Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kariérový systém pedagogických pracovníků na Slovensku
Liška, Roman ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Cílem této diplomové práce je posoudit přínos slovenského kariérového systému pedagogických pracovníků z pohledu ředitelů škol. Kariérový systém je nejprve teoreticky vymezen na základě rešerše odborné literatury a relevantních zdrojů. V práci jsou vymezeny předpoklady vzniku kariérového systému, systém je dále popsán, evaluován a komparován s připravovaným systémem českým. V praktické části je zjišťováno, jak se v nových podmínkách po zavedení systému pohybují ředitelé škol, jak se systém projevil v jednotlivých činnostech ředitelů a jak na systém reagují učitelé. K řešení problému byl použit kvalitativní přístup vícečetné případové studie, v níž případem jsou míněni ředitelé deseti škol různých typů. Pro sběr dat byly využity polostrukturované rozhovory s řediteli škol, pozorování jejich interakcí a analýza dokumentů. Výsledkem šetření bylo vytvoření deseti idiografických zpráv odrážejících praktické zkušenosti ředitelů s kariérovým systémem. Provedeným šetřením byla zjištěna převažující nespokojenost ředitelů škol s koncepcí a implementací kariérového systému vyplývající z administrativní náročnosti systému, jeho formalizmu, nedostatku zdrojů v systému a absence metodické podpory ředitelům. Na základě provedeného šetření je možné z dílčího pohledu školských manažerů identifikovat problémová místa...
Průzkum názorů učitelů na další vzdělávání ve vztahu k návrhu kariérního řádu
Straková, Michaela ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na oblast vztahu učitelů k dalšímu vzdělávání ve spojitosti se současným návrhem kariérního řádu. Na základě informací z odborné literatury je v práci uveden přehled vývoje dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v ČR po roce 1990 a z dostupných zdrojů je vymezen jeho současný stav. Práce se nadále zabývá kariérním systémem pro pedagogické pracovníky s důrazem na znění vybraných návrhů, včetně aktuálního. Prostřednictvím výsledků z empirického šetření, které bylo realizováno na vybraných dvou základních a dvou středních školách, jsou pak představeny názory učitelů těchto škol na sledovaná témata. Vyhodnocená data z empirického šetření jsou také v závěru práce srovnána s teoretickými předpoklady, které jsou v práci uvedeny. Klíčová slova: další vzdělávání pedagogických pracovníků, DVPP, kariéra, řád, kariérní řád, MŠMT, učitelé, koncept, průzkum, názor, celoživotní učení
Komparace rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště
Přibáňová, Žaneta ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku profesního rozvoje učitelů. Vychází z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, elektronických zdrojů a aktuálních výzkumů. Popisuje historický vývoj konceptu vzdělávání učitelů, programové a legislativní dokumenty, význam profesního rozvoje pro učitele a kariérní systém. Uvádí přehled aktivit rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště. Cílem práce je pomocí monitoringu možností rozvoje učitelů na pracovišti a mimo pracoviště zjistit trendy v jejich vzdělávání. Dotazníkové šetření je zaměřeno na zjištění preferencí ředitelů v oblasti profesního rozvoje učitelů, jejich vzdělávacích potřeb, efektivity a vymezení výhod a nevýhod jednotlivých typů vzdělávání. Výsledkem diplomové práce je zmapování oblasti a porovnání aktivit rozvoje učitelů, které může sloužit pro další studium nebo být inspirací pro zainteresované aktéry. KLÍČOVÁ SLOVA: učitel, profesní rozvoj, komparace, kariérní systém
Vliv ředitelů škol na vzdělávání a profesní rozvoj pedagogických pracovníků
Ševčíková, Eva ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Práce je zaměřena na personální management ve školství a okolnosti, které s ním souvisí, resp. na jednu ze základních personálních činností - vzdělávání a rozvoj pracovníků. Personální rozvoj pracovníků, tzn. jejich další vzdělávání, by mělo být celoživotní. Předpokladem práce je, že důležitou roli v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků hraje top management školy. Práce zjišťuje, zda tomu tak skutečně je, zda pedagogové vnímají ředitele školy jako klíčovou postavu, která ovlivňuje jejich profesní rozvoj a růst. Data jsou zpracována pomocí kombinace kvantitativního (dotazníkové šetření) a kvalitativního (řízené rozhovory) výzkumu. Analýza výzkumu ukazuje, že na zvolených základních školách vnímají pedagogové své ředitele většinou jako dostatečně kompetentní a vhodně motivující činitele na jejich cestě za profesním rozvojem. Pedagogové mají přehled o různých formách dalšího vzdělávání, rozdíl je však v jejich přístupu k jeho využívání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Právní aspekty kvalifikovanosti pedagogických pracovníků v kontextu řízení škol
Koudelková, Dana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou kvalifikovanosti a vzdělávání pedagogických pracovníků mateřských škol. Dále se zabývá prací ředitelů mateřských škol v oblasti řízení (vytváření podmínek pro studium a organizace provozu mateřských škol v době studia učitelů). Je také zaměřena na hledání souvislostí mezi zájmem o vzdělávání a chystaným kariérním řádem. Vychází ze studia příslušných právních předpisů, odborné literatury, která se věnuje možnostem vzdělávání, kompetencím pedagogických pracovníků a jejich získávání, ze studia elektronických dokumentů, příspěvků a článků věnovaných problematice vzdělávání a ze studia příspěvků k problematice připravovaného kariérního řádu pro pedagogické pracovníky. Práce se opírá o analýzu výsledků dotazníkového šetření, které bylo směrováno k ředitelům a učitelům mateřských škol v okrese Pelhřimov. Práce přináší poznatky o vzdělanosti učitelů mateřských škol v okrese Pelhřimov, o znalosti možností vzdělávání a o jejich zájmu o další vzdělávání i v souvislosti s připravovaným kariérním řádem. Dále přináší poznatky o vytváření podmínek pro vzdělávání učitelů řediteli mateřských škol v okrese Pelhřimov a o organizaci provozu školy v době vzdělávání učitelů.
