Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení vybraných učebnic přírodopisu dle učitelů z praxe
Šindelářová, Kateřina ; Hlaváčová, Lucie (vedoucí práce) ; Svobodová, Silvie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou využívání vybraných učebnic přírodopisu a jejich hodnocení učiteli, kteří s nimi pracují. Cílem práce je zjistit názory učitelů na zpracování a praktické využití učebnic přírodopisu od nakladatelství Fraus, Nová škola - Duha a SPN. Práce je rozdělena na dvě části. V první, teoretické, jsou vysvětleny základní pojmy související s učebnicemi, dále je zde věnována pozornost možnostem jejich využití a stručnému představení hodnocených učebnic. Ve výzkumné části jsou pomocí dotazníkového šetření hodnoceny vybrané učebnice přírodopisu učiteli z praxe. Výzkum je zaměřen na konkrétní práci s učebnicí, jsou vyhledávána témata, která dle respondentů nejsou optimálně zpracována, témata, která zcela chybí, nebo naopak jsou v učebnici navíc. Následná analýza nasbíraných dat ukázala, že každý vyučující pracuje s učebnicí jiným způsobem, sdílí společně s žáky jen některá témata, zadávání domácích úkolů je také rozličné. Většina učitelů se domnívá, že ne všechna témata jsou zpracována vhodně, a že ne všechna témata v učebnici jsou nutná. KLÍČOVÁ SLOVA učebnice, přírodopis, téma, využití, Fraus, Nová škola - Duha, SPN
Environmentální postoje studentů SOŠ a SOU v Jihočeském kraji s využitím nástroje 2-MEV
Micák, František ; Svobodová, Silvie (vedoucí práce) ; Vojíř, Karel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na environmentální gramotnost, respektive zjišťování proenvironmentálních postojů a vztahu k přírodě studentů SOŠ a SOU v Jihočeském kraji. Výzkumu se zúčastnilo dohromady šest středních škol, tři střední školy s environmentálním zaměřením a tři střední školy bez environmentálního zaměření, z toho dva učební obory. Do výzkumu se zapojilo 527 respondentů. Aplikována byla nová aktuální verze výzkumného nástroje 2 Major Environmental Values (2-MEV). Stěžejním cílem práce bylo zjistit souvislost environmentálních postojů s profilacemi škol, ročníkem, pohlavím, vztahem k přírodě a outdoorovou aktivitou respondentů. Mezi školami byl identifikován signifikantní rozdíl pouze u profilace škol a vztahu respondentů k přírodě. U této zkoumané oblasti studenti středních škol s environmentálním zaměřením dosahovali vyšších hodnot, než studenti středních škol bez environmentálního zaměření a než studenti navštěvující učební obor. Vliv pohlaví se ukázal jako statisticky významný, vyšších hodnot dosahovaly dívky, nicméně rozdíl mezi školami s ohledem na jejich profilaci nebyl prokázán jako signifikantní. Naopak ročník se na rozdíl od pohlaví neprojevil jako statisticky významný determinant. V neposlední řadě v případě outdoorových aktivit u všech studentů shodně dominuje procházka v...
Naše houby v okolí školy a jejich význam - environmentální výukový program pro žáky 2. stupně ZŠ
Bučková, Miroslava ; Svobodová, Silvie (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá navržením a ověřením environmentálně zaměřeného výukového programu pro žáky 2. stupně ZŠ na téma: Naše houby v okolí školy, včetně jejich ekologie, významu a ochrany. Hlavním cílem práce bylo vytvořit výukový program, který propojí teoretické znalosti žáků o houbách a principy environmentální výchovy s praxí ve smyslu výuky v přírodním prostředí. Poznání místa, v němž se žáci pohybují a uvědomění si důležitosti jeho ochrany. V teoretické části je blíže specifikována environmentální výchova na 2. stupni ZŠ, výuka hub v souvislosti s tématem práce, vztah žáků k okolí, ve kterém žijí atd. Dále se práce věnuje houbám v ČR, jejich ekologii, významu, ochraně, vztahům v prostředí, v němž se houby vyskytují. V rámci praktické části práce byl sestaven konkrétní výukový program, který popisuje cíle, formy práce, pomůcky atd. Ověření programu proběhlo v praxi v lesním ekosystému a byla do něj zapojená devátá třída základní školy. Program žáci upravili pro mladší děti z mateřské školy. Program prezentovali pro děti z MŠ žáci z deváté třídy ZŠ, kteří si pro děti připravili naučné, houbové aktivity. Program byl na základě jeho realizace vyhodnocen žáky i dětmi. Kladná zpětná vazba od žáků, dětí a vyučujících zhodnotila projekt za zdařilý. V závěru práce jsou zmíněná doporučení pro...
