Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj kariéry se zaměřením na absolventy vysokých škol
Kohoutková, Hana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Cílem této práce je nastínit motná pojetí konceptu kariéry v managementu a dnešní společnosti a porovnat je s tradičním pohledem na kariéru vycházejícím z teorií managementu dvacátého století. Na příkladu absolventů vysokých škol vstupujících na trh práce je poukázáno na zvětšující se rozdíly ve vnímání kariéry u jednotlivých zaměstnanců i organizací. Uvědomění si individuálních odlišností v přístupu k rozvoji profesního uplatnění je klíčové pro pracovníky personálních oddělení organizací, manatery, pro samotné pracovníky i pro profesionály vzdělávání dospělých. Individuální zodpovědnost za rozvoj vlastní profesní dráhy vzrůstá. Změny ve společnosti s sebou nesou odlišné hodnoty a priority v profesním tivotě, a na ty musí organizace v oblasti rozvoje a vzdělávání pracovníků reagovat. Tato práce je shrnutím problematiky rozvoje a řízení kariéry v současné společnosti a měla by být podnětem k úvahám o vlastních cílech v profesním tivotě pro absolventy vysokých škol stejně jako inspirací v oblasti řízení a rozvoje kariéry pro pracovníky lidských zdrojů.
Hodnocení efektivity vzdělávacích akcí
Polochová, Kristýna ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením efektivity vzdělávacích akcí. Jejím hlavím cílem je představit problematiku jak z hlediska pedagogiky, tak z hlediska podnikového vzdělávání. Práce je členěna do čtyř hlavních kapitol. První kapitola popisuje pedagogický pohled na hodnocení efektivity vzdělávacích akcí. Zabývám se v ní pedagogickou terminologií, předmětem hodnocení a vyzdvihuji některá hlediska, kterými se odborníci v této oblasti zabývají. Další tři kapitoly se zaměřují na hodnocení efektivity vzdělávacích akcí jako na součást celého procesu podnikového vzdělávání. Mimo to, zde popisuji některé zásady, které musí být splněny, aby hodnocení probíhalo systematicky a jeho výstupy byly měřitelné. Také zmiňuji přístupy k hodnocení efektivity a metody, pomocí nichž lze měřit vliv vzdělávání na zaměstnance nebo na podnik jako celek.
Péče podniků o zaměstnance s dětmi
Týčová, Michala ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o velice aktuálním tématu rovnováhy pracovního a rodinného života. Ta je základem životní spokojenosti každého pracujícího člověka, ale v kultuře českých firem si zatím jen pomalu hledá své místo. Těžištěm této práce jsou nástroje, pomocí nichž zaměstnavatelé napomáhají svým zaměstnancům sladit profesní a osobní život, jako jsou flexibilní formy práce nebo firemní školky, a jejich kritické zhodnocení. Popisuje legislativní podmínky a reálné možnosti, jež dnes mají zaměstnavatelé, kteří chtějí pomoci svým zaměstnancům vyvážit pracovní a osobní život. Tato práce je převážně teoretická, v závěru se zaměřuje i na praktické využívání zmíněných opatření v českých podnicích. Poskytuje základní informace o dané problematice a snaží se také vystihnout současnou situaci v České republice.
Průvodcovská činnost jako alternativní forma vzdělávání
Trnková, Adéla ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Činnost průvodce je pro mnoho lidí velmi nejasná záležitost. Je na ni mnoho pohledů a názorů, ale čím více se člověk dostává do detailů této profese, tím více se uvědomuje, že je to práce zajímavá, zábavná, dobrodružná, ale i náročná na přípravu a na předpoklady, která musí průvodce splňovat. Ale hlavně - v průvodcovské činnosti jde o předávání informací, tedy o vzdělávání. Tato bakalářská práce se bude v teoretické části zabývat profilem osobnosti průvodce a předpoklady pro výkon této činnosti a v empirické části vyhodnotí názor samotných profesionálů na svoji vlastní činnost.
