Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití pomůcek a her při rozvoji čtení notového zápisu v počátečním klavírním vyučování
Kotková, Veronika ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Práce pojednává o pomůckách a možnostech jejich využití při nácviku čtení notového zápisu u začínajících klavíristů. V teoretické části uvádí metodická východiska pomůcek a her, význam čtení notového zápisu pro hudební život žáka i rozvoj jeho hudebních schopností a význam použití her ve výuce. V druhé části nalezne čtenář popis pomůcek, návrh činností (často her), doporučení vycházející z praxe apod. Empirická část se věnuje sledování dopadu používání pomůcek na několik žáků různých úrovní klavírních schopností.
Didaktické hry v rámci zahradní pedagogiky
VÍTŮ, Štěpánka
Cílem práce bylo vypracovat soubor didaktických her pro výuku přírodopisu vhodných pro realizaci na školní zahradě. Hry byly navrženy pro širší mezipředmětové využití pro druhý stupeň základní školy. Práce je tvořena dvěma částmi. První teoretická část byla zpracována jako literární rešerše pomocí českých a německých dostupných zdrojů. Praktická část obsahuje soubor her, tvořený metodikami pro učitele. Ke každé hře byly samostatně vytvořeny pomůcky. Čtyři navržené hry byly ověřeny v praxi
Prvky logického myšlení u dětí ve věku 5-6 let
Oupicová, Jana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá prvky logického myšlení u dětí ve věku 5 - 6 let, tedy u dětí předškolního věku. Hlavním cílem je zjistit, za jakých podmínek je dítě předškolního věku schopno uplatnit prvky logického myšlení v řešení úloh typu zebra metodou manipulace. Dalším cílem je prozkoumat, na které z charakteristik úlohy závisí úspěšnost jejího řešení. Dílčí hypotézy se zaměřují na to, zda děti ve věku 5 - 6 let dokáží úspěšně vyřešit alespoň polovinu zadaných úloh, dále jestli jsou schopny je řešit individuálně a v neposlední řadě zkoumají tvoření zeber po zkušenostech z předchozích gradovaných šesti sérií. Teoretická část se zaměřuje na ty oblasti vývoje, o něž se řešení typu zebra dítětem předškolního věku opírá: motorický vývoj, vývoj myšlení, logické a prelogické myšlení a o možnosti řešení aktivit. Praktická část obsahuje scénáře sestavené z gradovaných úloh, které budou řešit tři skupiny po čtyřech dětech. Dále obsahuje sérii úloh řešených individuálně dětmi. Na závěr budou na základě míry úspěšnosti v řešení předchozích aktivitách sestaveny nové skupiny, ve kterých se prokáže schopnost vymýšlení úloh právě z předešlých zkušeností. Vedle metody přímého pozorování je zařazen rozhovor s třídní učitelkou, s dětmi a následná analýza dat. Ze získaných podkladů vyplývá, že úlohy typu zebra je...
Využití genetické metody čtení v 1. ročníku ZŠ
Hájková, Lucie ; Vacínová, Marie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce pojednává o problematice čtení genetickou metodou v prvním ročníku ZŠ. Teoretická část je zaměřena na vstup dítěte do školy, školní zralost a na jeho vzdělávání. Jsou zde uvedeny i jiné metody čtení, jejich analýza a komparace s genetickou metodou čtení. Dále se diplomová práce zabývá metodickým postupem a využitím genetické metody čtení v praxi. Charakterizuje soubor didaktických her a uvádí příklady vyučovacích postupů. Praktická část zjišťuje zkušenosti pedagogů s genetickou metodou čtení, úspěšnost žáků a názor rodiny na výuku pomocí genetické metody čtení.
Výuka angličtiny dramatickými metodami
Šíp, Martin ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Tato práce se věnuje možné metodě výuky angličtiny jako cizího jazyka na prvním stupni základní školy s využitím prvků dramatické výchovy. Shrnuje metodické směry cizojazyčné výuky, popisuje a srovnává hlavní metody dramatické výchovy a metody anglického jazyka. V práci se zabývám tématikou dramatické hry a didaktickou hry, metodám výuky, principům cizojazyčné výuky. V další části se práce věnuje aplikaci jednotlivých metod dramatické výchovy jako je vstup do role, etuda, pantomima a improvizace do výuky angličtiny, popisuje lekce anglického jazyka vedené těmito metodami, včetně záznamu o průběhu jednotlivých lekcí. Tato práce je příkladem užití konkrétních metod.
