Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,019 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.38 vteřin. 


Přínosy Českých center se zaměřením na proexportní aktivity - příklad Belgie
Bízová, Petra ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je vyhodnotit přínosy Českých center se zaměřením na proexportní aktivity a navrhnout případné strategie na jejich vylepšení, přičemž detailnější analýza je provedena na konkrétním příkladu Českého centra v Bruselu. Nejprve je vytvořen teoretický základ pro představení vzniku a funkce Českých center v zahraničí, jejich administrativní a organizační struktura, způsob financování a cílové skupiny. Následuje představení aktivit Českých center v zahraničí se zaměřením na proexportní činnosti, kdy je provedena detailnější analýza přínosu internetových stránek www.export.cz, jejichž existenci iniciovalo právě České centrum. Působení Českých center je dále zhodnoceno skrze SWOT analýzu a plnění jejich Strategie na období 2012 -- 2015. V závěru se práce zaměřuje na aktivity Českého centra v Bruselu, kdy je opět převážná část věnována proexportním aktivitám a konkrétním strategiím na zlepšení jeho proexportní politiky.

Strategie výkonnosti Nemocnice, a. s.
Márová, Adéla ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Bláha, Martin (oponent)
Diplomová práce nazvaná Strategie výkonnosti nemocnice se zabývá strategickou analýzou Nemocnice České Budějovice, a. s. s ohledem na optimalizaci nákladů v této společnosti. Informace byly poskytnuty v rámci osobních rozhovorů s generálním ředitelem MUDr. Břetislavem Shonem. Primární vstupy do finanční analýzy byly použity z výročních zpráv společnosti z let 2011 až 2015. V úvodu je vymezeno téma strategie a strategické analýzy a jsou stanoveny cíle diplomové práce. Teoretická část je založena na teoretickém výkladu a metodologii strategické analýzy, jsou uvedeny analytické postupy a možné hodnocení jejich výsledků na základě odborné literatury. Praktická část se skládá z popisu situace ve zdravotnictví v České republice, představuje zkoumaný subjekt a následně je věnována strategické analýze subjektu. Závěr práce je zaměřen na zhodnocení provedené strategické analýzy a zároveň doporučením subjektu, kterými směry se ubírat.

Chytrá a udržitelná města v kontextu vědecké a inovační strategie EU
Horniecká, Marie ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Práce se zabývá podporou EU na výzkum a inovace, jakou má podobu, jaké inicativy EU v tomto ohledu existují. Práce je založena na rozboru a komparaci teoretických přístupů se záměrem vytvořit definici chytrého a udržitelného města pro účely této práce. Charakteristika klíčových souvisejících strategických dokumentů a networkignových platforem slouží k vykreslení vlivů, které na formování vědecko-výzkumných rámcovch programů působí. Samostatná kapitola je věnována analýze problémů, kterém evropská města čelí v dnešní době. Od těchto závěrů se odvíjí analýza proběhlých výzev a projektů (E-CORDA). Na základě analýzy je doporučeno, aby se příští období rámcových programů zaměřily zejména na sociální problémy přímo ve městech.

Návrh marketingové strategie vybrané společnosti na trhu e-commerce
Blahová, Aneta ; Toboláková, Pavla (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením návrhu marketingové strategie kategorie móda ve vybrané internetové společnosti. Práce obsahuje situační analýzu makroprostředí a mikroprostředí firmy. Součástí je také marketingový výzkum zaměřený na současné zákazníky a jejich nákupní chování. Práce obsahuje rovněž návrhy změn uživatelského webového rozhraní a strategie marketingového mixu se zaměřením na komunikační stra-tegii společnosti. Výsledkem této práce jsou konkrétní návrhy a doporučení, které by ved-ly k dosažení strategických cílů společnosti.

Vývoj konceptu strategie "Modrých oceánů"
Chiziţcaia, Oxana ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Jakub (oponent)
Předmětem této diplomové práce jsou dva pojmy, start-up a strategie Modrých oceánů. Konkrétním cílem je provést charakteristiku vývoje uvedené strategie a pojmu start-up s následnou analýzou klíčových faktorů úspěchů start-upů v korespondenci na strategii. Výstupním cílem je formulovat doporučení na konkrétní podnikatelský segment, investory. Výše uvedené primární pojmy diplomové práce jsou prvotně definovány a následně integrovány z hlediska praktické analýzy ve vybraných start-upech, z čehož vychází i konstrukce této práce. Práce byla rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a mapuje vývoj uvedeného strategického konceptu v čase, dle primárních publikací autorů strategie. Dále je představeno aktuální vnímání označení start-up a navazující klíčové faktory. Následná praktická část prostřednictvím analýzy a komparace transformuje uvedená teoretická východiska do praxe. V této části jsou primárně představeny start-upy Crowdholding a Emuj a následně jsou zhodnoceny klíčové faktory úspěchů těchto start-upů. V další části je pak realizováno zhodnocení faktorů jejich úspěšnosti z hlediska klíčových aspektů strategie Modrých oceánů. Výstupem jsou pak doporučení pro případné investory z hlediska jejich možných polemik nad podnikatelskými záměry. Závěr práce shrnuje jak teoretickou, tak také praktickou část celé práce.

