Žádný přesný výsledek pro Tereza , Tereza nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Tereza Tereza ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,499 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Výzkum image profesionálních šipkařů
Veleba, Vojtěch ; Viplerová, Tereza (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Výzkum image profesionálních šipkařů Cíle: Hlavním cílem práce je analyzovat obecné faktory ovlivňující image sportovců v odvětví šipek, vyhodnotit, jakým způsobem tyto faktory přispívají k formování image profesionálního šipkaře a vytvořit doporučení pro sportovce v odvětví šipek, jak efektivně ovlivňovat a zlepšovat vlastní image. Metody: V práci je využita kvantitativní metoda elektronického dotazování. Dotazník byl sestaven na základě modelu MABI (model image značky sportovce) a byl vhodně upraven a doplněn, tak aby otázky pasovaly do šipkařského prostředí. Sběr dat proběhl v květnu 2024 a k vyhodnocení byly použity statistické metody. Výsledky: Výsledky ukazují, že image sportovců je velmi subjektivní a každému se na sportovcích může líbit něco jiného. Je možné však tvrdit, že faktory jako jsou logo, samotný výkon hráče či fyzická zdatnost nehrají v šipkařském prostředí při budování image hráčů tak velkou roli jako fyzická atraktivita, vztah s fanoušky či výběr nástupní písně. Klíčová slova: image značky sportovce, šipky, profesionální šipkaři, fanoušci šipek, analýza, marketingový výzkum
Anglicismy používané v českých online médiích
Matejićová, Andrea ; Schneiderová, Soňa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Anglicismy používané v českých online médiích" obsahuje dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. Práce se v teoretické části zaměřuje na anglicismy z hlediska lingvistiky, jejich vývoj a způsoby adaptace do českého jazyka. V praktické časti je realizována excerpce anglicismů z vybraných online médií: ČT24, iRozhlas, Seznam Zprávy a Deník N. Tato média jsou vybrána na základě Oxfordské studie Digital News Report za rok 2023 a každé z nich je stručně charakterizováno. Excerpované anglicismy jsou rozřazeny do dvou kategorií: na adaptované a neadaptované anglicismy. Každý anglicismus je charakterizován pomocí online slovníků Cambridge Dictionary a Oxford Learner's Dictionaries, a dále interpretován v kontextu, ve kterém je užíván. Následuje kapitola vyhodnocení poznatků z praktické části. Celkem bylo excerpováno 29 anglicismů, nejvíce anglicismů bylo použito v soukromém médiu Deník N (27 výrazů), nejméně na veřejnoprávním zpravodajském webu ČT24 (13 výrazů). Většina anglicismů se týkala kulturně orientovaných textů, či textů se společenskou a menšinovou tematikou. Cílem této bakalářské práce je jednotlivé anglicismy popsat a interpretovat kontext jejich používání v českých mediálních textech.
Úroveň nutriční gramotnosti na základních školách v ČR
Brodská, Barbora ; Kopřivová Herotová, Tereza (vedoucí práce) ; Košťálová, Alexandra (oponent)
Souhrn Bakalářská práce se věnuje tématu nutriční gramotnosti na základních školách ČR. Obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá základními složkami potravy a jejich zastoupením ve stravě. Dále objasňuje pojem nutriční gramotnost a její hodnocení. Ukazuje nutriční doporučení, se kterými se můžeme nejčastěji setkat. Popisuje rámcový vzdělávací program jako takový a co by učitelé měli ve škole o tématu výživy s žáky během výuky probrat. V závěru se zaměřuje na faktory ovlivňující stravování dětí. Praktická část shrnuje výsledky anonymního dotazníkového šetření. Dotazník byl částečně tvořen validovaným švýcarským dotazníkem PKB-7. Celkem obsahoval 15 otázek. Byly stanoveny 3 výzkumné otázky: 1. Liší se nutriční gramotnost v rámci jedné školy mezi žáky pátých a devátých tříd? 2. Jsou výsledky žáků pátých tříd mezi školami rozdílné? 3. Jsou výsledky žáků devátých tříd mezi školami rozdílné? Sběr dat probíhal od května do června roku 2023. Respondenti byli žáky pátého a devátého ročníku na dvou pražských a dvou opavských základních školách. Do sběru se zapojily 4 základní školy. Respondentů bylo celkem 281. Návratnost dotazníků byla 100%. U výsledků byla stanovována p-hodnota na hladině významnosti 0,05. Zajímavé bylo porovnání žáků devátého ročníku základní školy Englišova a laické...
Synthesis of selaginpulvilin X.
