Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,529 záznamů.  začátekpředchozí22520 - 22529  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.53 vteřin. 

Víceúčelový objekt v Opavě
Gross, Petr ; Struhala, Karel (oponent) ; Manychová, Monika (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je zpracování projektové dokumentace pro provedení novostavby víceúčelového objektu v Opavě. Objekt je navržen v areálu bývalé mlékárny na ulici Krnovská, kde nedávno proběhla demolice zastaralých budov. Nyní jsou plochy určeny k opět zastavění. Navrhovaný objekt bude plnit funkci víceúčelové stavby s provozem restauračního zařízení v 1. NP, kancelářských prostor ve 2. NP a bytových jednotek ve 3. NP. Součástí prvního nadzemního podlaží je hromadná garáž primárně určena pro obyvatele bytových jednotek o celkovém počtu 9 parkovacích stání. Celkem je navrženo osm bytových jednotek, z nichž šest je typu 1+KK a dvě typu 4+KK. Půdorysný tvar objektu je obdélníkový. Nosnou konstrukcí stavby je železobetonový montovaný skelet založený na monolitických patkách. Výplňovým zdivem jsou broušené keramické tvárnice. Objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou. Dominantním prvkem objektu jsou velké prosklené plochy ve všech podlažích, plechová provětrávaná fasáda a lodžie bytových jednotek. Výkresová dokumentace je zpracována v programu AutoCAD.

Mezinárodní a vnitrostátní aspekty dvojího zdanění
Rogová, Tereza ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Vondráčková, Pavlína (oponent)
Shrnutí Cílem této diplomové práce je přiblížit pojetí právní úpravy mezinárodního a vnitrostátního dvojího zdanění. Dále se diplomová práce zabývá pojmem daň a pokládá otázku, co daň představuje, co je předmětem daně, kdo je rezident a kdo nerezident. Zároveň se diplomová práce zaměřuje na historii mezinárodního dvojího zdanění, důsledky dvojího zdanění a v neposlední řadě i na vyhýbání se daňové povinnosti. Diplomová práce se skládá celkem ze tří kapitol rozdělených do podrobněji rozepsaných podkapitol. První kapitola pojednává o dani jako takové v českém právním řádu a především jako o nejdůležitějším zdroji financování státních rozpočtů, díky nimž je financovám celý veřejný sektor. Především však uvádí do problematiky dvojího zdanění jako negativního ekonomického jevu pro daňové poplatníky a do metod ingerence státu do jeho odstraňování ať už na poli vnitrostátním či mezinárodním. Obecně jsou rozebírány metody zamezení dvojího zdanění. Druhá kapitola je věnována mezinárodním smlouvám o zamezení dvojího zdanění. V současné době mají díky těmto smlouvám daňový poplatníci právní jistotu při svých mezinárodních transakcích, protože se mohou obeznámit s právním režimem, ve kterém bude transakce probíhat, a to ještě před jejím uskutečněním, což poskytuje poplatníkům ochranu před nesprávným postupem, který by...

Od stroje k ikoně: automobil v popkultuře od 60.let 20.století do současnosti
Rybář, Václav ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Automobil je jedním z nejdůležitějších fenoménů moderní technologie. Od svého vzniku formoval naše fyzické, ekonomické, společenské, ale i kulturní, politické a mediální prostředí. Cílem této diplomové práce je analyzovat proměnu role automobilu v popkultuře od 60. let 20. století, s primárním zaměřením na angloamerické prostředí, s exkurzy do Asie a kontinentální Evropy, zejména Československa/ČR. Těžiště práce spočívá v analýze popkulturních žánrů, a to vybraných filmů, televizních seriálů, počítačových her, ale i komiksů. Smyslem práce je reflektovat posun identity a vnímání auta jako pouhého dopravního prostředku přes prvek product placementu až k ikoně a "hrdinovi" mediálních popkulturních forem. Hypotézou, kterou práce bude ověřovat, je, že se auto stalo součástí popkultury a je zobrazováno v mnoha dimenzích: stalo se hračkou, kamarádem, statusovým symbolem, narativní extenzí hrdiny a hrdinou. Práce je rozdělena do pěti kapitol, z nichž každá obsahuje konkrétní případovou studii (case study). Úvod zahrnuje kulturní, ekonomickou a historickou reflexi automobilu. První kapitola akcentuje vývoj automobilové reklamy a styčné body s obrazem vozu v popkultuře. Druhá kapitola analyzuje roli automobilu ve vybraných filmech a popisuje konceptuální změnu od běžného product placementu k autu jako ikoně...

