Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divnolidi z Brna a okolí: Konstrukce jinakosti v prostředí internetové sociální sítě Facebook
Matesová, Kateřina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat proces konstrukce jinakosti, užití humoru a reflektování otázek vkusu v prostředí facebookové stránky Divnolidi z Brna a okolí. Teoretickým rámcem práce jsou současné přístupy k výzkumu internetových sociálních sítí (soukromí a sdílení na internetových sociálních sítích, samostatná kapitola je pak věnována sociální síti Facebook), sociologický pojem vkusu jakožto nástroje pro sociální distinkci (zde tato studie vychází především z práce Pierra Bourdieu), interdisciplinární pojem jinakosti (zde se studie opírá o práce Mary Douglas, Stuarta Halla a Marca Augého) a teoretický přístup k humoru nazývaný teorie superiority. Metodologický postup výzkumu využívá kvantitativních metod k popisu zkoumané stránky Divnolidi z Brna a okolí a kvalitativních metod (tzv. "data-crawling") k analýze 47 vybraných příspěvků stránky. Analytická část diplomové práce se konkrétně soustředí na to, jaké typy příspěvků se na stránce vyskytují, jak jsou jednotlivci v příspěvcích reflektováni uživateli, jak uživatelé reflektují vkus a jinakost "divnolidí" v příspěvcích a také místa, kde k setkání s jinakostí dochází. Dále je součástí analýzy studie užití humoru uživateli stránky a uživatelské reflexe politiky stránky a jiných uživatelů. V závěru práce jsou výsledky analýzy...
Fenomén antihrdinů v současných televizních seriálech Kvalitativní výzkum recepce seriálu Breaking Bad
Turnová, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o fenoménu antihrdinů v současných televizních seriálech. Tento fenomén pak daný text objasňuje prostřednictvím kvalitativního výzkumu divácké recepce seriálu Breaking Bad. Cílem výzkumu je porozumět motivacím diváků pro výběr a sledování seriálů s hlavním protagonistou, jehož je možné charakterizovat jako antihrdinu. Jedná se tedy o výzkum publika, který v první řadě identifikuje aspekty těchto seriálů, které jsou pro jejich diváky nejvíce atraktivní. Dále pak výzkum objasňuje postoje diváků k postavám typu antihrdiny, neboť velmi časté zobrazování podobných hrdinů současnými seriálovými narativy svědčí o jejich značné popularitě ze strany seriálového publika. Výstupem této práce je tedy vyhodnocení diváckých motivací pro sledování podobně laděných seriálů a identifikace jejich pro diváky nejatraktivnějších aspektů.
Smrt v mediálním diskurzu: případ zmizelého letadla Malaysia Airlines
Brezík, František ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Diplomová práce "Smrt v mediálním diskurzu: případ zmizelého letadla Malaysia Airlines" se zabývá případem zmizelého letu MH370 z Kuala Lumpur do Pekingu. Ten je zmapován v českých tištěných a online zpravodajských médiích z perspektivy smrti na základě odvozené kvalitativní metody zakotvené teorie a analýzy diskurzu. Smrt je v této bezprecedentní události specifickým způsobem konstruována v rámci mediálního diskurzu. Podstatnou roli zde proto hraje konstruktivistické paradigma a metaforická povaha epistemologie smrti. V teoretické reflexi tématu je popsán kontext vztahu mezi médii a tématy smrti. Mediální abundance témat spojených se smrtí je považována za symptom určité poptávky ve společnosti. Média zvyšují toleranci vůči zobrazení násilí a smrti, což má vliv i na charakter zobrazování smrti. Povaha chápání smrti v sekularizované společnosti je při reflexi myšlenkového pozadí označena za metaforickou. Ve výzkumné části jsou pojmenovány diskurzivní zákonitosti, z nichž lze vysledovat, jaké hodnoty spojené se smrtí jsou společensky důležité a jakým způsobem se smrt v médiích objevuje a konstruuje. Důležité je zde odhalení dominantního vědeckého paradigmatu, jenž je integrován v ideologii západní společnosti. Ve světě, kde je technická kontrola v rukou člověka, vyvolává tato událost pochybnosti o...