Role vzdělávání v současné jemenské společnosti
Policar, Lukáš ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
V únoru roku 2006 jsem byl přijat na dobrovolnický projekt evropské sítě GLEN (Global Education Network of Young Europeans), sdružující dvanáct dobrovolnických organizací ze stejného počtu zemí Evropské unie. Cílem tohoto programu je vysílat mladé dobrovolníky na krátkodobé projekty do zemí tzv. globálního Jihu za účelem jejich pozdějšího angažmá v oblasti rozvojové spolupráce, zvyšování veřejného povědomí o globálních tématech a podpoře myšlenek udržitelného rozvoje a zodpovědné rozvojové politiky. Můj projekt se týkal organizování a realizace vzdělávacího programu o globálních tématech v dívčím komunitním vzdělávacím centru Girls World Communication Center v hlavním městě Jemenu, Sana'a. Zhruba v té době se zrodila myšlenka na zajímavé téma k bakalářské práci, které se později ustálilo do názvu "Role vzdělávání v současné jemenské společnosti". Mezi ústřední témata na poli rozvojové spolupráce patří podpora vzdělávání, které se stalo jedním z účinných nástrojů socioekonomického pokroku v současném globalizujícím se světě. Tento fenomén můžeme pozorovat na důrazu, jaký kladou vlády vyspělých zemí na investice do veřejného vzdělávání na všech úrovních a zejména na podporu celoživotního učení. Právo na vzdělání se také stalo univerzálním lidským právem, kterého je však zbavena výrazná část světové populace,...
Stát a vzdělávání dospělých, historické, systematické a komparativní aspekty v ČR
Lidová, Magdaléna ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Obsahem práce je v souladu se zadáním zmapování a zhodnocení vývoje v oblasti vzdělávání dospělých v ČR a jeho širších systematických a komparativních souvislostí. Práce je strukturována do osmi základních celků, které obsahují teoretické přístupy, historické peripetie vzdělávání dospělých, legislativní rámec a analýzu i současnou situaci s možnostmi rozvoje vzdělávání dospělých. Z předloženého vyplývá, že ve vzdělávání dospělých máme značné rezervy, ale i veliké možnosti k jeho využití, jako cesty k překonávání problémů na trhu práce, profesní kariéře jednotlivců, i růstu a kultivaci lidského potenciálu. Lze tedy konstatovat, že přes složitost a peripetie vývoje vzdělávání dospělých v naší republice vidíme zcela jednoznačný vývoj k žádoucímu stavu, kterým je optimální nabídka možnosti dalšího vzdělávání pro co největší část populace.
Vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody v systému vězeňství České republiky
Pešíková, Natálie ; Neusarová, Jana (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Predložená bakalárská práce seznamuje se vzdeláváním osob ve výkonu trestu odnetí svobody ve vezenském systému CR. Jejím cílem je nejen popsat strukturu a specifika vzdelávání odsouzených ve vezení, ale také predstavit ojedinelý projekt vzdelávání veznu prostrednictvím soukromého stredního odborného ucilište, jenž se uskutecnuje ve Veznici Vinarice. Práce je rozdelena na tri hlavní cásti. První cást popisuje soucasnou podobu vezenství u nás, zabývá se úcelem a funkcí trestu, seznamuje s vlivem mezinárodní spolupráce v oblasti vezenství na vezenství u nás a charakterizuje Vezenskou službu CR. Dále se zabývá výkonem trestu odnetí svobody s durazem na programy zacházení pro odsouzené. Pozornost je zde venována i negativním jevum ve vezení, které jsou jeho neodmyslitelnou soucástí. Druhá cást práce se zabývá vzdeláváním odsouzených ve výkonu trestu odnetí svobody, jeho strukturou, cíli, úcelem, možnostmi a právním rámcem. Predstaveno je zde formální a neformální vzdelávání veznu, Strední odborné ucilišti Vezenské služby a studium odsouzených na vysokých školách. Poslední cást je venována konkrétnímu príkladu realizace vzdelávání ve Veznici Vinarice a podrobne se zameruje na popis soukromého stredního odborného ucilište pusobícího prímo v areálu veznice. V záveru práce je zhodnocen soucasný stav vzdelávání...
