Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Představy žáků základní školy spojené s obsahem učiva o virech a způsobech přenosu virové infekce vyjádřené prostřednictvím slovního popisu a nákresem
ZÍKOVÁ, Eva
Cílem této diplomové práce bylo zjistit představy žáků základní školy týkající se virů a virové infekce, a to jak prostřednictvím slovního popisu, tak i za využití nákresu. Dalším úkolem bylo vytvořit výukovou jednotku založenou na kritickém myšlení a práci s textem, na základě které by mělo u žáků dojít k vývoji konstruktů o virové problematice. Literární přehled se zaměřuje na vymezení virů a virové infekce, dále je představeno téma virů v kurikulárních dokumentech, doplněné o analýzu vybraných učebnic přírodopisu. Část literárního přehledu se věnuje metodám výuky s důrazem na práci s textem, jelikož tato metoda byla využita při výzkumném šetření. Samotný výzkum probíhal na dvou základních školách prostřednictvím dotazníkového šetření (ve formě pretestu a posttestu) v kombinaci s implementací navržené výukové jednotky. Výsledky byly následně rozšířeny o informace získané z rozhovorů s vybranými žáky. Z výsledků dotazníkového šetření vyplynulo, že žáci ze sledovaného vzorku měli pouze přibližnou představu hlavně o virech a měli výrazné problémy s popsáním virové infekce. Po implementaci výukové jednotky žáci dosahovali již lepších výsledků. Výuková jednotka jim pomohla v lepší formulaci charakteristiky viru i virové infekce. Rozhovory s vybranými žáky tyto výsledky potvrdily, jelikož se ukázalo, že žáci již byli schopní vlastními slovy popsat průběh virové infekce.
Kritická sociální práce
SCHWABOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce je prací teoretickou a věnuje se tématu kritické sociální práce. Jejím cílem je popsání a definování pojmů týkajících se kritické sociální práce, jejích metod či proudů a vytvoření uceleného literárního zdroje zabývajícího se kritickou sociální prací. A to z toho důvodu, že se v České republice tento směr používá zcela minimálně a existuje zde jen malé množství českých literárních zdrojů pojednávajících o tomto směru. Práce je rozdělena do několika základních kapitol popisujících jednotlivá témata související s kritickou sociální prací. Úvodem jsou zde popsány metody použité při zpracování této práce, mezi které se řadí obsahová analýza literárních zdrojů a SWOT analýza. Z výsledků SWOT analýzy můžeme vyčíst, že nejvíce využívání kritického směru sociální práce v České republice limituje strach ze změny či používání tradičních směrů sociální práce. A to, i přestože by pro české prostředí tento směr mohl být přínosný a využívat se například při sociální práci s klienty ze sociálně vyloučených lokalit či etnických menšin. Poté je zde vymezena samotná sociální práce, její vznik, hodnoty, paradigmata či přístupy. Následně jsou definovány základní pojmy týkající se kritické sociální práce, její vznik, metody a jednotlivé směry tohoto druhu sociální práce. A dále jsou v práci uvedeny příklady organizací používající sociální práci se znaky kritické sociální práce. V závěru je shrnuto zpracovávání, obsah této práce a případná doporučení pro další výzkum. Ke zpracovávání této práce bylo použito velké množství zahraničních a českých literárních či internetových zdrojů. Z těchto zdrojů byly vybrány a použity relevantní informace, data či poznatky, v kterých se jejich autoři shodovali. A byl tak vytvořen text této bakalářské práce. Ten by měl sloužit jako zdroj teoretických informací o kritické sociální práci, také k podpoře jejího rozvoje v České republice či alespoň k motivaci využívání kritického myšlení v praktické sociální práci.
Metody kritického myšlení v literární výchově na 1. stupni ZŠ
RÝDLOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá metodami kritického myšlení ve výuce literární výchovy na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, výzkumnou a praktickou. Teoretická část definuje pojem literární výchova a charakterizuje ji v současném RVP ZV. Dále vysvětluje pojmy, jako jsou výukové metody a organizační formy a zároveň je klasifikuje. Vymezuje pojmy kritického myšlení a třífázového modelu učení E-U-R. Výzkumná část na základě dotazníku mapuje využívání metod kritického myšlení ve výuce čtení a literární výchovy ve 2. - 5. ročníku ZŠ. Praktická část se zabývá přípravami na jednotlivé hodiny s použitím vybraných metod kritického myšlení.
Desinformační narativy v českém kyberprostoru v souvislosti s očkováním proti onemocnění covid-19
Hospodárová, Klára ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Dezinformační narativy v českém kyberprostoru v souvislosti s očkováním proti COVIDU-19" se v kontextu fenoménu zavádějících, nepravdivých či lživých zpráv zabývá způsobem informování zpravodajských médií v českém prostředí v kombinaci s intepretací (nejen) těchto sdělení neprofesionálními uživateli sociálních sítí. Cílem práce je zjistit, zda existuje reálná korelace mezi zpravodajským a laickým obsahem v tomtéž období. V teoretické části je kladen důraz na dostatečné, a především srozumitelné definování pojmů souvisejících s problematikou informačních poruch včetně řazení jednotlivých termínů. V první části práce jsem vycházela z relevantních zdrojů tuzemské i zahraniční literatury. V druhé části práce představuji výzkumná východiska včetně hypotéz a výzkumných otázek. Celý výzkum je založen na kvalitativní metodě zkoumání, která se zaměřuje na analýzu článků z produkce profesionální žurnalistiky v kontrastu s příspěvky dostupnými na sociální síti Facebook, jejichž autory jsou uživatelé z řad široké veřejnosti, tedy laici. Výsledky jsou souhrnně prezentovány v závěru práce, který zhodnocuje průběh i získané poznatky výzkumu. Mimo jiné nabízí i návrh dalších možných zkoumaných jevů, jež tento text neobsáhl.
