Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,410 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Comparison of media coverage of the 2010 and 2022 FIFA World Cups in Slovak media
Steindl, Richard ; Trunečka, Ondřej (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním mediálního pokrytí mistrovství světa ve fotbale 2010 v Jihoafrické republice a 2022 v Kataru. Porovnává ho ve dvou slovenských tištěných periodikách, v deníku SME a v deníku Šport. Tato dvě média jsou zásadní součástí slovenského trhu a sport patří mezi jejich primární zájmy. Sledované období je prvních 10 dní trvání obou šampionátů. Teoretická část se věnuje sportovní žurnalistice a jejímu vývoji. Dále pojednává o společenských tématech ve sportu a o mediálním pokrývání vrcholných akcí, mezi něž patří i vybrané fotbalové světové šampionáty. Podrobně popisuje také obě mistrovství světa ve fotbale, které práce zkoumá. V praktické části pomocí kvantitativní obsahové analýzy zařazuje články ve vybraných médiích do předem určených kategorii. Na základě toho porovnává, jakým tématům se vybrané deníky věnovaly v těchto obdobích. Dále práce porovnává nejen témata, ale i autory a rozsah, jaký média dávala mistrovstvím světa v jednotlivých ročnících. Zjištěné výsledky tak tvoří a porovnávají komplexní mediální pokrytí šampionátů ve vybraných slovenských médiích. Richard Steindl
Russian information warfare in Slovakia
Juhászová, Bianka ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Kubátová, Hana (oponent)
Práca sa venuje podrobnej analýze pôsobenia ruskej informačnej vojny na slovenské informačné prostredie. Osobitý dôraz je kladený na aktuálne dáta v tejto oblasti a práca sa zameriava na informačné operácie po roku 2022. Skúmané sú témy a naratívy, ktoré Rusko využíva na ovplyvňovanie vo svojej informačnej vojne. Cieľom je poskytnúť ucelený obraz toho, aké témy a naratívy používa Rusko na manipuláciu so slovenským publikom, a rámec na analýzu týchto útokov. Pomocou tohto rámca je možné skúmať témy ruských dezinformácií na Slovensku a ciele, ktoré Rusko môže pomocou týchto informačných operácií sledovať. Práca takisto poskytuje teoretický základ o informačnej vojne, jej vývoji v Ruskej federácií a hlavných témach jej aktuálnej podoby. Teoretické poznatky budú v praktickej časti aplikované na analýzu dvoch konkrétnych prípadov informačných operácií z obdobia predvolebnej kampane na Slovensku v roku 2023. Metodologický postup zahrňuje obsahovú analýzu slovenských médií, sociálnych sietí, dezinformačných webov a platforiem. To bude doplnené dátami z rôznych prieskumov verejnej mienky a akademických štúdií slovenského informačného priestoru.
Role genderu v mediálním pokrytí českých prezidentských voleb 2023
Šimková, Jana ; Rektorová, Lucie (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce bylo zjistit, jakou roli hrál gender v mediálním pokrytí kampaně Danuše Nerudové pro prezidentské volby v roce 2023. V teoretické části práce je vysvětlen pojem gender, jeho souvislost s politikou a to, jak genderově podmíněný jazyk politické prostředí ovlivňuje. Pozornost je věnována genderovým stereotypům, historickému vývoji zastoupení žen v politice a konkrétním překážkám, jež ženám brání být ve veřejném životě stejně aktivní, jako muži. Konkrétní dopady stereotypů jsou ukázány na příkladech dvou známých zahraničních političek, Hillary Clintonové a Zuzany Čaputové. Následně je popsán kontext českých prezidentských voleb v roce 2023, kampaň Danuše Nerudové a způsoby, jimiž se sama vztahovala k tématům feminismu a genderu. V metodologické části jsou představeny zvolené výzkumné metody, kvalitativní a kvantitativní obsahová analýza, a také zkoumaná media: Aktuálně, Deník Referendum, iDnes, iRozhlas, Echo24, Heroine, HN, Novinky, Reflex a Seznam Zprávy. Kvalitativní výzkum popisuje, čemu se media v souvislosti s tématem genderu a kandidátkou nejčastěji věnovala; postavení žen v politice, kritice kandidátky za její nedostatek autenticity a přílišné sebevědomí a implikacím její kandidatury pro budoucnost. Kvantitativní část pak ukazuje, že gender byl v rámci...
Mediální návyky dětí ve věku 6-8 let
Havlíčková, Anna ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediálními návyky dětí ve věku 6 - 8 let, tedy věku, který dle chápání psychologie odpovídá mladšímu školnímu věku. Prostřednictvím etnografické metody tzv. guided tour, při níž participant výzkumníka provede svou domácností, je možné tyto mediální návyky zkoumat v přirozeném prostředí participanta. Hlavní výzkumnou otázkou, kterou si výzkum dává za cíl zodpovědět, je samotný název práce, tady jaké jsou mediální návyky dětí v tomto věku. Vedlejší výzkumné otázky jsou poté zaměřeny především na samostatné užívání médií, srovnání každodenního, rutinního, užívání médií s obdobím většího množství volného času (prázdniny, víkend atd.), jaká média děti užívají a či jejich prostřednictvím komunikují s vrstevníky, v neposlední řadě rovněž na organizaci vlastního prostoru ve vztahu k jednotlivým médiím. Podrobné výsledky této analýzy poté odkrývají obsahy, které participanti konzumují na užívaných zařízeních, technické a dovedností problémy spojované s médii, popis přístupu jednotlivých rodin k užívání médií, samostatnost zacházení, zapojení médií v rutině dětí a potažmo rodiny a odlišnost této rutiny v období s větším množstvím volného času. Bylo zjištěno, že lze pozorovat rozdíl mezi mediálními návyky v období s větším množstvím volného času a v každodenním životě. Tento poznatek...