Využití metod zážitkové pedagogiky ve vzdělávání dospělých
Zabadal, Radim ; Neusarová, Jana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Pojem zážitková pedagogika je v posledních letech často používán v souvislosti s jejím využitím ve vzdělávání a jako určitý protipól frontálnímu stylu výuky. Předmětem této práce je zkoumání metod zážitkové pedagogiky a jejich využití pro pedagogickou a andragogickou praxi. Práce pojednává o vývoji této metody jak u nás, tak ve světě, což je důležité pro pochopení kontextu, v jakém je metoda v Česku používána a rozvíjena. Klíčové je vnitřní dělení metody dle způsobu a míry, s jakou je pracováno s přenosem, tzv. transferem zážitku do zkušenosti účastníka. Práce s přenosem zkušenosti se ve vzdělávací praxi značně liší. V předložené práci je poukázáno na možnosti, jak lze z metod těžit, na způsob, jakým lze metody aplikovat, ale také na limity a rizika aplikace metod v praxi. Svým zaměřením práce poukazuje na teoretický rámec zážitkového učení s ohledem na jeho praktické využití.
Mezikulturní vzdělávání na středních školách
Pozděnová, Jitka ; Neusarová, Jana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Mezikulturní vzdělávání na středních školách se zabývá jednak odůvodněním důležitosti mezikulturního vzdělávání pro aktivní občanství a dále tím, jak je mezikulturní vzdělávání realizováno na středních školách gymnaziálního typu. Po celou délku trvání komunistického režimu bylo možné o české společnosti hovořit jako o společnosti homogenní, bez významnějšího uznání jednotlivých minorit a subkultur. Tato situace se po pádu komunistického režimu začíná postupně měnit a to díky stoupající imigraci do České republiky, s postupem globalizace či se vstupem České republiky do evropských struktur. V důsledku těchto společenských změn zavádí Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy převratné změny do školního vzdělávacího systému, aniž by o těchto změnách proběhla širší společenská diskuse. V první části diplomové práce autorka vysvětluje, proč zvolila právě termín mezikulturní vzdělávání a jak jej vymezuje oproti multikulturní výchově. Odůvodňuje důležitost mezikulturního vzdělávání na středních školách, konkrétně zmiňuje studentské výměny. Dále se zabývá školskou reformou a jak se tato dotýká mezikulturního vzdělávání, jak jsou pedagogové připraveni na realizaci multikulturní výchovy jako jednoho z průřezových témat školních vzdělávacích plánů. V druhé části práce autorka mimo jiné...
Koncept celoživotního učení
Popelková, Lucie ; Neusarová, Jana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci si kladu za cíl uchopit komplexně celou širokou oblast celotivotního učení, podat přehled o proměnách jeho pojetí během významných historických období a postihnout všechny jeho aspekty. Ačkoli je učení v průběhu celého tivota přirozenou součástí vývoje katdého jedince, nelze ho ponechat stranou veřejného zájmu. Jde ve většině případů o nahodilé, bezděčné učení, bez určených cílů a značně nesystematické. Teprve vytvoření systému celotivotního učení, které bude cílevědomé, zahrnující jak formální vzdělávání, tak neformální a informální učení a dostupné všem lidem bez rozdílu, povede k zefektivnění celého procesu a učení pak bude moci být pojímáno jako nástroj pro vyrovnání se změnami v tivotech lidí a prostředek k řešení společenských problémů. Proto se ve své práci zaměřuji na objasnění celého systému a stanovených priorit. Jelikot se situace v celotivotním učení odvíjí od vyspělosti katdého státu, neopomíjím ani přehled o současné situaci v České republice. V závěru pak nastoluji otázku skutečných dopadů realizace konceptu celotivotního učení. Bude opravdu prostředkem emancipace jedinců a nástrojem k uchopení osudu do svých rukou, jak je mnoha jeho zastánci deklarováno, anebo naopak dojde na obavy jeho kritiků a prohloubí propast mezi lidmi, kteří jit dosáhli některého vyššího stupně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí9 - 18dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.