Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historie a současnost ZŠ Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka
Horáčková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Bakalářská práce pod názvem "Historie a současnost ZŠ Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka" se zabývá počátky výchovy a výuky zrakově postižených dětí v Soukromém ústavu pro slepé děti a na oči choré a dále popisuje současná specifika a zásady výuky zrakově postižených dětí na ZŠ Jaroslava Ježka. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o historii výchovy a výuky zrakově postižených dětí v Českých zemích. Druhá kapitola shrnuje zásady a specifika výuky a vyzdvihuje důležitost hmatu a kompenzačních pomůcek při výuce. Třetí kapitola sleduje vliv četby a mluveného slova na děti se zrakovým postižením. Čtvrtá kapitola se věnuje průběhu hodiny českého jazyka na ZŠ Jaroslava Ježka, soutěžím a kulturním akcím, kterých se děti účastní.
Historie a současnost Základní školy Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka
Horáčková, Markéta ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce pod názvem "Historie a současnost Základní školy Jaroslava Ježka v kontextu výuky českého jazyka" se zabývá počátky výchovy a výuky dětí se zrakovým postižením v Soukromém ústavu pro slepé děti a na oči choré. Dále popisuje současná specifika a zásady výuky zrakově postižených dětí na Základní škole Jaroslava Ježka. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola pojednává o historii výchovy a výuky zrakově postižených dětí v českých zemích. Druhá kapitola shrnuje zásady a specifika výuky a vyzdvihuje důležitost hmatu a kompenzačních pomůcek při výuce. Třetí kapitola sleduje vliv četby a mluveného slova na děti se zrakovým postižením. Čtvrtá kapitola pojednává o současné koncepci výuky českého jazyka. Pátá kapitola se věnuje soutěžím a kulturním akcím, kterých se děti na Základní škole Jaroslava Ježka účastní. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rozvoj komunikačních dovedností u osob s mentálním postižením
Malinská, Pavlína ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Práce se zabývá možnostmi rozvoje komunikačních dovedností u osob s mentálním postižením. Řešena je především problematika osvojování si slovní zásoby a s tím souvisejících kognitivních procesů. Součástí práce je také návrh praktických činností zlepšujících tyto oblasti, které jsou v souladu s teoretickým základem. Bylo provedeno kvalitativní šetření na vzorku pěti uživatelů domova sociálních služeb. Analýza výsledků ukázala, že náročnost, provedení a zaměření navržených úkolů jsou pro dané klienty vhodné. Prezentován je také doporučený přístup pro práci s jednotlivými klienty. KLÍČOVÁ SLOVA mentální postižení, analýza slovní zásoby, rozvoj slovní zásoby, kognitivní procesy, komunikační dovednosti
Dopad projektu oborových dnů na klíčové kompetence absolventů Základní školy Kunratice
Tychtl, Tom ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
NÁZEV: Dopad projektu oborových dnů na klíčové kompetence absolventů ZŠ Kunratice AUTOR: Tom Tychtl KATEDRA: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Laufková Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá projektem s názvem Oborové dny, který je realizován na Základní škole Kunratice, především pak jeho dopadem na rozvoj klíčových kompetencí absolventů školy s přesahem do jejich budoucího života. Práce vychází z teoretických poznatků o klíčových kompetencích, konstruktivistickém pojetí výuky, organizačních formách výuky a projektové výuce, o které se následně opírá v praktické části. V praktické části si pak dává práce za cíl představit fungování projektu a na základě kombinace kvalitativního a kvantitativního šetření předložit výsledky dopadu projektu Oborové dny na rozvoj klíčových kompetencí a přesahu tohoto rozvoje do budoucího života absolventů školy. KLÍČOVÁ SLOVA: klíčové kompetence, projektová výuka, základní škola, kvalitativní výzkum, absolventi
Rozvoj komunikačních dovedností žáků speciální základní školy
Kubíková, Lucie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na rozvoj komunikačních dovedností žáků speciální základní školy. Speciální základní škola vytváří jedinečné podmínky pro vzdělávání žáků se sníženými rozumovými schopnostmi. Cílem vzdělávání je vybavit žáky nejen znalostmi a dovednostmi, ale zejména rozvíjet jejich fyzické a psychické schopnosti a předpoklady, aby se mohli v maximální možné míře začlenit do společnosti. Teoretická část práce se skládá ze čtyř kapitol a jejich dílčích podkapitol. V první kapitole je vymezen základní pojem mentální postižení, klasifikovány jednotlivé stupně mentální retardace, charakterizovány potřeby a specifické rysy osobnosti jedince s mentálním deficitem a uvedeny možnosti základního vzdělávání mentálně znevýhodněných žáků. Druhá a třetí kapitola porovnává psychomotorický vývoj a s ním související ontogenezi řeči u dětí s mentálním postižením a dětí intaktních. Závěrečná čtvrtá kapitola charakterizuje podpůrné komunikační systémy využitelné ve vzdělávacím procesu žáků s mentálním postižením. V páté kapitole věnované výzkumnému šetření je stručně charakterizováno vybrané školské zařízení a speciálně pedagogický přístup k žákům se zaměřením na využití augmentativních a alternativních pomůcek, na závěr této kapitoly jsou shrnuty poznatky z provedeného výzkumného šetření. Hlavním cílem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.