Název:
Didaktické vzdělávací hry pro chemii v našich i zahraničních publikacích
Překlad názvu:
Didactic educational games for chemistry in our and foreign publications
Autoři:
Reslová, Marie ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] RESLOVÁ, M.: Didaktické vzdělávací hry pro chemii v našich i zahraničních publikacích. Bakalářská práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Tato práce je zaměřena na rešerši didaktických vzdělávacích her pro chemii v našich i zahraničních publikacích. Pod pojem didaktická vzdělávací hra zahrnuji jednak hry jako takové (křížovky, kvízy, karetní hry a další), které slouží pouze k opakování a upevnění probírané látky. Dále do této kategorie spadají v mém pojetí různé úlohy, umožňující studentům pochopit některé chemické zákonitosti, které si nedovedou snadno představit. Při těchto úlohách se objekty z mikrosvěta nahrazují modely z makrosvěta a studenti na základě badatelského přístupu, kdy si hrají s modely, pochopí a v některých případech i odvodí vybrané chemické zákonitosti. Didaktické vzdělávací hry patří mezi moderní aktivizační metody, ve kterých je možné pracovat i se zážitkovou pedagogikou, kdy se student na základě reflektovaného prožitku získává zážitek, tedy nějakou novou kompetenci.RESLOVÁ, M.: Didactic educational games for chemistry in our and foreign publications. Bachelor theses. Prague: Charles University in Prague, Faculty of Science, Department of Teaching and Didactics of Chemistry, 2013. This work focus on research of educational games for teaching chemistry in our and foreign publications. The term didactic educational game includes both games (crosswords, quizzes, card games and more) that only serve to repeat and consolidate the subject matter. In addition, this category includes various tasks, enabling students to understand some chemical laws that they can not easily imagine. In these tasks, subjects from the micro world are replaced by models from the macro world. Students working with models, understand and in some cases derives selected chemical laws - this is called inqury-based education. Didactic educational games belongs among the modern methods of activation which could work with student's experience.
Klíčová slova:
aktivizační metody; badatelské vyučování; chemické vzdělávání; didaktické hry; chemical education; didactic games; inguiry-based education; methods of activation