Analýza současné nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol
Polláková, Markéta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním nabídky a poptávky po profesním vzdělávání začínajících ředitelů mateřských škol v souvislosti s nelehkým obdobím na počátku jejich nástupu na vedoucí pozici. Současná doba plná změn a příležitostí přeje připraveným a ti, kdo jsou připraveni, se následně dokáží v nových rolích lépe a rychleji zorientovat. Teoretická část práce vychází z odborné literatury, zákonů a dalších dostupných zdrojů. Praktická část analyzuje poznatky získané dotazníkovými šetřeními, kdy jeden typ dotazníku je vytvořen pro ředitele mateřských škol, kteří jsou ve funkci méně než dva roky a druhý typ dotazníku je určen vzdělávacím institucím. Cílem práce je zjistit aktuální nabídku vzdělávacích institucí v oblasti profesního vzdělávání začínajících ředitelů škol a tuto nabídku porovnat se zájmem o profesní vzdělávání z pohledu začínajících ředitelů. Sekundárně bude vytvořena nabídka profesního vzdělávání určená kandidátům usilujícím o post ředitele a začínajícím ředitelům mateřských škol tak, aby pro ně byla časově dostupná, zajímavá a využitelná v praxi. Na základě analyzovaných poznatků bude následně vytvořen přehled oblastí, o které mají ředitelé největší zájem. Dále bude zjištěno, zda jsou nějaké překážky, které jim ve vzdělávání brání a zda je pro ně profesní vzdělávání přínosné....
Kariérní růst a další vzdělávání ředitelů mateřských škol
Gabrielová, Šárka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Jednou z podmínek ovlivňující celoživotní rozvoj, kariérní postup a profesní prestiž ředitelů škol je jejich další vzdělávání a specializační studium. Práce dokumentuje zakotvení výkonu ředitelské funkce a dalšího vzdělávání ředitelů v legislativních normách, věnuje se rozboru klíčových statistik a výzkumů vztahujících se k této problematice. V teoretické části zpracovává také vývoj profesní kariéry, motivaci ředitelů k sebevzdělávání a nástin nově připravovaného kariérního systému. V empirické části pracuje s informacemi získanými dotazníkovým šetřením. Vyhodnocuje zkušenosti ředitelů z období začátků jejich ředitelské praxe, názory ředitelů na osobní motivaci, funkční období a kariérní systém, na typy a formy upřednostňovaných studií a vzdělávacích programů. V analýzách jsou nastíněny vztahy mezi délkou praxe, stupněm vzdělání a motivací k dalšímu studiu. Pozornost je věnována i nabytým zkušenostem a ochotě ředitelů k budoucímu aktivnímu zapojení do vzdělávání zejména služebně mladších kolegů. Závěry práce přinášejí informace a doporučení k cyklickému hodnocení ředitelů škol v souvislosti s funkčním obdobím.
Proposal of effective human capital resourcing in an organization
Vrabec, Peter ; Nový,, Jindřich (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
This master thesis is about human capital resourcing. The goal of this thesis is to make process of resourcing human capital in the company Red Hat Czech more effective. In the analysis part of the work the current status of the company process is evaluated from three perspectives: strategic aspects, recruitment and adaptation. New solutions based on investigated information and theoretical knowledge are designed. These solutions should help the company to hire desired number of employees with expected qualities in qualified time.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.