Žánr teenagerovských filmů se zaměřením na prvky sebereflexivity žánru
Kárná, Michaela ; Štechová, Markéta (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Diplomová práce "Žánr teenagerovských filmů se zaměřením na prvky sebereflexivity žánru." zkoumá na příkladu dvou amerických filmů pro mládež, Deník princezny a Hunger Games, jestli a jak se tento žánr vyvíjí a jaký vliv na tento vývoj mohou mít prvky sebereflexivity žánru. Spojuje tezi z literární vědy, která tvrdí, že sebereflexivní prvky jsou prostředkem vývoje žánru a výzkum popkulturních mediálních obsahů tak, jak k nim přistupují mediální studia. K analýze filmů používá tematickou a narativní analýzu. Teoretická část práce je tvořena přehledem soudobého sociologického pojetí dospívání a adolescence, přehledem vývoje žánru hollywoodských filmů pro mládež od jeho vzniku v 50. letech 20. století až po současnost, shrnutím pojetí sebereflexivity jako prvku vývoje žánru a také shrnutím projevů sebereflexivity ve filmu jako médiu. Výzkumná část je tvořena tematickou a narativní analýzou zkoumaných filmů a vztažením nalezených jevů k principu sebereflexivity žánru.
"Aktivisté dál visí ve větvích": Mediální obraz environmentálních aktivistů. Případová studie protestů proti kácení v Národním parku Šumava v letech 1999 a 2011
Vamberová, Pavla ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Diplomová práce hledá odpovědi na otázku, jak jsou environmentální aktivisté prezentováni v médiích, a to na příkladu protestů proti kácení kůrovcem napadených stromů v Národním parku Šumava, které v letech 1999 a 2011 vyvrcholily blokádou. Práce se snaží zachytit pozadí celé kauzy a pohled české společnosti na environmentální aktivismus jako takový, ke kterému média významnou měrou přispívají. V analytické části jsou kombinovány kvalitativní i kvantitativní metody výzkumu, jejichž základem je obsahová analýza dvou vybraných zpravodajských deníků (Mladá fronta Dnes a Právo). Důraz je kladen na dynamiku kauzy, proto jsou analyzována delší časová období, vždy jeden rok před a dva roky po ukončení blokády. Klíčová slova: Šumava, média, environmentální aktivisté, blokáda, analýza obsahu
Jaderná energetika pohledem České televize - Srovnání mediální reprezentace jaderné energetiky před a po havárii jaderné elektrárny Fukušima Daiči v Japonsku.
Špátová, Veronika ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Magisterská diplomová práce se zabývá proměnami mediální reprezentace jaderné energetiky ve zpravodajství České televize, která je jedinou českou veřejnoprávní televizí. Studie využívá kvantitativní výzkumnou metodu - obsahovou analýzu k zachycení proměny výsledného obrazu jaderné energetiky i k porovnání změn mechanismů konstrukce zpráv využívaných ve zkoumaném období, jež bylo stanoveno na jeden rok před a jeden rok po havárii japonské jaderné elektrárny Fukušima Daiči. Havárie odstartovala 11.3.2011. Hned ve svém začátku diplomová práce stručně popisuje situaci v Japonsku a charakterizuje následky březnové katastrofy. Teoretická část diplomové práce dále shrnuje přehled základních poznatků o zpravodajství - základní teorie mediálních studií a mechanismy konstrukce zpráv (práce se zdroji informací, zpravodajské hodnoty, nastolování agendy, rámování), které také vykládá v souvislosti s životním prostředím. Práce rovněž pojednává o jaderné energetice ze společensko-politického hlediska a podrobněji je zmíněn i vývoj a současný stav jaderné energetiky v České republice. Analytická část zkoumá jednak změny mediální pozornosti, jež byla jaderné energetice ve vymezeném období věnována, stejně jako využití mechanismů konstrukce zpráv a změn celkového obrazu jaderné energetiky v hlavní zpravodajské...
Kdo jsou novináří píšící o životním prostředí?