Zvládání stresových situací u žen závislých na alkoholu
Kotábová, Lenka ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
V úvodu mé práce jsem předpokládala, že ženy závislé na alkoholu mají horší schopnost zvládat problémové situace. Chtěla jsem zjistit, zdaje to způsobeno tím, že používají odlišné strategie zvládání. Tento předpoklad se mi testováním potvrdil. Předložila jsem zvolené psychodiagnostické metody skupině žen, které se léčí ze závislosti na alkoholu v Psychiatrické léčebně Bohnice, a porovnala jejich výsledky s výsledky kontrolní skupiny žen, které nevykazují problémy se zneužíváním alkoholu. Zjistila jsem, že ženy alkoholicky používají více negativních strategií, jako jsou únik, perseverace, rezignace a sebeobviňování. Tyto strategie by se také daly označit jako strategie pasivní. Z mé práce vyplývá, že závislé ženy hodnotí průměrně své pozitivní strategie zvládání. Znamená to, že podle svého odhadu používají přiměřeně aktivní strategie zvládání, stejně jako kontrolní skupina. Použitím škály Personál Problém Solving System u TAT jsem ale zjistila tendenci poněkud tyto své schopnosti přeceňovat. Je možné, že ženy měly sklon hodnotit své pozitivní strategie lépe z toho důvodu, že vědí, že se po nich právě toto řešení problémů při aktuálně probíhající hospitalizaci žádá. Průměrně vyšla skupina žen závislých na alkoholu v obou testech o něco hůře než skupina kontrolní.

Strategie společenské odpovědnosti společnosti Hilton Worldwide a její aplikace v lokálních podmínkách
Švábová, Kateřina ; Mokrejšová, Veronika (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu společenské odpovědnosti ve společnosti Hilton Worldwide. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část seznamuje s problematikou společenské odpovědnosti, s filozofií konceptu CSR, jeho historií a současností. Definuje jednotlivé pojmy jako CSR, stakeholders, firemní filantropie, udržitelný rozvoj, podnikatelská etika a firemní občanství. Dále se zaměřuje na důležitou úlohu komunikace a to nejen v oblasti CSR. Praktická část pak představuje koncept CSR ve společnosti Hilton Worldwide a jeho celkovou strategii. Na lokální úrovni pak představuje hotely Hilton Prague a Hilton Prague Old Town a jejich činnost v rámci CSR. Pro vyhodnocení konceptu CSR je pak použita SWOT analýza, která definuje problémy především v oblasti komunikace o CSR aktivitách nejen uvnitř, ale i vně společnosti. Na základě výsledků SWOT analýzy jsou pak navržena řešení a doporučení, která by měla přispět k pochopení konceptu CSR, zlepšení jeho vnímání a komunikace především k zaměstnancům sledované firmy, což by mělo pozitivní vliv na zvýšení zájmu o tyto informace, zvýšení loajality a posílení konkurenceschopnosti společnosti.

Strategic analysis of the company
Kostrova, Anastasia ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Mikovcová, Hana (oponent)
Today we are living in a period of unstable economical and political environment. Under these conditions, the ability to adapt to new opportunities, threats and use effectively resources of a company becomes essential. Strategic analysis is a process of developing strategy for a company by understanding of the business and the environment in which it operates. It's a process of defining a company's strategy, direction and goals. The purpose of this paper is to carry out strategic analysis of JSC "Volzhsky Abrasive Works". Strategic analysis of the works consist of various tools : such as investigation, forecasting, analyzing, planning. It includes the following analysis tools : PEST analysis, Porter's five forces a competitor analysis, VRIO and SWOT analysis. Tools used in strategic analysis measure a business's market, competitive position, values, strengths, weaknesses, opportunities and threats of the company. Strategic analysis provides managers a clear view of the company's business operations, their goals, objectives and how they achieve their targets.

Marketingová strategie značky, Značka pánských oděvů Stones od společnosti Steilmann Praha.
Pařez, David ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Cílem mé bakalářské práce na téma Marketingová strategie značky, značka pánských oděvů Stones od společnosti Steilmann Praha je provedení marketingového výzkumu značky a jeho následné zhodnocení a navržení vlastních úprav marketingové strategie. První část je věnována problematice spotřebitele a jeho chování, popisu co je značka a její historii, definování identity značky, image značky, povědomí a zvyšování hodnoty značky. Dále jsou zmíněny jednotlivé kroky procesu strategického řízení značky. V úvodu následující části je rozebírána aktuální situace na českém trhu s pánskou módou, je představena značka Stones a její historie a krátce je věnována pozornost i jejím konkurentům. V dalším bloku je pokračováno SWOT analýzou a marketingovým mixem. Další částí bakalářské práce je marketingový výzkum značky Stones a vyhodnocení výsledků výzkumu. V závěrečné části jsou navrženy vlastní úpravy marketingové strategie značky v návaznosti na výsledky průzkumu.