Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén instruktorství: dělník nebo osobnost?
KOLÁŘOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zaměřuje na fenomén instruktorství z různých úhlů pohledu. Cílem práce je zmapovat požadavky organizace na éléva (lektora) a šéflektora s jejich vnímáním sebe sama v této roli a tím vnímání svých možností postoupit na vyšší pozici. Dále se zaměřuje na podmínky, podle kterých si svůj tým vybírá šéflektor. Jedná se v podstatě o trojúhelník mezi organizací, šéflektorem a élevem (lektorem) jehož jednou dimenzí je i sebepojetí lektora. Další zkoumanou oblastí je vnímání pojmů instruktor dělník a instruktor - osobnost. V první části je téma instruktorství uvedeno do teoretického kontextu. Druhá část je věnována kvalitativnímu výzkumu. Autorka využívá pro výzkum polostrukturovaný rozhovor s instruktory třech organizací se zastoupením všech třech pozic eléva, lektora a šéf-lektora. Výsledky výzkumu zobrazují zmapování výše uvedených oblastí.
African-American Women Leaders after 1950s
Rybková, Veronika ; Robbins, David Lee (vedoucí práce) ; Ulmanová, Hana (oponent)
práce Tato bakalářská práce se snaží autenticky popsat situaci afroamerických aktivistek činných ve Spojených státech druhé poloviny dvacátého století. Aby bylo toto období řádně vystiženo, byly vybrány čtyři afroamerické aktivistky jako představitelky dvou různých generací. Ella Baker a Fannie Lou Hamer budou zastupovat starší generaci, neboť jejich kariéry vrcholily v šedesátých letech minulého století. Angela Davis a bell hooks pak reprezentují následující dekády, protože právě v té době jejich aktivismus dozrával. Srovnání těchto dvou generací odhalí mnohé styčné body v postoji, který zmíněné čtyři ženy zaujaly k boji proti bělošské nadvládě. Je podstatné si uvědomit, že onen postoj byl do značné míry ovlivněn zvláštním typem útisku, kterému byly ženy vystaveny jako členky okrajové skupiny, přesněji řečeno afroamerické komunity. Podrobný průzkum jejich dětství a dospívání prokáže, že si ženy už v tomto období uvědomovaly přítomnost rasismu v svých životech. Toto zkoumání rovněž odhalí podobné důvody, které je vedly k rozhodnutí stát se aktivními účastnicemi v boji komunity. Poté, co bude popsáno specifické aktivistické zaměření každé z nich, práce zdůrazní, že aktivistky musely čelit také sexistickému útisku, který je namířen výlučně proti ženám. V důsledku toho bychom útisk afroamerických žen...
Vliv způsobů vedení na postoj zaměstnanců k učení se
Palečková, Karolína ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Pozornost k učení na pracovišti se v posledních dvaceti letech podle uváděných studií a výzkumů zvýšila. Organizace se musejí vyrovnávat s rapidně se měnícím světem a najít způsoby, jak v něm uspět. Tato práce se snaží nalézt odpovědi, zda a jak může být učení na pracovišti podporováno a přijímáno svým pracovním prostředím. Vedoucí pracovníci jsou centrem tohoto hledání z důvodu úzkého vlivu na své podřízené. Předmětem studie je pobočka nizozemské banky v České republice. Účastníci šetření pocházeli z jednoho zvoleného oddělení banky. Šetření proběhlo formou strukturovaných rozhovorů. Výsledky ukázaly, že chování vedoucích orientované na učení se může mít významný vliv na učení se jejich podřízených. Dále se ve výsledcích objevilo, že transformační styl vedení byl vedoucími v šetření využíván častěji než jiné styly vedení. Učení bylo respondenty pozitivně hodnoceno. Studie navrhuje několik východisek, jak podpořit učení na pracovišti prostřednictvím vedoucích pracovníků a také další náměty pro budoucí výzkum tématu. Klíčová slova Vůdcovství, vedoucí pracovníci, učení na pracovišti, posílení učení se
Dotazník interpersonální diagnózy jako nástroj k diagnostikování manažerského potenciálu
Hanuš, David ; Bahbouh, Radvan (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda je možné využít dotazník interpersonální diagnózy k diagnostice manažerských předpokladů souvisejících s vedením podřízených. Teoretická část shrnuje výsledky vědeckého zkoumání osobnostních předpokladů manažera a dává je do vztahu s diagnostickými možnostmi dotazníku interpersonální diagnózy. Blíže se zabývá metodami psychodiagnostiky manažerských předpokladů, diskutuje využitelnost vybraných osobnostních dotazníků a ukazuje možnosti metod používaných v rámci Assessment centra. Empirická část se opírá o analýzu tří datových souborů, čítajících dohromady 888 respondentů. Analýzy ukazují, že lidé, kteří vedou podřízené, skórují nadprůměrně v následujících dimenzích dotazníku interpersonální diagnózy: dominantní - autokratický, kompetitivní - egocentrický a rázný agresivní. Z diskuze zjištěných výsledků vyplývá, že tyto vlastnosti je možné označit za manažerské předpoklady. Dotazník interpersonální diagnózy je tedy validním nástrojem pro identifikaci manažerského potenciálu. klíčová slova: manažerské předpoklady, vůdcovství, dotazník interpersonální diagnózy, diagnostika manažerského potenciálu, osobnostní rysy, personální psychologie, assessment centrum
Leadership v pojetí odborníků a v názorech českých uživatelů internetu
Hanáková, Lenka ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tématem této diplomové práce je leadership. Jejím cílem přitom je shrnout teoretický rámec problematiky a nastínit, do jaké míry jsou Češi (pro účely této práce čeští uživatelé internetu) obeznámeni s konceptem leadershipu tak, jak o něm píší někteří odborníci. Práce vychází z myšlenek tzv. klasických směrů řízení a informace o konceptu leadershipu čerpá jak z publikací někte- rých českých autorů, tak z děl zahraničních odborníků, jako jsou Peter F. Drucker či John Adair. Pro teoretický rámec práce poslouží i některé z učebnic managementu jako například práce Koontze a Weihricha či manželů Vodáč- kových. Hypotéza, na níž je práce postavena, spočívá v domněnce, že pro české prostředí dosud není leadership zcela běžným konceptem. Zrealizováno bylo kvantitativní šetření na vzorku české populace. Protože dotazování proběhlo online metodou, nelze jej označit za plně reprezentativní, kritéria pro výběr respondentů nicméně odpovídala reprezentativnímu zastou- pení Čechů, a to z hlediska ukazatelů, jakými jsou pohlaví, věk, kraj či veli- kost místa bydliště. Cílem šetření bylo ověřit, jak jsou lídři vnímáni v českém prostředí, jaké jsou jim přisuzovány charakteristiky a zda jsou odlišováni od manažerů. Získaná data mají napomoci tvorbě úsudku, jak je české prostředí v současné době připravené na aplikaci...
