Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Smrt v mediálním diskurzu: případ zmizelého letadla Malaysia Airlines
Brezík, František ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Diplomová práce "Smrt v mediálním diskurzu: případ zmizelého letadla Malaysia Airlines" se zabývá případem zmizelého letu MH370 z Kuala Lumpur do Pekingu. Ten je zmapován v českých tištěných a online zpravodajských médiích z perspektivy smrti na základě odvozené kvalitativní metody zakotvené teorie a analýzy diskurzu. Smrt je v této bezprecedentní události specifickým způsobem konstruována v rámci mediálního diskurzu. Podstatnou roli zde proto hraje konstruktivistické paradigma a metaforická povaha epistemologie smrti. V teoretické reflexi tématu je popsán kontext vztahu mezi médii a tématy smrti. Mediální abundance témat spojených se smrtí je považována za symptom určité poptávky ve společnosti. Média zvyšují toleranci vůči zobrazení násilí a smrti, což má vliv i na charakter zobrazování smrti. Povaha chápání smrti v sekularizované společnosti je při reflexi myšlenkového pozadí označena za metaforickou. Ve výzkumné části jsou pojmenovány diskurzivní zákonitosti, z nichž lze vysledovat, jaké hodnoty spojené se smrtí jsou společensky důležité a jakým způsobem se smrt v médiích objevuje a konstruuje. Důležité je zde odhalení dominantního vědeckého paradigmatu, jenž je integrován v ideologii západní společnosti. Ve světě, kde je technická kontrola v rukou člověka, vyvolává tato událost pochybnosti o...
Podoby inzerce subjektů estetické chirurgie v letech 2011-2012
Brezík, František ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce názvu "Podoby inzerce subjektů estetické chirurgie v letech 2011-2012" se snaží přiblížit současnou oblast estetické chirurgie. Zásadní roli hraje komerční komunikace, jež se podílí na změně vnímání této oblasti. V práci je nejprve představen diskurz estetické chirurgie mimo lékařskou praxi. Ten přibližuje obecné informace o produktu a cílové skupině. Důležitou roli zde hraje jasné genderové vymezení - na ženy je cílena absolutní většina komerčních sdělení z této oblasti. Následuje analýza podob inzerce, která vychází z materiálů v tisku (především časopisy pro ženy). Cílem je postihnout hlavní motivy, které formují podobu inzerce. Mezi ně patří využití techniky nebo autority lékaře v komerční rovině sdělení. Tyto motivy jsou popsány a v poslední části jsou interpretovány v širším kontextu. Ten zahrnuje myšlení těla, jež je v souvislosti s estetickou chirurgií podstatným prvkem. Tělo se v inzerci stává znakem, který hraje roli vzoru. Ten působí jako apel na ženy tím, že podtrhuje strach ze stárnutí. Estetická chirurgie jako disciplína však naznačuje jiné chápání těla: jako zdroje. Interdisciplinární charakter této práce rozvede tuto problematiku také v souvislosti s etickými otázkami.
Smrt v mediálním diskurzu: případ zmizelého letadla Malaysia Airlines
Brezík, František ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hladík, Radim (oponent)
Diplomová práce "Smrt v mediálním diskurzu: případ zmizelého letadla Malaysia Airlines" se zabývá případem zmizelého letu MH370 z Kuala Lumpur do Pekingu. Ten je zmapován v českých tištěných a online zpravodajských médiích z perspektivy smrti na základě odvozené kvalitativní metody zakotvené teorie a analýzy diskurzu. Smrt je v této bezprecedentní události specifickým způsobem konstruována v rámci mediálního diskurzu. Podstatnou roli zde proto hraje konstruktivistické paradigma a metaforická povaha epistemologie smrti. V teoretické reflexi tématu je popsán kontext vztahu mezi médii a tématy smrti. Mediální abundance témat spojených se smrtí je považována za symptom určité poptávky ve společnosti. Média zvyšují toleranci vůči zobrazení násilí a smrti, což má vliv i na charakter zobrazování smrti. Povaha chápání smrti v sekularizované společnosti je při reflexi myšlenkového pozadí označena za metaforickou. Ve výzkumné části jsou pojmenovány diskurzivní zákonitosti, z nichž lze vysledovat, jaké hodnoty spojené se smrtí jsou společensky důležité a jakým způsobem se smrt v médiích objevuje a konstruuje. Důležité je zde odhalení dominantního vědeckého paradigmatu, jenž je integrován v ideologii západní společnosti. Ve světě, kde je technická kontrola v rukou člověka, vyvolává tato událost pochybnosti o...
Podoby inzerce subjektů estetické chirurgie v letech 2011-2012
Brezík, František ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce názvu "Podoby inzerce subjektů estetické chirurgie v letech 2011-2012" se snaží přiblížit současnou oblast estetické chirurgie. Zásadní roli hraje komerční komunikace, jež se podílí na změně vnímání této oblasti. V práci je nejprve představen diskurz estetické chirurgie mimo lékařskou praxi. Ten přibližuje obecné informace o produktu a cílové skupině. Důležitou roli zde hraje jasné genderové vymezení - na ženy je cílena absolutní většina komerčních sdělení z této oblasti. Následuje analýza podob inzerce, která vychází z materiálů v tisku (především časopisy pro ženy). Cílem je postihnout hlavní motivy, které formují podobu inzerce. Mezi ně patří využití techniky nebo autority lékaře v komerční rovině sdělení. Tyto motivy jsou popsány a v poslední části jsou interpretovány v širším kontextu. Ten zahrnuje myšlení těla, jež je v souvislosti s estetickou chirurgií podstatným prvkem. Tělo se v inzerci stává znakem, který hraje roli vzoru. Ten působí jako apel na ženy tím, že podtrhuje strach ze stárnutí. Estetická chirurgie jako disciplína však naznačuje jiné chápání těla: jako zdroje. Interdisciplinární charakter této práce rozvede tuto problematiku také v souvislosti s etickými otázkami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.