Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 168 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Enhancing EFL Students' Vocabulary Retention through the Application of Brain- Compatible Teaching Strategies
Hartinger, Daria ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Kacafírková, Petra (oponent)
Tato práce je zaměřena na výzkum efektivních výukových strategií, které zlepšují osvojování slovní zásoby u studentů anglického jazyka ve věku 13 až 16 let, se zvláštním zaměřením na slovní zásobu týkající se elektrikářského a mechanického nářadí. Výuka tohoto druhu slovní zásoby je výzvou, která vyžaduje inovativní výukové strategie zohledňující specifické fungování mozku dospívajících. Studie je založena na přehledu moderních teorií učení a vyučovacích metod a na realizaci praktických lekcí s využitím různých strategií výuky slovní zásoby. Teoretická část práce zkoumá koncept výuky "Brain based" a podává přehled předchozích studií, které byly v této oblasti úspěšně provedeny. Práce ukázala, že strategie jako Frayerův model, sémantické mapování a chunking mají značný pozitivní vliv na proces osvojování slovní zásoby. Tyto strategie pak byly úspěšně použity ve vyučovacím procesu prováděném se čtyřmi různými skupinami studentů. V empirické části práce jsou uvedeny různé statistiky, které vycházejí z výsledků hodnocení slovní zásoby v pre-testu a dvou typů post-testu, okamžitého a opožděného. Tyto údaje ilustrují účinnost použitého postupu. Ačkoli v některých případech byly výsledky statisticky nevýznamné, ukázaly nezanedbatelné zlepšení v osvojení slovní zásoby studenty. KLÍČOVÁ SLOVA Brain-based...
Lexikální minimum prezentované v učebnicích ruského jazyka pro úroveň B1
Pommová, Jana ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Konečný, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu lexikálního minima prezentovaného v učebnicích ruského jazyka pro úroveň B1. Cílem této práce je sestavení slovní zásoby nabízené v učebnicích ruského jazyka pro střední školy, zhodnocení této slovní zásoby a následné porovnání mezi jednotlivými učebnicemi. Teoretická část blíže definuje termín lexikálního minima a zaměřuje se na přístup k němu v procesu výuky. Práce hodnotí přístup k lexikálnímu minimu v jednotlivých kurikulárních dokumentech a učebnicích pro výuku ruského jazyka na SŠ. Praktická část obsahuje systematizovaný seznam slovní zásoby, která je nabízena v učebnicích ruského jazyka pro střední školy, a následnou analýzu slovní zásoby.
Slovní zásoba v písních hudební skupiny Wohnout
Řimnáčová, Markéta ; Nedvědová, Blanka (vedoucí práce) ; Vlčková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá lexikální analýzou slovní zásoby v textech české hudební Zachycuje dominantní lexikální jevy, které byly identifikovány na základě excerpovaného materiálu. Práce je členěna do jednotlivých kapitol, které se zabývají konkrétními jevy. První teoreticky zaměřené kapitole předchází stanovená práce, která obsahuje úvodní předpoklady a jednotlivé stanovené cíle. První kapitola vymezuje teoreticky žánr písně a písňový text. Další kapitoly již kombinují teoretickou část, obsahující terminologické vymezení, s praktickou aplikací těchto termínů na jednotlivých ukázkách z analyzovaných textů. Tyto kapitoly se zabývají vrstvami slovní zásoby, slovními hříčkami společně významovou stránkou slov, frazeologií a proprii. závěru práce jsou okomentovány vymezené předpoklady z úvodu práce a také jsou shrnuty dominantní jevy, typické pro hudební skupinu , které byly zjištěny na základě provedené analýzy.