Aplikace statistických metod při výpočtu celoživotní hodnoty zákazníka
Samuseva, Katsiaryna ; Vraná, Lenka (vedoucí práce) ; Sobíšek, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje statistickým metodám pro řízení vztahů se zákazníky a různým přístupům k odhadu celoživotní hodnoty zákazníka pro společnost v dlouhodobém horizontu. Jde o empirický typ práce, kde teoretické předpoklady otestujeme v praxi na reálných datech. V průběhu práce zkoumáme a měříme klientské chování s cílem získat kvantitativní výstupy pro přizpůsobení marketingové strategie, efektivní alokaci zdrojů a výběr cílových zákazníků. Na základě chování v minulosti a současnosti budeme modelovat očekávaný budoucí stav nákupního chování a s tím spojené vymezení nejziskovější cílové skupiny pro kvalitnější aplikaci marketingových nástrojů. Mezi hlavní cíle práce patří popis různých přístupů k modelování CLV, aplikace modelu Pareto/NBD na reálná data společnosti Práce pro Vás a zhodnocení využitelnosti výsledků predikování CLV v praxi. V průběhu práce budou řešeny i následující úkoly: uvést základní výhody a nevýhody jednotlivých způsobů modelování CLV, vyhodnotit kvalitu modelu Pareto/NBD a stanovit další náměty při zkoumání této problematiky. Existují různé přístupy k odhadu CLV, které jsou popsané v teoretické části. Praktická část práce je zaměřena především na aplikaci pravděpodobnostního modelu Pareto/NBD. Pomoci modelu Pareto/NBD manažeři získávají informace o budoucí aktivitě zákazníka, tj. očekáváný počet transakcí na základě jeho skutečného chování a pravděpodobnost, že zákazník bude stálé aktivní ve sledovaném horizontu. V současné realitě přetíženého trhu téměř ve všech odvětvích podnikání musí společnosti spoléhat na kvantitativní podstatu marketingu a vybírat si cílové zákazníky, na které zaměří své marketingové úsilí. Přesně této potřebě odpovídá model Pareto/NBD, pomoci kterého odhadneme celoživotní hodnotu zákazníka pro strategické rozhodování a řízení vztahů se zákazníky. Závěrem se nám podaří vyřešit dané problémy a splníme tím všechny stanovené cíle.

Gated communities: resideční separace a privatizace veřejného prostoru v Česku
Brabec, Tomáš ; Galčanová, Lucie (oponent) ; Sýkora, Luděk (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice gated communities, to znamená extrémní formě residenční separace. Gated communities se stávají novým a specifickým fenoménem v současných globalizujicích se městech. Počet těchto objektů na celém světě rapidně roste a v poslední době tento fenomén dorazil i do Česka, kde však odborná ani laická debata, týkající se problematiky gated communities, není příliš rozvinutá. Hlavním cílem práce je přispět k této diskuzi a být ustavující empirickou studií pro český vědecký diskurz. Tato studie chce pomoci k celkovému poznání gated communities. Text je zaměřen především na zhodnocení vývoje výstavby, vlastností, prostorového rozšíření, příčin vzniku a důsledků gated communities v Praze, tedy v městě s nejvyšší koncentrací gated communities v Česku (celkem zde můžeme nalézt 59 těchto objektů). Jejich masivní výstavba začala v posledních čtyřech až pěti letech, kdy gated communities přestaly být dostupné pouze pro nejbohatší vrstvu obyvatel. Oproti jiným státům jsou lokalizovány především ve vnitřním městě a liší se i v základní příčině vzniku: v mnoha státech způsobuje jejich výstavbu strach z kriminality. Pražské gated communities vznikají z jiného důvodu - a sice na straně nabídky, tedy u developerů, kteří se v nabitém konkurenčním prostředí snaží nabídnout nové...