Dotazník interpersonální diagnózy jako diagnostický nástroj personální psychologie
Hanuš, David ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Svianteková, Gabriela (oponent)
Cílem práce je zjistit, zda je možné využít dotazník interpersonální diagnózy k diagnostice manažerských předpokladů souvisejících s vedením podřízených. Teoretická část shrnuje vývoj vědeckého zkoumání osobnostních předpokladů manažera a prezentuje zjištěné výsledky. Je představeno několik vysvětlení, jak mohou osobnostní rysy souviset s efektivitou manažera. Bylo zjištěno, že osobnostní rysy hrají významnou roli v tom, nakolik je někdo jako efektivní vůdce vnímán. Výsledky empirické části ukazují, že lidé, kteří vedou podřízené, skórují nadprůměrně v určitých dimenzích dotazníku interpersonální diagnózy. Jedná se o dimenze dominantní - autokratický, kompetitivní - egocentrický a rázný agresivní. Z diskuze zjištěných výsledků vyplývá, že tyto vlastnosti je možné označit za manažerské předpoklady. Dotazník interpersonální diagnózy je tedy validním nástrojem pro identifikaci manažerského potenciálu.
Význam koučinku pro vedení lidí
Petružálková, Šárka ; Horáková, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Diplomová práce na téma Význam koučinku pro vedení lidí je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. První část práce vymezuje základní pojmy týkající se managementu, vedení a řízení lidí a blíže charakterizuje styly řízení a osobnost manažera. Dále se práce podrobně zabývá motivací a jejím vlivem na jednání lidí. Důležitou částí je kapitola o koučování, která se zabývá historií koučování, podrobně rozebírá podstatu a klíčové prvky koučování, vztah mezi koučem a koučovaným a také je zde uvedeno, co koučování není. Praktická část se skládá z vyhodnocení dotazníkového šetření, které mělo za úkol zjistit, zda manažeři ve sledované organizaci mají povědomí a přehled o koučování a zda ho sami při vedení svých podřízených používají. Na základě zjištěných závěrů jsou zpracovány návrhy a doporučení na zlepšení využívání koučování pro vedení lidí ve sledované organizaci.
Trendy ve vůdcovství manažera
Hetfleiš, Jan
Práce se zabývá vůdcovstvím manažerů v dnešní době. Teoretická část se zabývá základními předpoklady pro výkon manažerské práce, historickým exkursem nejdůležitějších směrů a myšlenek na problematiky řízení a dále jednotlivými trendy vůdcovství v současné době. Praktická část je potom založena na kvantitativním výzkumu s použitím elektronického dotazníku, který má zjistit, jaké postupy ve stylu vedení uplatňují současní manažeři.
Vůdcovství
Jordán, Petr ; Žatecký, Petr (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na formulaci koncepce vůdcovství. V této práci bych tedy rád rozebral co je podstatou vůdcovství, jaké formy vůdcovství lze podle dostupných pramenů nalézt a porovnat je s reálnými subjekty v oblasti managementu oslovených společností. Výstupem práce jsou doporučení založená na provedeném průzkumu, která by měla přispět k efektivnějšímu fungování společností a zároveň k větší spokojenosti zaměstnanců.
Rozvoj vůdcovství
Legnerová, Kateřina ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou rozvoje vůdcovství v rámci podniků působících v České republice. Hlavním cílem práce zmapování současných trendů v oblasti rozvoje vůdcovství a navržení modelu pro rozvoj vůdcovství použitelného v rámci českého prostředí. Praktický kombinovaný výzkum srovnává, jak se liší využití metod rozvoje vůdcovství podle velikosti podniku, země vlastníka a odvětví, ve kterém podnik působí. V rámci výzkumu byly současně zmapovány hlavní očekávané výzvy v ekonomické oblasti do roku 2020 a navrženy možnosti, jakým způsobem se vůdci na tyto výzvy mohou připravit. V rámci práce je také popsán rozdíl v pojetí role vůdce v pobočkách nadnárodních firem a v podnicích s českým vlastnictvím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.