Havlíková, Tereza ; Rýček, Lukáš (vedoucí práce) ; Nečas, David (oponent)
3 Abstrakt Cílem této bakalářské práce je syntéza selaginpulvilinu X, který byl připraven v šesti krocích, a porovnání spekter izolované přírodní látky se spektry látky připravé. Během syntézy je využito Sonogashirova a Suzukiho couplingu, generace a adice organolithné sloučeniny na aldehyd, následné oxidace vzniklého alkoholu a finální deprotekce. Různé ochranné skupiny jsou také využity při přípravě derivátů selaginpulvilinu X. Klíčová slova: Přírodní látky, totální syntéza, rod Selaginella, Selaginellaceae polyfenoly, selaginpulvilin X, Suzuki-Miyaura coupling, Sonogashira coupling
Praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK: Analýza efektivity výuky a dosažených kompetencí
Divišová, Tereza ; Vostatková, Pavlína (vedoucí práce) ; Buriánková, Jitka (oponent)
Název: Praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, FTVS UK: Analýza efektivity výuky a dosažených kompetencí. Cíle práce: Cílem bakalářské práce je analyzovat praktické atletické zápočtové požadavky ve studijním programu Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání na FTVS UK, a to z hlediska efektivity výuky a dosažených kompetencí. Použité metody: Práce je empiricko-teoretická, založená na online dotazníkovém šetření se zaměřením na efektivitu vyučovacích hodin atletiky, mimoškolní trénink, náročnost disciplín a dosažení požadovaných kompetencí. Analýza dat je zobrazena pomocí vizualizace v tabulkách a grafech, které obsahují i podíl v procentech. Výsledky: Analýza efektivity výuky atletiky na FTVS (Fakultě tělesné výchovy a sportu) odhalila, že 72 % studentů hodnotí srozumitelnost výuky pozitivně, zatímco 12 % ji považuje za nedostatečnou. Pouze 42 % studentů je spokojeno s frekvencí zpětné vazby od učitelů. Dalších 48 % studentů hodnotí praktickou výuku jako nedostatečnou pro splnění zápočtových požadavků. Výzkum také ukázal, že 58 % studentů považuje mimoškolní trénink za klíčový a nutný. Výsledky poukazují na potřebu zlepšení v oblastech zpětné vazby a přizpůsobení výuky individuálním potřebám studentů. Klíčová slova:...
Nudging the Czech Pension System Towards Sustainability
Král, Radim ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Palanská, Tereza (oponent)
Tato práce zkoumá možné zlepšení udržitelnosti českého penzijního systému. Hlavní důraz je kladen na nudges, což jsou podněty, které jemně ovlivňují rozhodování jednotlivců bez omezování jejich svobody volby. Tyto nástroje byly úspěšně využity v jiných zemích jako na Novém Zélandu a ve Spojeném království. Nicméně jejich účinnost v České republice dosud nebyla kom- plexně zhodnocena. K vyřešení této mezery je využit stylizovaný agentně za- ložený model. Tato práce rozšiřuje již existující model o reálné rozhodování o spotřebě a spoření, stejně jako o zjednodušenou verzi českého doplňkového spoření. Model je parametrizován pomocí dat specifických pro Českou repub- liku. Analýza ukazuje, že v současném stavu českého penzijního systému mají nudges pouze okrajový vliv na zlepšení jeho udržitelnosti. Nicméně, jakmile vláda motivuje jednotlivce k vyššímu spoření a přechodu do výkonnějších pen- zijních fondů, stanou se nudges klíčovým nástrojem pro zlepšení udržitelnosti systému. Například opatření, které implementují nudges a podporují přístup k výkonnějším penzijním fondům, zmírňuje téměř 50% finančních omezení, kterým čelí český penzijní systém. Klasifikace JEL F12, F21, F23, H25, H71, H87 Klíčová slova nudges, agentní model, penzijní systémy, udržitelnost Název práce Nudging českého důchodového...
Uživatelská zkušenost s AI technickou podporou v zákaznickém servisu: case study využití v České republice
Suková, Valentýna ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Moravcová, Hana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat uživatelskou zkušenost s využíváním AI zákaznické podpory v zákaznickém servisu. Tato forma zákaznické podpory v kontextu současného rozmachu umělé inteligence je aktuálním tématem, které je u jednotlivých demografických skupin vnímáno velmi odlišně. Práce se věnuje současnému využití AI technické podpory v České republice a jeho vnímání veřejností. Teoretická část se ve svém úvodu zabývá základním vysvětlením využívaných pojmů. Dále představuje stručnou historii vývoje chatbotů a mapuje jejich postupnou implementaci do zákaznického servisu. Je zde také věnován prostor limitacím, ke kterým při využití umělé inteligence v zákaznickém servisu dochází. Praktická část práce je provedena formou kvantitativního i kvalitativního výzkumu, jejichž cílem je hlubší pochopení postoje jednotlivých účastníků k této problematice. Konkrétně bylo realizováno dotazníkové šetření a focus group. Po představení metodologie práce pokračuje analýzou výsledků těchto výzkumů a zodpovězením předem stanovených výzkumných otázek.
Humor vs strach/ změna apelu v kampani Agresivita zabíjí
Nováková, Beáta ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat účinnost negativního a pozitivního apelu v kampani Agresivita zabíjí, která vznikla v rámci spolupráce České asociace pojišťoven, BESIP a Policie České republiky. V teoretické části jsou vymezeny pojmy sociální reklama a emoce v marketingu. Také jsou zde popsány příklady českých a zahraničních kampaní na bezpečnost silničního provozu a informace o kampani Agresivita zabíjí. V rámci této kampaně vzniklo šest televizních a rozhlasových spotů, které se od sebe liší apelem, jeden je negativní a druhý pozitivní. Praktická část je ve formě kvalitativního strukturovaného rozhovoru s devíti respondenty ve věku 18-24 let. Respondenti byli rozděleni do tří skupin a každé skupině byla promítnuta jiná dvojice spotů. Po zhlédnutí obou spotů respondenti odpovídali na sadu otázek. Cílem bylo zjistit, který apel považují za účinnější. Po šesti týdnech respondenti sdělovali své pocity znovu, tentokrát bez předchozího zhlédnutí spotů tak, aby jejich odpovědi byly založeny pouze na tom, co si pamatují. Cílem praktické části bylo porovnat, který apel ve sdělení si respondenti pamatují po časovém odstupu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13,499 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.