Marketigové aktivity českých kin a multikin se zaměřením na kino Světozor
Masná, Zuzana ; Novotný, David Jan (oponent) ; Šobr, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Marketingové aktivity českých kin a multikin se zaměřením na kino Světozor" pojednává o způsobech používání marketingu u obou typů kin a zaměřuje se na klasická kina alternativního směru. Rozdílné typy kin implikují, že i jejich marketingové aktivity budou mít odlišný charakter. Marketingovými aktivitami jsou míněny propagační aktivity kin samotných; ty jsou rozebrány zejména u kina Světozor a dalších alternativních kin. U multikin se práce zaměřuje především na typy kinoreklamy pro zadavatele reklamy. Pomocí analýzy SWOT jsou navrženy marketingové strategie pro oba typy kin a také zvlášť pro kino Světozor. Práce rovněž rozebírá nutnost změny marketingové strategie klasických kin po příchodu multikin do českého prostředí, aby tato kina byla schopna obstát v novém konkurenčním prostředí. Důraz je v tomto ohledu kladen zejména na význam značky a budování firemní identity. Tyto otázky jsou stejně tak předmětem analýzy u marketingové komunikace kina Světozor z let 2004 - 2009. Metodou práce byla analýza na základě deskripce a vyhodnocení marketingové komunikace u jednotlivých kin, přičemž vycházím z analýz výročních zpráv, tiskových zpráv, rozborů činností, sekundárních dat z již realizovaných výzkumů a propagačních a interních materiálů daných společností.

Diskuze o režimu měnových kurzů: Hayek vs. Friedman
Hájek, Jan ; Potužák, Pavel (vedoucí práce) ; Slaný, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pohledy F. A. von Hayeka a Miltona Friedmana na mezinárodní monetární uspořádání. Analytická část obsahuje rešerše prací obou autorů. V Hayekově díle je kladen důraz zaprvé na teorii řetězových toků v režimu homogenní měny a zadruhé na synchronizaci růstů exportních a poklesů importních odvětví napříč národní ekonomikou při depreciaci a opačného vývoje při apreciaci v režimu flexibilního kurzu. Z Friedmanova díla jsou vybrány části, které mají styčnou plochu s Hayekovou teorii. Jde především o rozdíly v efektech, které působí v ekonomice spekulační poptávka po devizách. V syntetické části jsou vymezeny tři mezinárodní monetární systémy (reálný zlatý standard, pseudozlatý standard a čistý floating). Cílem je vybrat systém, který je nejvhodnější pro tvorbu bohatství, tedy ve kterém neztrácí cena svou informační hodnotu. To nejlépe splňuje systém s mezinárodním reálným zlatým standardem. Dále je vyvrácena hypotéza, která říká, že přístupy obou autorů jsou slučitelné. Závěrečná kapitola je věnována mezinárodní monetární perspektivě České republiky.

Právní aspekty online marketingu
Kmoch, Štěpán ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
Právní aspekty online marketingu Čím více roste úloha internetu v dnešní společnosti na významu, tím více dochází k rozvoji relativně mladého a dynamického oboru - online marketingu. Jelikož ústředním cílem online marketingu je maximalizace zisku daného subjektu, může se tento komerční zájem snadno dostat do kolize se zájmy jiných subjektů. Ohroženými subjekty však nejsou jen konkurenční subjekty, ale velmi často právě i samotní zákazníci, jejichž oslovování je v oblasti internetu mnohonásobně snažší a levnější než ve "světě skutečném". V posledních letech navíc vyvstává na povrch otázka soukromí uživatelů internetu. Reakce práva spočívá zejména ve veřejnoprávní regulaci, nad jejímž dodržováním dohlíží vykonovatel veřejné správy, kterého tím zákonodárce pověřil. Nelze však opomenout ani regulaci soukromoprávní, která je však obvykle využívána především konkurenty porušivšího subjektu a nikoliv samotnými spotřebiteli. Diplomová práce nejdříve přibližuje samotný obor online marketing a jeho nástroje a následně se věnuje podrobnějšímu zkoumání jeho právní regulace, a to včetně dopadů na praxi. Cílem práce je nahlédnout na právní regulaci očima praxe, která ji často přijímá s nesouhlasem a pokusit se posoudit, zdali jsou tyto nevole důvodné či nikoliv.

