Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bílá místa v přípravě učitelek mateřských škol
Podpera, Milan ; Spilková, Vladimíra (oponent) ; Opravilová, Eva (vedoucí práce)
Práce analyzuje současnou situaci ve vzdělávání učitelek mateřské školy v České republice. Porovnává jednotlivé typy učitelské přípravy s ohledem na jejich vyrovnání se s požadavky profese a současným legislativním a kurikulárním rámcem předškolní pedagogiky v České republice. klíčová slova: profese, profesní standard, profesní kompetence, typy učitelské přípravy, učitelka mateřské školy, předškolní pedagogika, studijní program.
Nové přístupy k hodnocení žáků na 1. stupni ZŠ
Pospíšilová, Alena ; Linková, Marie (oponent) ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Zabývá se problematikou hodnocení žáků v současných českých školách. Mapuje problémy, ale také snahy o zkvalitnění hodnocení žáků ve vzdělávacím procesu. V diplomové práci je rovněž prezentován realizovaný výzkum, jehož cílem je především zmapovat a posoudit realitu práce s hodnocením žáků na prvním stupni dvou vybraných základních škol. Předpokládám, že diplomová práce může být pro tyto školy podkladem pro zefektivnění koncepce i realizace hodnocení žáků.
Současný učitel
Vorlíčková, Zuzana ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce "Současný učitel" se v teoretické části zabývá profesí učitele, jejím historickým vývojem, současnou podobou a jejími problémy a transformací českého školství po roce 1989. V praktické části je práce orientována na zjišťování informovanosti učitelů a rodičů o kurikurální reformě a jejich názory na ni. Přílohy obsahují otázky, které byly pokládány učitelům, ukázky vyplněných dotazníků rodičů, Chartu učitelů a Stanovy občanského sdružení Česká pedagogická komora.
Uplatnění projektového vyučování se zaměřením na ekologii na 1. stupni ZŠ
Pikulík, Jaroslav ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Má diplomová práce je zaměřena na projektové vyučování na prvním stupni základní školy. Má tři části. První se zabývá transformací českého školství po roce 1989, druhá se věnuje projektové metodě, podrobněji zkoumá její charakteristické rysy a její vznik, ukazuje její výhody a možnosti v mezipředmětových vztazích. Třetí část je praktická. Uvádím v ní tři konkrétní projekty pro žáky prvního stupně základní školy. V závěru práce je hodnocen přínos projektové metody z hlediska všestranného rozvoje žáků.
Klíčové rozhodovací procesy při tvorbě školy a implementaci školního kurikula
Voda, Jan ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Uhlířová, Jana (oponent)
RESUMÉ Klíčové rozhodovací procesy při tvorbě školy a implementaci školního kurikula V centru pozornosti disertační práce stojí učitel v trojjediné roli. Každá z těchto rolí nabízí inspirace k promýšlení tématu vnitřní proměny školy, a to jak v teoretické, tak empirické rovině. V první řadě jde o roli učitele jako pokusníka. Naše zkoumání bilancuje možnosti a meze pokusnického přístupu s ohledem na podmínku vysokého osobního nasazení učitele a společenský kontext. Z druhé perspektivy jsme nahlédli učitele jako nositele kvality školy. Ta je podmíněna přijetím role tvůrčího aktéra transformačního úsilí, v němž mají učitelé prokázat vůli a schopnosti změnit současnou školu s ohledem na nově koncipované paradigma ve vzdělávání. Konečně z třetího úhlu pohledu sledujeme učitele jako tvůrce kurikula a školy. Ten se, v podmínkách českého vzdělávání, musí vyrovnávat se složitostí nové profesní situace, jež vyplývá z inovační, experimentální povahy procesu tvorby ŠVP, v rámci něhož učitelé činí kvalifikovaná rozhodnutí podle toho, jaké hodnoty a cíle ve své pedagogické práci akcentují. Výzkumná část disertační práce těží z jedinečné zkušenosti autora, jenž z pozice ředitele soukromé základní školy, kterou zakládal a od samého počátku s vysokým osobním zaujetím budoval, usiluje dosáhnout v reálných podmínkách českého...
