Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezera v Brně
Cvrčková, Aneta ; Horký, Jan (oponent) ; Palaščák, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá architektonickým návrhem objektu v proluce v historickém jádru města Brna. Zvolený pozemek leží v ulici Františkánská, dotváří nároží při vstupu do prostoru zvaného Římské náměstí, směrem z Masarykovy ulice. Nový objekt doplňuje městský blok. Svou výškou respektuje měřítko okolní zástavby. Dům obohatí centrum města o třináct nových bytových jednotek a plochy občanské vybavenosti. Důležitý vliv na návrh mělo oslunění místa, z čehož vychází velikosti transparentních ploch a celkové rozmístění dispozic interiéru. Hmota následuje historickou zástavbu a zároveň je navržena tak, aby odpovídala vývojovým tendencím dnešní architektury.
Specifika práce pedagogického pracovníka s dětmi se sociálním znevýhodněním při procesu začlenění do prostředí školní družiny
Pokorná, Daniela ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na specifika práce pedagogického pracovníka s dětmi se sociálním znevýhodněním při procesu začlenění do prostředí školní družiny. Práce se snaží zjistit, jakým způsobem pedagogičtí pracovníci ve školní družině zjišťují sociální znevýhodnění dítěte a jakým způsobem s ním dále pracují. Součástí textu je rovněž praktická část, kde je realizován vlastní výzkum, který je postaven na kvalitativní výzkumné strategii za použití metod pozorování, kazuistiky a otevřených rozhovorů.
Sociální a pedagogické aspekty integrace cizinců na území České republiky po vstupu do EU
Horčička, Jiří ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na integraci dětí cizinců do výuky na základních školách. Cílem práce je teoreticky rozpracovat sociální a pedagogické aspekty integrace cizinců v souvislosti s jejich začleněním do vzdělávacího procesu a dále prostřednictvím výzkumné sondy zkoumat připravenost škol na integraci žáků-cizinců do vzdělávacího procesu na základních školách v krajském městě Ústí nad Labem. Diplomová práce je rozdělena na dvě části na teoretickou a empirickou. První teoretická část diplomové práce je zaměřena na obecné teoretické přístupy k integraci cizinců a integrační politiku Evropské unie a České republiky a v neposlední řadě vývoj migrace na území České republiky. Dále se věnuje vzdělávání dětí cizinců, zejména jeho legislativnímu ukotvení v českém právním řádu a inkluzivnímu vzdělávání jako vyšší formě integrace. Poslední část je věnována samotné integraci dětí cizinců do prostředí základní školy. V empirické části je zpracován výzkumný projekt, který je zaměřený na zkoumání připravenosti základních škol v Ústí nad Labem na příchod dětí cizinců do školního prostředí jako žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a jejich integraci do vzdělávacího procesu.
Skauting jako možnost využití volného času pro osoby s postižením
Haringová, Věra ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Prouzová-Květoňová, Regina (oponent)
Principy skautingu jsou založeny na pomoci těm, kteří pomoc potřebují, a při práci se svými členy by měl Junák vycházet z těchto základů. To předpokládá, že začleňování dětí s postižením by mělo být v této organizaci podporováno. Vedoucí ale často narážejí na překážky, které musí překonávat, pokud se rozhodnou přijmout dítě s postižením. Problémem je především nedostatek informací o zásadách práce s dětmi s postižením. Vedoucí potom nemohou dostatečně vysvětlit svým členům individuální potřeby dítěte s postižením v jejich oddíle. Ostatní děti také z tohoto důvodu nemusí přijmout dítě s postižením mezi sebe. Vedoucí se může setkat například s dítětem s mentálním postižením. Toto postižení zahrnuje nutnost specifického přístupu k dítěti, a proto je nutné znát zásady práce s tímto dítětem, aby se jeho začlenění do oddílu podařilo.
Modifikované sportovní hry - prostředek integrace žáků s mentální retardací
Fišer, Václav ; Křiček, Jan (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent)
Název: Modifikované sportovní hry - prostředek integrace žáků s mentální retardací Cíle práce: Prostřednictvím realizovaného programu modifikovaných sportovních her umožnit osobám s mentálním postižením dosažení nejvyšší míry seberealizace, uspokojování základních lidských potřeb (biologických, sociálních i růstových) a smysluplné začlenění do společnosti Metoda: Empirický výzkum s využitím metody strukturovaného rozhovoru, přímého evidovaného pozorování a kazuistiky - aplikace modifikovaných sportovních her na vybraný soubor mentálně postižených chlapců v rámci kroužku sportovních her společně s žáky běžné školy. Výsledky: Závěry práce potvrzují předpokládaný přínos herních a pohybových aktivit jako vhodného prostředku pro integraci mentálně postižených a podporu jejich aktivní role ve společnosti Klíčová slova: speciální potřeby, postižení, začlenění, inkluze, pohybové aktivity, herní aktivity
Možnosti adopce v České republice a adaptace dítěte do společnosti
Vrtišková, Aneta ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Hurt, Pavel (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti adopce v České republice a začlenění dítěte do nové rodiny a společnosti. Teoretická východiska přibližují vývoj osvojení z historického hlediska, možné druhy osvojení v ČR a podmínky úspěšné adopce. Autor čtenáře seznamuje se samotným průběhem procesu adopce, popsaném v jednotlivých fázích od podání žádosti o zprostředkování až po navazování kontaktu s dítětem. Práce zasvěcuje čtenáře do oblasti pěstounské péče spolu s jejím vznikem, typy a finanční stránkou. Pozornost je zaměřena na novelizaci, která upřednostnila rodinnou péči před ústavní. Praktická část zhodnocuje novelizace, které nastali v oblasti osvojení k 1. 1. 2014. Dále popisuje první dny osvojeného dítěte v nové rodině. Seznamuje čtenáře s problémy, které náhradní rodiče nejčastěji řeší při adaptaci dítěte do společnosti. Cílem práce je zhodnotit novelizace, které nastali v oblasti osvojení k 1. 1. 2014. Na základě odpovědí posoudit, zda novelizace v osvojení byly krokem dobrým či špatným. Případné navrhnutí dalších změn, které by mohly zefektivnit celý proces osvojení. Analyzovat proces začlenění dítěte do společnosti. Uvést z jakých důvodů může u dítěte vzniknout pocit deprivace či negativní vzorce chování, které zapříčiňují složitější adaptaci do kolektivu.
Vzdělávání a zaměstnávání osob se specifickými potřebami
Frieberová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá analýzou vybraných veřejných vysokých škol a firem umožňujících a poskytujících vzdělávání či zaměstnávání osob se specifickými potřebami. Cílem práce je zhodnocení současné situace se vzděláváním a zaměstnáváním osob s handicapem ve vybraných univerzitách, institucích a firmách. Práce je rozdělena do dvou částí. Literární rešerše vymezuje základní teoretické pojmy ohledně invalidity, vzdělávání a zaměstnávání osob se specifickými potřebami. Praktická část popisuje průběh spolupráce na jednotlivých vysokých školách a institucích, porovnání této aktivity a vymezení nejčastějších problémů s tím souvisejících. V závěru je zhodnocen současný stav vzdělávání a zaměstnávání osob se specifickými potřebami na základě zjištěních informací od dotazovaných univerzit, firem a institucí v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.