Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv stylu vedení na motivovanost zaměstnanců zodpovídat za vlastní rozvoj
Hájková, Dina ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Tato diplomová práce je věnována rozvoji zaměstnanců v organizaci, jejich motivaci k dalšímu sebevzdělávání a formulaci doporučení směřujících k relevantnímu využívání stimulačních a motivačních prvků. Pozornost bude věnována zejména stylu vedení manažerů jako faktoru ovlivňujícímu motivovanost zaměstnanců nést za svůj další rozvoj zodpovědnost. Předmětem zkoumání a cílem práce je zhodnocení role přístupu vedení v procesu vzdělávání v organizaci a doplnění existujících poznatků o vztah mezi styly vedení a motivovanosti zaměstnanců aktivně se podílet na získávání a rozšiřování znalostí a dovedností. Pomocí výzkumných šetření, využitím dotazníků a rozhovorů, je provedena analýza motivace zaměstnanců v konkrétních organizacích a zhodnoceny faktory, které mají zásadní dopad na motivaci zaměstnanců k dalšímu vzdělávání. Diplomová práce má podobu empirické studie. Klíčová slova: Motivace, leadership, osobní rozvoj
Přínos supervize pro mentoringový vztah dobrovolníků s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí
Archalousová, Alena ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Cílem mé práce je zaměřit se na využití supervize jako vhodného způsobu rozvoje a podpory dobrovolníků, kteří věnují svůj volný čas dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Jejich práce je velmi náročná, neboť jako dobrovolníci často sociální práce nebo pedagogika není jejich hlavním oborem, a proto jsou v této oblasti laiky. Mým cílem je zjistit přínos této metody na jedné straně pro dobrovolníky jako metodu sebepoznání a na druhé jako podpory při jejich práci s dětmi. Budu vycházet z metodiky mentoringových programů organizace Hestia, o.s., kde jako dobrovolník působím již delší dobu a s tímto tématem mám praktické zkušenosti. V empirické části se budu věnovat zjišťování přínosu supervize z pohledu supervidovaného i supervizora na základě jejich zkušeností.
Superlearning
Nováková, Petra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Tato odborná práce je věnována tématu superlearningu. Jejími hlavními cíli jsou přehledné a smysluplné ucelení dosavadního vědění v dané oblasti a zprostředkování informací o možnostech využití tzv. pravohemisferických didaktických metod a systémů ve výuce cizích jazyků v České republice. Práce je složena ze čtyř hlavních kapitol. Superlearning bývá velice často zařazován mezi didaktické metody, jimž je věnována první kapitola. Jedná se však o netradiční didaktický systém, což je řečeno a vysvětleno v kapitole druhé. Jejími součástmi jsou taktéž osvětlení vztahu se sugestopedií a popis jejich společných principů. Předposlední kapitola pojednává o fázích skupinové superlearningové výuky, superlearningu jakožto způsobu samostudia a metodě pro výuku cizích jazyků s názvem DME, v níž jsou využívány účinné prvky superlearningu. Tématem čtvrté kapitoly je využití tzv. pravohemisferických didaktických metod a systémů ve výuce cizích jazyků v české praxi. Klíčová slova: superlearning, sugestopedie, didaktická metoda, didaktický systém, vyučování, učení, vzdělávání
Problematika alkoholismu ve vztahu k pracovnímu životu
Kohoutová, Jana ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Janiš, Kamil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou alkoholismu ve vztahu k pracovnímu životu. Pozornost je nejprve věnována alkoholismu jako takovému, a to z hlediska jeho pojetí, průběhu a jedince, který jím trpí. Dále se práce zaměřuje na tři možné příčiny alkoholismu spojené s pracovním životem, kterými jsou stres, tolerantní prostředí vůči konzumaci alkoholu a nezaměstnanost. Práce se soustředí také na riziková povolání pracovníků v pohostinství, dělníků, zdravotníků a umělců a věnuje se také vlivu alkoholismu na pracovní výkon, jak samotného alkoholika, tak jeho spolupracovníků. Pozornost je zaměřena i na problém alkoholu na pracovišti z hlediska zákoníku práce a postihů ze strany zaměstnavatele. Toto téma je doplněno konkrétním příkladem postupu zaměstnavatele při řešení problematiky alkoholu na pracovišti. Práce řeší i otázku prevence alkoholismu v souvislosti s pracovním životem. Teoretické poznatky jsou v závěru práce ilustrovány zkušenostmi s alkoholismem v pracovním životě samotného alkoholika a také jedince, který v minulosti byl s alkoholikem v bližším pracovním kontaktu.
Marketingová strategie golfového resortu Golf Resort Černý Most a.s.
Gruber, Jan ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Bakalářská práce se věnuje marketingové strategii golfového resortu na Černém Mostě. Na základě metod SWOT analýzy, STEP analýzy, analýzy konkurence a hloubkového interview přináší práce analýzu vnějšího a vnitřního prostředí resortu. Přínosem mé bakalářské práce jsou doporučení na zlepšení marketingové strategie golfového areálu v konkurenčním prostředí.