The effectiveness of mind-mapping learning strategy to extend vocabulary knowledge among elementary students
Šnevajsová, Helena ; Mikuláš, Martin (vedoucí práce) ; Kacafírková, Petra (oponent)
Znalost slovní zásoby je důležitou součástí lingvistické kompetence. Mnoho studentů se pro rozšíření slovní zásoby učí nazpaměť seznamy slovíček metodou překladu, což může vést k tomu, že naučenou slovní zásobu student neumí použít ve větách a vhodném kontextu. Učení zpaměti je pro některé žáky monotónní. Cílem této práce je posoudit efektivitu myšlenkových map jako výukové strategie pro rozšíření slovní zásoby žáků základních škol. Výzkumu se zúčastnilo 31 žáků (15 mužů and 16 žen) ze dvou různých základních škol. Žáci vyplnili test, který zjišťoval jejich vstupní znalost slovní zásoby. Poté proběhla výuka slovní zásoby s využitím myšlenkových map. Test na konci hodiny ověřil osvojení probrané slovní zásoby. Znalost slovní zásoby byla změřena o týden až dva týdny později. Žáci vyplnili subjektivní dotazník hodnotící používání myšlenkových map pro výuku slovíček. Výsledky této práce ukázaly, že se žáci v dané slovní zásobě zlepšili. Slovní zásoba tedy byla uložena v dlouhodobé paměti žáků a žáci si byli schopni slovní zásobu ve střednědobém horizontu znovu vybavit. Výsledky dotazníku hodnoticího použití myšlenkových map navíc ukázaly, že se žáci učí slovní zásobu raději pomocí myšlenkových map než zápisem slov do slovníčků.
British VS. American English – A comparative study
Ohrazda, David ; Šťastná, Dagmar (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
This bachelor thesis compares the differences between British and American English, the two most common variations of the English language, which is used worldwide as either the mother tongue or the second language teaching for more accessible international communication. The thesis briefly deals with the history of the language and then analyzes the differences in grammar, pronunciation, and vocabulary with examples of the issue. The thesis also discusses the cultural influences that have influenced language development. Books and internet resources were used for the work. The main goal of the bachelor thesis is to provide and show how one language can differ based on different nationalities.
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis was to design and implement a multi-platform educational mobile game for practicing and expanding English vocabulary. The game is based on the rules of word chain and similar word games and implemented as an online player versus player mode. The application is implemented in C# and XAML, making use of the .NET platform. The mobile client depends on remote services for its operation. These services were deployed using appropriate cloud services and integration options of the Microsoft Azure platform. An Android version of the application was published on Google Play in limited access for testing and tried on a closed group of users and their devices. Based on user feedback collected from this testing, further improvements were suggested in the areas of removing technical shortcomings and additional functionalities.
Automatický výběr reprezentativních fotografií
Bank, Tomáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce je z oboru počítačového vidění. Zabývá se shlukováním fotografií podle jejich obsahu a dále výběrem dobré reprezentativní fotografie. K dosažení tohoto cíle je v práci popsáno několik metod a přístupů, ze kterých vychází návrh algoritmu. Příkladem použití výsledné aplikace může být výběr reprezentativní fotografie pro rozsáhlá alba.
Využití slovně-asociačních her pro výuku jazyků
Babača, Martin ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá využitím slovne asociatívnej hry Krycie mená pri výučbe anglického jazyka. Za účelom dosiahnutia cieľa bol predovšetkým riešený problém opisu sémantickej spojitosti medzi dvojicou slov. Zvolený problém som vyriešil využitím nástroja Sketch Engine a špecializovaných slovníkov anglického jazyka. V tejto práci som vytvoril systém, ktorý zobrazí užívateľovi spojitosť nápovedy a cieleného slova na konci každej hry. Výsledky tejto práce umožňujú vzdelávanie formou hry pre všetky skupiny študentov anglického jazyka.
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (oponent) ; Dyk, Tomáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to design and implement a multi-platform educational mobile game for practicing and expanding English vocabulary. The game is based on the rules of word chain and similar word games and implemented as a minimal prototype of an online player versus player mode. The application is implemented in C# and XAML, making use of the .NET platform. Parts of the solution, which were ready for production environment, were deployed making use of suitable Microsoft Azure Cloud services . An Android version of the application was published locally and tried on a selected group of users in closed testing. Results of the testing have determined the state of the solution upon completing the thesis and have been used as basis for proposing further improvements above current technical shortcomings and limitations.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 168 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.