Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
ODBORNÉ ŠKOLSTVÍ NA SUŠICKU - ZEMĚDĚLSKÉ A PRŮMYSLOVÉ ŠKOLSTVÍ V I. POLOVINĚ 20.STOLETÍ
Rohn, Libuše ; Kasper, Tomáš (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem odborného školství na Sušicku na konci 19.století a v první polovině 20. století. Téma jsem zvolila ze dvou důvodů. Jedním důvodem je, že ze sušického regionu pocházím a mám pocit, že odbornému školství je věnována nedostatečná pozornost nejen na odborné úrovni, ale i na úrovni veřejné. Druhým důvodem volby tématu je skutečnost, že pracuji na Střední odborné škole a Středním odborném učilišti Sušice. Každodenně jsem konfrontována s realitou vzdělávání na této škole, vnímám aktuální situaci, vztahy, tendence a vývoj odborného školství. Současný stav odborného školství v naší zemi bych si dovolila hodnotit jako nepříznivý. Aspektů, které se na aktuálním vývoji odborných škol podílejí je celá řada, jako například vzdělání pedagogických pracovníků, chybějící motivace žáků a s tím související dramatické školní výsledky, vysoká absence školní docházky, školský management, byrokracie, chybějící spolupráce a zájem ze strany rodičů atd. Každý z uvedených faktů otvírá mnoho otázek různého charakteru: "Je degradace odborného školství výsledkem vývoje pouze od doby po roce 1989?", "Kde a v čem lze hledat bod proměny?", "Jak jinak, lépe?", "Jak posílit podstatné?", aj. Historická zkušenost prokazuje svůj význam při hledání řešení soudobých problémů. Pro zodpovězení současných...
Taneční a pohybová výchova jako součást kurikula
Moravová, Jana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou zařazení taneční a pohybové výchovy do učebních plánů především základních škol. Uvádí základní pojmy spojené s jejím tématem. Dále pojednává o vývoji dítěte po fyzické i psychické stránce ve vztahu k pohybu. Kapitola o samotné taneční a pohybové výchově ve zkratce nastiňuje počátky výuky na našem území, přibližuje její současnou podobu v kurikulárních dokumentech, její obsah, základní polohy, cviky a kroky, potřebné vybavení pro její realizaci a ukázky podob výuky v zahraničí. Dále se věnuje pedagogickým pracovníkům, jejich osobnosti a vzdělání, popisuje aktuální stav edukace tanečních pedagogů. Zmiňuje též iniciativy mnohých subjektů, které se snaží rozšířit taneční a pohybovou výchovu do škol. Empirická část vychází z údajů získaných na základě dotazníků, který je doplněn o pozorování a rozhovory. Dotazník a rozhovory se zajímají o to, jak na taneční a pohybovou výchovu pohlíží veřejnost a vybraný vzorek respondentů. Zjišťují, jakou s ní respondenti mají zkušenosti a jaký je jejich pohled na tento doplňující obor.
Vojta Beneš 1878-1951
Kulhánková, Radka ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o eském politikovi, u iteli, spisovateli a publicistovi Vojtovi Benešovi, bratrovi druhého eskoslovenského prezidenta Edvarda Beneše. 73 let jeho života pat ilo dob , která p inesla dva sv tové vále né konflikty i zásadní obraty v historii naší zem . V život Vojty Beneše najdeme dv velká témata. Práci pro vlast a práci pro eskoslovenské dít . Beneš byl vášnivým nacionalistou v tom nejlepším slova smyslu a myšlence samostatného, humanistického a demokratického státu pod ídil celý sv j život. Pomohl p i jeho vzniku v roce 1918 jako aktivní v dce protirakouského odboje našich krajan v Americe, bojoval na obranu našeho státu v roce 1938 a pozd ji v roce 1948, kdy byla naše zem ohrožena dv ma totalitami. Druhým tématem Benešova života, kterým se tato práce zabývá, byla pedagogická práce a pomoc eskoslovenskému dít ti, kterou vykonával ve své profesi u itele, pozd ji ve službách vrcholných školských orgán a v institucích, které poskytovaly sociální pé i pot ebným.
Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje
Hozáková, Kateřina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Bakalářská práce "Význam pozornosti u žáka jako předpoklad osobnostního rozvoje" se nejprve zabývá obecnými otázkami vývoje pozornosti žáka a hledá souvislosti v kontextu dnešní společnosti. Vysvětluje klíčový pojem pozornost, vymezuje základní pojmy související s problematikou a podmínky, které pozornost ovlivňují. V následujících kapitolách se zaměřuje na poruchu pozornosti a neschopnost soustředění ve školním prostředí. Následující části jsou více využitelné v praxi, protože se v nich uvádí metody výuky ke zlepšení pozornosti, aktivity a hry, které pozornost udrží, nebo zkvalitní. Klíčová slova Pozornost, koncentrace, deficit pozornosti, porucha pozornosti, ADD, rozvoj pozornosti, rodina, škola, pedagogická práce
Kompetence a jejich rozvoj v novém skautském výchovném programu
Kuberová, Kateřina ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy. Zaměřuje se na proměnu výchovného programu v dětské organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR na počátku 21. století. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části se věnuje popisu historie, poslání a principů skautingu. Zabývá se i vývojem skautingu v Československu (resp. České republice) po roce 1990 a věnuje se též Junáku z pohledu veřejnosti, kdy čerpá z výzkumů, které byly provedeny v roce 2003. Diplomová práce porovnává historické i současné výchovné nástroje, které slouží k všestrannému osobnímu rozvoji. Popisuje prvotní impulsy, které vedly ke změně programu a systém kompetencí, který je pro Nový program zásadní. Praktická část nabízí návody a náměty na efektivní rozvoj kompetencí, věnuje se přípravě dospělých a charakterizuje základní výchovné nástroje, které skautský program pro rozvoj osobnosti využívá. Práce je doplněna přílohami, které obsahují ukázky starých i současných materiálů a tabulky shrnující rozpracování kompetencí.
