|
Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.
|
| |
| |
| |
| |
|
Plán pedagogické podpory u předčasně narozených dětí dle aplikace WELCOME IDEA app
Malá, Kateřina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na oblast diagnostiky u dětí předškolního věku v mateřské škole v Královéhradeckém kraji. Hlavním cílem této diplomové práce je nastavení plánu pedagogické podpory, prvního stupně podpůrného opatření dle aplikace WELCOME IDEA u dětí předčasně narozených. Dalším cílem je praktická ukázka způsobu práce s plánem pedagogické podpory podle aplikace WELCOME IDEA, analyzování jeho možností a limitů. V neposlední řadě je cílem podtrhnout potřebu diagnostiky u předškolních dětí jako nástroj pro vhodně nastavený plán pedagogické podpory, který je nejen pro pedagogy prostředkem pro vytvoření optimálních možností vzdělávání dětí. Diplomová práce má dvě části. V teoretické části se setkáváme s pojmy rodina a rodičovství, psychické potřeby rodičů předčasně narozených dětí, ontogeneze předčasně narozeného dítěte, psychomotorika, komunikace a socializace u dětí předškolního věku. Součástí diplomové práce je také metodologie k výzkumnému šetření. Praktická část je tvořená ukázkou práce s aplikací WELCOME IDEA, nastavení jednotlivých plánů pedagogické podpory u vybraných objektů šetření. Naplnění cílů bylo tvořeno metodou rozhovorů, pozorováním a diagnostikou dle aplikace WELCOME IDEA, na základě které byl nastavený plán pedagogické podpory, jakožto podpůrné opatření prvního stupně, který...
|
| |
| |
| |
|
Postavení matek samoživitelek v rodině a mimo ni
Hlaváčková, Monika ; Teichman, Klaudia (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na matky samoživitelky a jejich pozici v rodině a ve společnosti. Práce je orientována na současné české prostředí a věnuje pozornost výhradně matkám samoživitelkám z důvodu jejich početní převahy v monoparentálních rodinách. Cílem práce je představit, jak vypadá v dnešní době osamocené mateřství a zároveň odkrýt možná úskalí, která se se samoživitelstvím mohou pojit. Práce je zaměřena zejména na nesnáze matek samoživitelek na trhu práce, na ekonomické problémy a na problémy emocionálního charakteru. Díky kvalitativnímu šetření a deseti polostrukturovaným rozhovorům je možné detailněji identifikovat, jak matky samoživitelky skutečně svoji situaci vnímají a jak ji interpretují. Výsledky práce mohou lidem přiblížit, jaká je reálná situace matek samoživitelek a zároveň mohou podnítit další kroky k jejímu zlepšení.
|