Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj čtenářství u žáků s mentálním postižením
Prudká, Lenka ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce Rozvoj čtenářství u žáků s mentálním postižením je speciálněpedagogickým tématem s přesahem do všech oblastí života člověka s mentálním postižením. Teoretická část nabízí náhled na problematiku čtenářství a čtenářských zájmů u žáků s mentálním postižením, přiblížena je oblast předčtenářství, oblast čtenářství a čtenářských zájmů, jsou zde uvedeny metody výuky čtení, podpora čtenářství a čtenářských zájmů, základní informace o člověku se středně těžkým a těžkým mentálním postižením a vzdělávání osob s mentálním postižením. Výzkumná část je zpracována na základě kvalitativního výzkumu. Hlavní metodou kvalitativního výzkumu byly polostrukturované rozhovory, které doplnilo zúčastněné nestrukturované pozorování. Cílem diplomové práce je popsat a vyhodnotit podporu čtenářství a rozvoj čtenářství u žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením na konkrétní základní škole speciální. Ve výzkumné části jsou stanoveny výzkumné otázky, metodologie, výzkumné poznatky a shrnutí výzkumu. Diplomová práce nabízí metody a postupy pro rozvoj čtenářství a čtenářských zájmů v konkrétní základní škole speciální. Metody a postupy doplňují příklady speciálních pomůcek, zařízení a aplikací. V diplomové práci je také zhodnocena součinnost konkrétní základní školy speciální s rodinami žáků v...
Metody práce s žáky s mentálním postižením v základních školách speciálních ve Zlínském kraji
Slivová, Diana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá metodami práce, které jsou využívány při edukaci žáků s mentálním postižením. Cílem diplomové práce je zjistit, jak pracují učitelé s žáky s mentálním postižením v základních školách speciálních ve Zlínském kraji. V uvedených teoretických východiscích je nejprve vymezeno mentální postižení, je zmíněn edukační proces a jeho specifika v základní škole speciální a také metody práce, které jsou využívány při vzdělávání žáků na základní škole speciální. Informace do kvalitativního výzkumného šetření byly získány pomocí polostrukturovaných rozhovorů realizovaných s dvanácti speciálními pedagožkami. Získaná data byla analyzována užitím designu zakotvené teorie a techniky otevřeného kódování. Z výzkumu bylo zjištěno, že speciální pedagožky využívají obrovské množství různých pomůcek. Učebnice moc nevyužívají, a když ano, tak ty od nakladatelství Parta, Septima, Taktik a Nová škola. V základních školách speciálních ve Zlínském kraji mají k dispozici místnost Snoezelen, provádějí bazální stimulaci a někdo i individuální logopedickou péči. Rovněž nabízejí muzikoterapii, canisterapii, hipoterapii, ergoterapii, arteterapii, prvky aromaterapie a dramaterapie a orofaciální terapii. Některé školy mají k dispozici fyzioterapeuta nebo masérku, ostatní tyto služby nenabízejí. Nejčastěji...
Příčiny nedokončení středoškolského studia žákyň se sociálním znevýhodněním
Kochová, Veronika ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce jsou příčiny nedokončení středoškolského studia žákyň se sociálním znevýhodněním. Důraz je kladen na zmapování příčin ze třech zásadních oblastí, které se podílejí na předčasném odchodu žákyň se sociálním znevýhodněním, a to konkrétně škola, rodina a trávení volného času. Diplomová práce je koncipovaná do pěti základních kapitol, ze kterých jsou první dvě kapitoly teoretické, následujícím kapitolám je věnována empirická část. První kapitola se věnuje střednímu vzdělávání a vybraným specifikám dospívání. V této kapitole je popsáno období dospívání, střední vzdělávání a následně studijní neúspěšnost. Druhá kapitola je věnována specifikám vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, zaměřuje se na příčiny a problémové oblasti sociálního vyloučení a na systémovou podporu žáků se sociálním znevýhodněním. Empirická část práce je provedena formou kvalitativního výzkumného šetření a je rozdělena do třech hlavních kapitol. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit příčiny nedokončení středoškolského vzdělání žákyň se sociálním znevýhodněním. Na základě hlavního cíle byly vytyčeny dílčí cíle a výzkumné otázky. Metodou získání dat byl zvolen strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami a výzkumný vzorek tvoří vybraní zaměstnanci běžné střední školy, pracovníci v neziskových...