Geneze ruské propagandy jako vážné bezpečnostní hrozby 21. století z pohledu NATO a EU
Stejskalová, Jana ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Střítecký, Vít (oponent)
Diplomová práce "Geneze ruské propagandy jako vážné bezpečnostní hrozby 21. století z " zkoumá fenomén současné ruské propagandy. Rusko propagandu běžně používá jako nástroj prosazování svých zájmů. Jeho současná propaganda je vel důmyslná, agresivní a masivní. Především díky internetu a sociálním sítím se ruským line aktérům daří v krátkém časovém horizontu vyvolat informační chaos, ve kterém je obtížné se správně orientovat. Mezi aspekty dnešní ruské propagandy patří protiam protievropské zaměření, napadání západních demokratických hodnot a kombinování pravdy se lží. Propaganda tak funguje jako účinná zbraň v informační válce, kterou Kreml iniciuje. Západ si alarmující charakter tohoto jevu uvědomuje a snaží se něj re práce mapuje vývoj percepce současné ruské propagandy západními bezpečnostními Zároveň hledá moment, kdy ji tyto instituce začaly vnímat jako vážnou bezpečnostní hrozbu. Vzhledem k tomu, že klíčové je v práci záměrného používání nástroje propagandy Ruskem, jako teoretický rámec této práce Teorie procesu sekuritizace je v této práci podepřena výstupy představitelů kritických bezpečnostních studií jako např. Barryho Buzana, Oleho Wævera, Ralfa Emmerse či Thierryho Balzacqa. po současnost, a to na pozadí proměn vztahů Západ Rusko. Umět propagandu a falešné v dnešním věku globální propagandy...
Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy
Kozibratková, Karolína ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce nese název Možnosti využití inovativních metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti na I. stupni základní školy. Tato práce se zabývá metodami kritického myšlení, které vedou žáky k rozvoji čtenářské gramotnosti na prvním stupni základní školy. Teoretická část seznamuje s kurikulární reformou a jejími změnami. Zabývá se zde pojmy učitel, inovace a pedagogický konstruktivismus. Teoretická část práce vymezuje jednotlivé klíčové kompetence základního vzdělávání. Jejich rozvoj a naplnění jsou důležitým cílem ve vzdělávání. Dále se zabývá pojmem čtenářská gramotnost a jejími rovinami. Teoretická část se také zabývá programem Čtením a psaním ke kritickému myšlení, jehož východiskem je kritické myšlení a třífázový model učení, evokace, uvědomění a reflexe. Práce vymezuje některé metody kritického myšlení, které podporují čtenářskou gramotnost žáků. Výzkumná část práce se zabývá metodami kritického myšlení, které přispívají ke čtenářské gramotnosti žáků. Výzkumné šetření probíhá akčním výzkumem, při kterém je použita metoda pozorování. Výzkum zkoumá, jak metody kritického myšlení přispívají k rozvoji klíčových kompetencí a k rozvoji úrovně čtenářské gramotnosti žáků dle stanovených kritérií. Výzkum probíhá na základní škole, která se nezabývá inovativními metodami kritického myšlení. Klíčová...
Specifika práce s uměleckým dílem 20.století při galerijní animaci
Krechler Barešová, Veronika ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Tato práce zkoumá odlišnost teoretických a didaktických aspektů práce s uměleckým dílem tzv. velkých slohů (od románského umění po slohy 19. století) a moderním a postmoderním artefaktem. Mapuje současné uvažování o umění a vizuální kulturu počátku 21. století, na jejímž pozadí vznikají edukativní programy pro galerijní prostor. V rámci této práce byly následně navrženy dva konfrontační edukativní programy. Na základě jejich srovnání byla v závěru formulována specifika práce s uměleckým dílem 20. století.
Problematika lýkožrouta smrkového v NP Šumava - aplikace do geografického vzdělávání
Faflák, Jiří ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Král, Luboš (oponent)
Problematika lýkožrouta smrkového v NP Šumava - aplikace do geografického vzdělávání Abstrakt Bakalářská práce se věnuje lýkožroutu smrkovému s důrazem na možné postupy při řešení kalamitních stavů v NP Šumava a aplikaci textů pojednávajících o tomto problému do výuky zeměpisu. Kalamity způsobené lýkožroutem smrkovým jsou dlouhodobým problémem nepůvodních smrkových monokultur, které nejen na Šumavě nahradily původní smíšené lesy. Názory na způsob řešení kalamitních stavů se často liší a je dosti obtížné posoudit jejich objektivnost. Metoda čtení textů je vhodná při zařazení tohoto tématu do geografického vzdělávání. Aktivním čtením textů v hodinách zeměpisu studenti rozvíjí schopnost kritického myšlení a utvářejí si vlastní názor. Soubor předložených textů zahrnující různé pohledy na řešení kůrovcové kalamity na Šumavě pomůže učiteli při rozvoji uvedených schopností u studentů. Texty jsou rozděleny do tří názorových skupin podle navrhovaného řešení. Součástí práce je rovněž CD s texty, se kterými může učitel pracovat a upravovat je podle potřeby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.