Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivační faktory osobních asistentů Klubu Hornomlýnských
Hedlová, Marie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
U n iv er zita K ar lov a PEDAGOGICKÁ FAKULTA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA MOTIVAČNÍ FAKTORY OSOBNÍCH ASISTENTŮ KLUBU "HORNOMLÝNSKÁ" Závěrečná bakalářská práce Autor: Marie Hedlová Obor: Speciální pedagogika Forma studia: kombinovaná Vedoucí práce: Doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. Datum odevzdání práce: 30.4.2013 Prohlášení: Prohlašuji, že jsem bakalářskou práci na téma "Motivační faktory osobních asistentů" zpracovala samostatně, za použití uvedené literatury a po odborné konzultaci s Doc. PaedDr. Vandou Hákovou, Ph.D. V Roztokách dne 30.4.2013 ………………………………. Marie Hedlová Poděkování: Úvodem bych touto cestou ráda poděkovala vedoucí mé bakalářské práce Doc. PaedDr. Vandě Hájkové, Ph.D. za odbornou pomoc, konzultace a cenné rady při vypracování této práce. Velké poděkování také patří všem osobním asistentům, kteří poctivě vyplnili dotazník a tím přispěli ke kvalitnímu zpracování praktické části mé bakalářské práce. MOTIVAČNÍ FAKTORY OSOBNÍCH ASISTENTŮ KLUBU "HORNOMLÝNSKÁ" Motivational factors of personal assistants from "Hornomlýnská" club SOUHRN: Bakalářská práce se zabývá motivací osobních asistentů pracujících pro klub "Hornomlýnská". Teoretická část zahrnuje různé teoretické poznatky týkající se motivace, jako je její definice, rozdělení či její zdroje. Dále zde nalezneme několik jednotlivých teorií pracovní...
Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2
Botková, Petra ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce na téma Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2 si klade za cíl zjistit, zda pracovníci v sociálních službách organizace Hewer pro středisko Praha 2 ví, že existuje supervize. Pokud ano, jak supervizi vnímají, zda ji považují za možnost zvyšování své odbornosti a zda tuto možnost plně využívají. V úvodu práce jsou uvedeny základní informace, které vedly k výběru tématu. Stať práce popisuje, co je to supervize, kdo je supervizor a jaké formy supervize existují. Další část práce popisuje sociální služby, kde je podrobněji představena osobní asistence. Dále jsou to standardy kvality sociálních služeb a popis supervize z pohledu Průvodce pro poskytovatele služeb. Práce dále uvádí informace o organizaci Hewer. Praktická část se zabývá dotazníkovým šetřením. Součástí závěru je vyhodnocení cíle práce.
Zážitkový kurz jako prostředek rozvoje komunikace mládeže s mentálním postižením
Kroupová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnosti rozvoje sociální komunikace u mládeže s mentálním postižením, která využívá sociální službu osobní asistence. K rozvoji komunikace využívá prostředku zážitkového kurzu. K výzkumnému šetření byl použit dotazník, který prokazuje, že osobní asistence je klienty využívána především ve školním prostředí a při doprovodech. Přes tuto skutečnost je zájem o zážitkový kurz ze strany asistentů značný. Téměř všichni jej považují za možnost, jak svého klienta lépe poznat a zkvalitnit tak poskytovanou sociální službu. Další výzkumné šetření bylo zaměřeno na komparaci individuálních plánů uživatelů sociální služby osobní asistence. V tomto šetření se potvrdila důležitost práce osobních asistentů, kteří mají prokazatelný vliv na rozvoj komunikace a socializaci osob s mentálním postižením. Řízené rozhovory s klienty ukázaly, že společné silné zážitky získané během zážitkového kurzu, přeměněné na zkušenost, mohou vztahy mezi asistentem a klientem pozitivně ovlivňovat. Snadněji pak dosahují cílů zaměřených na rozvoj komunikace, které klientovi usnadňují orientaci ve společnosti. V budoucnu bych všech získaných zkušeností chtěla využít při návrhu a realizaci zážitkového kurzu pro asistenty a jejich klienty v roli lektora zážitkové akce.
Přínos osobních asistentů pro klienty s dětskou mozkovou obrnou
Dvořáková, Marie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Obsahem této práce je zmapovat aktuální potřeby podpory osob s dětskou mozkovou obrnou a nalézt odpověď na otázku "Jaký je přínos osobního asistenta pro lidi s dětskou mozkovou obrnou?". Metodologie zahrnuje studium odborné literatury, dotazníkový výzkum mezi klienty a mezi osobními asistenty, pozorování a rozhovor. Výsledkem praktického výzkumu je zjištění, že osobní asistent je přínosný zejména v oblasti samostatného života, podpory rodiny s členem s dětskou mozkovou obrnou, jakožto odlehčovací služba a jako přítel lidí s dětskou mozkovou obrnou.
Spirituální potřeby lidí s DMO a jejich naplňování v sociální péči
Rohlenová, Alžběta ; Křížová, Eva (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent)
Diplomová práce Spirituální potřeby lidí s DMO a jejich naplňování v sociální péči se zabývá vyjadřováním spirituality u lidí s dětskou mozkovou obrnou a zkoumá, jaké mohou být spirituální potřeby a zda osobní asistent může přispět k naplňování spirituálních potřeb klienta. Teoretická část vymezuje problematiku dětské mozkové obrny a pohled na člověka s tímto postižením s důrazem na možnosti jeho participace na životě společnosti. Věnuje se tématu spirituality a spirituální dimenzi člověka jako jednomu z rozměrů lidské osobnosti. Po představení několika důležitých teorií potřeb vymezuje roli osobního asistenta, jeho vztah s klientem a v něm prostor otevírající se pro duchovní sdílení. Praktická část vychází z kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu; z dotazníku zkoumajícího vyjadřování spirituality a její sdílení s osobním asistentem a rozhovorů se sedmi lidmi s DMO zjišťující jejich spirituální potřeby a možnosti jejich naplňování osobním asistentem. Výsledky poukazují na konkrétnější a silnější vztah k transcendenci u lidí s dětskou mozkovou obrnou než u většinové populace a na to, že spirituální potřeby vycházejí z jejich životní situace. Kromě spirituálních zdrojů a sil, které umožňují, aby si člověk s DMO pomohl v naplňování potřeb sám, jsou bohatým zdrojem duchovní opory také osobní...
Osobní asistence a asistent na základní škole
Galambová, Monika ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá integrací žáků se speciálními potřebami a přizpůsobením školní výuky. Zdůrazňuji profesi asistenta pedagoga, která by bez integrace těchto žáků do běžných škol nikdy nevznikla a profesi osobního asistenta, kteří také působí na základní škole, ale nejsou však pedagogickým personálem. Práce poukazuje na klady a zápory, které přináší profese pomáhajícího. Jaké nebezpečí mohou zaměstnance postihnout, jaké jsou práva a povinnosti asistenta pedagoga a zároveň jasně vyjadřuje rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagoga. Do jakého rezortu patří, jak jsou finančně ohodnoceny, jaká kvalifikace musí být pro danou profesi. K danému tématu není dostatek literatury a studií. Práce proto vychází z různých zdrojů a názorů pracovníků. Profese asistent pedagoga se dále rozvíjí a zdokonaluje se ruku v ruce se speciální pedagogikou a začleňováním dětí se speciálními potřebami do běžné společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.