Tvorba metodiky práce v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
Zajícová, Nina ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce je tvorba metodiky práce v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Práce je rozdělena do šesti kapitol, z nichž první čtyři jsou věnovány teoretickým poznatkům. První kapitola se věnuje obecnému popisu nízkoprahových zařízeních, jejich principů, cílů, cílové skupině a historii. Druhá kapitola popisuje standardy kvality sociálních služeb, které se dle obsahu informací dělí na tři typy - procedurální, personální a provozní. Další kapitola popisuje pojmy jako je sociální znevýhodnění, sociální vyloučení či sociálně vyloučená lokalita a dále popisuje etnickou menšinu a tradiční romskou rodinu. Čtvrtá kapitola se věnuje pracovníkům v sociálních službách, sociálním pracovníkům a speciálním pedagogům v sociální službě. Výzkumná část práce se zabývá procesem tvorby metodického dokumentu v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež ve Šluknově. Popisuje zařízení, ve kterém probíhal výzkum, jeho zásady práce, cíle, cílovou skupinu a časté nepříznivé sociální situace klientů. Pomocí kvalitativního výzkumu diplomová práce ukazuje na čtyřech tematických okruzích, jak probíhal proces vzniku metodického dokumentu v rámci diskusí, porad a připomínek. Analyzovaná témata jsou typický klient, spolupráce se školou, NZDM Bary Ambrela, OSPOD a stížnosti a jejich vyřizování. Hlavním cílem práce...
Podpora vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků ve vybrané základní škole
Cipryánová, Ludmila ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku podpůrných strategií využívaných k podpoře vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků ve vybrané ZŠ. V teoretické části vymezuje základní definici sociálního znevýhodnění, pojem sociálně znevýhodněný žák a příčiny školního selhávání z důvodů sociálního znevýhodnění. Seznamuje se základními projevy sociálního znevýhodnění a bariérami, které v procesu vzdělávání způsobuje. Blíže specifikuje problematiku romského etnika. Nabízí krátký exkurz do historie Romů, popisuje specifika romské rodiny, výchovu dětí i postavení jednotlivých členů romské rodiny. Dále se věnuje problematice vzdělávání Romů a systému podpůrných opatření. V kontextu se zadáním této diplomové práce poté popisuje podpůrné strategie využívané ve vzdělávání romských sociálně znevýhodněných žáků. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým způsobem je realizována podpora vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků ve vybrané ZŠ. Za použití metody polostrukturovaného rozhovoru bylo zjištěno, jaké podpůrné mechanismy ZŠ využívá a s jakým efektem. Dále jaké možnosti podpory nepoužívá a z jakého důvodu. Celkový obraz podpory vzdělávání sociálně znevýhodněných romských žáků pak dokresluje otázka dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků této školy v oblasti romského etnika. V závěru práce...
Působení ve skupině The Tap Tap a jeho význam v životě člověka s tělesným postižením
Nováková, Alžběta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kubíčková, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na působení ve skupině The Tap Tap a jeho význam v životě člověka s tělesným postižením. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. První kapitola teoretické části se věnuje vymezení tělesného postižení. Popisuje základní terminologii, dělení pohybových vad a představuje sociálně-psychologické aspekty tělesného postižení. Druhá kapitola teoretické části se věnuje sociální inkluzi osob s tělesným postižením. Popisuje modely přístupů k lidem s postižením, vliv tělesného postižení na rodinu, partnerství, sexualitu a zaměstnanost. Dále kapitola popisuje sociální péči a služby a organizace a sdružení pro osoby s tělesným postižením. Třetí kapitola teoretické části se věnuje představení kapely The Tap Tap, její historii i současnosti. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkum. Pro sběr dat byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly vedeny se členy hudební skupiny The Tap Tap s tělesným postižením. Cílem výzkumné části je zjistit, jaký vliv má působení v této kapele na život člověka s tělesným postižením. Výsledky výzkumné části jsou shrnuty do jednotlivých oblastí, které byly předmětem zkoumání. Získaná data vedou ke zjištění, že působení v kapele The Tap Tap má převážně pozitivní vliv na život člověka s tělesným...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 188 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.