Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úroveň právního vědomí řídících pracovníků škol a školských zařízení
Smutný, Lukáš ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Marková, Jana (oponent)
NÁZEV: Právní vědomí řídících pracovníků základních škol v Moravskoslezském kraji a jejich orientace v základních právních předpisech v oblasti školství AUTOR: Ing. Lukáš Smutný KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Bakalářská práce na téma Právní vědomí řídících pracovníků základních škol v Moravskoslezském kraji a jejich orientace v základních právních předpisech v oblasti školství zkoumá úroveň právního vědomí ředitelů základních škol, a to ověřením jejich orientace ve školském zákoně a zákoně o pedagogických pracovnících. Teoretická část shrnuje základní teoretické informace, ze kterých následně vychází praktická část práce, jejíž cíl vyúsťuje ve výzkumné problematice dvou hypotéz, zda je úroveň právního vědomí řídících pracovníků základních škol závislá na délce řídící praxe či kvantitě absolvovaných vzdělávacích seminářů-kurzů v oblasti legislativy a srovnání této úrovně s ohledem na úplnost řízené školy. Práce analyzuje systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, mapuje nejvýraznější instituce v této oblasti v Moravskoslezském kraji a navrhuje ekvivalentní model dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Těžištěm praktické části jsou výsledky dotazníkového šetření, průzkumu, anonymních testů v podobě uzavřených a otevřených otázek...
Počáteční fáze profesní dráhy ředitele organizace neformálního vzdělávání
Kostková, Blanka ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou počáteční fáze profesní dráhy ředitele organizace neformálního vzdělávání. Práce se zabývá procesem, který předchází nástupu ředitele do řídící pozice především z pohledu motivace, očekávání a následné reality. Popisuje počáteční fázi jeho působení v nové životní roli z pohledu řízení školského zařízení a ostatních činností s tímto procesem spojených. V práci je zmapováno, do jaké míry se nástup do funkce ředitele, a jeho předchozí příprava, odráží na rozvoji řízené organizace a kvality poskytovaného vzdělávání. Dále práce popisuje, jak korespondují jednotlivá očekávání ředitelů školských zařízení s každodenní realitou v kontextu stále se měnících podmínek poskytování neformálního vzdělávání v návaznosti na školskou legislativu a celkový vývoj společnosti v přístupech k využívání volného času. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel, neformální vzdělávání, profesní dráha, personální management, kariérní změna, celoživotní vzdělávání, kompetence, očekávání, realita
Vývoj školského managementu a jeho vliv na rozvoj školství v Kralovicích
Holopírková, Petra ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá pohledem na historický vývoj školství a s ním souvisejícího školského managementu na území naší republiky se zam ením na zmapování historického vývoje školství a jeho ízení v Kralovicích. Cílem diplomové práce je zachytit postupný vývoj a prom ny školství v souvislosti s vývojem školského managementu na našem území. Práce se zam uje p edevším na nejd ležit jší reformy a události, které zasáhly do školského systému. Komplexní, ucelený pohled na celkový vývoj školství a p edevším jeho ízení mohou využít nejen pedagogi tí pracovníci a ú edníci odbor školství na všech stupních ízení, ale také místní u itelé, žáci a obyvatelé m sta Kralovice.
Systém a kritéria výběru uchazečů na funkci ředitele školy a školského zařízení z pohledu uchazečů
Kašáková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Systém a kritéria výběru uchazečů na funkci ředitele školy a školského zařízení z pohledu uchazečů AUTOR: Eva Kašáková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na výběrová řízení na pozici ředitele školy z pohledu uchazečů, je zaměřena na potvrzení hypotézy, že ředitelé dávají přednost při výběrových řízeních požadavkům na manažérské znalosti a zkušenosti. V teoretické části jsou popsány jak všeobecné postupy výběrových řízení s dalšími metodami, tak postupy výběrových řízení na vedoucí funkci ve školství. V praktické části jsou zkoumány formou vlastního dotazníku výběrová řízení, kterými kandidáti na ředitele školy, školského zařízení již prošli. Další část dotazníku je věnována tomu, jaká kritéria očekávali kandidáti ve výběrovém řízení. Poslední část dotazníku zkoumá pořadí kritérií podle důležitosti, tak jak je vnímají účastníci výběrových řízení. Dotazník je obsahově zaměřen zejména na manažérské znalosti a zkušenosti. Data jsou vyhodnocena v grafech a tabulkách, jsou porovnány výsledky celorepublikové s výsledky z Moravskoslezského kraje. Výstupem bakalářské práce jsou dva rozdílné výsledky. V případě základního (celorepublikového) souboru se hypotéza, že uchazeči považují manažérské znalosti a zkušenosti za...