Změny v letecké dopravě po deregulaci odvětví, specifický případ Německa
Frühauf, Pavel ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Seidenglanz, Daniel (oponent)
Tématem diplomové práce je letecká doprava a její dramatický a dynamický vývoj v posledních dvaceti letech. Klíčovým hybatelem změn byla deregulace leteckých dohod a liberalizace mezinárodních trhů, která proběhla v USA v sedmdesátých a v Evropě v devadesátých letech. Tato práce se zabývá konkrétními i obecnými dopady deregulačních opatření a vývojem celého odvětví letecké dopravy a klade si za cíl identifikovat a analyzovat změny jejich struktur v prostoru a čase. Jedním z hlavních a přímých dopadů a důsledků deregulace je skutečnost, že volný trh umožnil vznik nových nízkonákladových leteckých společností, které výrazně ovlivnily trendy a strukturu letecké dopravy. Změny umožnily větší mobilitu obyvatel, zboží a kapitálu a tím způsobily i částečnou změnu spotřebního chování jednotlivců i institucí a ještě více propojily globální ekonomiku. Zdrojem dat a informací jsou především články v odborných anglicky psaných periodikách. Poznatky jednotlivých analýz a přístupů k výzkumu letecké dopravy agregované v prvních částech této práce jsou následně konfrontovány s empirickým výzkumem. Ten byl proveden na základě statistických dat (za jednotlivá letiště) o leteckém provozu v Německu v letech 1991 až 2010 a ověřuje teoretické koncepty z úvodní obecné části práce. Zahrnuje celé období, kdy probíhalo odbourávání...

Mongolští nomádi: zákazy a přírodní kulty. Tabuizované jevy a jejich jazyková vyjádření
Muhič Vobořilová, Jana ; Vrhel, František (vedoucí práce) ; Komárek, Stanislav (oponent) ; Uherek, Zdeněk (oponent)
MONGOLŠTÍ NOMÁDI: ZÁKAZY A PŘÍRODNÍ KULTY. Tabuizované jevy a jejich jazyková vyjádření Předložená práce se pohybuje na rozhraní tří disciplín - etnologie, lingvistiky a mongolistiky. Zabývá se studiem tabuizovaných oblastí života mongolských pastevců, spojených především s uctíváním přírodních kultů, a některých důležitých kognitivních modelů, užívaných napříč kulturou. Jádrem je rozbor materiálu nasbíraného během opakovaného terénního výzkumu, založeného na zaznamenávání jazykových projevů mluvčích a zúčastněném pozorování autorky. Zákazy (tabu), které hrají roli v každodenním životě pastevce v mongolské stepi, vycházejí především ze vztahu člověka a přírody, která ho obklopuje. Cílem práce je objasnit, jak je systematičnost zákazů (ceeriin yos) ukotvena v pojmovém systému. Přitom je kladen velký důraz na kontext celé mongolské pastevecké kultury. Významnou složku metodologie představuje přístup kognitivně-lingvistický, systematický rozbor výrazů, jež jsou chápány metaforicky. Popis konkrétních příhod zaznamenaných v terénním deníku pak umožňuje pochopit některé vazby pojmových struktur a vykreslit kontext kultury a lidského chování v každodenní praxi. Jádrem práce je metaforický rozbor pojmů ŽITÍ, MYŠLENKY a HNĚV, zaměřující se na několik kognitivních modelů, skrz které se daným pojmům v mongolské...