následná syntéza získaných poznatků. Na základě provedených analýz bude navržena vhodná komunikační strategie a formulována doporučení pro efektivní využití značkového programu pro poskytovatele služeb.
|
|
Mediální obraz České republiky v roce 2011
Ruffer, Roman ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz České republiky v roce 2011" si klade za cíl pomocí metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu zjistit, jak zahraniční média hodnotí v roce 2011 turistickou destinaci Česká republika. Metodou kvantitativní analýzy jsou vyhodnocovány všechny mediální výstupy, které se podařilo shromáždit zastoupením České centrály cestovního ruchu - CzechTourism v zahraničí. Metodou kvalitativního výzkumu bude zkoumáno, o čem se psalo v souvislosti s turismem v České republice ve vybraných médiích Ruské federace a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, a zda tento tzv. "mediální obraz" koreluje s výsledky kvantitativní analýzy, kterou vypracovaly agentury pro výzkum trhu a veřejného mínění.
|
| |
| |
|
Strategie značky na trzích umění a kulturního dědictví
Hanušová, Petra ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Johnová, Radka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na aspekty tvorby značky na trzích umění a kulturního dědictví. Analyzuje chápání kulturních produktů, značky a procesů jejího budování v kontextu marketingu institucí spravujících kulturní statky. Zabývá se fenomény a okolnostmi vzniku značek základních uměleckých produktů a jejich vztahu k procesům brandingu kulturních institucí. Na základě rozboru praktických příkladů práce předkládá dostupnou orientační metodiku hodnocení značky, její identity, úrovně image a potenciálních silných a slabých stránek. Na základě navržené metodiky jsou na příkladech významných institucí prezentovány specifické situace a strategie. Práce přináší systematický pohled na budování značky v kultuře a poskytuje doporučení pro pracovníky managementu kulturních institucí.
|
| |
| |
|
Ekonomické aspekty popkultury
Tuháčková, Eva ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na hledání rozdílu mezi vysokou a nízkou kulturou jako prvotního rozdělení v porovnání s kulturními teoretiky, kritiky a sociology zabývající se touto problematikou. Cílem je zjistit co vede jednotlivé kulturní recipienty ke svému výběru, jaké marketingové a další vlivy recipienty ovlivňují a prostřednictvím jakých nástrojů se tak děje. Zjištěné závěry by měly analyzovat ekonomickou podstatu popkultury, nastínit její budoucí vývoj vzhledem k společnosti a jejímu ekonomickému rozhodování.
|