Fenomén samoživitelství v online prostoru a veřejném mínění
Němcová, Barbora ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Vocásek, Tibor (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu rozdílů v postojích k samoživitelkám ve veřejném mínění a mediálním prostoru. V teoretické části se text opírá o koncepty feminizace chudoby, stigmatizace a teorie nastolování agendy. Práce využívá kvantitativních metod - faktorové analýzy a analýzy kontingenčních tabulek veřejného mínění (z dat VÚPSV 2019) a obsahové analýzy internetových článků (326). Analýza veřejného mínění ukázala různorodost postojů zaujímaných vůči samoživitelkám, kdy ženy, svobodní a rozvedení lidé vykazují spíše souhlas s monoparentální výchovou a finanční podporou ze strany státu, zatímco muži, lidé v manželském svazku a starší respondenti spíše nesouhlasí. Byla zde nalezena obecná tendence souhlasit spíše s finanční podporou samoživitelek. Kvantitativní obsahová analýza internetových článků ukázala, že mediální obraz samoživitelek je převážně nestigmatizující nebo pozitivní (56 %). Přestože v médiích převažuje nestigmatizující obraz, stále existuje tendence k homogenizaci a stereotypizaci samoživitelek jako obětí genderových a strukturálních nerovností. Mediální obraz reprodukuje představu o samoživitelkách jakožto obětech, závislých na finanční pomoci, což koresponduje s konceptem feminizace chudoby. V obou typech zkoumaných dat se objevuje téma nutnosti externí finanční...
Sekundární viktimizace a victim blaming v médiích: případ Dominik Feri
Mažáriová, Tereza ; Ris Čížková, Petra (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá informováním médií o kauze Dominik Feri ve spojitosti se sekundární viktimizací a victim blamingem. V této kauze jde o případ bývalého poslance České republiky Dominika Feriho, který byl v roce 2021 veřejně obviněn několika nezávislými svědkyněmi ze sexuálního násilí. Tato práce sestává z teoretické části, která zahrnuje definici souvisejících pojmů a přiblížení celého případu včetně jeho širšího společenského kontextu. V praktické části se nachází kvalitativní obsahová analýza zabývající se tím, zda média při informování o této kauze nějak ukřivdila obětem, v důsledku čehož jim způsobila sekundární viktimizaci. Tyto skutečnosti budou sledovány za pomoci několika vybraných kódu hledaných ve vybraných článcích daných médií pocházejících z klíčových momentů této kauzy v období mezi roky 2021 až 2024. Prostor je věnován i reakcím čtenářů, aby byla zjištěna případná souvislost mezi jejich projevem a narativem jednotlivých médií.
Proces Milady Horákové a spol. a jeho vliv na československá média v roce 1950
Sladká, Julie ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá procesem s Miladou Horákovou a spol. a jeho vlivem na československá média v roce 1950. Věnuje se politickému pozadí před procesem, osudu Milady Horákové a mediálnímu prostředí tehdejší doby. V praktické části je průzkum z dobových i současných médií. Konkrétně sleduje pomocí kvalitativní obsahové analýzy Rudé právo aNovou svobodu od poloviny května do poloviny června. Cílem bylo identifikovat hlavní témata, narativy i propagandistické prvky titulků, mezititulků a podtitulků v obou denících. Výzkum odhalil, jak byly postavy procesu prezentovány a jak se odlišoval mediální přístup obou deníků. Zjištění poskytují hlubší vhled do mediální manipulace v totalitním režimu a používaných metod. Součástí praktické části je následně rozbor dokumentární série Martina Vadase "Proces H" a zkoumání zmínek o sérii v českých on-line médiích. Výsledkem je shrnutí dokumentární série, jaké druhy přístupů a perspektiv využívá. Dále poskytnutí širšího kontextu toho, jakým způsobem byl proces zinscenován a jaké techniky propagandy média užívala. Záměrem obou průzkumů je přínos celistvých poznatků o tom, jak se prezentace vnímání procesu v čase proměnila.
Vyobrazení událostí českých dějin očima komunistické propagandy
Lehetová, Lucie ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vyobrazení událostí českých dějin a to, jak je vyobrazovala komunistická propaganda v období 50. a 70. letech ve vybraných československých médiích. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy spojené s propagandou, jsou zkoumána specifika komunistické propagandy v Československu, včetně kultu osobnosti, tříd a třídního boje. Jsou analyzována Československá média - denní tisk, rozhlas, televize, film a zařazena byla také výuka. Na základě definovaných parametrů je vybráno sedm relevantních historických událostí, které jsou podrobně popsány. Praktická část je posouzením vývoje propagandy vybraných událostí v 50. a 70. letech. Zjištění naznačují, že propagandistické strategie se měnily v závislosti na čase, ale určité prvky zůstávají neměnné. Výsledky ukazují, že v 50. letech byl důraz kladen na strach a posílení libosti strany, zatímco v 70. letech se propagandistické úsilí stalo rutinní záležitostí. Diskuse pak otevírá možnost dalšího zkoumání problematiky včetně zařazení rozhlasu a televize, stejně jako srovnávání dalších relevantních období.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,410 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.