Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Připravenost žáků pedagogiky na pedagogickou praxi z hlediska formativního hodnocení
Tůmová, Lucie ; Novotná, Kateřina (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na připravenost žáků z oboru vzdělání Předškolní a mimoškolní pedagogiky na pedagogickou praxi z hlediska formativního hodnocení. Práce poukazuje na důležitost využívání formativního hodnocení ve výuce a potřebu připravit budoucí učitele na jeho provádění. Teoretická část uvádí do problematiky formativního hodnocení a pedagogické přípravě budoucích učitelů, neboť tyto dvě problematiky jsou úzce spjaty s výzkumným šetřením práce. V kapitolách o hodnocení je představena základní koncepce školního hodnocení, jeho význam v pedagogickém procesu a formativního hodnocení. Kapitola o pedagogické přípravě učitelů je orientována především na kompetenční rámec absolventa učitelství a na komplexní popis kompetencí učitele. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního empirickému výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda jsou žáci připraveni na pedagogickou praxi z pohledu formativního hodnocení. V rámci výzkumu vyplynulo i zjištění, v jakém rozsahu má střední odborná pedagogická škola zařazený tento typ hodnocení do kurikulárního dokumentu v souvislosti s nutností zařazovat formativní hodnocení do škol.
Rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností žáků 1. stupně: akční výzkum
Mostecká, Sabina ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářských a pisatelských dovedností u žáků na prvním stupni základní školy. V teoretické části práce jsou popsána specifika čtenářské a pisatelské gramotnosti a možnosti jejich rozvoje, jež je neodmyslitelně spojen s tréninkem jednotlivých dovedností, které souvisí se čtením a psaním. Cílem praktické části diplomové práce je popsat souvislost mezi rozvojem čtenářských a pisatelských dovedností u vybraných šesti žáků z pátého ročníku základní školy. K tomu, aby mohl být výzkum uskutečněn, bylo sestaveno šest čtenářských lekcí, které byly realizovány v hodinách českého jazyka a literatury (Popletená říše, Nekonečný příběh, Limeriky, Strado a Varius, Listonoš vítr, Nedokončené pohádky). V těchto šesti čtenářských lekcích byly cíleně propojovány a rozvíjeny čtenářské a pisatelské dovednosti. Každá z šesti realizovaných čtenářských lekcí měla pisatelský výstup. Použitými výzkumnými metodami (obsahová analýza žákovských produktů, pozorování, nestrukturovaný rozhovor) bylo zjištěno, že spolu rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností úzce souvisí. Žáci, kteří mají rozvinuté čtenářské dovednosti většinou tvoří i kvalitní texty. Dále jsem zjistila, že rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností souvisí také s vnitřní motivací daného žáka. Na základě realizovaných...
Dílna čtení v 1. třídě: akční výzkum
Malínská, Dorota ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce vychází z nutnosti vést a podporovat žáky ve čtenářství již od počátku povinné školní docházky. Teoretická část se zabývá pojmem čtenářství, rozvojem čtenářské gramotnosti a dále popisuje metody a možnosti další podpory a rozvoje čtenářství. Nedílnou součástí pro rozvoj čtenářské gramotnosti jsou knihovny, o kterých je taktéž v práci zmínka. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na různé možnosti a pohledy na dílnu čtení. Cílem akčního výzkumu je popsat pomocí pozorování, jakým způsobem je možné zařadit dílnu čtení pevně do rozvrhu již od 1. ročníku základní školy na základě vlastní zkušenosti, a navrhnout, jakými dalšími metodami je možné ještě více podpořit čtenářství u žáků 1. a 2. ročníku. Pomocí poznatků z rodiči vyplněného dotazníku empirická část odpovídá na dané výzkumné otázky. Z výzkumu vyplynulo, že díky brzkému zařazení dílny čtení byli žáci již na počátku 2. ročníku schopni se soustředit na danou četbu a plynule navázat na již zvládnutou organizaci dílny čtení v rámci 1. ročníku. V neposlední řadě se ukázalo, že zásluhou konání dílen čtení se u žáků hojně projevuje prožitek z četby již ve 2. ročníku základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Čtenářství, čtenářská gramotnost, motivace, knihovny, dílna čtení, mladší školní věk, akční výzkum
Podnikatelský záměr firmy Lucky Baby, s.r.o.
Novotná, Kateřina ; Ambrož, Vladimír (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření podnikatelského plánu na založení společnosti Lucky baby, s. r. o., jež bude provozovat maloobchodní prodejnu s dětským zbožím a bioprodukty. V první části jsou shrnuta všechna podstatná teoretická fakta, na jejichž základě dochází k analýze vnitřního a vnějšího okolí společnosti. V poslední části je představen konkrétní návrh podnikatelského záměru a jeho ekonomické zhodnocení.
