Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizuální komunikace firmy Tatra Kopřivnice ve třicátých letech dvacátého století
Doležalová, Šárka ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Pruša, Igor (oponent)
This bachelor work is called The visual communication of Tatra Koprivnice Company during thirties of the twentieth century. Its aim is to describe visual communication of Tatra (a car maker) during thirties of the twentieth century. It starts with definition of communication and communication models. Then it mentions different motivations to communication and communication functions. Next part defines marketing and marketing communication. Other chapters deal with brand and its theory. The brief history of Tatra company is mentioned with emphasis on its economical progress and successes of Tatra cars in car competitions and various heuristic journeys made with Tatra cars. The last part is about background of the communication. The last part is the semiotic analysis of ten different visual materials from thirties. All of themare promotional ones. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role značky Renault v rámci komunikace společnosti Renault od roku 1999
Dubois, Julien ; Kopecký, Ladislav (vedoucí práce) ; Pruša, Igor (oponent)
This final bachelor's state exam project is focusing on brand identity of the car manufacturer Renault. It analyses and explains different steps when acquiring the new identity and the new image of the brand Renault since 1999. Tt demonstrates also some other examples of acquiring new brand identity of Renault suggested by car industry experts. The conclusion contains the SWOT analysis of the brand Renault and the outline of the future development of the car industry in connection with brand management. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role značky Renault v rámci komunikace společnosti Renault od roku 1999
Dubois, Julien ; Kopecký, Ladislav (vedoucí práce) ; Pruša, Igor (oponent)
This final bachelor's state exam project is focusing on brand identity of the car manufacturer Renault. It analyses and explains different steps when acquiring the new identity and the new image of the brand Renault since 1999. Tt demonstrates also some other examples of acquiring new brand identity of Renault suggested by car industry experts. The conclusion contains the SWOT analysis of the brand Renault and the outline of the future development of the car industry in connection with brand management. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vizuální komunikace firmy Tatra Kopřivnice ve třicátých letech dvacátého století
Doležalová, Šárka ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Pruša, Igor (oponent)
This bachelor work is called The visual communication of Tatra Koprivnice Company during thirties of the twentieth century. Its aim is to describe visual communication of Tatra (a car maker) during thirties of the twentieth century. It starts with definition of communication and communication models. Then it mentions different motivations to communication and communication functions. Next part defines marketing and marketing communication. Other chapters deal with brand and its theory. The brief history of Tatra company is mentioned with emphasis on its economical progress and successes of Tatra cars in car competitions and various heuristic journeys made with Tatra cars. The last part is about background of the communication. The last part is the semiotic analysis of ten different visual materials from thirties. All of themare promotional ones. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Média a společnost v Japonsku : povaha a proměna médií, komunikace a mediopolitického komplexu v kontextu nezápadní společnosti
Pruša, Igor ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Sýkora, Jan (oponent) ; Rostinský, Joseph N. (oponent)
Tato práce si na nejobecnější úrovni vytyčila dva úkoly: primárně se snažila obohatit aktuální akademickou perspektivu dewesternizovaných mediálních studií o nový rozměr v podobě analýzy různých aspektů mediální a komunikační kultury v Japonsku. Zároveň práce (za aplikace poznatků z oboru japonské filologie) nabízí některá nová východiska pro japanologický akademický diskurz, kde též problematika médií jakožto sociálních institucí i komerčních organizací doposud nebyla zpracována. Tato výzkumná koncepce si vyžádala interdisciplinární přístup, kde se snažíme kombinovat jednak poznatky z dějin a teorie masové a mediální komunikace, a jednak poznatky japonských reálií včetně japonské historie, antropologie, či sociolingvistiky. Práce si klade za cíl představit ucelený pohled na japonskou mediální krajinu včetně přehledu dějin a současnosti mediálních organizací a analýzy vybraných obsahů, které tyto organizace za určitým cílem a s určitým účinkem produkují a šíří v v japonské společnosti. Práce dále nabízí kritickou analýzu vztahu (nejen) státní moci a médií v Japonsku a vychází přitom z akademické perspektivy dewesternizace mediálních studií, která se mj. snaží osvětlovat, jak jsou v kontextu nezápadních společností propojeny mediální a vládní mocenské organizace, jaký je vztah médií k mocenským strukturám, a...

Viz též: podobná jména autorů
2 Průša, Ivo
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.