Analýza typologických specifik adaptačních kurzů
Štěpánová, Berta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Prace pojednava o vyjezdnch (adaptacnch) soustredžnch. Jedna se o rozsrenou formu rozvoje osobnosti zaku a studentu. V predvyzkumu bylo z"zeno pojmove pole, vytvorena pracovn typologie a definovana krite ria džlen. V teoreticke casti byly nalezeny souvislosti s evropskym pojetm vzdžlavana jeho odrazem v ceskych kurikularnch dokumentech. Vyse zmnžna fakta jsou teoretickym vychodiskem prace, spolecnž s pojednanm o osobnostn a socialn vychovž a vyjezdnch (adaptacnch) kurzech jej tvor i strucne nastnžnprvkuskupinove dynamiky. V predvyzkumu zjistžne promžnne , didakticke kategorie (v souvislosti s tzv. syste movych pojet vychovy), byly rozpracovany v posledn kapitole teoreticke casti. Dale s nimi bylo pracovano v casti empiricke , kde byly pouzity pro tvorbu ovžrovacho nastroje pracovn typologie vyjezdnch (adaptacnch) kurzu.
Rozvoj finanční gramotnosti u mladých lidí opouštějících dětské domovy
Kačabová, Alžběta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku finanční gramotnosti dětí žijících v dětských domovech. Vychází ze současného stavu vzdělávací politiky v oblasti finanční gramotnosti, obsahu vzdělávacích programů a kvalitativního průzkumu současného skutečného stavu výuky finanční gramotnosti v dětských domovech. Vlastní průzkum bude uskutečněn formou strukturovaných rozhovorů s dětmi z dětských domovů. Průzkum je zaměřen na zjišťování úrovně finanční gramotnosti starších dětí (15 až 18 let) trvale žijících v dětském domově, zkoumá možnosti zkvalitnění výuky finanční gramotnosti v dětských domovech a tím zvýšení prevence sociálního vyloučení mladých lidí opouštějících dětské domovy z důvodů předlužení, které obvykle bývá důsledkem nízké finanční gramotnosti. Klíčová slova Finanční gramotnost, klient dětského domova, předluženost, sociální vyloučení, standardy finanční gramotnosti, vzdělávací politika, vzdělávací programy, hospodaření s finančními prostředky.
Animace kultury ve výchově a vzdělávání
Cihlářová, Kristýna ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce: Animace kultury ve výchově a vzdělávání Vypracovala: Kristýna Cihlářová 2011, KPED FFUK Abstrakt V současné době některé kulturní instituce realizují své strategie zpřístupňování kulturních služeb a umění veřejnosti. Jedním z článků těchto strategií je i vytvoření koncepcí výchovných a vzdělávacích programů resp. animačních programů pro školy. V naší práci definujeme animaci kultury a její místo a funkci ve výchově a vzdělávání. Zaměřujeme se na konkrétní typ vzdělávacího programu, na tzv. animační program pro 1. a 2. stupeň ZŠ probíhající v různých typech kulturních institucí. Rozebíráme tvorbu a způsob vedení animačního programu ze dvou úhlů pohledu, z teoretického a praktického - prostřednictvím rozhovorů se současnými tvůrci animačních programů a prostřednictvím pozorování příslušných programů. Oba pohledy konfrontují ideální a reálný stav této problematiky. V závěru práce nabízíme praktická doporučení, která reagují na artikulované problémy při tvorbě a vedení programu. Animace kultury ve výchově a vzdělávání má sloužit jako pomocná příručka všem těm, kteří se chystají připravovat či vést animační programy pro ZŠ. Klíčová slova: animace kultury, kulturní instituce, kultura, umění, animační program, výchova uměním
Přínos projektu "Nanečisto" pro vstup dítěte do školy
Trojáková, Lenka ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce s názvem "Přínos projektu "Nanečisto" pro vstup dítěte do školy" má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část analyzuje vzájemnou spolupráci a komunikaci mezi rodinou a školou. Pojednává o vývoji těchto vztahů a o možnostech, jak tyto vztahy zkvalitnit. Tato část se také zabývá projektem "Nanečisto", který připravuje děti a jejich rodiče na povinnou školní docházku a představuje jednu z možností pro budování dobrých vztahů mezi rodinou a školou. Praktická část obsahuje výzkumný problém a výzkumné otázky, charakteristiku výzkumného pole, sběr dat a jejich vyhodnocení. Empirické šetření zjišťuje, jak hodnotí vzájemnou spolupráci a komunikaci rodiče a učitelé, kteří projekt "Nanečisto" absolvovali. A dále také posuzuje, zda má projekt "Nanečisto" vliv i na kvalitu přípravy dětí na hodiny vyučování.
Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000
Majerová, Markéta ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz učitele v českém filmu v období od roku 2000" je koncipována jako teoreticko-empirická. Teoretická část si klade dva cíle. Za prvé je zde popsán proces, jímž se média podílí na konstruování reality a utváření diskursu o současném učiteli. Druhým cílem je stručně nastínit aktuální stav učitelské profese a popsat akademický diskurs, který o učiteli předkládá pedagogika. Dále jsou zde prezentovány vybrané české filmy, které konstruují mediální obraz učitele, jež jsou v empirické části podrobeny kritické diskursivní analýze a v závěru popsány jednotlivé diskursy, které tyto filmy o učiteli předkládají. Klíčová slova média, učitel, sociální konstrukce reality, film, diskurzivní analýza, diskurs

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.