Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Politická image začínajících politiků a média, která k jejímu budování využívají.
Hlaváčková, Anna ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce "Politická image začínajících politiků a média, která k jejímu budování využívají" je zkoumat, jaký vztah mají mladí začínající politici k tématu politické image a zda se sami aktivně snaží o budování vlastní politické image. Mladí začínající politici jsou pro potřeby této práce vymezeni jako členové mládežnických politických organizací Mladí sociální demokraté a Mladí konzervativci starší 18 let. První část práce shrnuje teoretické poznatky k problematice politické image z hlediska politického marketingu a politické komunikace a definuje politické mládežnické organizace a popisuje jejich funkci ve vztahu ke společnosti a politickým stranám. Druhá část práce zkoumá vztah mladých začínajících politiků k politické image prostřednictvím kvalitativního výzkumu s využitím dotazovací techniky polostrukturovaného rozhovorů. Výzkumným vzorkem je pět členů Mladých konzervativců a pět členů Mladých sociálních demokratů starších 18 let. Výzkum je explorativní a interpretace výzkumných dat je založená pouze na výpovědích respondentů v průběhu rozhovoru.
Afrika očima českého televizního zpravodajství
Bahounková, Petra ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
V diplomové práci "Afrika očima českého televizního zpravodajství" jsem se snažila popsat, jak české televizní zpravodajské relace zobrazují dění na africkém kontinentu. Obsah současného zahraničního zpravodajství je ovlivňován řadou faktorů - uplatňováním zpravodajských hodnot, vlivem globalizačních procesů, umístěním jednotlivých zemí ve světové hierarchii států a v neposlední řadě i kontextovými faktory zmiňovaných zemí. Už v roce 1922 Walter Lippmann poznamenal, že zpravodajská média jsou okny do širého světa ležícího mimo naši bezprostřední zkušenost. Právě tato okna určují naši kognitivní mapu světa. I téměř o století později tato slova stále platí - zpravodajská média pomáhají svým recipientům utvářet si vlastní obraz míst, která osobně neznají. Afrika je tradičně vnímána jako kontinent poznamenaný hladomorem, nemocí AIDS, občanskými konflikty, humanitárními krizemi či ekonomickými problémy.Proto se ve své práci snažím zachytit způsob, jakým české televizní zpravodajské relace informují o událostech v Africe - k jakým inklinují tématům a kterým africkým státům věnují ve svých relacích prostor. Snažím se nalézt odpověď na to, zda česká zpravodajská média k takovémuto chápání afrického kontinentu přispívají.
Konstrukce dokonalého zdraví : analýza internetových magazínů věnovaných zdraví
Brožová, Pavla ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce dokonalého zdraví: analýza internetových magazínů věnovaných zdraví" se zabývá tím, jak je v médiích konstruováno zdraví, nemoc a jejich vztah. Teoretická část přináší vhled do vybraných oblastí health communication, zejména do těch, které jsou spjaty s médii. Zabývá se také otázkami vlivu společnosti na pojetí těla, zdraví a nemoci. Dále je tematizováno základní teoretické východisko, jímž je sociální konstrukce reality. Výzkumná část zahrnuje jak kvantitativní, tak i kvalitativní analýzu. Cílem kvantitativní analýzy je prozkoumat strukturu článků o zdraví a zároveň vytvořit základ pro kvalitativní analýzu. Výstupem kvalitativní analýzy má být soubor kategorií konstukce zdraví a nemoci, které média produkují.
Vliv agenturních zpráv na obsah domácích rubrik vybraných celostátních deníků
Bém, Roman ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Diplomová práce "Vliv agenturních zpráv na obsah domácích rubrik vybraných celostátních deníků" sleduje, v jaké podobě se na stránkách domácí rubriky u sledovaných deníků objevují zprávy ze servisu České tiskové kanceláře. Výzkum se zabýval tím, jaká témata pokrývají redakce pomocí zpráv z ČTK, jak redaktoři přiznávají využívání informací z agentury, a konečně i to, v jaké míře se od produkce agentury odvíjí i agenda, nastolovaná českými deníky. Autor tak chce potvrdit nebo vyvrátit teze o tom, že zpravodajské agentury výrazně ovlivňují obsah a témata tuzemských celoplošných deníků, a že zpravodajská média často přenechávají svou roli nastolování agendy agenturám.Do výzkumu byly zahrnuty deníky Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny, Právo a Lidové noviny. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy byly analyzovány všechny články spadající do domácí rubriky, které vyšly v časovém období od 1. srpna do 30. září roku 2008. Jako teoretický základ práce pak slouží přehled jednotlivých etap zkoumání účinků médií, základní teorie nastolování agendy, gatekeeping a výběr zdrojů.
