| |
|
Využití koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích
Matějková, Markéta ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Liška, Roman (oponent)
Vzdělání se stává stále důležitější vzhledem k častým a rychlým změnám, rozvoji technologií, novým postupům nebo globalizaci. To se týká nejen jednotlivců, ale také organizací, které potřebují mít v této dynamické době kvalifikované zaměstnance, kteří budou schopni na změny reagovat a přizpůsobovat se novým podmínkám. Při vzdělávání zaměstnanců je zapotřebí volit vhodné metody vzdělávání, aby byl celý proces efektivní. Tato práce se zabývá metodou koučování a jejím cílem je zhodnotit možnost využívání koučování jako vzdělávací metody v obchodních organizacích. V teoretické části byla použita metoda obsahové analýzy a komparace, v empirické části proběhl sběr dat pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaných a nestrukturovaných rozhovorů. Průzkum, jehož cílem bylo identifikovat přínosy této metody a odhalit její případné překážky, byl proveden mezi zaměstnanci obchodních organizací a mezi personalisty nebo manažery, kteří mají zkušenosti s koučováním. Informace byly rovněž získány od profesionálního kouče, který se zabývá koučováním v organizacích. Výsledky průzkumu ukázaly, že koučování je možné považovat za vhodnou metodou pro vzdělávání zaměstnanců. Hlavním přínosem pro zaměstnance je zlepšení schopností v mnoha oblastech a nalezení vlastních zdrojů pro řešení problémů. Pro organizaci je to...
|
| |
|
Rozvoj kreativity manažerů
Corvinová, Klára ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Rozvoj kreativity manažerů Tato diplomová práce je věnována problematice kreativity manažerů jako základní podmínky zvýšení produktivity podniku. V první polovině je uvedena charakteristika pojetí kreativity, včetně vymezení kreativity jako procesu a komplexu schopností. Kromě uvedeného obsahuje popis biologicko-psychosociálního modelu kreativity. Z první části práce vyplývá, že je rozvoj kreativity možný. Druhá polovina se soustřeďuje na vymezení problematiky kreativity manažerů a na její význam. Pozornost je věnována vnitřním a vnějším bariérám tvořivosti, které lze použitím vzdělávacích metod ze strany lektora a individuálních technik ze strany manažera do určité míry překonat. V závěru jsou uvedeny základní podmínky rozvoje kreativity v organizaci. Tyto znalosti slouží například pro lektora vzdělávání dospělých, manažera nebo pracovníka oddělení řízení lidských zdrojů.
|
|
Návrh řešení problematiky uvádění nových příslušníků do Vazební věznice Praha-Ruzyně
Čadra, Vítězslav ; Hradcová, Dana (vedoucí práce) ; Holeyšovský, Jan (oponent)
Rychlá a kvalitní realizace adaptačního procesu v organizaci je přínosná jak pro organizaci, tak pro jejího nového zaměstnance. Pro organizaci je takové zvládnutí adaptačního procesu přínosné zejména přiblížením okamžiku, kdy bude nový zaměstnanec dosahovat plnohodnotného pracovního výkonu. Z pohledu pracovníka rychlá a kvalitní adaptace zvyšuje pocit kompetence a akceleruje následný proces učení. Tato diplomová práce se zabývá revizí stávajícího procesu adaptace nových příslušníků ve Vazební věznici Praha-Ruzyně prostřednictvím hledání bariér, které tento proces mohou zpomalovat nebo znesnadňovat. V teoretické části se autor věnuje uvedení do problematiky řízení lidských zdrojů a vzdělávání se zaměřením na podnikové vzdělávání, jeho metody a formy. Dále se zabývá vymezením pojmů adaptační proces, adaptace a orientace ve vztahu k nově přijatým zaměstnancům v organizaci. Teoretickou část uzavírá kapitola pojednávající o specifickém prostředí Vězeňské služby České republiky a především o Vazební věznici Praha-Ruzyně se zaměřením na přijímání a vzdělávání nových příslušníků. V druhé části, empirické, práce nejprve předkládá použité metody výzkumu, jeho cíl a výzkumné otázky. Následně jsou prezentovány výsledky výzkumu a interpretovány odpovědi na výzkumné otázky. Na základě studia dokumentů a...
