Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 407 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Osobnost asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením
Vintr Bolardtová, Markéta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na osobnost asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením. V teoretické části je uvedena historie profese, osobnostní a kvalifikační předpoklady asistenta pedagoga, jeho pracovní náplň. Dále se teoretická část věnuje psychohygieně, syndromu vyhoření a v poslední části je zaměřena na typologie osobnosti. V praktické části autorka zjišťuje pomocí smíšeného výzkumu, s jakými osobnostmi se setkáváme na pozici asistenta pedagoga na základní škole pro žáky s tělesným postižením, jak tato profese ovlivňuje jejich osobní život a jak pečují o své zdraví vzhledem k náročnosti povolání. Výzkum probíhal na Základní škole Jedličkova ústavu v Praze.
Naplňování principů inkluzivního vzdělávání v distanční výuce na základní škole
Hanzalíková, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na klíčové principy inkluzivního vzdělávání, které byly definovány jak českými, tak i zahraničními autory, a na možnost jejich uplatňování v době distančního vzdělávání. Teoretická část mapuje inkluzivní vzdělávání u nás i v zahraničí, zabývá se jeho historií, ale i možnostmi měření inkluzivity škol. Dále se zabývá důležitými legislativními dokumenty v oblasti inkluzivně orientovaného vzdělávání a také jednotlivými účastníky tohoto vzdělávání. Zásadní součástí teoretické práce je pak porovnávání a definice principů inkluzivního vzdělávání dle českých i zahraničních autorů. Současně se teoretická část práce soustřeďuje na charakteristiku inkluzivního vzdělávání v době realizace distančního vzdělávání, včetně analýzy zpráv a metodických doporučení České školní inspekce nebo Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Praktická část zkoumá míru a způsob naplňování principů inkluzivního vzdělávání (definovaných v teoretické části diplomové práce) v distanční výuce z pohledu žáků, učitelů a asistentů pedagoga. Výzkumné šetření bylo provedeno nejprve pomocí dotazníků pro žáky 9. třídy základní školy na Kladensku a následně také pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy a asistenty pedagoga, kteří na této škole působí. Na základě výsledků výzkumného šetření byly dále...
Inkluzivní politika v základní škole
Sajlerová, Tereza ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na stále velmi diskutované téma inkluzivního vzdělávání. Hlavním cílem práce je zjištění přístupu vybrané základní školy k realizaci společného vzdělávání. Dílčími výzkumnými otázkami zjišťuje, jaké okolnosti přispívají k akceptaci a samotné realizaci inkluzivního směřování školy. Teoretická část práce na základě odborné literatury popisuje problematiku inkluzivního vzdělávání spojenou s jeho vývojem, legislativním ukotvením a současným pojetím. Dále se věnuje podobě inkluzivní školy, jejím vznikem, hodnocením, základními principy, aktéry a v neposlední řadě přínosy a úskalími společného vzdělávání. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum realizovaný metodou případové studie. Ke sběru výzkumných dat užívá metodu strukturovaných rozhovorů s devíti respondenty. Výzkumné šetření se zabývá kvalitou inkluzivní politiky vybrané základní školy. Zkoumá, zda je škola otevřená začleňování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jak je personálně zabezpečeno jejich vzdělávání. Zjišťuje nastavení vzájemné spolupráce veškerých aktérů výchovně-vzdělávacího procesu v rámci školy i mimo ni. Zabývá se také hlavními okolnostmi ovlivňující postoje, motivaci a podporu pedagogických pracovníků (včetně vedení) k uplatňování společného vzdělávání. Dále zjišťuje přínosy, problémy...
Inkluzivní letní tábor a jeho význam pro intaktní účastníky
Saaková, Johanna ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
SAAKOVÁ, Johanna. Inkluzivní letní tábor a jeho význam pro intaktní účastníky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, katedra speciální pedagogiky, 2022. počet stran 121. Diplomová práce. Diplomová práce pojednává o provozování inkluzivního letního tábora, kterého se mimo dětí s poruchou autistického spektra, s mentální postižením a s Downovým syndromem účastní i děti intaktní a sourozenci dětí s postižením. Práce se zabývá především programem během týdenního pobytu na táboře a dále se zaměřuje na rozhovory s intaktními účastníky. Cílem této diplomové práce je rozbor přípravy, realizace a následné podrobné popsání inkluzivního letního tábora pro děti s poruchami autistického spektra, pro děti s jiným mentálním postižením, pro intaktní děti (sourozence) a následná analýza jeho vlivu na intaktní dětské účastníky. Ve své práci bych si ráda ověřila hypotézu, že na inkluzivním táboře v Bukové dostávají děti vše, co od něj očekávají (kvalitní program, přátele, zábavu, bezpečí, důvěru ve vedoucích apod.) i když v něm jsou děti s postižením, které vyžadují mnoho péče a pozornosti od ostatních dospělých vedoucích a asistentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena na šest kapitol, z nichž první charakterizuje pojem Inkluze. Druhá kapitola se zabývá rodinou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 407 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.