Doležalová, Petra ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
( esky) Tato práce se zabývá noviná i, kte í pí í o ivotním prost edí a p írod . Tématem jsou pracovní rutiny a postoje k p írod a ivotnímu prost edí. Pro výzkum noviná je pou it koncept gatekeepera. V první ásti diplomové práce jsem zpracovala teoretická východiska v podob mediální komunikace a konstruktivistické perspektivy, klí ové termíny v oblasti médií a ivotního prost edí a jejich vývoj. V empirické ásti diplomové práce jsem pou ila kvalitativní výzkumnou metodu - polostrukturované rozhovory dopln né analýzou informa ních zdroj , data jsem zpracovala pomocí triangulace. Popsala jsem vztah, názory a hodnoty respondent ve vztahu k p írod a ivotnímu prost edí. Identifikovala jsem pracovní rutiny a výpov di respondent jsem doplnila analýzou informa ních zdroj . D le itými informa ními zdroji jsou odborníci, nevládní neziskové organizace a státní instituce p sobící v oblasti ivotního prost edí. P es asté oslovování NNO se ukázalo, e jako primární definující figurují hlavn odborníci a státní instituce. Tento výzkum potvrdil, e se média orientují p edev ím na odborné a politické autority, které dodávají mediálnímu sd lení d v ryhodnost. P es deklarovanou autonomii ve výb ru a zpracování témat byla patrná kontrola práce ze strany mediální organizace. Noviná i mají blízký vztah k p írod a k ivotnímu...
The Screen of Laughter and Remembering: Cinematography and Post-Socialist Memory
Hladík, Radim ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Kusá, Zuzana (oponent) ; Hanáková, Petra (oponent)
PLÁTNO SMÍCHU A ZAPOMNĚNÍ: kolektivní paměť a reprezentace státního socialismu v české kinematografii V disertační práci se zabývám otázkou, jak se kinematografické reprezentace vztahují ke kolektivní paměti státního socialismu v České republice, respektive v Československu. V práci řeším nejprve teoretický problém, zda-li je vhodné subžánr historických filmů studovat jako typ vědění odpovídající historii, nebo sociální paměti.Tvrdím, že důležitý není rozdíl v médiu reprezentace, ale ve způsobech utváření vědění o minulosti. Přestože mohou existovat "historiofotické", tedy historiografické filmy, běžnou produkci dlouhých hraných filmů je vhodné studovat jako sociologický problém z hlediska kolektivní paměti. Zatímco historie představuje druh vědění utvářených poměrně jednoznačně vymezenou sociální skupinou, kolektivní paměť vzniká b bezpočtu sociálních lokací. Nemožnost hovořit o obsahu určité paměti bez analýzy sociálních charakteristik skupiny, jež ji vytváří, vyžadovala, abych se zabýval českými filmaři pomocí teorie sociálních polí Pierra Bourdieuho. Tato perspektiva umožňuje sledovat konflikt mezi úsilím některých filmařů o uměleckou autonomii na straně jedné a politikou či ekonomikou na straně druhé. Jejich celkové postavení ve společnosti se pak symbolicky pozvedává díky statusu intelektuálů, který...
Proměny mediální reprezentace zemědělství v tisku. Obsahová analýza vybraných českých deníků po roce 1990
Kvášová, Tereza ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
"Proměny mediální reprezentace zemědělství v tisku" Magisterská diplomová práce se zabývá proměnami mediálního obrazu zemědělství v českém tisku na příkladu dvou celostátních deníků - Hospodářských novin a Práva. Studie využívá kvantitativní výzkumnou metodu, obsahovou analýzu k zachycení změn ve výsledném obrazu zemědělců i v mechanismech konstrukce zpráv o nich v období od začátku 90. let 20. století do dnes. Teoretická část představuje stručný vývoj zemědělství, základní principy teorie mediálních studií a mechanismy konstrukce zpráv (nastolování agendy, práce se zdroji informací, zpravodajské hodnoty, rámování). Analýza zkoumá změny mediální pozornosti, která je zemědělství věnována, ale také využití mechanismů konstrukce zpráv a změny celkového obrazu zemědělců v tisku. Klíčová slova: zemědělství; zemědělci; konstrukce mediálního obrazu; obsahová analýza; mediální reprezentace; nastolování agendy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.