|
|
Rozvoj kompetencí lektorů soft skills: tvorba vzdělávací koncepce
Hončová, Simona ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce je věnována tématu rozvoje kompetencí u lektorů soft skills - měkkých kompetencí. Pozornost je věnována rolím, které lektor při výkonu svého povolání zastává, a s nimi souvisejícím lektorským kompetencím, jež nezbytně potřebuje pro kvalitní zvládnutí profese. Středem zájmu jsou možnosti rozvoje lektorských kompetencí v rámci formálního i neformálního vzdělávání, které lektor má pro přípravné a dalším profesní vzdělávání s důrazem na metody, prostřednictvím kterých lze vzdělávání realizovat. Empirická část práce mapuje způsoby osvojení lektorských kompetencí tak, jak k nim dochází v praxi, vztah k dalšímu profesnímu rozvoji a ověřuje vhodnost metod užívaných pro rozvoj kompetencí. Na základě analýzy výpovědí respondentů a relevantní literatury je vytvořen metodický koncept vzdělávání lektora.
|
|
Analýza systému řízení dalšího profesního vzdělávání v oblasti zdravotnictví
Trubačová, Lenka ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem rigorózní práce je analýza systému řízení dalšího profesního vzdělávání a monitoring procesu adaptace zaměstnanců - nelékařských zdravotnických pracovníků (NZP) z Ukrajiny v Thomayerově nemocnici. Thomayerova nemocnice je přímo řízená ministerstvem zdravotnictví a patří mezi státní zdravotnická zařízení. Na vzdělání zaměstnanců je zde kladen velký důraz, proto je trend, aby přímo v nemocnicích byla centra vzdělávání, které slouží k přípravě absolventů či ostatních zaměstnanců na úspěšnou profesní dráhu v jimi zvoleném oboru. Lze zde prohloubit znalosti a dovednosti v rámci celoživotního vzdělávání a teď nově také slouží ke vzdělávání NZP z Ukrajiny. Nedostatek sester je ožehavým tématem dneška a změna ve vzdělávání tuto kritickou situaci nevyřešila. Jednou z možností jak řešit kritický nedostatek sester je jejich vyhledávání v zemích s podobnou kulturou a jazykem. Jednou z těchto zemí je Ukrajina, která je geograficky blízko. Ministerstvo zdravotnictví se zapojilo do projektu Ministerstva průmyslu a obchodu "Zvláštní postupy pro vysoce kvalifikované zaměstnance z Ukrajiny." V projektu bylo v jeho začátku úspěšně zařazeno 15 poskytovatelů zdravotních služeb z České republiky a mezi nimi je i Thomayerova nemocnice, kde je snahou doplnit chybějící personál. Pro svou práci jsem zvolila...
|
| |
|
Strategický přístup ke vzdělávání zaměstnanců
Bilčíková, Martina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá strategickým přístupem ke vzdělávání zaměstnanců v organizaci poskytující konzultantskou činnost v oblasti technického inženýringu a technickoekonomického poradenství. Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců je řízen mateřskou společností se sídlem ve Velké Británii a společnost, vědoma si dosahování strategie organizace a její vize, klade na vzdělávání značný důraz. Cílem diplomové práce je zhodnocení strategie vzdělávání pracovníků jako jedné z personálních činností vedoucí ke zvyšování konkurenceschopnosti organizace a získání konkurenční výhody na trhu. Pochopení důležitosti vzdělávání zaměstnanců tvoří jeden ze základních aspektů efektivního fungování organizace a správně definovaná strategie společně s personální strategií a v neposlední řadě strategií vzdělávání v organizaci vede ke spokojenosti jak na straně organizace, tak na straně lidských zdrojů. Práce je členěna na teoretickou část zabývající se strategií organizace, strategickým přístupem ke vzdělávání a organizací vzdělávání pracovníků a následně část praktickou, zahrnující analýzu organizace a rozbor vzdělávací strategie společně s návrhem změn na základě provedeného výzkumu. K analýze dat je použita kvantitativní výzkumná technika opírající se o analýzu dokumentů a materiálů organizace a dotazování formou...
|
|
Další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji
Vančura, Daniel ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na další vzdělávání pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem a zda se pedagogičtí pracovníci dále vzdělávají. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část má 2 kapitoly, kde jsou vymezena klíčová slova a vysvětleny základní pojmy, které úzce souvisí s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků. V další kapitole je popsána realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, metody vzdělávání a vzdělávací potřeby. Teoretická část se rovněž zabývá finančním zajištěním pro další vzdělávání. Praktická část je rozdělena na 2 kapitoly, kde je použita metoda dotazníkového šetření pro pedagogické pracovníky škol ve Středočeském kraji, která vede ke zjištění motivace pedagogických pracovníků dále se vzdělávat a k tomu, jaké mají pedagogičtí pracovníci podmínky ke vzdělávání samotnému. Diplomová práce v závěru poukazuje na některá doporučení vyplývající z dotazníkového šetření.
|