Návrh a experimentální ověření aktivizujících metod v kontextu školní úspěšnosti
Němcová, Veronika ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Diplomová práce se věnuje návrhu aktivizujících metod při výuce časového rozlišení na obchodních akademiích. Nejprve je zde teoretická část, která se věnuje obecně předmětu Účetnictví a výzkumům a článkům se zaměřením na aktivizující metody nebo prospěch žáků. Také je zde rozbor učebnice, která se využívá při výuce účetnictví na obchodních akademiích a věcný a didaktický rozbor učiva o časovém rozlišení. Praktická část práce se skládá z předvýzkumu, který byl podkladem experimentálního ověření vybraných metod při výuce časového rozlišení na obchodní akademii.
Kvízy, rébusy a další podobné hry jako motivační prostředky v chemii
Petrů, Michaela ; Cídlová, Hana (vedoucí práce) ; Klečková, Marta (oponent) ; Solárová, Marie (oponent)
Diserta ní práce se zabývá problematikou efektivity využití motiva ních prvk typu rohá ek, k ížovka, dopl ova ka, hádanka, rébus apod. ve výuce chemie na základní škole. Nejprve byla vytvo ena databáze motiva ních úloh. Úlohy jsou ur ené pro procvi ování u iva chemie základní školy v kombinaci s u ivem vždy jednoho dalšího vyu ovacího p edm tu: matematika, fyzika, p írodopis nebo zem pis. Díl í data ze sbírky kombinující u ivo chemie se zem pisem, resp. p írodopisem jsou dostupné na adrese http://is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/cidlova/index.html, zbývající dv sbírky jsou p ílohou této diserta ní práce. Tyto úlohy byly následn využity pro rok a p l trvající výzkum vlivu jejich využití ve výuce na vztah žák k chemii a na výsledky jejich vzd lávání v chemii na základní škole. Výzkum byl zapo at s celkem 886 žáky 8. ro ník základních škol. Tito žáci vyplnili na za átku 2. pololetí úvodní dotazník zam ený na vztah žák k chemii a sou asn ešili test z u iva chemie, odpovídající svým obsahem jejich stupni vzd lání. P lro ní odstup zahájení experimentu od za átku výuky chemie byl zvolen z toho d vodu, aby si žáci stihli vytvo it vlastní úvodní p edstavu o p edm tu chemie, v etn p sobení jejich konkrétního u itele. Na základ výsledk obou t chto výzkumných nástroj vybráno cca 200 žák pro experiment trvající...
Laboratorní práce z fyziologie a anatomie rostlin a jejich využití na ZŠ
Vágnerová, Kateřina ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Odcházelová, Tereza (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na praktickou výuku anatomie, morfologie a fyziologie rostlin na základních školách v České republice. Teoretická část práce obsahuje základní souhrn znalostí z morfologie, anatomie a fyziologie rostlin, zařazení oblasti praktické výuky přírodopisu v RVP a jeho přesahů do ŠVP včetně rozpracování vyučovacích metod vhodných pro laboratorní práce a didaktické hry. Praktická část obsahuje popis sedmi autorských návrhů laboratorních prací a sedmi didaktických her z anatomie a fyziologie rostlin, jejich ověření v praxi na žácích dvou základních škol a osmiletém gymnáziu a detailní analýzu realizovaného dotazníkového šetření, která navazovala na evaluaci zmíněných didaktických materiálů. Ze získaných výzkumných dat je zcela zřejmé, že praktické formy výuky jsou pro žáky atraktivnější, než klasické vyučování.
Didaktické vzdělávací hry pro chemii v našich i zahraničních publikacích
Reslová, Marie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
RESLOVÁ, M.: Didaktické vzdělávací hry pro chemii v našich i zahraničních publikacích. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Tato práce je zaměřena na rešerši didaktických vzdělávacích her pro chemii v našich i zahraničních publikacích. Pod pojem didaktická vzdělávací hra zahrnuji jednak hry jako takové (křížovky, kvízy, karetní hry a další), které slouží pouze k opakování a upevnění probírané látky. Dále do této kategorie spadají v mém pojetí různé úlohy, umožňující studentům pochopit některé chemické zákonitosti, které si nedovedou snadno představit. Při těchto úlohách se objekty z mikrosvěta nahrazují modely z makrosvěta a studenti na základě badatelského přístupu, kdy si hrají s modely, pochopí a v některých případech i odvodí vybrané chemické zákonitosti. Didaktické vzdělávací hry patří mezi moderní aktivizační metody, ve kterých je možné pracovat i se zážitkovou pedagogikou, kdy se student na základě reflektovaného prožitku získává zážitek, tedy nějakou novou kompetenci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.