Vliv kultury organizace na fungování organizace
Čekanová, Hana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Práce se zabývá souvislostmi mezi podobou kultury organizace a fungováním organizace. Vymezeny jsou základní pohledy na kulturu organizace, její složky a členění dle různých typologií. Samostatné kapitoly jsou věnovány vztahu kultury organizace, strategie a struktury organizace a pohledu na kulturu organizace v kontextu národní kultury. Podrobnější pohled je věnován vztahu národní kultury Čechů a Němců, jejich specifikům, společným rysům a historickým kontextům jejich původu. Další část práce tvoří výzkumné šetření zabývající se okolnostmi a důsledky propojení původní malé české reklamní agentury Kaspen s velkou německou mezinárodní agenturou Jung von Matt. Klíčová slova Kultura organizace, organizace, národní kultura, struktura, strategie.
Vzdělávání a pracovní uplatnění osob v rámci penitenciární a postpenitenciární péče
Sršňová, Pavla ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl poskytnout čtenáři vhled do problematiky penitenciární a postpenitenciární péče. Snaží se nastínit průběh výkonu trestu odnětí svobody s možnými dopady, které uvěznění má na odsouzeného a potažmo i na společnost. Poukazuje na účel výkonu trestu, kterým je zdařilá reintegrace člověka do společnosti a snížení rizika recidivy pachatele. V tomto kontextu je zdůrazňován význam vzdělávání a pracovního uplatnění v rámci programů zacházení s odsouzenými i v rámci postpenitenciární péče. V práci jsou také popsány specifické skupiny osob, které se ve věznicích vyskytují, i metody zacházení s těmito skupinami. Akcentován je především individuální přístup k odsouzeným. Zmíněn je i soudobý trend ukládání alternativních trestů. Práce mapuje současnou podobu a podmínky českého vězeňství včetně možností vzdělávání a pracovních aktivit v jednotlivých věznicích v České republice. Kromě odborné literatury jsou brány v potaz i platné zákony a vyhlášky Ministerstva spravedlnosti České republiky a aktuální statistiky Vězeňské služby. V závěru práce jsou shrnuty náměty k další výzkumné činnosti v oblastech, které si zasluhují pozornost vzhledem k dlouhodobé snaze vězeňství, jíž je zvýšení efektivity trestů. Klíčová slova: vězeňství, výkon trestu odnětí svobody, penitenciární péče,...
Kompetence lektora
Svatošová, Kateřina ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá kompetencemi lektora ve vzdělávání dospělých. Reflektuje současnou situaci ve vzdělávání dospělých s důrazem na stav ověřování kvality lektorských kompetencí. Pojednává o specifikách vzdělávání dospělých, která jsou předpokladem pro cílenou formulaci lektorských kompetencí. Zaměřuje se na koncepce rolí lektora a představuje nový souhrnný model respektující specifika vzdělávání dospělých, jenž se zakládá zejména na činnostech lektora v průběhu vzdělávací akce. Následně jsou zpracována dosavadní pojetí lektorských kompetencí. V návaznosti na předložené teorie a v souladu s novým modelem rolí je vytvořena klasifikace lektorských kompetencí se zřetelem na účastníka a jeho požadavky. Průzkum lektorských kompetencí zaměřený na tři skupiny respondentů (účastníky, lektory a zadavatele vzdělávacích akcí) zjišťuje pořadí jednotlivých kompetencí představených v klasifikaci. Klíčová slova Lektorské kompetence, role lektora, specifika vzdělávání dospělých, model rolí lektora vzdělávání dospělých, klasifikace kompetencí.
Koučování jako nástroj vedení lidí
Pohorská, Linda ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
2 Abstrakt Předložená diplomová práce se zaměřuje na koučování jako na styl vedení lidí. V práci jsou analyzovány základní principy a nástroje profesionálního koučování, které jsou následně vyhodnocovány z hlediska využití v manažerské praxi se všemi přínosy a možnými úskalími. Pro svou specifičnost je v práci sledována také role manažera-kouče. Vzhledem k zaměření práce jsem se zabývala nejprve vymezením koučování jako rozvojové metody bez bližší specifikace a jejím možným využitím. Tyto poznatky jsem pak využila pro vymezení manažerského koučinku v kontextu vedení lidí. V druhé kapitole jsem se orientovala na kouče a manažera-kouče jako na člověka, jeho charakteristiky a kompetence, které koučování vyžaduje. Ve třetí a čtvrté kapitole jsem se zabývala především nástroji koučování a jeho aplikováním do manažerské praxe. V závěru práce porovnává výsledky mezinárodního výzkumu s dotazníkovým šetřením autorky, a to z hlediska využití koučování v organizacích ve světě a v České republice. Klíčová slova: koučování, vedení lidí, manažerský koučink, osobní rozvoj, koučovací techniky, potenciál.
Uplatnění metody koučinku v pohybové terapii se zaměřením na rozvoj osobnosti
Papajiková, Miroslava ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato práce je zaměřena na možnosti propojení metody koučinku a pohybové terapie v oblasti psychického rozvoje osobnosti. Autorka vysvětluje pojmy související s koučinkem a pohybovou terapií a seznamuje čtenáře se současnou situací v obou navzájem se prolínajících oblastech. Cílem této práce je zjistit, jestli a jak lze v pohybové terapii využít koučovací techniky. Míra využití těchto technik je ověřena pomocí kvalitativního šetření. Práce se dále zaměřuje na možnosti a potřeby dalšího vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.