Výběrové řízení na post ředitele školy z pohledu českého učitele a zřizovatele
Jaroš, David ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá konkurzním řízením na funkci ředitele školy v České republice. Je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou, přičemž teoretická část práce je primárně zaměřena na funkci ředitele a jeho kompetence a na právní předpisy týkající se konkurzního řízení v ČR. Závěrem teoretické části je připojena analýza, jak fungují konkurzy na ředitele na Slovensku. Ve výzkumné části práce jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovány názory dvou stran (strany zřizovatelů škol a strany učitelů), a to jednak na proces konkurzního řízení jako takového, jednak na novelizace školského zákona. Cílem práce je zjistit, jak vnímají tyto zainteresované strany proces konkurzního řízení, zda jsou jejich názory na danou problematiku shodné či rozdílné. Závěry vycházející jak z analýzy dostupné literatury, tak z výzkumného šetření mohou být využity pro zkvalitnění procesu konkurzních řízení v ČR. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného mezi 115 učiteli a mezi 13 zřizovateli škol. KLÍČOVÁ SLOVA Získávání a výběr zaměstnanců, ředitel školy, kompetence ředitele, konkurzní řízení, zřizovatel školy, školský zákon
Pedagogická činnost ředitele ve vybraných zemích OECD
Ondráková, Helena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem předkládané bakalářské práce je komparace přímé pedagogické činnosti ředitelů škol základního školství pěti zemí EU: České republiky, Polska, Rakouska, Maďarska a Slovenska. V úvodní části je vymezeno postavení ředitele základní školy v České republice. Praktická část práce se zabývá srovnáním přímé pedagogické činnosti a některých dalších požadavků na ředitele základního školství v Polsku, Maďarsku, Rakousku a na Slovensku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Sebeřízení ředitele ZUŠ
Egermaierová, Kateřina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem sebeřízení školského manažera v oblasti základního uměleckého školství. Cílem práce bylo zjistit, co ředitelé ZUŠ v Plzeňském a Jihočeském kraji považují za součást sebeřízení, co jejich sebeřízení ovlivňuje a jak se projevuje tento vliv v jejich pracovních i osobních životech. Dílčím cílem práce bylo zjistit, zda se ředitelé škol v oblasti sebeřízení vzdělávají a pokud ano, jakým způsobem. Práce vychází v teoretické části z oblasti personalistiky a řízení lidských zdrojů. Zabývá se kompetencemi a rolemi ředitelů škol, selfmanagementem, timemanagementem, delegováním, syndromem vyhoření, technikami zvládání stresu a obecně životní rovnováhou. Věnuje se také podrobněji emoční inteligenci a fázím kariéry ředitele školy v souvislosti s tím, jak oblast sebeřízení ovlivňují. Praxe přináší výsledky průzkumu, který probíhal formou dotazníkového šetření a doplňujících rozhovorů. Průzkum přinesl velmi zajímavá zjištění z prostředí pedagogicko-uměleckého školství, z oblasti pracovních a osobních životů klíčových postav této vzdělávací sféry - ředitelů ZUŠ. Zkušenosti, a v některých případech výpovědi o závažných důsledcích neuplatňování mechanismů sebeřízení, jsou zachyceny v osobních rozhovorech autorky práce s dotázanými respondenty. Tato zjištění potvrzují často...
Konkurzní řízení na pozici ředitele školy ve Středočeském kraji
Řezníková, Miroslava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná bakalářská práce Konkurzní řízení na pozici ředitele školy ve Středočeském kraji je zaměřena na zkoumání situace v tomto kraji vzhledem k realizovaným konkurzům na obsazení míst ředitelů škol. Práce zkoumá a komparuje názory různých cílových skupin a hledá názorové posuny ovlivněné novelou školského zákona. Práce je určena pro ředitele škol, zřizovatele škol a veřejnost, které se problematika konkurzních řízení ve školství dotýká. Předmětem práce je souhrn informací týkající se stávajícího legislativního rámce, nových zákonných změn a jejich dopadu na konkurzní řízení na pozici ředitele školy. Práce obsahuje kvantitativní údaje i kvalitativní údaje o konkurzních řízeních ve Středočeském kraji po 1. 1. 2012. V případové studii jsou zachyceny názory různých stran, kterých se konkurzní řízení přímo týká. Cílem práce je přispět k rozšíření poznání v této oblasti. Práce pohlíží na různé aspekty výběrových řízení, nastiňuje oblasti, kde je možnost, jak postup při výběru vedoucího pracovníka do budoucna zkvalitnit. Závěry jsou využitelné pro případná srovnání obdobných šetření a jako spektrum zjištěných názorů pro případné změny v realizaci konkurzů do budoucna.
Ekonomická gramotnost ředitele školy
Blažková, Vlasta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Krutská, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním ekonomické gramotnosti ředitele školy. Téma je zvoleno z přesvědčení o významu kvalitního finančního řízení pro rozvoj školy. Dalším důvodem je fakt, že prakticky neexistuje soubor jednoznačně definovaných povinností a doporučených znalostí v ekonomické oblasti, který by pro ředitele byl vodítkem při jeho práci. Zjištění potřebných informací, definice základních pojmů i zařazení ekonomické stránky řízení školy do legislativního rámce je proto cílem teoretické části práce. Výzkumná část pak zkoumá skutečný stav znalostí a činností ředitelů v oblasti finančního řízení školy. Je zjišťována pociťovaná obtížnost a rizikovost finančního řízení ve vztahu k ostatním manažerským činnostem a srovnatelnost podmínek v různých druzích a velikostech škol. Výstupem práce je definice ekonomické a finanční gramotnosti ředitele školy a jejich obsahové náplně, a dále zjištění úrovně finanční gramotnosti dotazovaných ředitelů. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, ekonomická gramotnost, finanční gramotnost, rozhodovací pravomoc, povinnosti ředitele, delegování povinností, hospodaření, příspěvková organizace, finanční kontrola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.