Vliv úrovně ekologické gramotnosti učitelů na úroveň ekologické gramotnosti žáků vybraných škol v regionu Žatec
Svobodová, Silvie ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení vlivu úrovně ekologické gramotnosti učitelů základních škol na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol v regionu Žatec. Práce navazuje na diplomovou práci Silvie Svobodové z roku 2013 Vliv environmentální výchovy na úroveň ekogramotnosti žáků základních škol regionu Žatec a doplňuje závěry týkající se míry vlivu environmentální výchovy na ekogramotnost žáků 2. stupně. Zkoumá rozsah vlivu úrovně environmentální gramotnosti učitelů na úroveň environmentální gramotnosti žáků. Teoretická část práce obsahuje včetně literárních rešerší charakteristiku žateckého regionu. V úvodu praktické části je prezentován souhrn rozsahu environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty praktikované na testovaných základních školách. Šetření bylo realizováno formou sekvenčního smíšeného výzkumu, schéma QUAN-qual. Dotazníkové testování proběhlo v červnu 2015 s 84 respondenty, 13 muži a 71 ženami. Strukturovaného rozhovoru se v říjnu 2015 zúčastnilo 12 učitelů, z toho 8 žen a 4 muži. Rozbor rozsahu a úrovně environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty na testovaných školách regionu Žatec potvrdila poměrně příznivé výsledky. Testování učitelů prokázalo v porovnání s žáky vyšší zastoupení environmentálně gramotných respondentů, 38%, ovšem předpokládaná přímá úměra mezi úrovní učitelů...
Environmentální gramotnost žáků 2. stupně základní školy v České republice, Slovensku, Polsku a Německu
Svobodová, Silvie
Environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v České republice, Slovensku, Polsku a Německu Mgr. Ing. Silvie Svobodová ABSTRAKT Koncept environmentální gramotnosti vychází zejména z principů environmentální výchovy. Reprezentuje míru environmentálních znalostí, postojů, senzitivity a environmentálně odpovědného chování. Představuje široký multidimenzionální konstrukt, který lze shrnout do tří hlavních dimenzí (kognitivní, afektivní, konativní). Disertační práce je zaměřena na environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v České republice a vybraných středoevropských státech. Stěžejní přínos práce spočívá v konstrukci a verifikaci sofistikovaného autorského analytického nástroje pro její komplexní testování a jeho aplikaci v ČR, Slovensku, Polsku, Rakousku a Německu. Nástroj vychází ze škál v zahraničí etablovaných a publikovaných nástrojů, jejichž použitelnost v českém prostředí byla ověřena, a to Middle School Environmental Literacy Survey a 2 Major Environmental Values. V rámci výzkumu byl analyzován vzájemný vztah mezi dimenzemi environmentální gramotnosti a identifikovány signifikantní determinanty, které zásadním způsobem mohou predikovat její úroveň, v kontextu edukace a demografických proměnných. Zjišťována byla souvislost environmentální gramotnosti s profilací školy, pohlavím, věkem, ročníkem a...
Environmentální gramotnost žáků 2. stupně základní školy v České republice, Slovensku, Polsku a Německu
Svobodová, Silvie ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Škoda, Jiří (oponent) ; Petr, Jan (oponent)
Environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v České republice, Slovensku, Polsku a Německu Mgr. Ing. Silvie Svobodová ABSTRAKT Koncept environmentální gramotnosti vychází zejména z principů environmentální výchovy. Reprezentuje míru environmentálních znalostí, postojů, senzitivity a environmentálně odpovědného chování. Představuje široký multidimenzionální konstrukt, který lze shrnout do tří hlavních dimenzí (kognitivní, afektivní, konativní). Disertační práce je zaměřena na environmentální gramotnost žáků úrovně ISCED 2 v České republice a vybraných středoevropských státech. Stěžejní přínos práce spočívá v konstrukci a verifikaci sofistikovaného autorského analytického nástroje pro její komplexní testování a jeho aplikaci v ČR, Slovensku, Polsku, Rakousku a Německu. Nástroj vychází ze škál v zahraničí etablovaných a publikovaných nástrojů, jejichž použitelnost v českém prostředí byla ověřena, a to Middle School Environmental Literacy Survey a 2 Major Environmental Values. V rámci výzkumu byl analyzován vzájemný vztah mezi dimenzemi environmentální gramotnosti a identifikovány signifikantní determinanty, které zásadním způsobem mohou predikovat její úroveň, v kontextu edukace a demografických proměnných. Zjišťována byla souvislost environmentální gramotnosti s profilací školy, pohlavím, věkem, ročníkem a...
Social aspects of language use in the Republic of Malta
Svobodová, Silvie
Cílem této práce je představit a zhodnotit společenské aspekty související s používáním jazyka na Maltě. Anglický jazyk je velice diskutované téma, jelikož ostrov Malta byl a stále je pod vlivem Velké Británie. Metody použité v této práci jsou postaveny na vědeckých článcích a dostupné odborné literatuře. Zároveň práce pojednává také o specifických výzkumech, týkající se používání jak maltského jazyka, tak jazyka anglického. Odlišné náhledy na jazykovou situaci na Maltě jsou v práci diskutovány. Anglický jazyk má velký vliv na každodenní život maltské populace, ve formální i neformální sféře.
Strategic analysis and plan of a selected enterprise
Svobodová, Silvie
Tato diplomová práce poskytuje přehled vnějších a vnitřních faktorů ovlivňujících provoz společnosti Veletrhy Brno, a.s. Teoretická část popisuje pozadí strategického řízení a plánování včetně strategických metod používaných v analytické části. V analytické části jsou aplikovány analýzy PESTLE, McKinseyho 7s Model nebo Porterova analýza pěti sil. Navrhovaný strategický plán zahrnuje dvě alternativy a SWOT analýzu. Informace použité v práci jsou získány z příslušných zdrojů literatury, Českého statistického úřadu, výročních zpráv společnosti nebo přímo poskytnutých informací od zástupců společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.