Výuka cizích jazyků v pojetí waldorfské pedagogiky
Dvořáková, Kateřina ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Ries, Lumír (oponent) ; Betáková, Lucie (oponent)
1. ÚVOD A CÍLE PRÁ C E Tendence snižování věkové hranice pro zahájení výuky cizího jazyka se projevuje také v České republice. Zatímco ještě před několika lety se první cizí jazyk vyučoval od začátku druhého stupně základní školy, od roku 2007 je povinnou součástí primárního vzdělávání od třetí třídy. Řada škol však využívá možnosti ve svých vzdělávacích programech posílit cizojazyčnou výuku jejím zařazením už od první třídy. Důležitou roli na tomto poli hrají soukromé jazykové školy, které nabízejí kurzy pro děti už od předškolního věku, v případě metody Helen Doron dokonce od poněkud absurdních 3 měsíců. Nacházíme se tedy v období rostoucího zájmu o výuku cizích jazyků pro děti, saturovanou širokou nabídkou speciálních učebnic a výukových materiálů, chybí nám ovšem dlouhodobější praktické zkušenosti. V České republice nemáme v tomto oboru možnost navázat na žádnou tradici a teprve se začínáme učit, jak v cizích jazycích adekvátně přistupovat k dětem mladším deseti let. Ve své dizertační práci jsem se rozhodla zaměřit se na téma rané výuky cizích jazyků v pedagogickém směru, v němž má dlouhou tradici rozvíjenou v celosvětovém měřítku. Waldorfská pedagogika vyvinula metodu, jejímž prostřednictvím do svého učebního plánu od roku 1919 zařazuje dva cizí jazyky od první třídy. Tato rozsáhlá zkušenost waldorfské...
Profesní standard ve zkvalitňování učitelské profese
Suchánková, Květa ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Spilková, Vladimíra (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Disertační práce se zabývala hledáním odpovědí na výzkumné otázky a dosažením stanovených cílů vymezených na začátku práce: Jaká je uplatnitelnost profesního standardu učitele jako prostředku stanovování a prokazování kvality učitele? Profesní standard a jeho uplatnitelnost bylo možné sledovat nejdříve při tvorbě evaluační strategie a následně při aplikaci této strategie v jednotlivých případových studiích. Za nej významnější přinos profesního standardu lze považovat to, že přináší souhrn ukazatelů kvality učitele, který je však dobré vnímat jako vývojeschopný živý mechanismus, který reflektuje změny vzdělávacího kontextu. Možno sledovat in Vašutová (2001b) a Vašutová (2007), kdy v jednotlivých charakteristikách kompetencí dochází vývoji. Jak lze pracovat s profesním standardem při vytváření evaluační strategie? Profesní standard se může stát východiskem pro tvorbu evaluační strategie na základě toho, že je možné ho vnímat jako charakteristiku kvality učitelovy práce, na níž se dohodlo více stran (akademická obec, učitelé, ředitelé škol...). Charakteristika kvality obsažená v profesním standardu skýtá široké využití v oblasti evaluace. Jak lze evaluační strategii uplatnit ve výzkumu kvality učitele? Evaluační strategie představuje životaschopný, profesionalitu podporující metodologický komplex. Pozorování,...
Problematika nadaných žáků v přípravě učitelů primární školy
Krčmářová, Tereza ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Dizertační práce se zabývá problematikou implementace tématu vzdělávání nadaných žáků do přípravy učitelů primárních škol. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracovány nejvýznamnější poznatky týkající se teorie a koncepcí nadání. Hlavní pozornost je věnována osobnosti nadaného dítěte v předškolním a mladším školním věku, jeho identifikaci, specifickým projevům chování a potenciálním problémům. Dále jsou shrnuty základní organizační formy, strategie a modely vzdělávání nadaných. Vzhledem k současnému trendu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se práce soustřeďuje na problematiku vzdělávání nadaných žáků v běžné třídě. V další části jsou popisovány specifika vývoje a stav systému péče o nadané žáky v České republice. Závěrečná kapitola je věnována problematice osobnosti učitele a jeho vzdělávání. Cílem výzkumné části práce je v akčním výzkumu, na základě plánování, opakovaného realizování a vyhodnocování vlastní výuky, vytvořit koncepci kurzu zaměřeného na problematiku mimořádně nadaných žáků jako součásti pregraduální přípravy učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Hodnocení a sebehodnocení prostřednictvím žákovského portfolia na 1. stupni ZŠ
Manochová, Eva ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část se zabývá pojetím školního hodnocení, které je vyžadováno současnou koncepcí primárního vzdělávání. Pozornost je věnována inovativním formám hodnocení, zejména sebehodnocení a žákovskému portfoliu. Ve výzkumné části jsou formulovány cíle, výzkumné otázky a metody zkoumání. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumu, který se zabýval žákovským portfoliem, coby prostředkem pro hodnocení a sebehodnocení, v pojetí několika učitelů 1. stupně základních škol. Jsou zde představeny možnosti i úskalí, která s sebou portfoliový způsob hodnocení a sebehodnocení přináší. Výsledným produktem práce je soubor doporučení pro učitele, kteří by chtěli žákovské portfolio začít uplatňovat ve své pedagogické praxi. Klíčová slova inovativní hodnocení sebehodnocení žákovské portfolio autentické hodnocení zpětná vazba primární vzdělávání
Vybrané atributy současné základní školy z hlediska požadavků školské reformy
Voda, Jan ; Spilková, Vladimíra (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.