Mezera v Brně
Novotná, Kateřina ; Likavčanová, Lenka (oponent) ; Palaščák, Michal (vedoucí práce)
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE ŘEŠÍ NÁVRH BYTOVÉHO DOMU S POLYFUNKCÍ V LOKALITĚ STARÉ BRNO NA ULICI KŘÍŽOVÁ V BLÍZKOSTI MENDLOVA NÁMĚSTÍ. PARCELA ZAUJÍMA CELOU NEZASTAVĚNOU DÉLKU ULICE. SVÝM NÁVRHEM JSEM POČÍTALA S NÁVAZNOSTÍ NA PLÁNOVANOU REVITALIZACI MENDLOVA NÁMĚSTÍ. OBJEKT NAVRŽEN JAKO BYTOVÝ DŮM S ČÁSTEČNOU POLYFUNKCÍ. TATO FUNKCE JE Z DŮVODU UMÍSTĚNÍ V CENTRU MĚSTA NEJVÝHODNĚJŠÍ. VELIKOST BYTŮ JE OPTIMÁLNÍ, DÍKY KTERÝM MŮŽEME UVAŽOVAT NAD VELKOU POPTÁVKOU. V PARTERU JSOU ČÁSTEČNĚ UMÍSTĚNA PROSKLENÁ OKNA PRO OŽIVENÍ ULICE. DALŠÍM BODEM ZÁJMU JE NEOBYČEJNÁ KASKÁDOVÁ FASÁDA, KTERÁ MUŽE PŘITÁHNOUT POHLEDY MÍSTNÍCH I TURISTŮ. O CELKOVÉ HMOTĚ OBJEKTŮ ROZHODOVALO TVAROVÁNÍ SEVERNÍHO ŠTÍTU STÁVAJÍCÍHO DOMU S TŘEMI PLOCHAMI, NA KTERÉ JSEM NAVAZOVALA. KONCEPTEM BUDOVY BYLO VĚJÍŘOVITÉ OTÁČENÍ HMOTY. ABY PARTER NEPŮSOBIL UZAVŘENĚ, JE ČÁSTEČNĚ OTEVŘEN DO VNITROBLOKU, KDE SE NACHÁZÍ VEŘEJNÁ ZELEŇ, REZIDENTNÍ PARKOVÁNÍ A PŘÍSTUP DO BYTŮ PŘES OTEVŘENÉ PAVLAČE.
Městský polyfunkční dům na ulici Křížová, Brno
Šímová, Jana ; Novotná, Kateřina (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout městský polyfunkční dům v proluce na ulici Křížová. Proluka se nachází na okraji Mendlova náměstí, důležitého dopravního uzlu města Brna. Prostorové i koncepční řešení domu vychází z urbanistické studie celého prostoru Mendlova náměstí. Dům je navržen na dlouhé parcele, která v městském prostředí odpovídá přibližně čtyřem domům. Proto je dům členěn vertikálně, aby bylo zachované měřítko městské zástavby. Zároveň na obou koncích přímo navazuje na stávající budovy, proto jsou navrženy různé výškové úrovně jednotlivých hmot. Parter domu zůstává komerční, stejně jako je tomu i u sousedních domů, v ostatních patrech jsou navrženy moderní velké jednopodlažní i mezonetové byty.
Návrh na zlepšení motivačního systému HP TRONIC
Novotná, Kateřina ; Juřica, Pavel (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na zlepšení motivačního systému ve skupině HP TRONIC. Pomocí dotazníkového šetření jsou zjištěny nedostatky v současném motivačním systému a v komunikaci s přímým nadřízeným. Dále jsou testovány statistické hypotézy na spokojenost zaměstnanců s benefity. Na závěr práce předkládá návrh na zlepšení současného motivačního systému, který by měl vést k větší spokojenosti zaměstnanců a jejich vyššímu pracovnímu výkonu.
Sada testů pro Red Hat Test Suite
Novotná, Kateřina ; Peringer, Petr (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou testů pro Red Hat Test System (RHTS). Vysvětluje základní metody testování a důvody pro jejich automatizaci, je popsán systém RHTS a způsob vytváření sady testů pro softwarový balíček. Vybrané balíky, kterými jsou wireshark a wireshark-gnome jsou popsány, jsou navrhnuty oblasti, pro které budou vytvořeny testy, tyto testy jsou konkrétně navrhnuty a poté implementovány. Testy jsou implementovány pomocí frameworku Dogtail pro automatizované testování GUI a knihovny rhtslib pro ostatní testy.
Heuristické řešení plánovacích problémů
Novotná, Kateřina ; Křena, Bohuslav (oponent) ; Letko, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metaheuristickými algoritmy a jejich implementací do nástroje Drools Planner. Drools Planner je open source nástroj pro řešení optimalizačních problémů. V této práci je popsán návrh a implementace Optimalizace pomocí mravenčí kolonie. Vyhodnocení algoritmu je provedeno pomocí Drools Planner benchmarku pro různé optimalizační problémy.
Rozvoj formativního hodnocení v prostředí mateřské školy: akční výzkum
Řehořková, Adéla ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku formativního hodnocení v prostředí mateřské školy. Cílem diplomové práce je systematizovat uplatňování technik a nástrojů formativního hodnocení v předškolním vzdělávání a zaměřit se na větší spolupráci s rodiči. Teoretická část vymezuje vývoj dětské identity, význam sebepojetí v předškolním věku a jeho zakotvení v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále je věnována motivaci, hodnocení, možným technikám formativního hodnocení pro předškolní vzdělávání a popisuje důležitost formativního hodnocení ve Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Poslední kapitola je zaměřena na spolupráci s rodiči a její přínos pro výchovu a vzdělávání dětí. Empirická část je designována jako akční výzkum. Ten spočívá v diagnostice současného stavu v oblasti formativního hodnocení ve vybrané mateřské škole. Následuje řešení dané situace: založení nového portfolia jako nástroje formativního hodnocení, který funguje jako ucelený promyšlený systém, na jehož tvorbě se podílejí také rodiče dětí; zavedení technik k sebehodnocení dětí; systematizace přístupu k dětem v oblasti hodnocení. Jako metody sběru dat byly voleny: zúčastněné pozorování (dětí), rozhovory s dětmi a kolegyní z mateřské školy, dotazníku, který bude určený pro rodiče dětí. Šetření...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.