Komparativní analýza zahraničního zpravodajství v hlavních zpravodajských pořadech ČT 1, TV Nova a Prima TV v roce 2010
Kučerová, Kateřina ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce "Komparativní analýza zahraničního zpravodajství v hlavních zpravodajských pořadech ČT1, TV Nova a Prima TV v roce 2010" zkoumá způsob, jakým české televizní stanice informovaly o dění v zahraničních státech v roce 2010. Kromě způsobu zpracování zahraničního zpravodajství se práce soustředí také na to, jaké státy se ve zpravodajství objevily. V úvodní části práce za využití české a zejména zahraniční literatury shrnuje poznatky o televizním zpravodajství, mezinárodních tocích komunikace a vlivech působících na produkci zahraničního zpravodajství. Úvodní kapitola představuje také pořady Události, Televizní noviny a Zprávy TV Prima, které jsou předmětem analýzy. Kapitola věnovaná metodologickým východiskům formuluje výzkumné otázky a hypotézy a tvoří východisko pro následující kvantitativní analýzu. Analytická kapitola je rozdělena do dvou částí, z nichž první je věnována způsobu zpracování a prezentace zahraničního zpravodajství, druhá se pak zaměřuje na zastoupení zahraničních států ve zkoumaných pořadech a analyzuje charakteristiky těchto zemí, které mohou ovlivňovat výběr zpráv českými televizními stanicemi. Protože je práce komparativní analýzou, postihuje rozdíly mezi zkoumanými hlavními zpravodajskými pořady. Závěrečná část práce shrnuje poznatky získané komparativní analýzou a...
Koncept zpravodajských hodnot a jeho vliv na výběr témat v týdeníku Respekt
Gaar, Dorian ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zpravodajstvím, konkrétně teorií zpravodajských hodnot, původně publikovanou roku 1965 Johanem Galtungem a Mari Holmboe Rugeovou. Po úvodní kapitole pojednávající o některých aspektech zpravodajství relevantních z pohledu této teorie (bulvarizace, selekce příběhů, teorie gatekeepingu) popisuje práce zevrubně původní koncept zpravodajských hodnot, shrnuje jeho hlavní dopady v oblasti mediálních studií a rovněž představuje pozdější studie, které koncept v různé míře revidovaly či zcela obměnily. Poté práce stručně představuje týdeník Respekt, neboť na toto médium jsou později dva koncepty zpravodajských hodnot (původní od Galtunga a Rugeové a pozdější od Harcupa a O'Neillové) aplikovány v rámci kvantitativní obsahové analýzy. Za sledované období prvního pololetí roku 2009 jsou v titulním tématu každého vydání hledány hodnoty z obou konceptů, nejprve přímo na obálce obsahující charakteristickou kresbu, poté případně v samotném článku. V závěru jsou prezentovány výsledky zastoupení hodnot z obou konceptů a je zhodnocen celkový význam teorie zpravodajských hodnot na výběr titulního tématu v týdeníku Respekt.
Vizuální komunikace firmy Tatra Kopřivnice ve třicátých letech dvacátého století
Doležalová, Šárka ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Pruša, Igor (oponent)
This bachelor work is called The visual communication of Tatra Koprivnice Company during thirties of the twentieth century. Its aim is to describe visual communication of Tatra (a car maker) during thirties of the twentieth century. It starts with definition of communication and communication models. Then it mentions different motivations to communication and communication functions. Next part defines marketing and marketing communication. Other chapters deal with brand and its theory. The brief history of Tatra company is mentioned with emphasis on its economical progress and successes of Tatra cars in car competitions and various heuristic journeys made with Tatra cars. The last part is about background of the communication. The last part is the semiotic analysis of ten different visual materials from thirties. All of themare promotional ones. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.